Life-hacks til gullerødder

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Life-hacks til gullerødder

Indlæg af david mondrup »

Smittefar skrev:Der fik jeg lige et ikke ubetydeligt man crush på David
:shock: :roll: :oops: :shock:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
Smittefar skrev:Der fik jeg lige et ikke ubetydeligt man crush på David
:shock: :roll: :oops: :shock:
Vist nok ment som noget positivt :-)

https://www.urbandictionary.com/define. ... an%20Crush

Mike: Det går fint med "beskidte" gulerødder og kartofler her, hvad der ikke dræber dig gør dig stærkere ;-)
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:
david mondrup skrev:
Smittefar skrev:Der fik jeg lige et ikke ubetydeligt man crush på David
:shock: :roll: :oops: :shock:
Vist nok ment som noget positivt :-)

https://www.urbandictionary.com/define. ... an%20Crush
Yes, det er jeg med på. Derfor kan man godt stadig blive lidt overrumplet :wink:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

[emoji41]

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:Jeg tænker, at man i mili har rigeligt med ting der matcher jordbakterier i farlighed. Sådan noget som skydevåben og eksplosiver. Så det er pudsigt, at du kommer derfra med særlig opmærksomhed på netop denne ene, i denne sammenhæng relativ uskadelige, ting.

Ja, jordbakterier kan være farlige. Endda dødelige. Det samme kan siges om at gå over vejen, og masser af andre ting vi dagligt udsætter os for.
Men samtidig er der flere og flere forskere, der taler for at det også er farligt at undgå bakterier. At de mange forekomster af alskens allergier kan skyldes, at mange er vokset op i alt for sterile miljøer uden at blive eksponeret for nogle af de bakterier, der ellers kunne styrke vores immunforsvar. At det ikke blot er en talemåde, at vi har brug for vores daglige dosis skidt.
Jeg datede med en veganer for nogle måneder siden (nogle af jer husker muligvis, at jeg spiste vegetarisk til grillfesten hos Holger i august). Hun fortalte mig, at for at leve vegansk, er man nødt til at tage b12 vitaminer som tilskud. Men det behov opstår udelukkende, fordi de grønsager man kan købe er så sterilt dyrkede, at der ikke er nogen spor af rigtig jord på dem. Hvis man går ud i naturen og henter sine urter og rodfrugter, og ikke er alt for nøjeregnende med om der skulle sidde lidt jord tilbage på dem når man skyller dem, så får man rigeligt alt det b12 som man som veganer ikke får fra animalske produkter.

Summa summarum: det er farligt at leve. Jordbakterier er en del af faren. Men hey, du overlevede værnepligten, så du har rigeligt gode odds for også at klare et par gulerødder med skræl.
Haha. Tak David :thumbup:

Nyt svar