Facebook stinker , mere og mere ,...

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Facebook stinker , mere og mere ,...

Indlæg af SustainerPlayer »

Nu var det dig, der indførte "personlig" og "generisk" i den aktuelle debat.

Men sejt at se, at du er de mindre begavedes beskytter.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

SustainerPlayer skrev:Nu var det dig, der indførte "personlig" og "generisk" i den aktuelle debat.

Men sejt at se, at du er de mindre begavedes beskytter.
Nej, det personlige var fra den anden tråd du fik lukket og jeg lagde samtidig tryk på dette i mit første indlæg i denne tråd.

Jeg beskytter ikke de mindre begavet, men jo flere der tror på folk som dig, der bare bræger derud af, des værre bliver vores samfund for mig.

Så tænk gør du taler og når du beslutter dig for at tale så hav fakta ved hånden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bredal187 skrev:
SustainerPlayer skrev:Nu var det dig, der indførte "personlig" og "generisk" i den aktuelle debat.

Men sejt at se, at du er de mindre begavedes beskytter.
Nej, det personlige var fra den anden tråd du fik lukket og jeg lagde samtidig tryk på dette i mit første indlæg i denne tråd.

Jeg beskytter ikke de mindre begavet, men jo flere der tror på folk som dig, der bare bræger derud af, des værre bliver vores samfund for mig.

Så tænk gør du taler og når du beslutter dig for at tale så hav fakta ved hånden.
Åh ha - sikken en masse retoriske greb for at tage fokus fra, at du selv kun præsenterer en holdning.

Jeg er ude.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg repræsenterer ikke en holdning, andet end at folk skal bevise hvad de siger eller tie stille.

Godt at du er UDE, fordi du bød ikke IND med noget.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Jeg repræsenterer ikke en holdning, andet end at folk skal bevise hvad de siger eller tie stille.

Godt at du er UDE, fordi du bød ikke IND med noget.
Her er beviserne. Er du så tilfreds?
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknolo ... ata-om-dig
Facebook målretter annoncer ud fra personlige data, du aldrig selv har givet dem, viser ny forskning.

...

Ved høringerne oplyste Mark Zuckerberg, at Facebook indsamler personlige data fra en lang række kilder - uanset om du har en Facebook-konto eller ej - selvom han afviste at have kendskab til ordet ‘skyggeprofil’.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Nej, fordi han sagde det ikke til høringen. Lyt selv.
Castor: “You are collecting personal information on people who do not even have Facebook accounts, isn’t that right?”

Zuckerberg: “Congresswoman … I don’t think that that’s what we’re tracking.”

Castor: “You have already acknowledged that you are doing that for security purposes and commercial purposes. You’re collecting data outside of Facebook. When someone goes to a website and hits ‘like’ or ‘share,’ that data is being collected by Facebook, right? Correct? Yes or no.”

Zuckerberg: “That’s right…”

• You’re collecting data outside of Facebook.
- Hvilket ikke er videre personligt

• When someone goes to a website and hits ‘like’ or ‘share,’ that data is being collected by Facebook, right
- Du kan kun trykke Like hvis du har en Facebook profil


Så nej, ingen beviser indtil videre. Venter spændt :-D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg fornemmer et tema hvor medierne og nogle af jer herind læser hvad i ønsker der skal stå, så det passer til jeres billede af Mark Zuckerberg, Personlighedsdata-vampyren fra SlimyCon Valley :lol:

Medierne skriver også at han har sagt det, hvilket jo er ret så underligt, men de lever selvfølgelig også af frygt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Facebook Stored Hundreds of Millions Passwords in Plain Text, Thousands of Employees Had Access

"As it turns out, "some user passwords" actually means hundreds of millions of passwords. A Facebook insider told KrebsOnSecurity that between 200 and 600 million Facebook users may have had their account passwords stored in plain text in a database accessible to 20,000 Facebook employees. Some Instagram passwords were also included, and Facebook claims many of the passwords came from Facebook Lite users."

"Facebook says that there's no "evidence to date" that anyone within Facebook abused or improperly accessed the passwords, but KrebsOnSecurity's source says 2,000 engineers or developers made around nine million internal queries for data elements that contained plain text user passwords. "

""There is nothing more important to us than protecting people's information, and we will continue making improvements as part of our ongoing security efforts at Facebook," reads Facebook's blog post."

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin: På det her tidspunkt kan intet vel overraske....

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg bruger et Chrome plugin der hedder F.B. Purity (Facebook Purity) som fjerner en del af det støj der er på siden.. Desværre havde det en fed feature som giver information man sjældent bliver glad for.. Nemlig hvem der forsvinder fra ens venneliste.. det gjorde lidt ondt de første gange, men så lånte jeg lige en anden profil og søgte på en del af navnene, fandt ingen af dem, og har siden snakket med flere af dem, og forklaringen er at folk forlader facebook... Det er faktisk en hel dem der har droppet platformen, og jeg spørger ofte mig selv også om jeg mener at kunne undværre Facebook, men svaret er endnu nej... desværre..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Husk at skifte Facebook + Instagram password lige nu. Ikke en hoax.

