Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:Undrer mig over at Donald Trump er blevet de kristnes frelser i USA
Kugle-skøre, mange af dem, men der er mindst 117 branches af kristendom i USA, ret ueninge indbyrdes, og bestemt ikke fan af Trump pr definition

Så præcis hvilke(n) taler du om når du kommer med denne statement ? RCC ? Baptister ? Pentacostals ? calvinist ? Jehovas ? Mormoner ? Amish ?
Hugo skrev:og jøderne nu tror oprigtig på at han vil forene Israel, så Jesus stiger ned til jorden (igen igen)
Det samme gælder vel for Jøderne, ikke pr definition Trump-fans,..... taler vi kristne jøder ? cekulære ? ortodokse ?

Og taler du "Israel" i åndelig eller fysisk forstand ? eller noget tredie ? ,.... præcis hvem/hvad er det der skal "forenes" ?

Jøderne tillægger iøvrigt ikke Jesus betydning, de venter stadig, med stor tålmodighed :-)

-----------------------

BTW.

Kristne forventer generelt ikke genkomst straks, men derimod at se Antikrist, bedre oversat "pseudo-krist", 666, FØR genkomsten

Trumps bånd til Israel går nok via sin underlige familie, den jødiske svigersøn Kushner, der er fungerende personlig rådgiver, rimeligt nepotistisk
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg er godt klar over at USA er sekternes land, og selv forvirret over hvor mange. Det lader til at de kalder sig genfødte kristne. Hvis du vil vide mere kan du se her:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/genfoe ... lgt-af-gud
Jøderne tillæger Jesus den betydning at han først kan komme til jorden når Israel er helt samlet, altså de 12 stammer, hvilket inkluderer Jordan.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Israel-Palæstina konflikten har været i hårdknude fra starten. og der er nok ingen opblødning i konflikten foreløbelig.
På den ene side forærede Britiske koloniherrer jøderne landet Israel, hvad der selvfølgelig var uacceptabelt for palæstinenserne.
På den anden side har jøder ikke råd til at opgive Israel. Set i lyset af hvad der skete under WW2 . og en forfølgelelse som stadig, i dag, foregår. De frygter , nok, at det ville blive fatalt for dem.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad med om det er Trump, eller en Demokrat som vinder valget i USA.
For at bruge et udtryk fra satire tegneserien i Altinget - Embedsværket- De har tungen så langt oppe i røven på kineserne at de samtidigt kan snave med Xi Jinping.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

hva sker der for at man sover 4 timer og er frisk som en havørn (OK, overdrivelse....), og så kan man sove 9 timer en anden dag og være ultra bombet.....


Nå men det kan være den her video svarer på noget, har ikke tid til at se den nu.


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Advarsel: er du sart mht. gore/blod/vold/splat i computerspil så undlad at se.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg undrer mig over hvorfor 3D-animations-fora bliver mere og mere inaktive.

* CGForum.dk - Danmarks eneste sted for 3D-grafik - afgik ved døden i foråret/sommeren 2019 efter længere tids inaktivitet.

* CGTalk (cgsociety.org) er alvorligt inaktivt.

* 3DTotal.com har enten nedlagt deres forum helt (findes stadig som php-udgave, men ingen aktivitet i over et år).

* Blenderartists.org - nedadgående tendens. Men nok det sted med "mest" aktivitet, sålænge det varer...
Folk poster stadig på blenderartists, men ingen giver konstruktiv feedback længere. Det eneste feedback man får er hvis ens værk er exceptionelt godt, så man får enten klapsalver (featured) - eller 0 kommentarer.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Alle fora på nettet mister pt aktivitet.

Trafikken flytter over på Facebook eller forsvinder.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Smittefar skrev:Alle fora på nettet mister pt aktivitet.

Trafikken flytter over på Facebook eller forsvinder.
Hvorfor?

Fora har en større vidensbase og mulighed for pseudonym. De to ting tilsammen burde jo udkonkurrere facebook.

Det hænger ikke logisk sammen. Mennesker er irrationelle flokdyr.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:
Smittefar skrev:Alle fora på nettet mister pt aktivitet.

Trafikken flytter over på Facebook eller forsvinder.
Hvorfor?

Fora har en større vidensbase og mulighed for pseudonym. De to ting tilsammen burde jo udkonkurrere facebook.

Det hænger ikke logisk sammen. Mennesker er irrationelle flokdyr.
Facebook er umiddelbart mere convenient for mange mennesker - de er der allerede i forvejen, og skal ikke skifte platform for at opdyrke en anden social/faglig sammenhæng. Vidensbasen er et plus på papiret, men i dagligdags praksis er det ikke noget jeg benytter mig af. Det er meget få gange jeg har tænkt at det var mest formålstjenligt at lede gamle tråde igennem. Og endelig (igen igen igen), muligheden for psudonym/anonymitet er din bekymring alene, og du deler den bekymring med meget meget få mennesker. Så det er i praksis ikke for alvor et konkurrenceparameter.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hvorfor?

Fora har en større vidensbase og mulighed for pseudonym. De to ting tilsammen burde jo udkonkurrere facebook.

