Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: Ubådsagen: Peter Madsen dømt fængsel på livstid

Indlæg af benjisan »

Mr. Soundman skrev:Jeg er som sagt sikker på, at det nok skal kunne lade sig gøre, at finde en eller 2 egnede kandidater ud af en befolkning på flere millioner, selvom det naturligvis ikke er et job for enhver.
Det ville da helt sikkert være muligt at finde en eller anden til at udføre det job, men spørgsmålet er nok i virkeligheden om jeg ville ha' lyst til at vi som samfund kan tillade os at bede nogen som helst at udføre sådan et job. Det er jo fint at du har set 1 person ha det fint med det i en dokumentar engang (i øvrigt en smule naivt at tro at det kun involverer én enkelt person), men jeg er sikker på at det nok ville ha' nogle grundlæggende konsekvenser og psykiske eftervirkninger for de involverede folk.

Min pointe er stadig den at realiteterne og konsekvenserne ved at indføre dødsstraf i et samfund er meget større end man lige skulle tro når man henkastet foreslår det uden egentlig at tænke det hele igennem.
Mr. Soundman skrev:Det samme kan man sige om så meget - f.eks. folkeskolelærere. Læger skulle vidst også være hårdt ramt psykisk af deres arbejde, har jeg engang læst (følelsen af afmagt overfor patienter, som man ikke formår at redde...). Men det er vel ikke et brugbart argument for, at undervisning helt bør afskaffes - eller lægegerningen... Og listen kunne forøvrigt gøres lang her.
Nu er der jo altså en ret stor forskel på at lave det arbejde du er uddannet til og døje med de psykiske konsekvenser der måtte følge med jobbet (det er der vel ikke ret mange jobgrupper der kan undsige sig i dag), og så det at blive tvunget til at gøre noget som du slet ikke har lyst til at gøre og som strider mod dit eget moralske standpunkt.
Senest rettet af benjisan ons 15. jan 2020 14:44, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Forebyggelse er bedre end straf.
Det var bedre om man brugte ressourcer på at hjælpe psykisk syge så de ikke ender i kriminalitet.

Husk på, at langt de fleste i de danske fængsler er psykisk syge. De sidder IKKE i retspykiatriske afsnit, og dem der gør har lige så hårde vilkår som indsatte i fængslerne, er mit indtryk. Bare læs alle historierne om hvordan folk bliver bæltefikseret uden de nødvendigvis er udadreagerende. Det udføres som sanktion, som ekstra straf udover frihedsberøvelsen.

Vi isolationsfængsler også meget mere i Danmark end man gør i andre lande.

Psykisk syge kriminelle er ikke onde, selvom deres gerninger var onde.

Hvis der endelig skal være noget som dødsstraf, bør det udføres humant og smertefrit, og bør ikke være straf som sådan, men et tilbud om aktiv dødshjælp til indsatte med domme over 5 år.

EU's Torturkomité har lige været forbi Danmark, og har rettet skarp kritik af forholdene.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk ... rturkomite

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:Hvis man SKAL øge straffene for de her wacko's, ...
Når du skriver "øge straffene" - underforstået som dødsstraf kontra livstidsfængsel - så antyder du, at dødsstraf er en hårdere dom end livstidsfængsel.

Hvad der er mest hårdt at få - dødsstraf eller livstidsfængsel - tror jeg er lidt subjektivt. Det kommer nok an på, hvem man spørger - (samt hvor mange år en livstidsdømt reelt sidder inde, hvordan forholdene er i fængslet osv).
Bevares.
Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev: Når Hugo og jeg har luftet muligheden for dødsstraf til typer som f.eks. Madsen og Lundin, så har det været med hovedvægt på det samfundsøkonomiske snarere end straffens hårdhed.
Hvis økonomi er motivationen, og etik eller menneskerettigheder ikke er en del af ligningen, hvorfor så ikke bruge dem som slavearbejdere? Det er da en betydeligt bedre business-case?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

