In case at krigen kommer

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Re: In case at krigen kommer

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:
madsmac skrev:Tråd : "In case at krigen kommer"

Forum : "After Party" !

Tankevækkende! :wink:
Følg med i næste uge hvor vi diskuterer holocaust og wienerbrød.

inb4næsteuge


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

hahaha. de er ikke raske, de svenskere.

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Hov - der er da sket en del, siden jeg stak næsen i denne tråd... yes, følg med i næste afsnit af "Holocaust og wienerbrød".

Jeg skal bare lige være påståelig et øjeblik (det ligger ellers slet ikke til mig...): Jeg regnede bestemt ikke med, at Rusland ville være interesseret i Danmark som erobring. En vigtig lektie af (i det mindste) efterkrigstidens krige mm er, at selve krigsskuepladsen ikke er det strategisk interessante mål. USAs krig i Vietnam handlede jo fx ikke om Vietnam men om, hvorvidt USA som troværdig partner kunne hjælpe med at opretholde "demokratiske" regimer - og det gjaldt hele Sydøstasien (og fx Sydamerika også), ikke kun Vietnam. Det viser bl. a. de nu deklassificerede notater og referater fra Nixons og Kissingers tid tydeligt. Russernes interesse i Danmark i en skarp situation er alene indsejlingen til Østersøen - og der tæller lidt stråling ikke som en bekymring, hvis sejladsen ellers er fri.

Min lidt mindre satiriske hensigt med indlægget var så også at gøre opmærksom på, at lige præcis danske politikere spiller et uansvarligt spil ved at lade Danmark agere spydspids over for Rusland. Russerne har ganske vist kun otte procent af NATOs samlede forsvarsbudget... men det er sgu immervæk noget af en hammer at få i hovedet, og det er os der står forrest...

ooog nu har jeg så nok stukket næsen rigeligt langt frem for de næste par dage - god fjerde og femte maj!


mvh

Thomas
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

ThomasRiem skrev:Russerne har ganske vist kun otte procent af NATOs samlede forsvarsbudget... men det er sgu immervæk noget af en hammer at få i hovedet, og det er os der står forrest...
Og så skal man lige huske, at de nok får lidt mere for pengene derover, end vi gør...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
ThomasRiem skrev:Russerne har ganske vist kun otte procent af NATOs samlede forsvarsbudget... men det er sgu immervæk noget af en hammer at få i hovedet, og det er os der står forrest...
Og så skal man lige huske, at de nok får lidt mere for pengene derover, end vi gør...
Gør de?

Nyt svar