Jottacloud til musikprojekter = datakorruption?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Jottacloud til musikprojekter = datakorruption?

Indlæg af AvS »

Jeg har fornyligt købt abonnement til Jottacloud. Skal bruge det til backup men min plan var også at bruge sync mappen, til alle mine musikprojekter da jeg laver musik på flere computere, og gerne vil have adgang til mine projekter hele tiden. Jeg er så blevet jævnt nervøs, da én audio fil tilsyneladende er blevet ødelagt og ikke kan åbnes. Det var et længere synth take så nu er projektet f*cked. Andre som har oplevet dette? Eller nogle som har input til hvad der er galt? Tænker om det måske generelt er en dum ide at arbejde med musik på et cloud drev. Det slog mig lige, her imens jeg skrev, at måske har det noget at gøre med at når jeg optager audio på et sync drev, så begynder den at uploade lydfilen før jeg har afsluttet mit take. Så den bliver forvirret over filstørrelsen...? Det passer med den fejlbesked som jottacloud kommer med: "file size changed".

Måske nogle datakyndige kan bekræfte eller afkræfte min teori.

Jeg har skrevet til jottacloud, men venter på svar.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg arbejder Aldrig direkte i skyen. Pro tools flipper nogle gange ud hvis jeg gør det. jeg og bruger kun Jottacloud til backup bagefter. Har en lokal backup på eksternt drev og så jotta cloud


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg pauser synkronisering, så længe "jeg arbejder". Men arbejder heller ikke i skyen.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg bruger Jottacloud til backup af mine projekter i bl.a Live og Reaper. Jeg har ikke observeret den fejl du beskriver, men jeg skriver så hellere ikke direkte til sync mappen men til en projekt folder. Jeg kører automatisk backup.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Jeg kan opleve i Live at jeg ikke altid kan overskrive projektet i Dropbox, men må gemme som en ny fil før det virker. Og nogle gange skal der flere forsøg til. Bounce virker heller ikke altid, da den laver en tmp-fil med et generisk navn. Hvis jeg omdøber virker den dog....så rådet er nok, at det skal man ikke.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Gode inputs. Tak! Jeg vil pause sync mens jeg arbejder. Giver også god mening at gøre. Fik også nogenlunde samme svar fra Jottaclouds support.

Nyt svar