Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!
Nu har vi jo ikke en "ikke-undre"-tråd ... så ...
https://bilmagasinet.dk/guides/lovgivni ... aesenteret
https://bilmagasinet.dk/guides/lovgivni ... aesenteret
Jeg synes, det er vildt, at 16% af alle bilister har fået mindst een fartbøde i år. Det er et vildt højt tal. Det kan nedbringes på to måder, jeg foreslår den måde, der ikke blot er at lave mindre fartkontrol.
Naahh, nye folk på tinge, og op med fartgrænserne de fleste steder, (ikke alle), sådan skal det begrænses,..Smittefar skrev:Jeg synes, det er vildt, at 16% af alle bilister har fået mindst een fartbøde i år. Det er et vildt højt tal. Det kan nedbringes på to måder, jeg foreslår den måde, der ikke blot er at lave mindre fartkontrol.
De er urimeligt lave, og dermed reelt en pengemaskine
At kriminalisere en så stor gruppe kunne jo også tyde på vi er havnet på et galt niveau
Når det ikke er sket allerede skyldes det nok mest at der skal penge i kassen fortsat, og ikke en saglig demokratisk funderet beslutning der afspejler den folkelige opinion på området.
Og så er der jo flere partier som grundlæggende ønsker at folk ikke skal have deres egen bil, og bruge den,..
De indrømmer det måske ikke åbent, alle sammen, der skal jo stadig stemmer til, men det er resultatet hvis de får magt som agt
De er selvfølgelig grundlæggende interesseret i at gøre det utålleligt at være bil-ejer, og hastighed er bare et ud af flere værktøjer i den agenda
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 2. jan 2020 09:57, rettet i alt 2 gange.
/Dub
Fartkontrol i vestjylland virker ikke. Jeg har aldrig fået en fartbøde, og jeg kører også lovlydigt i dag, men jeg er flad af grin over at de ikke påvirker noget på vestkysten.
https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestj ... overrasket
https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestj ... overrasket
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Jeg er lidt usikker på om du mener folk skal have lov at køre sig selv ihjel? Så problemet løser sig selv?Smittefar skrev:.... Det er et vildt højt tal. Det kan nedbringes på to måder, jeg foreslår den måde, der ikke blot er at lave mindre fartkontrol.
Tag ikke det her personligt- jeg syntes du er en cool fyr, men i min optik er det du skriver her hul i hovedet.DUBTEMPLE skrev: Naahh, nye folk på tinge, og op med fartgrænserne de fleste steder, (ikke alle), sådan skal det begrænses,..
De er urimeligt lave, og dermed reelt en pengemaskine
At kriminalisere en så stor gruppe kunne jo også tyde på vi er havnet på et galt niveau
Når det ikke er sket allerede skyldes det nok mest at der skal penge i kassen fortsat, og ikke en saglig demokratisk funderet beslutning der afspejler den folkelige opinion på området.
Og så er der jo flere partier som grundlæggende ønsker at folk ikke skal have deres egen bil, og bruge den,..
De indrømmer det måske ikke åbent, alle sammen, der skal jo stadig stemmer til, men det er resultatet hvis de får magt som agt
De er selvfølgelig grundlæggende interesseret i at gøre det utålleligt at være bil-ejer, og hastighed er bare et ud af flere værktøjer i den agenda
Tag et kig, og prøv at reflektere over hvad du netop skrev:
https://www.vejdirektoratet.dk/api/drup ... 202019.pdf
Fartgrænserne er der ikke for at irritere folk som har bil, men AF SIKKERHEDSHENSYN. Og ikke bare for dem som sidder bag rattet.
Jeg tror det er noget med de "jyske motorveje" (landeveje som går ligeud og sagtens kan mere end 70-80km/t) og så en manglende forståelse for hvad de slikkepinde i vejkanten som københavnerne har sat op. Dog mener jeg helt sikkert at vi skal have nogle fornuftige hastighedsgrænser og overholde dem. Men vi kunne kigge lidt mere til hvad tyskland gør, og så måske samtidig sortere de dårligste billister væk fra vejene.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Uenighed er OKMike-air skrev:Jeg er lidt usikker på om du mener folk skal have lov at køre sig selv ihjel? Så problemet løser sig selv?Smittefar skrev:.... Det er et vildt højt tal. Det kan nedbringes på to måder, jeg foreslår den måde, der ikke blot er at lave mindre fartkontrol.Tag ikke det her personligt- jeg syntes du er en cool fyr, men i min optik er det du skriver her hul i hovedet.DUBTEMPLE skrev: Naahh, nye folk på tinge, og op med fartgrænserne de fleste steder, (ikke alle), sådan skal det begrænses,..
De er urimeligt lave, og dermed reelt en pengemaskine
At kriminalisere en så stor gruppe kunne jo også tyde på vi er havnet på et galt niveau
Når det ikke er sket allerede skyldes det nok mest at der skal penge i kassen fortsat, og ikke en saglig demokratisk funderet beslutning der afspejler den folkelige opinion på området.
Og så er der jo flere partier som grundlæggende ønsker at folk ikke skal have deres egen bil, og bruge den,..
De indrømmer det måske ikke åbent, alle sammen, der skal jo stadig stemmer til, men det er resultatet hvis de får magt som agt
De er selvfølgelig grundlæggende interesseret i at gøre det utålleligt at være bil-ejer, og hastighed er bare et ud af flere værktøjer i den agenda
Tag et kig, og prøv at reflektere over hvad du netop skrev:
https://www.vejdirektoratet.dk/api/drup ... 202019.pdf
Fartgrænserne er der ikke for at irritere folk som har bil, men AF SIKKERHEDSHENSYN. Og ikke bare for dem som sidder bag rattet.
Det er en afvejning, hvis sikkerhed ubegrænset skal over-trumfe alle andre hensyn, så kan vi jo også bare gå planken helt ud, og sige, max 50 km/t på motorvej, max 25 km/t på landevej, og max 15 km/t i tættere bebyggelse
Måske man så helt kunne undgå dødsofre ?
Vi tillader et spild af liv på mange plan, for at få helheden til at gå op, mange drikker sig til døde nu hvor alkohol er tilgængeligt, med sekundære uskyldige ofre også, deres børn og ægtefæller f.eks, men vi lader dette ske, heldigvis, for hvad var alernativet i sidste ende ? (totalt forbud for alle)
Var motorcyklen blevet opfundet i dag var den sikkert blevet ramt af forbud, heldigvis kan man da vælge at tage den chance også
Grundlæggende dør vi, man kan vælge at leve så beskyttet, så man dør, uden endu at være død
/Dub
Du har ret i at sikkerhed kræver at man laver en fornuftig vurdering af hvad der giver mening i forhold til risikoen, men problemet med trafik er at en der har det sjovt kan tage livet på en der ønsker at leve længe. Hvis folk laver soloulykker er det stadig skrækkelig for dem der er tilbage, for dem der skal rydde op efter dem og derefter bliver placeringen markeret som havende højere risiko for ulykke og så kommer fartgrænsen ned, og så går det ud over os alle.
Jeg tænker også at motorcykler er latterlig farlige, ikke kun pga af deres 2 hjul, men også pga den generelle risikable kørsel og overhalinger som så nemt går. Jeg er helt med på at de er fantastiske at kører på, og man mærker og ser nogle helt andre ting end fra en bil.
I bund og grund ser jeg bare frem til at biler bliver gode nok til at kører så de kan gøre det selv, ikke at jeg ikke selv ELSKER at sidde bag rattet, men vi kan kører hurtigere og mere effektive hvis bilerne selv håndterer det for os, forestil jer en verden uden køer og lyskryds.
