Hvad betaler jeres familie i gennemsnit for forsikringer?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Vores familie betaler ca. X kr. om året...

Ingen udover lovkrav (ansvar ved bil)
1
6%
<5.000 kr.
3
19%
<10.000 kr.
6
38%
<20.000 kr.
4
25%
<30.000 kr.
1
6%
>30.000 kr.
1
6%
 
Afgivne stemmer: 16
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Hvad betaler jeres familie i gennemsnit for forsikringer?

Indlæg af Holger »

Vi mennesker er generelt risk-averse og hvis vi først begynder at gå ind i forsikringstanken, så klapper fælden oppe i hjernen.
http://www.economicsdiscussion.net/arti ... agram/1419

Jeg har levet uden forsikringer i mange, mange år, men min kone fik mig ind i det og nu vil min hjerne ikke ud igen. Naturligvis strammer garnet også når man sidder med hus, biler, børn, osv.

På den anden side siger min fornuft mig, at jeg hellere vil spare 35.000 kr. om året og sætte ind på en "forsikringskonto", men det forslår jo ikke hvis huset brænder ned.
david mondrup skrev: Den forsikringsagent der i sin tid solgte os vores forsikringer hos LB havde en meget lignende beskrivelse af det. Han brugte også ordet "væddemål". Så det er en beskrivelse som tilsyneladende også vækker genklang hos selskaberne selv.

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

david mondrup skrev:
Holger skrev:
kraen skrev: Indbo: 1400 kr.
Her betaler vi 3.100 kr. også hos LB, så der må være en stor dækningsforskel.
Ja, jeg ligger også omkring de 3-4k for indbo hos LB. Det handler bl.a. om at der er tilvalgt ekstra elektronikskadeforsikring og rejseforsikring som del af indboforsikringen, dels om at den forsikrede sum er større end det man minimalt kan vælge. Mener der er forsikret for ca. 750.000.
Vi har forsikret for knap 700.000 (og det er endda måske i overkanten ift. vores ejendele). Ingen rejseforsikring men med IndboPLUS (elektronik).

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev: Det store spørgsmål er i virkeligheden hvad en forsikring er... i min verden er det et statsgodkendt væddemål. Et væddemål jeg p.t. ikke tør lade være med at tage selvom oddsne i grotesk grad er imod mig.
En forsikring er noget vi betaler i dyre domme til og helst ikke vil bruge.. Det er nok det største paradoks man kan komme ud for når det gælder økonomi.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev:
På den anden side siger min fornuft mig, at jeg hellere vil spare 35.000 kr. om året og sætte ind på en "forsikringskonto", men det forslår jo ikke hvis huset brænder ned.
Hvis du ser statistisk set på det, så er chancen for dit hus brænder ned ekstrem lille. Du burde næsten have større chancer for at vinde i lotto (det var også en mulighed at bruge pengene på :dollargrin: ).
Men, hvis det så sker, så rækker de 35.000 om året ikke specielt langt, heller ikke selvom der er gået 50 år.

De er ikke helt uden evner, de der forsikringsfolk..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er forskel på risiko og chance.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

SustainerPlayer skrev:Der er forskel på risiko og chance.
Ahh ja.. Burde have stået risiko.. Tror Holger forstår pointen alligevel :lol:

Nyt svar