Må jeg se et screenshot af din mobilforside?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Må jeg se et screenshot af din mobilforside?

Indlæg af evalight »

Hej alle :)
Må jeg få et screenshot af første side på din åbne mobil - forsiden? Med dem forsøger jeg at skabe et overblik over hvem Smartphone Danmark er. Se de to første analyser af 292 indsendte på linket her, og indsend dit eget: http://paedagonok.evafog.dk/smartphone-danmark/
Målet er ganske enkelt at forstå os homo digitalis bedre. Noget, som alt jeg gør, har omdrejningspunkt i.
Der er en formular på siden.

Lægger du det her, bedes du besvare flg spørgsmål:
Har du redigeret din forside FØR du sendte den ind? *
Nej
Ja
Hvis du på nogen måde flyttede, slettede eller omsorterede app, skiftede baggrundsbillede eller foretog ændringer før indsendelse, er det vigtig information.
Er din mobil en.. *
Privat mobil
Arbejdsmobil
Blandet mobil
Hvilken kategori falder din mobil under?
Type af mobil *
iOS
Android
Senest rettet af evalight tirs 21. nov 2017 15:13, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Done. :)

Nogle af dine statistikkers beskrivelse er ikke klart forståelige for andre:

“Indsendelser fordelt på medieplatforme.”

Man indsender jo ikke noget på eller via en medieplatform. Hvad en medieplatform gør i denne sammenhæng er heller ikke klart. Mener du hvilke apps folk har på forsiden? Så skal du skrive det anderledes.

Fordelt “efter” og ikke “på” vil være mere forståeligt, men hele sætningen er uklar rent kriteriemæssigt for andre.

Ordet “indsendelser” kunne du helt fjerne, da det er implicit. Så er der mere plads til en bedre forklaring.

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Done
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Holger skrev:Done. :)

Nogle af dine statistikkers beskrivelse er ikke klart forståelige for andre:

“Indsendelser fordelt på medieplatforme.”

Man indsender jo ikke noget på eller via en medieplatform. Hvad en medieplatform gør i denne sammenhæng er heller ikke klart. Mener du hvilke apps folk har på forsiden? Så skal du skrive det anderledes.

Fordelt “efter” og ikke “på” vil være mere forståeligt, men hele sætningen er uklar rent kriteriemæssigt for andre.

Ordet “indsendelser” kunne du helt fjerne, da det er implicit. Så er der mere plads til en bedre forklaring.
Tak :) Og tak for kommentarerne. Jeg ser på det.

Medieplatformen er fordi, at jeg i begyndelsen sendte ud på alle sociale platforme, og det var ret forskelligt hvem jeg modtog fra, medierne imellem. Mange taler om, at der er flest aktive kvinder på Facebook, og det synes jeg var sjovt at stille op imod besvarelserne. Jeg skal nok gøre det tydeligere ;)

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

david mondrup skrev:Done
Tak :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Done :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Hald skrev:Done :)
Tak :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

evalight skrev:
Holger skrev:Done. :)

Nogle af dine statistikkers beskrivelse er ikke klart forståelige for andre:

“Indsendelser fordelt på medieplatforme.”

Man indsender jo ikke noget på eller via en medieplatform. Hvad en medieplatform gør i denne sammenhæng er heller ikke klart. Mener du hvilke apps folk har på forsiden? Så skal du skrive det anderledes.

Fordelt “efter” og ikke “på” vil være mere forståeligt, men hele sætningen er uklar rent kriteriemæssigt for andre.

Ordet “indsendelser” kunne du helt fjerne, da det er implicit. Så er der mere plads til en bedre forklaring.
Tak :) Og tak for kommentarerne. Jeg ser på det.

Medieplatformen er fordi, at jeg i begyndelsen sendte ud på alle sociale platforme, og det var ret forskelligt hvem jeg modtog fra, medierne imellem. Mange taler om, at der er flest aktive kvinder på Facebook, og det synes jeg var sjovt at stille op imod besvarelserne. Jeg skal nok gøre det tydeligere ;)
Det er ikke så meget statistikken, men at man ikke forstår hvad du mener med beskrivelsen (hvilket du stadig ikke forklarer her) ;-)

Jeg begynder at kunne gætte på det, men det giver stadig ikke helt mening, da der så burde være et felt med "Andre".

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Holger skrev:
evalight skrev:
Holger skrev:Done. :)

Nogle af dine statistikkers beskrivelse er ikke klart forståelige for andre:

“Indsendelser fordelt på medieplatforme.”

Man indsender jo ikke noget på eller via en medieplatform. Hvad en medieplatform gør i denne sammenhæng er heller ikke klart. Mener du hvilke apps folk har på forsiden? Så skal du skrive det anderledes.

Fordelt “efter” og ikke “på” vil være mere forståeligt, men hele sætningen er uklar rent kriteriemæssigt for andre.

Ordet “indsendelser” kunne du helt fjerne, da det er implicit. Så er der mere plads til en bedre forklaring.
Tak :) Og tak for kommentarerne. Jeg ser på det.

