Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Re: Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Indlæg af Mr. Soundman »

Og så kan der jo også være psykopat-kvinden der ser et godt match i en psykopat-mand... Fængselsbetjentens snak om en drøm om at bo sammen med Madsen et sted, hvor han kan bygge raketter, kan jo i virkeligheden snarere handle om en drøm om sammen at begå flere grusomme drab... denne type par er jo også set før - desværre.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:Så har Madsens første to nye kvindelige bekendtskaber siden domsafsigelsen været inde og besøge ham...:
https://www.bt.dk/krimi/flere-kvinder-b ... -faengslet

...og så er der jo forholdet til den kvindelige fængselsbetjent med to børn, som drømmer om at få mulighed for at flytte sammen med Peter:
https://www.avisen.dk/peter-madsens-fli ... 12007.aspx
(Stakkels børn :shock: )

Jeg tænkte nok, at det her ville blive sådan noget Lundin-om-igen :roll:

...det næste vi hører er nok noget med et bryllup... :roll:
Haha, ganske rigtigt - nu er manden blevet gift:
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... ailsignout
:roll:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...nu venter vi så bare på nyheden om en bogudgivelse med hans erindringer... det skal nok også komme :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Øv, jeg havde ellers lige glemt ham :-(

(desværre ikke overraskende)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Og så kan der jo også være psykopat-kvinden der ser et godt match i en psykopat-mand
Næ. Nogle kvinder elsker bare psykopater. Og opdager af og til, for sent, ar han slet ikke er i stand til at engagere sig i et kærlighedsforhold på samme måde som de er engageret.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vi har fandme ingen ordentlige fængsler mere, eller straffesystem. Manden er gal, har myrdet og parteret en kvinde. Han skulle slet ikke ha´ nogle af de rettigheder. En celle nede i kælderetagen, kun besøg af nærmeste familie en gang om måneden, ingen avisudtalelser, ingen kvinder, ingen bogudgivelser, ingen internet, ingen tlf. ,kun glemsel til han dør af kedsomhed. Gælder osse Lundin, Breivit og mange andre.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Og du melder dig frivilligt til at være vogter for de her fanger?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev:Vi har fandme ingen ordentlige fængsler mere, eller straffesystem. Manden er gal, har myrdet og parteret en kvinde. Han skulle slet ikke ha´ nogle af de rettigheder. En celle nede i kælderetagen, kun besøg af nærmeste familie en gang om måneden, ingen avisudtalelser, ingen kvinder, ingen bogudgivelser, ingen internet, ingen tlf. ,kun glemsel til han dør af kedsomhed. Gælder osse Lundin, Breivit og mange andre.
For en gangs skyld nogen jeg er enig med :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo> ...du glemmer så lige at nævne en sidste mulighed, som er meget mere hensigtsmæssig rent samfundsøkonomisk, men jeg tør ikke sige det af frygt for en shit-storm :)

Nå men nu vil jeg tage hjelmen på og gå en tur... :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mr. Soundman skrev:Hugo> ...du glemmer så lige at nævne en sidste mulighed, som er meget mere hensigtsmæssig rent samfundsøkonomisk
1. Og igen, du melder dig selvfølgelig til at udføre det som du snakker om, ikke?
2. Samtlige beregninger fra fx USA viser at det ikke giver nogen som helst former for økonomisk gevinst med dødsstraf, men det er et faktum som folk generelt ignorerer og i stedet hænger fast i myten.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:Hugo> ...du glemmer så lige at nævne en sidste mulighed, som er meget mere hensigtsmæssig rent samfundsøkonomisk, men jeg tør ikke sige det af frygt for en shit-storm :)

Nå men nu vil jeg tage hjelmen på og gå en tur... :)
Jeg tør godt at nævne den, for jeg skriger den tit højt foran nyhederne, så min kone vågner. Dødsstraf, og jeg kunne godt selv udføre den, trods det at jeg en gang har været en sojabønnespisende/muthedrikkende hippie.
Grunden til at det er dyrt i USA er alle forviklingerne med menneskerettigheder, sager der skal gå om og om igen, apeller, osv.
Peter Madsen ville jeg ikke gi´ dødsdom da det ikke er bevist ud over en hver tvivl. Men Breivit har tilstået og er ligefrem stolt.
Så behøver det ikke at være dyrere end en kugle for panden, og den kunne jeg sagtens gi´ ham, og sove godt. Hold da nu op vi afliver da køer og grise på samme måde hver dag, det er da ikke noget problem.
Inden tråden kører af sporet skulle vi måske ha´ en ny tråd om alt for blødsødne menneskerettigheder?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hugo skrev:Dødsstraf, og jeg kunne godt selv udføre den
Selvfølgelig kunne du det. Det er jo så nemt at sige når det ikke er aktuelt. :roll:
Hugo skrev:Hold da nu op vi afliver da køer og grise på samme måde hver dag, det er da ikke noget problem.
Ja, hvis mennesker ikke er mere værd end dyr, så kan jeg godt se hvorfor det er så ligetil for jer...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har intet principielt mod dødsstraf.