benjisan skrev:
Mr. Soundman skrev:Det samme kan man sige om så meget - f.eks. folkeskolelærere. Læger skulle vidst også være hårdt ramt psykisk af deres arbejde, har jeg engang læst (følelsen af afmagt overfor patienter, som man ikke formår at redde...). Men det er vel ikke et brugbart argument for, at undervisning helt bør afskaffes - eller lægegerningen... Og listen kunne forøvrigt gøres lang her.
Nu er der jo altså en ret stor forskel på at lave dit arbejde og så døje med de psykiske konsekvenser der måtte følge med jobbet (det er der vel ikke ret mange jobgrupper der kan undsige sig i dag), og så det at blive tvunget til at gøre noget som du slet ikke har lyst til at gøre og som strider mod dit eget moralske standpunkt.
Hvis man skulle have dødsstraf i DK, så vil jeg bestemt ikke mene det havde været en god idé, at lade en person udføre henrettelser ufrivilligt. Det skal naturligvis udføres af en person, der frivilligt har sagt ja til jobbet, og der skal naturligvis laves nogle grundige mental screeninger i forvejen, ligesom de er begyndt at gøre det på soldater, inden man sender dem i krig.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mr. Soundman skrev:Hvis man skulle have dødsstraf i DK, så vil jeg bestemt ikke mene det havde været en god idé, at lade en person udføre henrettelser ufrivilligt. Det skal naturligvis udføres af en person, der frivilligt har sagt ja til jobbet
Jo, men det lød bare på dig, som at det for soldater ville være det mest naturlige job at udføre. At det at være uddannet soldat til at udføre krigshandlinger var lig med det at henrette civile.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

benjisan skrev:
Mr. Soundman skrev:Hvis man skulle have dødsstraf i DK, så vil jeg bestemt ikke mene det havde været en god idé, at lade en person udføre henrettelser ufrivilligt. Det skal naturligvis udføres af en person, der frivilligt har sagt ja til jobbet
Jo, men det lød bare på dig, som at det for soldater ville være det mest naturlige job at udføre. At det at være uddannet soldat til at udføre krigshandlinger var lig med det at henrette civile.
Min pointe var bare, at ud af en befolkning på flere millioner, der tror jeg nu nok man ville kunne finde en egnet kandidat - især med tanke på, hvor få der skal bruges - (i DK ville det nok komme til at dreje sig om en eller højst 2 - dvs. 1 main plus en i reserve).

Med "egnet" mener jeg bl.a.:
- Være i stand til professionelt at betjene henrettelsesmidlet - det kjunne f.eks. være en soldat, hvis der er tale om skydning; det kunne være en læge, hvis der er tale om en sprøjte osv.
- Selv ønske jobbet.
- Være mentalt egnet - dvs. lav risiko for psykiske mén fra jobbet samt ikke have unødige sadistiske tendenser a la Hollywood-film-bødler men være istand til at agere 100% professionelt.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mr. Soundman skrev:især med tanke på, hvor få der skal bruges - (i DK ville det nok komme til at dreje sig om en eller højst 2 - dvs. 1 main plus en i reserve).
Igen er det dybt naivt at tro at det kun ville være den der rent faktisk trykker på knappen som ville være involveret i en håndtering af henrettelsen af en dødsstraf fange. Hvis man ikke har overvejet hvor mange andre personer der skulle være involveret i hele håndteringen af sådan et forløb -læger, sygeplejersker, psykologer, vogtere, ingeniører, præster, advokater, politifolk osv osv, der alle nødvendigvis ville blive dybt påvirket af sådan et forløb -så understreger det bare endnu engang at man slet ikke har tænkt alle konsekvenserne af indførelsen af dødsstraf igennem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er også konsekvenser ved at lade være ,... det er ikke alt der findes en "god" løsning på

I det mindste ikke en løsning alle ville kunne bakke op omkring, each one teach one
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:Der er også konsekvenser ved at lade være ,... det er ikke alt der findes en "god" løsning på

I det mindste ikke en løsning alle ville kunne bakke op omkring, each one teach one
Jeg har lige skrevet hvordan man kan undgå overhovedet at bringe straf på banen: Forebyggelse.
De fleste kriminelle er psykisk syge, som bliver kriminelle fordi de bukker under for pres.