Breaking news i nat:
https://www.wired.com/story/facebook-pa ... nge-yours/

Jeg tager ingen chancer når udviklere gemmer passwords i cleartext...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Desværre havde det en fed feature som giver information man sjældent bliver glad for.. Nemlig hvem der forsvinder fra ens venneliste.. det gjorde lidt ondt de første gange, men så lånte jeg lige en anden profil og søgte på en del af navnene, fandt ingen af dem, og har siden snakket med flere af dem, og forklaringen er at folk forlader facebook... Det er faktisk en hel dem der har droppet platformen, og jeg spørger ofte mig selv også om jeg mener at kunne undværre Facebook, men svaret er endnu nej... desværre..
Samme her, folk dropper FB, men behøver selv grupperne :-(

I det mindste Er min egen side lukket mest mulig ned, og har været helt uden aktivitet nu i 14 måneder

Hvis folk bruger messenger henviser jeg straks til mail eller sms

Overvejer konsekvent at undlade likes

En bekendt i Holland kaldte fornylig FB en "social ghetto"

Tror han har fat i noget
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Google+ lukker ned og sletter data om nogle få dage.

Jeg kiggede lige lidt mere på det Holger skrev omkring passwords, Facebook melder også selv ud omkring det:
https://newsroom.fb.com/news/2019/03/ke ... ds-secure/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

"Some passwords", ahem... 600 millioner. :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:Husk at skifte Facebook + Instagram password lige nu. Ikke en hoax.

Breaking news i nat:
https://www.wired.com/story/facebook-pa ... nge-yours/

Jeg tager ingen chancer når udviklere gemmer passwords i cleartext...
SustainerPlayer skrev:Facebook Stored Hundreds of Millions Passwords in Plain Text, Thousands of Employees Had Access

"As it turns out, "some user passwords" actually means hundreds of millions of passwords. A Facebook insider told KrebsOnSecurity that between 200 and 600 million Facebook users may have had their account passwords stored in plain text in a database accessible to 20,000 Facebook employees. Some Instagram passwords were also included, and Facebook claims many of the passwords came from Facebook Lite users."

"Facebook says that there's no "evidence to date" that anyone within Facebook abused or improperly accessed the passwords, but KrebsOnSecurity's source says 2,000 engineers or developers made around nine million internal queries for data elements that contained plain text user passwords. "

""There is nothing more important to us than protecting people's information, and we will continue making improvements as part of our ongoing security efforts at Facebook," reads Facebook's blog post."

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rimelig uprofessionelt. De burde sørme da have vokset med opgaven efter 10+? år som verdens største online sociale netværk.

Men det er vel egentlig bare manifestationen af deres motto: "Move fast, and break things".

Ser man på deres overordnede mission, og hvad de egentlig gør for verden (og videnskaben), så er der en masse positivt at sige fra mit synspunkt. Men MÅSKE det var på tide at inkludere "privacy" og "security" som lidt højere prioritet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:
Ser man på deres overordnede mission ...
Hvad er den? :)
Mike-air skrev: Men MÅSKE det var på tide at inkludere "privacy" og "security" som lidt højere prioritet.
:-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

En artikkel som diskuterer ændringer i facebooks mission statement:
http://panmore.com/facebook-inc-vision- ... -statement

Mission statement:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 18x10k.htm
Our mission is to give people the power to build community and bring the world closer together.
Our top priority is to build useful and engaging products that enable people to connect and share with friends and family through mobile devices, personal computers, and other surfaces. We also help people discover and learn about what is going on in the world around them, enable people to share their opinions, ideas, photos and videos, and other activities with audiences ranging from their closest friends to the public at large, and stay connected everywhere by accessing our products, including:

- Facebook. Facebook enables people to connect, share, discover, and communicate with each other on mobile devices and personal computers. There are a number of different ways to engage with people on Facebook, including News Feed which displays an algorithmically-ranked series of stories and advertisements individualized for each person.

- Instagram. Instagram brings people closer to the people and things they love. It is a community for sharing photos, videos, and messages, and enables people to discover interests that they care about.

- Messenger. Messenger is a simple yet powerful messaging application for people to connect with friends, family, groups and businesses across platforms and devices.

- WhatsApp. WhatsApp is a simple, reliable and secure messaging application that is used by people and businesses around the world to communicate in a private way.

- Oculus. Our hardware, software, and developer ecosystem allows people around the world to come together and connect with each other through our Oculus virtual reality (VR) products.

