Hald Ruin

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Hald Ruin

Indlæg af mediumaevum »

Hej alle, kan jeg få jeres feedback på min rekonstruktion af portpartiet som lå ved Hald Ruin?

Færdig animation af porthuset:

Senest rettet af mediumaevum man 31. jul 2017 21:15, rettet i alt 4 gange.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

phew troede lige at jeg var gået konkurs, men så var det en dansk overskrift :-)

Har du noget referencemateriale vi kan sammenligne med, ellers er jeg ikke sikker på at det er det rigtige forum at forhører sig i. (selv om du har posted i den korrekte kategori) :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:phew troede lige at jeg var gået konkurs, men så var det en dansk overskrift :-)

Har du noget referencemateriale vi kan sammenligne med, ellers er jeg ikke sikker på at det er det rigtige forum at forhører sig i. (selv om du har posted i den korrekte kategori) :-)
Jeg har desværre ikke noget. Jeg er så vidt jeg ved, den første som offentliggører en rekonstruktion af denne borg/slot.

Måske er der nogen der har lavet noget (har jeg hørt), men det er ikke offentliggjort.

Jeg efterlyser lidt feedback på det kunstneriske udtryk.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

fjern manden

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mine øjne søger efter kontrast, tror jeg syntes det er lidt udvisket textur på muren, med så mange sten bør der være ekstrem mange detaljer, men det er blevet lidt udvisket/utydeligt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

raoul skrev:fjern manden
Jeg medgiver at manden der er på vej hen over broen er urealistisk. (jeg har ikke lavet den, en der fulgte med et online-kursusmateriale, som man må bruge i ens egne scener).

Men den er vigtig for at få et indblik i størrelsesforhold og for at vise at den lille vindebro var for gående, og at den store til køretøjer normalt var oppe.
Hald skrev:Mine øjne søger efter kontrast, tror jeg syntes det er lidt udvisket textur på muren, med så mange sten bør der være ekstrem mange detaljer, men det er blevet lidt udvisket/utydeligt.
Tak for din feedback... det vil jeg huske til næste gang jeg laver et billede.
Desværre er billedet allerede indsendt idag, så kan ikke gøre så meget mere ved det.

Men lad endelig ikke det stoppe jer fra at komme med feedback, da jeg kan bruge det i kommende værker!

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg ville også arbejde med textures i højere kvalitet, skrue mere op for bump/normal, belys evt med hdr + lamper, brug evt Andrew Prices Grass Essentials og kigge på det gyldne snit

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Jeg ville også arbejde med textures i højere kvalitet, skrue mere op for bump/normal, belys evt med hdr + lamper, brug evt Andrew Prices Grass Essentials og kigge på det gyldne snit
Textures (på murene) har jeg selv lavet, jeg kan ikke finde mur-texture som er mere varieret. De seamless-textures man kan downloade forskellige steder (af høj kvalitet) er ikke særlig varieret.

Jeg har allerede brugt HDR og alt det der.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvis du har penge findes der fantastiske texture værktøjer hos et firma der hedder Allegorithmic :-)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Hvis du har penge findes der fantastiske texture værktøjer hos et firma der hedder Allegorithmic :-)
Man kan også gøre det gratis... GIMP + Awesomebump. Begge er gratis open source.

Hvad kan Substance Painter som GIMP/Awesomebump (i kombination) ikke kan?

Nu jeg tænker efter, så glemte jeg at bruge awesomebump til mine textures... jeg plottede bare min texture direkte i bump'en uden at lave en normalmap først.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det vil tage meget langt tid og ufatteligt talent at opnå det samme med gimp+awesomebump som du kan med deres 3 programmer. Det er jo ikke for sjovt det bliver brugt i spil og film, ligesom Mari.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Det vil tage meget langt tid og ufatteligt talent at opnå det samme med gimp+awesomebump som du kan med deres 3 programmer. Det er jo ikke for sjovt det bliver brugt i spil og film, ligesom Mari.
Jeg kan ikke helt overskue hvilke af deres programmer jeg skal bruge. Jeg skal kunne lave textures, og generere bump-maps.
Hvad koster de, samlet, som engangsbeløb?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Prøv at se videoer af Substance Painter og Designer. De kan arbejde sammen. Jeg bruger mest Painter.
$299,- for alle 3, 149,- pr stk for designer og Painter, 99,- for b2m
Det inkluderer updates for et år
https://www.allegorithmic.com/buy/indie

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Men du er nødt til at se nogle videoer vedr brug af programmerne, for at se hvad de kan :-)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Og så skal du selvfølgelig tjekke om din computer og grafikkort kan køre det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Har taget jeres kritik til mig. Prøv at se billedet igen!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Så har jeg lavet en kort animation af porthuset på Hald. Tjek trådstart.

Nyt svar