Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Kimex »

Joachip skrev:Det her er altså virkeligt langt oppe af min underlighedsstige (et ord jeg godt tror man må opfinde til den her lejlighed).



Demo-scenens musiksmag har alle dage været... øhh... speciel!
jeg kan li´det. Minder mig om Sunshine Reggae, hvor det hele i starten falder skævt ind i starten.


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tror ikke jeg forstår hvorfor Sverige får hjælp fra så mange lande med deres skovbrande. Selvfølgelig skal de have hjælp, men Grækenland har tilsyneladende et lang mere alvorligt problem deres skovbrande. Der er p.t. 60 mennesker som er blevet dræbt af brande i Grækenland, og byer er brændt helt ned, men hvad jeg har kunne læse mig til et der kun et par lande som har tilbudt hjælp, mens jeg har indtrykket af at Sverige har fået væsentligt mere hjælp fra mange flere lande. Måske jeg har forkert info, eller måske er grunden til at Sverige ikke har flere dræbte netop at de har fået meget hjælp...? Ved det ikke, men der er noget som virker underligt.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

AvS skrev:Tror ikke jeg forstår hvorfor Sverige får hjælp fra så mange lande med deres skovbrande. Selvfølgelig skal de have hjælp, men Grækenland har tilsyneladende et lang mere alvorligt problem deres skovbrande. Der er p.t. 60 mennesker som er blevet dræbt af brande i Grækenland, og byer er brændt helt ned, men hvad jeg har kunne læse mig til et der kun et par lande som har tilbudt hjælp, mens jeg har indtrykket af at Sverige har fået væsentligt mere hjælp fra mange flere lande. Måske jeg har forkert info, eller måske er grunden til at Sverige ikke har flere dræbte netop at de har fået meget hjælp...? Ved det ikke, men der er noget som virker underligt.
Ja den slags er jeg også ømtålig over. Hvordan kan man gå ind for at ulve udryddes i Danmark og samtidig belære Indien om at tigre bør være fredede.
Eller, er det kun pga. af hensyn til jøder , at vi ikke kan forbyde omskæring. Ikke fordi jeg vil lufte holdning til disse spørgsmål.
Men jeg tror egentligt vi er for hurtige ude med at undres over mere fokus på skovbrande i Sverige end Grækenland. Der er sandsynligvis skovbrænde mange steder i Europa og hvis de udarter sig vil der også blive sende assistance til dem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der har også været store skovbrande i Portugal
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Tror ikke jeg forstår hvorfor Sverige får hjælp fra så mange lande med deres skovbrande. Selvfølgelig skal de have hjælp, men Grækenland har tilsyneladende et lang mere alvorligt problem deres skovbrande. Der er p.t. 60 mennesker som er blevet dræbt af brande i Grækenland, og byer er brændt helt ned, men hvad jeg har kunne læse mig til et der kun et par lande som har tilbudt hjælp, mens jeg har indtrykket af at Sverige har fået væsentligt mere hjælp fra mange flere lande. Måske jeg har forkert info, eller måske er grunden til at Sverige ikke har flere dræbte netop at de har fået meget hjælp...? Ved det ikke, men der er noget som virker underligt.
Jeg tænker at Sveriges "brand-infrastruktur" har været bedre fra start af - og de hurtigt har reageret og bedt om hjælp. Mens de andre lande ikke har været "oppe på beatet" - med de deprimerende katastrofale konsekvenser til følge.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Denne artikel fra igår kaster lidt lys over hvordan det muligvis hænger sammen:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/graesk ... -flammerne
Selv om de voldsomme naturbrande uden for Athen indtil videre har kostet mindst 60 menneskeliv, er der ikke udsigt til, at der skal sendes dansk assistance sydpå.

- Grundlæggende har vi rigtig meget beredskab i de europæiske lande og i EU, men det handler også om at kunne gøre en forskel på stedet, og om man er dimensioneret til at kunne sende brandfolk til Grækenland, siger Jens Oddershede, chef for internationalt beredskab i Beredskabsstyrelsen.

- Vi har fra dansk side sendt det beredskab, vi kunne, til Sverige. Lige nu regner vi ikke med at sende nogen til Grækenland, siger han til DR Nyheder.

Ifølge beredskabschefen er der tale om en stor udfordring for grækerne, selv om de har forberedt sig på naturbrande i sommerperioden.

- De prøver at dimensionere deres beredskab efter det, men nogle gange er udfordringen bare for stor, som den er lige nu, siger Jens Oddershede.

Der er i alt omkring 60 danske brandfolk i aktion i Sverige, hvor de efter planen skal forsætte arbejdet indtil den 5. august, lyder det fra Beredskabsstyrelsen.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det forklarer lidt. Det er nok også, som SustainerPlayer siger, det at de ikke har reageret hurtigt nok, da ilden pludseligt har spredt sig enormt hurtigt. Men jeg synes nu stadig der er lidt underligt, at man ikke har hørt om at flere nærliggende lande, har sendt beredskab afsted. Brandene er jo på et helt andet niveau end de andre brande i EU, lader det til. Har lige læst at dødstallet er oppe på 75.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Det forklarer lidt. Det er nok også, som SustainerPlayer siger, det at de ikke har reageret hurtigt nok, da ilden pludseligt har spredt sig enormt hurtigt. Men jeg synes nu stadig der er lidt underligt, at man ikke har hørt om at flere nærliggende lande, har sendt beredskab afsted. Brandene er jo på et helt andet niveau end de andre brande i EU, lader det til. Har lige læst at dødstallet er oppe på 75.
Ja, det er f*cking trist. Det kan kun gå for langsomt med at få slukket de brande.

En amerikaner jeg kender fortæller mig at de er begyndt at bruge droner til at slukke skovbrande der ovre.
Super billigt og ufarligt for piloten. Havde været fedt hvis EU rådede over sådan en mindre dronehær til formålet.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg undrer mig over to bidske hundes adfærd, hvor de har løbet rundt og bidt tilfældige mennesker...:
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-07-26- ... af-betjent
...har de mon haft rabies? Det er da ellers ikke tit man hører om den slags i Danmark - jfr. https://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksi ... lskab.aspx
...måske har de haft snablen i noget Vodka?? :roll:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kimex skrev: Ja den slags er jeg også ømtålig over. Hvordan kan man gå ind for at ulve udryddes i Danmark og samtidig belære Indien om at tigre bør være fredede.
Jeg tænker at tigeren måske er mere truet som race end de ulve vi har.. Jeg har dog noget sværere ved at forstå deres fredning af køerne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mens nogen himler op over navnet på et TonePrint, høstes der likes og opmærksomhed på nøgenhed og harpe


Verden er et mærkeligt sted

Advarsel: harpespillet er i bedste fald middelmådigt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man skal være medlem af gruppen for at kunne se det

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er den moderne udgave af "spis din skovsnegl Mulle - du vil jo gerne være med i hulen"! :lol: :roll:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Arrrrhhhhh men for helvede, hvad er nu det for nå'd lååård

Det her burde være bedre



Men harpespillet er stadig middelmådigt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

To harper [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Arh, nøgen og nøgen... Hun har da sko på.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Undrer mig over at unge under 30 år, bekymrer sig om pensionsopsparing. Håber da ikke at de på nogen måde tror, de derved, sikrer deres alderdom. Til den tid har vi nok en inflation på 1000000 % , en infrastruktur som Haiti og 45 grader i skyggen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er 52, og undre mig over at yngre mennesker ikke i tide fatter lidt mere interesse for deres pension, og det politiske system der tillader parasiter at æde store dele af deres pension op i det skjulte. Der har ellers været en del fokus på dette de seneste år, og der er visse muligheder for at modvirke det.

Om nogle år, når de åbner kassen, og den er tom, så skal man høre dem tude i kor,..

Hvis der er for mange penge i kassen så bliver man også rullet, efter metoden: "vi tager noget fra dem de ellers skulle have haft", (der er 117 håndtag at skrue på)

Det betaler sig at overveje tingene bare en lille smule, også i 30 års alderen

(nej, det er selvfølgelig ikke i orden at man skal bruge sin ungdom på den slags, men åbenbart til en vis grad nødvendigt)
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 29. jul 2018 16:16, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ang. pension er jeg bare irriteret over, at de 30k jeg tjente op igennem mit tidligere arbejde bare ligger og griner af mig inde hos Industriens Pension.. :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »


1 uge tidligere ned sidste år.
Vores politiske og økonomiske systemer er baseret på at jorden er en uopbrugelig ressource.
Jeg er endnu ældre end DUBTEMPLE og det har ændret sig siden jeg var ung. Vi troede at havene og jorden var uopbrugelige ressourcer.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Christoffer I. N. skrev:Ang. pension er jeg bare irriteret over, at de 30k jeg tjente op igennem mit tidligere arbejde bare ligger og griner af mig inde hos Industriens Pension.. :)
Var du fremsynet havde du syet pengende ind i dit pudebetræk.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Ang. pension er jeg bare irriteret over, at de 30k jeg tjente op igennem mit tidligere arbejde bare ligger og griner af mig inde hos Industriens Pension.. :)
Forstår dig. Jeg har konsekvent valgt at sætte pensionen på et absolut minimum ifbm. mit tidligere og nuværende arbejde. Så vil jeg hellere selv investere pengene.

Husker jeg rigtigt, bliver man beskattet to gange(?)(!) på pensionen, så hvorfor ikke selv blot lave langsigtede investeringer hvis man har muligheden? Tænker "kedelige" investeringer som obligationer, etc.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den slags tænkte jeg ikke over for over 10 år siden, da min uddannelse startede. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Den slags tænkte jeg ikke over for over 10 år siden, da min uddannelse startede. :)
Nej nej, det var bestemt heller ikke ment sådan. Det er bare hvad jeg selv kraftigt overvejer at gøre..

Nyt svar