Kræv licensmomsen tilbage

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Re: Kræv licensmomsen tilbage

Indlæg af Joachip »

Wow, tak.

"I overgangsperioden fra 2019 til 2021 skal du også betale medielicens, samtidig med at skattemodellen indføres."
Dobbeltbetaling. Suk.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har tænkt lidt nærmere over det;

Det offentlige har fucket op. Og (alle) borgerne burde reelt set få det de har betalt for meget, tilbage.

Men jeg syntes stadig, at den måde det er malet op på, om at man skal "kræve" noget tilbage. Er f*cked.
Jeg læser det som: "Kom og vær med! Lad os se om vi kan få nogle penge ud af statskassen!"

I stedet mener jeg man burde tage en dialog med politikerne. Evt. Via nogle andre politkere som støtter synspunktet.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Deres attitude omkring det er lidt skæv, men jeg ser ikke anderledes på det end hvis man havde givet kassedamen en 20'er i stedet for en 10'er, og man så bare skal have nogle penge tilbage igen.

Ja selvfølgelig havde pengene gjort godt i butikejerens lomme, det var måske endda kommet kunderne til gode, men det er bare ikke deres penge at bruge af, så aflever! :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Har tænkt lidt nærmere over det;

Det offentlige har fucket op. Og (alle) borgerne burde reelt set få det de har betalt for meget, tilbage.
Det var min voldtægtsanalogi der vendte skuden, ikke :dork:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Husk, at det er i morgen, der er sidste frist! :idea:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja lad os nu se, jeg havde alligevel ikke troet at så mange havde været inde og melde sig på. Men at artiklen omtaler at borgerne ikke har noget at miste er jo noget vrøvl, vi har bare mistet det på forhånd.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Præcis.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Set i bakspejlet tror jeg at det jeg blev knodden over, var at det drejer sig om at få penge tilbage, mere end det drejer sig om at ændre reglerne. Mig vs. Alle. Løse problem, vs. Få kompensation for problem.

Og selvfølgelig voldtægts-anal-ogien. Det var bare not okay.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

"Der er tale om benyttelse af et apparat – et tv, en radio eller en telefon – som kan modtage radio- og tv-signaler. Men om man faktisk benytter sig af muligheden, er ikke bestemmende for, om man skal betale licens eller ej."

Skræmmende at det er advokatens respons. De har jo ingen sag i så fald. Alle og enhver ved sgu da at det er en licens til at eje et apparat, og ikke licens til at benytte sig af DR. At dette er totalt absurd er en anden sag.
Senest rettet af AvS man 25. jun 2018 19:32, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja de betaler desværre ikke når man sender dem et girokort fordi de har adgang til min hjemmeside.. hehe..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvad skete der i denne sag ?

Min kone meldte sig til søgsmålet ,... men vi hørte aldrig noget
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev:Hvad skete der i denne sag ?

Min kone meldte sig til søgsmålet ,... men vi hørte aldrig noget
Der står på deres hjemmeside at det skal til EU-domstolen, og at man kan følge dem på facebook.
https://www.facebook.com/Foreningen-Kr% ... 199769962/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
DUBTEMPLE skrev:Hvad skete der i denne sag ?

Min kone meldte sig til søgsmålet ,... men vi hørte aldrig noget
Der står på deres hjemmeside at det skal til EU-domstolen, og at man kan følge dem på facebook.
https://www.facebook.com/Foreningen-Kr% ... 199769962/
Ahhhhh ,.. OK ,... Super !!!! :dollargrin:
giphy.gif
giphy.gif (1.67 MiB) Vist 310 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Recorder.dk skriver:
Sagen ventes forelagt EU-domstolen hvilket betyder at der mindst går 2 år før der ligger en afgørelse.
:roll:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
giphy.gif
Hæhæ - ja. :dollargrin:

Nyt svar