Jeg tænker også at motorcykler er latterlig farlige, ikke kun pga af deres 2 hjul, men også pga den generelle risikable kørsel og overhalinger som så nemt går. Jeg er helt med på at de er fantastiske at kører på, og man mærker og ser nogle helt andre ting end fra en bil.
I bund og grund ser jeg bare frem til at biler bliver gode nok til at kører så de kan gøre det selv, ikke at jeg ikke selv ELSKER at sidde bag rattet, men vi kan kører hurtigere og mere effektive hvis bilerne selv håndterer det for os, forestil jer en verden uden køer og lyskryds.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Hald skrev:Du har ret i at sikkerhed kræver at man laver en fornuftig vurdering af hvad der giver mening i forhold til risikoen, men problemet med trafik er at en der har det sjovt kan tage livet på en der ønsker at leve længe. Hvis folk laver soloulykker er det stadig skrækkelig for dem der er tilbage, for dem der skal rydde op efter dem og derefter bliver placeringen markeret som havende højere risiko for ulykke og så kommer fartgrænsen ned, og så går det ud over os alle.
Jeg tænker også at motorcykler er latterlig farlige, ikke kun pga af deres 2 hjul, men også pga den generelle risikable kørsel og overhalinger som så nemt går. Jeg er helt med på at de er fantastiske at kører på, og man mærker og ser nogle helt andre ting end fra en bil.
I bund og grund ser jeg bare frem til at biler bliver gode nok til at kører så de kan gøre det selv, ikke at jeg ikke selv ELSKER at sidde bag rattet, men vi kan kører hurtigere og mere effektive hvis bilerne selv håndterer det for os, forestil jer en verden uden køer og lyskryds.
Jeg har en tredie måde: Vi kan øge fartgrænsen!Smittefar skrev:Jeg synes, det er vildt, at 16% af alle bilister har fået mindst een fartbøde i år. Det er et vildt højt tal. Det kan nedbringes på to måder, jeg foreslår den måde, der ikke blot er at lave mindre fartkontrol.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Joachip skrev:Jeg har en tredie måde: Vi kan øge fartgrænsen!Smittefar skrev:Jeg synes, det er vildt, at 16% af alle bilister har fået mindst een fartbøde i år. Det er et vildt højt tal. Det kan nedbringes på to måder, jeg foreslår den måde, der ikke blot er at lave mindre fartkontrol.
/Dub
Da jeg var barn var der ingen fartgrænser de fleste steder og intet krav om seler. Der omkom der mellem ca. 1600 i trafikken om året. Og der var væsentligt mindre trafik dengang. I dag dør der omkring 200 i trafikken om året. Men det er da ikke kun hastighed det drejer sig om. Som blød trafikant syntes jeg der er utrygt, når bilister ikke følger trafikken. Kører hurtigere eller langsommere end andre. Det er svært at bedømme deres fart.
So what ?benjisan skrev:Dvs du synes det ville være forsvarligt at sætte hastigheden op til 160 Km/t på nogle motorvejsstrækninger?DUBTEMPLE skrev:Generelt 15-25 pct mere uden for byzone
Måske nærmere 150 hvor der er 130 nu på motorvej
Jeg brugt ordet "generelt", altså "vejledende", husk lige at få det hele med hvis jeg lægges ord i munden
/Dub
Altså, jeg prøver kun på at få sat nogle konkrete eksempler op for kunne forestille mig sådan et scenarie, ikke for at lægge ord i munden på nogen. Men det er pudsigt hvor absolut det er når grænserne er "urimeligt lave", men hvor flydende det bliver når det skal konkretiseres
Da der altid er en vis mængde folk der alligevel konsekvent kører de der 15-25% hurtigere end det tilladte på motorvejen (og på landevejene for den sags skyld), så ville jeg godt nok ikke se frem til at ha folk kørende omkring de 200 km/t på de danske motorveje