Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Hvorfor sætter man ikke dynamoer på fitnessmaskiner?
Globalt set burde man kunne få en god sjat energi retur.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Hvorfor sætter man ikke dynamoer på fitnessmaskiner?
Fordi udgiften til dem er større end alle de ubrugte fitnessabonnementer? :-P

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lommer i pyjamasbukser. Hvad fanden er meningen?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknolo ... helt-anden#!/

Den lyder da ad helvede til den robot.
Mon den kan frembringe seismiske forstyrrelser :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Lommer i pyjamasbukser. Hvad fanden er meningen?
Jeg synes det er behageligt at kunne proppe hænderne i lommerne. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvorfor har man aldrig lært dette skill på sin uddannelse med IT, eller sine mange år med audiokabler?

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Hvorfor har man aldrig lært dette skill på sin uddannelse med IT, eller sine mange år med audiokabler?

Man skal jo læse til troldmand for det :dollargrin:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hvorfor er "flueknepperi" så udbredt på onlinefora?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:Hvorfor er "flueknepperi" så udbredt på onlinefora?
Der er kun plads til 3 slags F'er på forums:

Fakta
Forslag
Fun

Alt der falder udenfor bliver Flue....
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Something is rotten on Youtube...

I skrivende stund kan 759 personer ikke lide denne video. Hvorfor? Manden her fortæller jo bare i lægmandssprog hvad en tensor er (vektormatematik) for os uden uddannelse. Han er matematikprofessor så han må jo vide hvad han taler om.

Nogen burde lave forklaringsvideo for os lægfolk, som forklarer psykologien bag en misplaceret dislike.



Det eneste jeg mangler i hans video er en forklaring på hvordan jeg i praksis (dvs. i matematikkens sprog) opstiller vektormatematik med en tensor.
Ikke fordi jeg har noget at bruge det til, men det er da rart at kunne, især når jeg fra tid til anden render ind i visse artikler, som jeg gerne vil forstå til fulde, men ikke forstår fordi jeg mangler sproget, know-how mv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg undrer mig over hvorfor du undrer dig over det. Kom videre. f*ck de dislikes.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Jeg undrer mig over hvorfor du undrer dig over det. Kom videre. f*ck de dislikes.
+1

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:
AvS skrev:Hvorfor sætter man ikke dynamoer på fitnessmaskiner?
Fordi udgiften til dem er større end alle de ubrugte fitnessabonnementer? :-P

Vi kunne også aktivere de arbejdsløse på den måde, så de også får glæden af at bidrage til samfundet og mindre Co2 udledning :-D
Og så er det sundt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:Jeg undrer mig over hvorfor du undrer dig over det. Kom videre. f*ck de dislikes.
Jeg forsøger at forstå filosofien bag en dislike, man giver uden grund. Virkelig. Det er uden for min fatteevne, ikke at synes om lærerige videoer.
Det er en oprigtig undren og når først jeg begynder at undre mig over ét eller andet, stopper jeg ikke før jeg får svar.

Det var det samme med magneterne i sin tid, da jeg som barn spurgte gud og hvermand hvordan magneter kan påvirke hinanden uden at røre. Det var først som voksen at jeg fik at vide at det var pga. magnetfelter, og alt stof i universet har et "felt" omkring sig, som i princippet strækker sig evigt, dog med variende styrke.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg undrer mig over hvorfor du undrer dig over det. Kom videre. f*ck de dislikes.
Jeg forsøger at forstå filosofien bag en dislike, man giver uden grund. Virkelig. Det er uden for min fatteevne, ikke at synes om lærerige videoer.
Det er en oprigtig undren og når først jeg begynder at undre mig over ét eller andet, stopper jeg ikke før jeg får svar.

Det var det samme med magneterne i sin tid, da jeg som barn spurgte gud og hvermand hvordan magneter kan påvirke hinanden uden at røre. Det var først som voksen at jeg fik at vide at det var pga. magnetfelter, og alt stof i universet har et "felt" omkring sig, som i princippet strækker sig evigt, dog med variende styrke.
Grunden til at nogle få brugere ud af over 1½ million visninger har disliket kunne være:
- At man tror jorden er flad
- At man afskyr manden
- At man havde en dårlig dag, og at manden er en gammel nisse, som iøvrigt mangler et slips
- At der manglede baggrundsmusik (jeg har ikke set videoen)
- At der var det forkerte baggrundsmusik
- At der var distraherende baggrundsmusik
- At fuglene fløjter så højt så man ikke kan høre hvad manden siger
- At man havde glemt at tænde for sine højttalere, så man ikke kan høre hans forklaring
- At man ikke forstår hans forklaring
..... List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

https://www.dba.dk/synthesizer-roland-t ... 060787751/

Køb en Roland TR-909 for 1 krone. Nej vent, for 25000 kr!

Okay, begge priser undrer mig. Men nu tjekkede jeg lige eBay, og det er faktisk normalt. Det undrer mig nu alligevel.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev: https://www.dba.dk/synthesizer-roland-t ... 060787751/

Køb en Roland TR-909 for 1 krone. Nej vent, for 25000 kr!

Okay, begge priser undrer mig. Men nu tjekkede jeg lige eBay, og det er faktisk normalt. Det undrer mig nu alligevel.
Hahaha.
Ja folk kan garanteret få prisen i vejret når nu Roland's egen nye version er digital.
Så kan prisen ryge ned igen når Behringers klon lander.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Christoffer I. N. skrev:
mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg undrer mig over hvorfor du undrer dig over det. Kom videre. f*ck de dislikes.
Jeg forsøger at forstå filosofien bag en dislike, man giver uden grund. Virkelig. Det er uden for min fatteevne, ikke at synes om lærerige videoer.
Det er en oprigtig undren og når først jeg begynder at undre mig over ét eller andet, stopper jeg ikke før jeg får svar.

Det var det samme med magneterne i sin tid, da jeg som barn spurgte gud og hvermand hvordan magneter kan påvirke hinanden uden at røre. Det var først som voksen at jeg fik at vide at det var pga. magnetfelter, og alt stof i universet har et "felt" omkring sig, som i princippet strækker sig evigt, dog med variende styrke.
Grunden til at nogle få brugere ud af over 1½ million visninger har disliket kunne være:
- At man tror jorden er flad
- At man afskyr manden
- At man havde en dårlig dag, og at manden er en gammel nisse, som iøvrigt mangler et slips
- At der manglede baggrundsmusik (jeg har ikke set videoen)
- At der var det forkerte baggrundsmusik
- At der var distraherende baggrundsmusik
- At fuglene fløjter så højt så man ikke kan høre hvad manden siger
- At man havde glemt at tænde for sine højttalere, så man ikke kan høre hans forklaring
- At man ikke forstår hans forklaring
..... List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.
Jeg kan så undre mig den modsatte vej; hvordan kan en Kinesisk poptøs få flere hundrede millioner likes for at sidde og børste sit hår foran et spejl?
Totalt sygt
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin: ja

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.
Det bringer mig til næste spørgsmål:

Hvorfor er mennesker bevidst irrationelle?

Altså, jeg forstår til fulde irrationale hvis "man ikke vidste bedre". Men i de tilfælde hvor man ved bedre, agerer folk alligevel irrationelt.

I den nævnte video er der ingen baggrundsstøj af nogen art. Der er fuld fokus på emnet, og det fremføres ikke kluntet, tværtimod går han lige til sagen.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev: List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.
Det bringer mig til næste spørgsmål:

Hvorfor er mennesker bevidst irrationelle?

Altså, jeg forstår til fulde irrationale hvis "man ikke vidste bedre". Men i de tilfælde hvor man ved bedre, agerer folk alligevel irrationelt.

I den nævnte video er der ingen baggrundsstøj af nogen art. Der er fuld fokus på emnet, og det fremføres ikke kluntet, tværtimod går han lige til sagen.
Jeg tror ikke på at nogle er "bevidst irrationelle". Den person jeg kender som mest "bevidst irrationel" er Trump og han ved ikke bedre. Han prøver at være "bevidst irrationel", men fanges selv i sine løgne og ender op som irrationel. En irrationel handling er blot en handling som strider mod al fornuft og følelse. Måske er vi blevet indavlede, for vi kunne ikke overleve en dag i naturen med den slags handlinger. I naturen ville en irrationel handling være at alle løb fra en vild tiger, og så ville den få ram på mindst en, da den kan løbe hurtigere. En rationel handling ville være at tage kampen op i den faste tro at man kunne overmande den. Så jeg synes i min lille lommefilosofi at "bevidst irrationelle" ikke rigtig findes, kun tankeløshed.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: Det bringer mig til næste spørgsmål:

Hvorfor er mennesker bevidst irrationelle?

Altså, jeg forstår til fulde irrationale hvis "man ikke vidste bedre". Men i de tilfælde hvor man ved bedre, agerer folk alligevel irrationelt.
Fordi homo sapiens tankegang, beslutninger og dermed handling og adfærd i sidste ende er drevet 100% af følelser. (Hvis du tager følelserne ud af et menneskes hoved, så er det slet ikke et menneske mere, og det foretager sig ikke længere noget som helst overhovedet).

Dertil kan du lægge, at følelserne i hovedet på en homo sapiens forøvrigt er en ordentligt gang mikmak af alle mulige indbyrdes modstridende drifter.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev: List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.
Det bringer mig til næste spørgsmål:

Hvorfor er mennesker bevidst irrationelle?

Altså, jeg forstår til fulde irrationale hvis "man ikke vidste bedre". Men i de tilfælde hvor man ved bedre, agerer folk alligevel irrationelt.
Det er der en Nobelpris-vinder der har et godt bud på:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev: List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.
Det bringer mig til næste spørgsmål:

Hvorfor er mennesker bevidst irrationelle?
Jeg tror det spørgsmål skal vendes om. Det ville give mere mening hvis du spurgte "hvorfor er jeg tilsyneladende den eneste der er drevet af et ønske om at være rationel, når nu alle omkring mig er drevet af følelser?". Givet din historik, som du jo selv af og til har delt ud af her på lydmaskinen, så tror jeg du kender svaret ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:
Christoffer I. N. skrev: List selv flere irrationelle forklaringer på ligegyldige dislikes.
Det bringer mig til næste spørgsmål:

Hvorfor er mennesker bevidst irrationelle?
Jeg tror det spørgsmål skal vendes om. Det ville give mere mening hvis du spurgte "hvorfor er jeg tilsyneladende den eneste der er drevet af et ønske om at være rationel, når nu alle omkring mig er drevet af følelser?". Givet din historik, som du jo selv af og til har delt ud af her på lydmaskinen, så tror jeg du kender svaret ;-)
Jeg er selv irrationel. Det er bare på andre områder.

Nyt svar