Løs dét problem, og du har meget lidt kriminalitet tilbage.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo & Soundman:
Hvis I fik 3 fiktive alternativer, hvad ville I da vælge, baseret på jeres holdning til strafudmåling og nytteværdi for samfundet.

Eksemplet er straffe ved mord af samme karakter som Peter Lundin og Peter Madsen (hvad er der med navnet Peter?):

a) ..bliver straffet ved dødsstraf, som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -25 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

b) ..bliver straffet ved fængsel eller forvaring som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -50 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

c) ..bliver straffet ved tvangsarbejde og medicinske eksperimenter som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set +50 millioner kr, når direkte og indirekte omkostninger er betalt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er vild med C. Det lyder som plottet for en fantastisk dystopisk fremtidsfilm.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Death Race - Submarine edition...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

benjisan skrev:
skrigende, flæbende, urinerende, sammenfaldne person ud af cellen hen til henrettelsesstedet og trykker på knappen der afslutter vedkommendes liv. Jeg er rimelig sikker på at sådan en oplevelse kunne give lidt efterrationalisering i forhold til det man så nemt har foreslået.
Er det ikke sådan ca. et offer har det? Er det ikke sådan ca. et barn har det efter at en pædofil har efterladt det tomt og uden livsglæde. De ofre har osse fået "trykket" på knappen.
Hvad er det der får folk i vores blødsødne politisk korrekte samfund til at give sådan nogle monstrer flere menneskerettigheder end ofrene. Er vi der henne hvor det osse er letpåklædte pigers skyld at de bliver voldtaget.
Hvad med IS-krigere som har poseret med afhuggede hoveder, de har frasagt sig vores samfund og bedt om sharia lov, og det ka´ de da få for min skyld. Bare rolig jeg ønsker ikke sharia i DK, tværtimod.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:Hugo & Soundman:
Hvis I fik 3 fiktive alternativer, hvad ville I da vælge, baseret på jeres holdning til strafudmåling og nytteværdi for samfundet.

Eksemplet er straffe ved mord af samme karakter som Peter Lundin og Peter Madsen (hvad er der med navnet Peter?):

a) ..bliver straffet ved dødsstraf, som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -25 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

b) ..bliver straffet ved fængsel eller forvaring som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -50 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

c) ..bliver straffet ved tvangsarbejde og medicinske eksperimenter som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set +50 millioner kr, når direkte og indirekte omkostninger er betalt.
D: en kugle for pande, pris 2 kr. der skal nok være en frivillig som gør det gratis :wink:
men vil lige tilføje at meget medicin vi har idag kommer af c
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hugo skrev:Bare rolig jeg ønsker ikke sharia i DK, tværtimod.
Men det er sjovt at man herhjemme kan harcelere over den "modbydelige Sharialov" og fordømme landende der eksekverer det, men i næste åndedrag være fortaler for dødsstraf. Meget dobbeltmoralsk.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

benjisan skrev:
Hugo skrev:Bare rolig jeg ønsker ikke sharia i DK, tværtimod.
Men det er sjovt at man herhjemme kan harcelere over den "modbydelige Sharialov" og fordømme landende der eksekverer det, men i næste åndedrag være fortaler for dødsstraf. Meget dobbeltmoralsk.
Hvis du nu ikke er så sort/hvid og tænker dybere over det, så er der meget mere i sharia som vi kke kan li´ end blot dødsstraf
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg skal nok lade være med at være så sort/hvid og tænke dybere over det Hr. "2 kr for en kugle og så er den fixet" :wink:
Hugo skrev:så er der meget mere i sharia som vi kke kan li´ end blot dødsstraf
Ja, at de som fx ikke respekterer basale menneskerettigeheder? :-D

Men lad os da endelig få indført dødsstraf i DK så vi kan havne i samme kategori som dejlige lande som fx Kina, Iran, Saudi Arabien, Irak og Pakistan :thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev:
Mike-air skrev:Hugo & Soundman:
Hvis I fik 3 fiktive alternativer, hvad ville I da vælge, baseret på jeres holdning til strafudmåling og nytteværdi for samfundet.

Eksemplet er straffe ved mord af samme karakter som Peter Lundin og Peter Madsen (hvad er der med navnet Peter?):

a) ..bliver straffet ved dødsstraf, som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -25 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

b) ..bliver straffet ved fængsel eller forvaring som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -50 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

c) ..bliver straffet ved tvangsarbejde og medicinske eksperimenter som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set +50 millioner kr, når direkte og indirekte omkostninger er betalt.
D: en kugle for pande, pris 2 kr. der skal nok være en frivillig som gør det gratis :wink:
men vil lige tilføje at meget medicin vi har idag kommer af c
Selve henrettelsen kan gøres gratis, og tilmed uden brug af soldater/vagter/andet personel.

Men der er stadig en omkostning for alt der sker frem til det tidspunkt. Og det jeg prøver på at finde ud af, er om penge virkelig er 100% af jeres motivation for dødsstraf?

For hvis et menneskeliv (og det at tage det) ikke betyder noget i jeres optik, og økonomi er selve motivationen, så burde alternativ C jo klart være at foretrække?

Og ja, det er ikke tilfældigt at jeg tilføjede medicinske eksperimenter :-P

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:
Hugo skrev:
Mike-air skrev:Hugo & Soundman:
Hvis I fik 3 fiktive alternativer, hvad ville I da vælge, baseret på jeres holdning til strafudmåling og nytteværdi for samfundet.

Eksemplet er straffe ved mord af samme karakter som Peter Lundin og Peter Madsen (hvad er der med navnet Peter?):

a) ..bliver straffet ved dødsstraf, som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -25 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

b) ..bliver straffet ved fængsel eller forvaring som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set -50 millioner kr i direkte og indirekte omkostninger.

c) ..bliver straffet ved tvangsarbejde og medicinske eksperimenter som giver staten et resultat (i nutidsværdi) på samlet set +50 millioner kr, når direkte og indirekte omkostninger er betalt.
D: en kugle for pande, pris 2 kr. der skal nok være en frivillig som gør det gratis :wink:
men vil lige tilføje at meget medicin vi har idag kommer af c
Selve henrettelsen kan gøres gratis, og tilmed uden brug af soldater/vagter/andet personel.

Men der er stadig en omkostning for alt der sker frem til det tidspunkt. Og det jeg prøver på at finde ud af, er om penge virkelig er 100% af jeres motivation for dødsstraf?

For hvis et menneskeliv (og det at tage det) ikke betyder noget i jeres optik, og økonomi er selve motivationen, så burde alternativ C jo klart være at foretrække?

Og ja, det er ikke tilfældigt at jeg tilføjede medicinske eksperimenter :-P
Jeg er heller ikke så inhuman så jeg ville vælge C, (selv om nogle måske har fået det indtryk)
Motivationen er økonomi og retfærdighed. Hvis man har myrdet eller skadet et menneske for livstid, så bør samfundet bruge økonomi på at få ofret på fode igen. Hvad der sker med gerningsmand bør ikke koste, ikke ha´ mediebevågenhed, gi´ "heltestatus" eller blive til reality show.
Væk med dem. De kan selv vælge, langt væk på livstid, billigst muligt, eller .......
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

benjisan skrev:Jeg skal nok lade være med at være så sort/hvid og tænke dybere over det Hr. "2 kr for en kugle og så er den fixet" :wink:
Hugo skrev:så er der meget mere i sharia som vi kke kan li´ end blot dødsstraf
Ja, at de som fx ikke respekterer basale menneskerettigeheder? :-D

Men lad os da endelig få indført dødsstraf i DK så vi kan havne i samme kategori som dejlige lande som fx Kina, Iran, Saudi Arabien, Irak og Pakistan :thumbup:
Saudi A. er nok det værste af de lande du nævner her. Irak har ikke den slags problemer, kun at Iran, USA og IS har valgt dem som krigsskueplads. Pakistan er demokratisk, men ikke et rart sted at være kvinde.
Når det kommer til Kina, ja så er sagen en helt anden, De kører hårdt på for at holde linien, og holde sammen på provinserne. Jeg ville ikke bo dér. På den anden side, så prøv at tænk på hvad der ville ske hvis 1,5 milliarder mennesker opførte sig ligesom dem på KU. Ville ha´ 52 køn, kønsneutrale lyskryds og toiletter og selvstændighed i provinserne, for ikke at tale om at ville fralægge sig ansvar for børn og udlægge det til skoler og pædagoger.
Forstil dig et ragnarok det kunne blive hvis Kina gik i opløsning, med så mange mennesker, måske i borgerkrig.
Der er en grund til at de kører det meget stramt.

EDIT: og så blev tråden vist derailet lidt
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:Forebyggelse er bedre end straf.
Det var bedre om man brugte ressourcer på at hjælpe psykisk syge så de ikke ender i kriminalitet.

Husk på, at langt de fleste i de danske fængsler er psykisk syge. De sidder IKKE i retspykiatriske afsnit, og dem der gør har lige så hårde vilkår som indsatte i fængslerne, er mit indtryk. Bare læs alle historierne om hvordan folk bliver bæltefikseret uden de nødvendigvis er udadreagerende. Det udføres som sanktion, som ekstra straf udover frihedsberøvelsen.

Vi isolationsfængsler også meget mere i Danmark end man gør i andre lande.

Psykisk syge kriminelle er ikke onde, selvom deres gerninger var onde.

Hvis der endelig skal være noget som dødsstraf, bør det udføres humant og smertefrit, og bør ikke være straf som sådan, men et tilbud om aktiv dødshjælp til indsatte med domme over 5 år.

EU's Torturkomité har lige været forbi Danmark, og har rettet skarp kritik af forholdene.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk ... rturkomite
Jeg giver dig ret i, at de psykisk syge som begår hård kriminalitet ikke er onde, f.eks. den skizofrene øksemorder som slog en købmand ihjel.
Han skal efter min mening osse i behandling, da det var groft svigt fra en privat pengebegærlig institution som ikke havde uddannet personale til at
ta´ sig af ham. De lukkede ham bare ud, uden at vide hvad de overhovede gjorde.
Om forbyggelse virker er svært at sige. Det kræver så at folk tar´ deres medicin, og vil de ikke det, så skal de jo tvangsmedicineres, hvis de skønnes farlige.
Her kan jeg allerede forstille mig et hylekor af menneskerettighedsforkæmpere som vil være imod, og så er vi lige vidt.
Straf hjælper heller ikke, for der er skaden jo allerede sket, men vi kan så sørge for at det ikke sker igen fra samme person.
Her er så to muligheder, livstid eller aflivning.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Problemet opstår med uskyldigt dømte. Så er det lidt svært at gøre godt igen bagefter, som man ser i USA.
Det er da ikke noget problem. Hvis en dommer dømmer en uskyldig dødsstraf på et urimeligt grundlag, eller politi eller anklagemyndighed er for emsige med af få en uskyldig dømt til døden. f.eks. sylter alibier eller planter bevismateriale. Så skal de også kunne blive idømt dødsstraf. Man skal da tænke på ofrene. F.eks. familien til den som uretmæssigt er blevet idømt dødsstraf.
Istedet for at lade afskum gå frit rundt på gaden.
Senest rettet af Kimex ons 15. jan 2020 19:02, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hugo skrev:Saudi A. er nok det værste af de lande du nævner her. Irak har ikke den slags problemer, kun at Iran, USA og IS har valgt dem som krigsskueplads. Pakistan er demokratisk, men ikke et rart sted at være kvinde.
Når det kommer til Kina...
Ja well, alle landene har et fælles problem med ikke at værdsætte deres borgere, passe ordenligt på dem og respektere deres basale rettigheder som mennesker.
Senest rettet af benjisan ons 15. jan 2020 22:45, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:Pakistan er demokratisk, men ikke et rart sted at være kvinde
Prøv at spørge de kristne i pakistan, etc, om de har det rart
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg kan egentlig godt lide den retning denne debat tager nu..

Nyt svar