Problemet opstår med uskyldigt dømte. Så er det lidt svært at gøre godt igen bagefter, som man ser i USA.

Så har nogle foreslået en alternativ løsning med døden til dem som selv erkender sig skyldige i forbrydelser, som medfører dødstraf. Det ville spare omkostninger ved opbevaring, men hvis man kigger på de amerikanske tal for dødsstrafomkostninger, så er det også et særdeles dyrt system.

Så mange potentielle dødsstraffe har vi heller ikke i DK om året, at det ville være en reel besparelse.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Holger skrev:Så har nogle foreslået en alternativ løsning med døden til dem som selv erkender sig skyldige i forbrydelser, som medfører dødstraf.
Desværre findes der så eksempler på folk der hjælp af "moderat pres" har erkendt sig skyldige i forbrydelser de ikke har begået og der findes desværre også psykisk syge mennesker som har et brændende ønske om at erkende forbrydelser de ikke har begået.
Der vil altid være en minimal risiko for at begå fejl og når du ikke har mulighed for at omgøre konsekvensen at denne fejl, så er dødsstraf automatisk dømt ude for mit vedkommende.
At jeg så også oven i hatten mener at et samfund og en stat ikke skal synke ned på morderens niveau og som udgangspunkt ikke bør tage livet af nogen mennesker, men tværtimod opretholde menneskers liv som et grundlægggende princip.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Holger skrev:Jeg har intet principielt mod dødsstraf.

Problemet opstår med uskyldigt dømte. Så er det lidt svært at gøre godt igen bagefter, som man ser i USA.

Så har nogle foreslået en alternativ løsning med døden til dem som selv erkender sig skyldige i forbrydelser, som medfører dødstraf. Det ville spare omkostninger ved opbevaring, men hvis man kigger på de amerikanske tal for dødsstrafomkostninger, så er det også et særdeles dyrt system.

Så mange potentielle dødsstraffe har vi heller ikke i DK om året, at det ville være en reel besparelse.
Det er lige netop derfor jeg ikke vil give Peter Madsen dødsstraf, da sagen havde mange forklaringer. Derimod Breivik som blev taget med fingrene i kagedåsen, han behøver ikke engang at tilstå. Han blev taget på fersk gerning. Her kan man gøre kort proces. Han behøver dårligt nok en forsvarer. Alle ved at det var ham, og han skal alligevel ud i gården og skydes bagefter.
Jeg tilsigter absolut ikke USA tilstande hvor man er dømt på forhånd, blot man er neger.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

benjisan skrev:
Hugo skrev:Dødsstraf, og jeg kunne godt selv udføre den
Selvfølgelig kunne du det. Det er jo så nemt at sige når det ikke er aktuelt. :roll:
Hugo skrev:Hold da nu op vi afliver da køer og grise på samme måde hver dag, det er da ikke noget problem.
Ja, hvis mennesker ikke er mere værd end dyr, så kan jeg godt se hvorfor det er så ligetil for jer...
For mig er (og nu bliver jeg kontroversiel) dyr mere værd end mennesker. Det er ikke alle der har det sådan. Se blot hvordan alt stort set er udryddet rundt om, blot for menneskets skyld....
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Så mennesker bør slå mennesker ihjel fordi dyr er mere værd og nogle dyr er udrydningstruede?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

benjisan skrev: Desværre findes der så eksempler på folk der hjælp af "moderat pres" har erkendt sig skyldige i forbrydelser de ikke har begået og der findes desværre også psykisk syge mennesker som har et brændende ønske om at erkende forbrydelser de ikke har begået.

Der vil altid være en minimal risiko for at begå fejl og når du ikke har mulighed for at omgøre konsekvensen at denne fejl, så er dødsstraf automatisk dømt ude for mit vedkommende.
Helt enig.

Det er som minimum altid et praktisk problem med dødsstraf (selvom man naturligvis også kan være principielt imod det).
At jeg så også oven i hatten mener at et samfund og en stat ikke skal synke ned på morderens niveau og som udgangspunkt ikke bør tage livet af nogen mennesker, men tværtimod opretholde menneskers liv som et grundlægggende princip.
Det er også et synspunkt man må respektere.

Jeg synes også man må respektere, at nogle ikke synes det er rimeligt at de skal arbejde og betale skat for at livstidsmordere skal have tag over hovedet, mad i maven, fjernsyn og anden underholdning.

Det er en afvejning og den har staten altså foretaget. Gad vide hvad befolkningen synes om dødsstraf i DK?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

benjisan skrev:Så mennesker bør slå mennesker ihjel fordi dyr er mere værd og nogle dyr er udrydningstruede?
Nej, det var da en sjov konklusion.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Holger skrev:
Jeg synes også man må respektere, at nogle ikke synes det er rimeligt at de skal arbejde og betale skat for at livstidsmordere skal have tag over hovedet, mad i maven, fjernsyn og anden underholdning.
Syge eller arbejdsløse som ikke har gjort noget galt har ikke lige så meget luksus...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Holger skrev:Gad vide hvad befolkningen synes om dødsstraf i DK?
Der er vist generelt et flertal for indførelse af dødsstraf, desværre. Men det bunder nok i umiddelbar frustration og en følelse af afmagt i forhold til samfundet. Der bliver sjældent tænkt over de etiske og praktiske komplikationer i forbindelse med dødsstraf, tror jeg.
Hugo skrev:Nej, det var da en sjov konklusion.
Tjo, men det er det eneste jeg kan få ud af det du skriver...

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

benjisan skrev:
Holger skrev:Gad vide hvad befolkningen synes om dødsstraf i DK?
Der er vist generelt et flertal for indførelse af dødsstraf, desværre. Men det bunder nok i umiddelbar frustration og en følelse af afmagt i forhold til samfundet. Der bliver sjældent tænkt over de etiske og praktiske komplikationer i forbindelse med dødsstraf, tror jeg.
Hugo skrev:Nej, det var da en sjov konklusion.
Tjo, men det er det eneste jeg kan få ud af det du skriver...
Mennesker slår mennesker ihjel når de er til stor fare for samfundet, eller hinanden, eller sågar økonomien. Det har vi gjort altid, siden oldtiden, istiden, jægertiden. Senest Den omtalte Genral Soleimani fra Iran.
I samme tid har vi osse kun slået dyr ihjel for at spise dem og udnytte deres pels og ben og sener.
Nu slår vi dem ihjel for grådighed, vi rydder landskaber, for grådighed, økonomi kommer før økologi osv osv.
Derfor ligger min respekt for mennesker på et meget lille sted. Ikke at jeg går rundt og hader alle, jeg har bare ikke problemer overhovedet med at skaffe mig af med de værste af dem. Det gælder ikke specielt mordere. Store miljøsyndere, grådige svindlere som skider verden et stykke kan for min skyld komme samme vej. Her er det blot sværere at placere et ansvar.
Håber jeg fik det forklaret lidt bedre nu :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Hugo skrev:
Syge eller arbejdsløse som ikke har gjort noget galt har ikke lige så meget luksus...
Har du nogen erfaring?
Jeg var gift med en pige der var fængselsfunktionær, så jeg har hørt lidt af hvert fra en der var indenfor murerne i vridsløse, og det er ikke noget feriested. De har f.eks. ikke adgang til internettet eller ret meget underholdning. Selvfølgelig får de mad, men de skal selv lave den, det er der vist mange der ikke er klar over. Faktisk købte de selv råvarerne til maden hos den lokale købmand, der var i fængslet.

Straffen ved at komme i dansk fængsel er frihedsberøvelsen!
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

amolin skrev:De har f.eks. ikke adgang til internettet eller ret meget underholdning. Selvfølgelig får de mad, men de skal selv lave den
De stakler.

Det er vel omtrent samme straf, som forældre dagligt giver deres børn rundt omkring i landet.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Så kom den lille Peter Madsen lige op i jer! ;)
Apropos dødsstraf så må du ikke slå ihjel. Slut prut finale.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Nyt svar