We generate substantially all of our revenue from selling advertising placements to marketers. Our ads enable marketers to reach people based on a variety of factors including age, gender, location, interests, and behaviors. Marketers purchase ads that can appear in multiple places including on Facebook, Instagram, Messenger, and third-party applications and websites.
We are also investing in other consumer hardware products and a number of longer-term initiatives, such as connectivity efforts, artificial intelligence (AI), and augmented reality, to develop technologies that we believe will help us better serve our mission to give people the power to build community and bring the world closer together.
Ordene "Secure" og "Private" bonger kun ud på WhatsApp. Og altså ikke facebook :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:En artikkel som diskuterer ændringer i facebooks mission statement:
http://panmore.com/facebook-inc-vision- ... -statement

Mission statement:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 18x10k.htm

Ordene "Secure" og "Private" bonger kun ud på WhatsApp. Og altså ikke facebook :-P
Tak for info.

Det er jo et fint og dækkende skriv.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har for det meste af tiden været glad for Facebook.

Dog har jeg for et par måneder siden slettet appen permanent fra min telefon, da det blev en tidsrøver.

Nu er mit feed på computeren og iPad'en langsomt blevet overtaget af reklamer og opslag fra irrelevante mennesker. Det skete samtidig med at jeg slettede appen fra telefonen.

Gad vide om man bliver "straffet" ;-) I hvert fald bruger jeg Facebook meget mindre nu om dage, primært messenger-delen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: Dog har jeg for et par måneder siden slettet appen permanent fra min telefon, da det blev en tidsrøver.
Thats it, løsningen på mit dilema, da jeg bruger Facebook en hel del, så kan ikke slippe af med det, men kunne måske bestemme lidt mere over hvor ofte og hvor det bruges og vinde noget kontrol tilbage. Lidt ligesom hvis du havde udviklet en Lydmaskine mobilapp, så ville jeg jo sidde fast der. :wink:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ikke nogen overraskelse

De store spillere udveksler data, og har skygge-profiler selv på personer uden for de sociale medier, så selvfølgelig "sker der noget" når man sletter en app eller en profil

Hvis man f.eks. helt lukker sin FB account så er man stadig i deres system, de vigtigste ting ved de allerede, og kan stadig bruge

Hvad de ellers fremadrettet måtte mangle af mindre løbende info om en person kan de købe af andre af de store aktører, (hvis ikke deres egen "snuse-software" som stadig sider i systemet er nok)

Derfor det ikke hjælper sælig meget at nedlægge sin profil når man først har haft den kørende i en tid

Jeg gætter på at visse data handles som en fast proccedure når en app slettes på et device, FB giver f.eks info til MS på den kunde som har fjernet sin app, eller lukket profil, senere kan trafikken så gå den anden vej så FB har lettere ved fortsat at intimidere og snage i personens gøren og laden

Alle mulige ændringer både på evt tilbageværendende FB apps/devices, men også ændringer ethvert andet sted eller platform på nettet kan forventes

Spamen opstår som en naturlig følge på at dine data nu er lækket ud på endu flere hænder, der først nu går igang med en evt bedre målretning af HVAD der skal ramme dig fremadrettet, samt selvfølgelig hvilke almene og fortrolige data der kan bruges og misbruges ved yderligere salg til andre partnere
Holger skrev:Jeg har for det meste af tiden været glad for Facebook.

Dog har jeg for et par måneder siden slettet appen permanent fra min telefon, da det blev en tidsrøver.

Nu er mit feed på computeren og iPad'en langsomt blevet overtaget af reklamer og opslag fra irrelevante mennesker. Det skete samtidig med at jeg slettede appen fra telefonen.

Gad vide om man bliver "straffet" ;-) I hvert fald bruger jeg Facebook meget mindre nu om dage, primært messenger-delen.
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 25. apr 2019 13:14, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg stoppede med at bruge mit feed for et halvt-helt år siden. Kan ikke huske hvornår det var. Jeg konstaterede, at hvis jeg skulle mit feed ordentligt igennem dagligt, så skulle jeg bruge ~2-4 timer.
Ja, jeg får ikke ligeså mange grej-nyheder, og jeg ved jo af gode grunde ikke hvad jeg misser, når nu jeg ikke bruger det.

Tilgengæld er jeg aktiv i en enkelt producer-gruppe. Det synes jeg virker fint. Og de er ikke til at hive over på Lydmaskinen, nu jeg indtil videre kun er stødt på 1 dansker i gruppen.. :)
Og så messenger til chat-værk...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Jeg har for det meste af tiden været glad for Facebook.

Dog har jeg for et par måneder siden slettet appen permanent fra min telefon, da det blev en tidsrøver.

Nu er mit feed på computeren og iPad'en langsomt blevet overtaget af reklamer og opslag fra irrelevante mennesker. Det skete samtidig med at jeg slettede appen fra telefonen.

Gad vide om man bliver "straffet" ;-) I hvert fald bruger jeg Facebook meget mindre nu om dage, primært messenger-delen.
Smart! :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Facebook stinker ... men penge lugter ikke ... eller hvordan?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/faceb ... r-skeptisk

Nyt svar