Medieplatformen er fordi, at jeg i begyndelsen sendte ud på alle sociale platforme, og det var ret forskelligt hvem jeg modtog fra, medierne imellem. Mange taler om, at der er flest aktive kvinder på Facebook, og det synes jeg var sjovt at stille op imod besvarelserne. Jeg skal nok gøre det tydeligere ;)
Det er ikke så meget statistikken, men at man ikke forstår hvad du mener med beskrivelsen (hvilket du stadig ikke forklarer her) ;-)

Jeg begynder at kunne gætte på det, men det giver stadig ikke helt mening, da der så burde være et felt med "Andre".
Andre kommer med tiden. Jeg har før ikke haft indsamlet som jeg gør nu, så der har ikke været andre muligheder end de navngivne. Det begynder at blive mindre relevant med den metode jeg bruger nu, men da jeg startede, havde jeg slet ikke forventet så dejlig mange deltagere. Undersøgelsen voksede ret stor, ret hurtogt, og jeg tilpasser parametrene bedre nu.
Du er velkommen til at hjælpe med formuleringen :)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Ehh..
Hvordan kan 'Andet" være en valgmulighed på spørgsmålet om Køn?
Og foreløbig 7% af besvarelserne har haft "problemer" med begrebet 'Køn'. Det må give visse udfordringer til undersøgelsen set i relation til normalen?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Der findes andet, velkommen til 2017 :-)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

lakris skrev:Der findes andet, velkommen til 2017 :-)
Officielt? Og hvis ja, hvilket CPR-nummer ville en sådan person i givet fald få?
Jeg har kun hørt om begrebet tvekønnet. Derfor hæftede jeg mig lidt ved 7%. Det er immervæk temmelig mange procent af de 292 foreløbige svar.

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

kandersen skrev:
lakris skrev:Der findes andet, velkommen til 2017 :-)
Officielt? Og hvis ja, hvilket CPR-nummer ville en sådan person i givet fald få?
Jeg har kun hørt om begrebet tvekønnet. Derfor hæftede jeg mig lidt ved 7%. Det er immervæk temmelig mange procent af de 292 foreløbige svar.
Andet er en betegnelse for dem, som ikke ønskede at opgive køn - jeg har ikke spurgt ind til grunden. Det må være folks egen sag. Nogen gider bare ikke give det.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

evalight skrev: Andet er en betegnelse for dem, som ikke ønskede at opgive køn - jeg har ikke spurgt ind til grunden. Det må være folks egen sag. Nogen gider bare ikke give det.
Så vil jeg gerne have ændret det til Ja/Nej - Køn? Ja :lol:

Spøg til side. Jeg synes faktisk det er en ret interessant undersøgelse du har gang i. Jeg synes bare en svar mulighed som 'andet' forvirrer en del af resultat omkring kønsinddelingen. Jeg ved godt det ikke er dit overordnet mål, fordi du primært er interesseret i danskerne forside. Men du har allerede køns-opdelt i statistikker. Så tror jeg ikke jeg ville have givet den valgmulighed (andet) overhovedet. Men det er nok bare mig :-D

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

kandersen skrev:
evalight skrev: Andet er en betegnelse for dem, som ikke ønskede at opgive køn - jeg har ikke spurgt ind til grunden. Det må være folks egen sag. Nogen gider bare ikke give det.
Så vil jeg gerne have ændret det til Ja/Nej - Køn? Ja :lol:

Spøg til side. Jeg synes faktisk det er en ret interessant undersøgelse du har gang i. Jeg synes bare en svar mulighed som 'andet' forvirrer en del af resultat omkring kønsinddelingen. Jeg ved godt det ikke er dit overordnet mål, fordi du primært er interesseret i danskerne forside. Men du har allerede køns-opdelt i statistikker. Så tror jeg ikke jeg ville have givet den valgmulighed (andet) overhovedet. Men det er nok bare mig :-D
Det er måske bare dig :) Ud i snart 500 indsendelser jeg har modtaget, er du den eneste der har haft et problem/ kommenteret det. Det er en ganske normal ting nu om dage.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Det siges jeg er unik og anderledes. Så selvfølgelig skal jeg kommentere det :dollargrin:

De 7% må have haft en ide om, at det ikke er vigtigt. Jeg gad godt at vide, hvordan de så efterfølgende læser statistikkerne. Eller nej, det gad jeg nok ikke alligevel.. Tror det ville være op ad bakke at forstå det :-D

Fortsat held og lykke med undersøgelsen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Eva, måske er forklaringen på min undren, at man ikke kan se alle beskrivelser og punkter på iPhone (SE). På browseren kan jeg se mere info.

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Holger skrev:Eva, måske er forklaringen på min undren, at man ikke kan se alle beskrivelser og punkter på iPhone (SE). På browseren kan jeg se mere info.
Ahhhh - ja det kan så godt være :) Det har jeg ikke testet på dybdegående


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

kandersen skrev:Det siges jeg er unik og anderledes. Så selvfølgelig skal jeg kommentere det :dollargrin:

De 7% må have haft en ide om, at det ikke er vigtigt. Jeg gad godt at vide, hvordan de så efterfølgende læser statistikkerne. Eller nej, det gad jeg nok ikke alligevel.. Tror det ville være op ad bakke at forstå det :-D

Fortsat held og lykke med undersøgelsen.
Tak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar