Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Jeg har lige været i et mødelokale hvor der lå en pille på gulvet, jeg tager den med mig og undersøge hvilken pille det er, ifølge denne side er det en Retard pille... Den tør jeg ikke tage... eller burde jeg? HAHA!! :dork:

https://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1367

(disclamer: nej jeg har på intet tidspunkt overvejet at indtage den!)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ha!

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nu, hvor der i dag så småt er begyndt at komme nogle flere informationer ud til offentligheden vedr. Raket-Madsen-sagen, så sidder jeg og undrer mig over et modsætningsforhold.

På den ene side, så ser det for mig ud som om, at Madsen har gjort sig meget umage med bortskaffelse af liget... skåret det i stykker, bundet tunge genstande til torsoen samt punkteret denne... På den anden side, så er det i dag kommet frem, at den afdødes trusser og strømpebukser er blevet fundet indeni ubåden. Hvorfor gøre sig så umage mht. bortskaffelse af den dødes krop og så efterlade hendes undertøj "frit fremme"?? Selvfølgelig kunne det jo være, at han følte sig 100% overbevist om, at Nautilus aldrig ville blive bjerget, men i så fald havde der jo ikke været nogen grund til at gøre sig så store anstrengelser omkring bortskaffelse af liget - for han kunne i så fald bare have ladet den afdødes krop blive liggende i ubåden ligesom tøjet.

Med de informationer, som vi har fået ud til offentligheden indtil videre, så synes jeg næsten pilen peger mest i retning af en mand, som på en eller anden måde ikke har været helt ved sine fulde fem i gerningsøjeblikket - (og timerne efter). Man skal også huske på, at en person der bygger raketter og ubåde til daglig, skulle forventes at være typen, der normalt handler meget rationelt og struktureret, hvilket jeg ikke synes passer ind i ovenforstående. Rodet har der også været på ubåden: Hendes strømpebukser blev fundet under tårnet, trusserne i maskinrummet og hår fra hende på badeværelset. Jeg synes det tegner et billede af, at et eller andet ikke helt rask er foregået :?

Jeg sidder igen og tænker, om hans hjerne f.eks. kunne have lidt midlertidig (eller længerevarende) skade af manglende ilt i ubåden...? Det virker dog lidt usandsynligt, at en rumraket- og ubåd-bygger ikke skulle have taget højde for den slags. Men hvad med en rus af coce, hash, medicinbivirkninger, eller hvad ved jeg...? Måske en psykose...?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på en hendelse engang her i Danmark, hvor en kvinde fejlagtigt blev dømt for mordbrand, men senere blev frikendt, fordi eksperter kunne forklare kvindens tilsyneladende meget absurde og irrationelle adfærd under hændelsen som en naturlig følge af den påvirkning kulilten fra branden havde haft på hendes hjerne. Hun gik således fra at være blevet dømt for mordbrand til en total frikendelse senere.


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mr. Soundman skrev: Jeg synes det tegner et billede af, at et eller andet ikke helt rask er foregået :?
You don't say. :lol: Tror at når man står i en så ekstrem situation så tænker man næppe særligt klart, og glemmer meget nemt at gøre ting som virker utroligt banale for os, som følger sagen udefra.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Når mange mennesker er samlet og snakker er der sådan en mumle-summen... vil det også ske hvis man optager en masse tale og afspiller det oven i hinanden, og vil det kunne spilles i en stor tom hal hvor det lyder som om den er fyldt med mennesker?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev:Når mange mennesker er samlet og snakker er der sådan en mumle-summen... vil det også ske hvis man optager en masse tale og afspiller det oven i hinanden, og vil det kunne spilles i en stor tom hal hvor det lyder som om den er fyldt med mennesker?
Det minder mig om et program jeg så på TV en gang om anden verdenskrig.
Englænderne havde en hel arme bestående af oppusteligt attrap-krigsmateriel... og så havde de også køretøjer med højttaleranlæg, hvor mandskabet i disse køretøjer ikke lavede andet hele dagen end at afspille plader med lyden af krigsmateriel der blev mobiliseret. Over på fastlandet havde de på den måde holdt en tysk arme hen i et døgn eller to, medens de ventede på at de rigtige styrker skulle nå frem.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

@Mr. Soundman - hvor har du det fra med undertøjet i ubådssagen? Jeg har ikke set eller læst noget vedrørende det.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Facinerende det med anden verdenskrig!
Hald skrev:Når mange mennesker er samlet og snakker er der sådan en mumle-summen... vil det også ske hvis man optager en masse tale og afspiller det oven i hinanden, og vil det kunne spilles i en stor tom hal hvor det lyder som om den er fyldt med mennesker?
Sjovt, jeg tænkte det samme for et par dage siden, da jeg skulle optage en stor menneske mængde som snakkede. Men det bliver nok ikke det samme hvis man laver det som lagkage indspilning. Når et rum er pakket med en masse mennesketroppe, vil disse have en meget stor indflydelse på hvordan det hele lyder. En hel del af snakken vil jo ryge igennem mindst én anden persons krop, som filtrerer en del høje frekvenser fra, samt der nok også en lille smule refleksion, diffusion og hvad der ellers nu sker med bølger.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Nevermind, jeg fandt det

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AvS skrev:En hel del af snakken vil jo ryge igennem mindst én anden persons krop, som filtrerer en del høje frekvenser fra, samt der nok også en lille smule refleksion, diffusion og hvad der ellers nu sker med bølger.
Det lyder alt sammen som noget man kan lave i en DAW.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

"Mumle-summen" er et rammende udtryk, og iøvrigt et fænomen der tit er årsag, eller medvirkende, til at gøre mig utilpas. Svimmelhed og syns-forstyrrelser hvis det er rigtig slemt. Som introvert er det netop en af de ting jeg undgår såvidt muligt. Ankomsthaller, banegårde, receptioner, store familiefester, museer, spisesteder, cafe, koncerter, fester, osv
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg tror ikke du kan genskabe det 100 pct, f.eks. vil levende individer der er til stede og står og skvadre i munden på hinanden lave små ophold i deres talestrøm på samme tid, altså små syncrone ophold, lemminge-effekt, eller telepatisk betinget. (Under tiden holder hele salen total kæft i samme splitsekund, det beskriver nogen som "der gik en engel gennem rummet"). Der vil også mangle mekaniske lyde og støj, hidrørende fra det specifikke rum, hvis du kaster noget tilfældigt sammen.
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja du har ret, men kunne man mon få en AI til at gøre det, så ville der aldrig være tavshed i begyndelsen af et event, men den ville alligevel opdage stilhed og stoppe de afviklende spor. Samtidig kunne den skjule budskaber med fun facts til samtale emner i luften, det ville selvfølgelig være dyrt at lave, men det betaler de skjulte reklamer vel for, hehe..
Senest rettet af Hald ons 6. sep 2017 20:19, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er vel lidt af det i Yazoo's - I Before E Except After C - sæ'fø'li med delays og hvad har vi :-D


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Skærmbillede 2017-08-20 kl. 00.05.15.png
Hvad fanden gik der lige galt der :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvad gør de, når hullet i sporet fryser til is over hele strækningen og...
IMG_0336.JPG
- der kommer sådan én her:
IMG_0339.JPG

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

De sidste 30 dage har jeg samlet data omkring de danske politiske partier på facebook. Og en lidt mystisk trend er dukket op:
De røde partier har generelt højest "Angry" reaktioner på deres opslag, hvor imod de blå er mere blandede. DF har til gengæld gennemsnitligt flest "elsker" reaktioner på deres opslag.

Gad vide hvorfor det mon er sådan.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

At det kun er DF's egne, der gider læse deres opslag?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kunne selvfølgelig godt være, ja :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Undrer mig over Otto Warmbier sagen. Da han blev bragt hjem til USA så var der mystik omkring dødsårsagen. Han blev beskrevet som ikke responsiv/i koma men uden tegn på tortur. Nu bliver det så frembragt i medierne at hans forældre siger at han lå og spjættede og hylede, samt have tydelige mærker efter tortur. Hans arme smadrede og at hans tænder var ødelagte. WFT? Vi får jo nok aldrig sandheden at vide, men jeg tænker at det er yderst belejligt for USA, hvis dette var sandheden - det hjælper med at skabe had til Nord Korea.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Mike-air skrev:De sidste 30 dage har jeg samlet data omkring de danske politiske partier på facebook. Og en lidt mystisk trend er dukket op:
De røde partier har generelt højest "Angry" reaktioner på deres opslag, hvor imod de blå er mere blandede. DF har til gengæld gennemsnitligt flest "elsker" reaktioner på deres opslag.

Gad vide hvorfor det mon er sådan.
Fordi DF bare er mere elskelige end de andre partier.

Se selv her...
Billede
http://www.danskfolkeparti.dk/pictures_ ... n_2010.pdf

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AvS skrev:jeg tænker at det er yderst belejligt for USA, hvis dette var sandheden - det hjælper med at skabe had til Nord Korea.
Det der med at skabe had til Nordkorea det klarer landet nu udemærket selv

Trist det kun er USA der, (måske), er villig til reelt at sige stop,..

Hvad forventer man ved fortsat at gøre ingenting ?

(gir ikke en skid for FN, handels-blokader der omgås, osv)
/Dub

Nyt svar