Det hænger ikke logisk sammen. Mennesker er irrationelle flokdyr.
jeg er fuldstændig enig. Jeg bruger da selv facebook, men kun i lukkede grupper, som dem jeg spiller med, min boligforening. og så er jeg blevet medlem af Guitarsamleren, som handler om at samle, bygge eller samle på guitarer.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

david mondrup skrev:Og endelig (igen igen igen), muligheden for psudonym/anonymitet er din bekymring alene, og du deler den bekymring med meget meget få mennesker. Så det er i praksis ikke for alvor et konkurrenceparameter.
Hvis vi snakker dyre hobbier som f.eks. musik og lyd, så ville jeg da være meget bekymret for at benytte en ikke-pseudonym platform... jeg ville være bekymret for, at en varevogn fra Østeuropa pludselig kommer og holder lige udenfor ... :? Alternativt skulle man så være nødt til at træde særdeles varsomt på platformen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg undrer mig over, at kvinders skønhed aftager så hurtigt med alderen, hvorimod vi mænd nærmest bare bliver smukkere... :?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev:Jeg undrer mig over, at kvinders skønhed aftager så hurtigt med alderen, hvorimod vi mænd nærmest bare bliver smukkere... :?
Nogle steder i verden ja, flere Indere der forbliver kvinderne smukke længe, og når de så er oppe i årene ser de pludselig gamle ud, mændende derimod bliver sjældent kønnere.

Men i danmark har mange kvinder levet et lidt for hårdt byliv fra teenage alderen af, og ser allerede slidt ud når de rammer 20-22 år.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Så har du sgu´ ikke set mig når jeg står op :puke:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg er klar over, der findes undtagelser fra reglen :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mr. Soundman skrev:Jeg undrer mig over, at kvinders skønhed aftager så hurtigt med alderen, hvorimod vi mænd nærmest bare bliver smukkere... :?
Den har jeg også tænkt over. Mere konkret så bemærker jeg, at kvindes femininitet daler eller forsvinder. Gamle damer vælger også selv meget ofte at have kort hår. Det hele giver selvfølgelig mening, i forhold til at kvinders frugtbarhed forsvinder tidligere end mænds. Det er jo nok dér den ligger, men hvorfor det er sådan ved jeg ikke helt, men jeg tænker det har noget at gøre med hvor hårdt det er for kroppen producere børn. Det er ikke noget en menneskekrop kan klare i mange årtier, så hellere stoppe processen, hvorimod det helt sikkert er meget mindre takserende at lave en lille klat slim i ny og næ. :-P

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det er vel bare pga nedgang i østrogen produktion

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:Jeg undrer mig over, at kvinders skønhed aftager så hurtigt med alderen, hvorimod vi mænd nærmest bare bliver smukkere... :?
Sammenligningen er muligvis ikke fair, givet at man ikke er lige tiltrukket af begge køn. Spørgsmålet er hvorvidt man kan sige ens seksuelle preference ikke kan have indflydelse på konklusionen ovenfor.

Eksempel:
Hvis du er heteroseksuel, har formentlig en bestemt aldersgruppe blandt kvinder som er mere tiltrækkende end andre. Men hvis mænd overhovedet ikke har din interesse, eksisterer der jo slet ikke sådan en gruppe. Derfor kan man stille spørgsmålstegn ved, om du ser den samme nuance blandt mænd? Eller det bare er shades of grey?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg finder også at antagelsen er subjektiv nonsense

Hvordan oplever kvinder så mænd set fra den anden side ?

Og hvordan defineres skønhed an-mass ? skønhedsideal samt personlig preferance er en udefinerbar og meget sammensat ting

Fra jeg var helt ung har jeg oplevet modne kvinder som mest skønne, de topper vel mellem 35 of 45, hvor de f.eks. udstråler meget størrer selvtillid, har erfaring, ved hvad de vil, er færdig med ungdommens dumheder, og har lært at tage en pæn kjole på.

Har man fat i den rigtige, så er de også velholdte, og går op i sig selv stadig
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jamen jeres indvendinger er jo meget rimelige.

Det kan være, jeg skulle have formuleret det mere som en hypotese og ikke nærmest som en kendsgerning :)

Personligt har jeg dog en idé om, at der er lidt om snakken, også når man tager højde for undtagelser fra reglen, mit farvede syn som mand osv.

Man skal også huske på, at man tit ser kvinder danne par med mænd, der er væsentlig ældre end dem selv - men man ser ikke ligeså tit aldersforskellen gå den anden vej.

Jeg tænker, at forklaringen måske ligger i det, som AvS er inde på, nemlig kvinders kortere frugtbarhedsperiode. Vi kan nok blive enige om, at udseendet ændrer sig med alderen... Og så bliver det jo nærliggende at forestille sig, at de mænd, som føler sig mest tiltrukket af unge kvinders udseende også bliver dem, der viderefører flest gener og dermed smagspræferencer til kommende generationer af mænd... Men som sagt - vi kan da kalde det en hypotese :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...Vi kan degradere udsagnet til "Soundman-hupotesen" :lol:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg synes ikke det er subjektiv nonsens. Hvis vi kigger på model- eller reklamebranchen, så er det oftest de unge kvinder der er i toppen, mens f.eks. George Clooney stadig ses som et sexsymbol. Eller i vores samfund er det mere almindelig at manden er ældre, og endda nogle gange meget ældre, end kvinden. Mht. den statement at mænd bliver smukkere, vil jeg nok formulere det som at mænd forbliver maskuline længere end kvinder forbliver feminine, og jeg tænker det muligvis er det Mr. Soundman i virkeligheden mener. Men der er nok en sammenhæng. Mængden af hormoner, som hører til ens biologiske køn, har vel en indflydelse på om man opfattes som attraktiv eller ej...? Og det er selvfølgelig kantet og groft sagt. Vi mennesker er jo en underlig og irrationel størrelse, hvor skønhed defineres af mange faktorer såsom kultur, historie, trends osv. men hvis ikke frugtbarhed spiller en væsentligt rolle, når vi vurderer attraktivitet, ville mennesket så have overlevet så mange år?

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Meget subjektivt og anekdotisk:
Da jeg gik i 2. G var jeg meget tiltrukket både af vores lækre fransklærerinde på omkring 25, OG af vores modelsmukke filmlærerinde på 42.
Mums!
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar