[Løst] Herman Miller Aeron C - udskifte gaslift - nogen erfaringer?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

[Løst] Herman Miller Aeron C - udskifte gaslift - nogen erfaringer?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har ikke forespurgt priser på at købe ny gaslift og få den monteret.

Nogen herinde der har erfaringer med at købe en ny gaslift og selv montere den?
Iøvrigt studsede jeg over at størrelsen på stolen (B i det tilfælde) var sat i beskrivelsen på gasliften. Er der forskellige gaslifte til de forskellige størrelser? Jeg har en C.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gas cylinderen er så godt som ubrugelig nu, så jeg har prøvet at forberede mig ved at læse lidt op på emnet, Legacy kontra Remastered m.m., og var egenligt klar på at købe en original reservedel og udskifte den selv.
Den er købt i 2011 ved Interstudio. Har snakket med Kontorlige.nu, som mener der stadig er garanti. Derudover er Interstudio den danske distributør, så de skulle alligevel omkring Interstudio for reservedele.
Interstudio har ferielukket i denne uge, så det bliver i næste uge.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ringede til Interstudio igår, og det var en ferieafløser fra marketing der tog imod besked. Så jeg blev ringet op med en opfølgning i dag, med en forklaring om, at ordren ligger på deres gamle system, og vedkommende der kendte til det ville være tilbage fra ferie om 1½ uge.
Omkring et gammelt IT system giver det måske fint mening, da jeg kan se de har flyttet adresse siden jeg handlede hos dem i slutningen af 2011.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Interstudio havde endnu ikke vendt tilbage i dag, så jeg ringede til dem.
Garanti på gaslift er 3 år. Priserne for ny inkl. montering er ikke astronomisk høje, så det tager jeg nok imod.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har fået udskiftet gaslift i dag d. 28. August.

Torsdag d. 16. August ringede jeg tilbage til Interstudio, for at aftale muligheder for indlevering af stolen hos dem.
D. 15. havde jeg fået priser på opgaven:
660 kr ex moms for ny gaslift
en halv times arbejdsløn for udskiftningen, 250 kr ex moms
Dvs. 1137.5 kr inkl. moms

Dog var det ikke muligt at blive enige om tid og sted for indlevering, nu jeg var afhængig af at andre skulle fragte stolen til og fra enten deres showroom i centrum af København, eller deres lager i Hvidovre. Primært fordi at den skulle afleveres én dag, og afhentes dagen efter. Det er fair nok, at man ikke kan forvente at en af deres montører stiller det ene sted og laver det på pletten.
Det ville koste yderligere 1 times arbejdsløn at få en montør ud og ordne det hos mig, dvs. 625 kr inkl. moms oveni prisen. Det var jeg ikke interesseret i.

Fredag d. 17. August ringer jeg igen til Kontorlige.nu, et par timer inden deres lukketid. De var endnu engang hjælpsomme, men skulle lige have nogle billeder af stolen, for at være sikker på at bestille de rigtige dele. Da jeg ikke havde hørt fra dem tirsdag d. 21. ringede jeg tilbage. De tilbød følgende:
660 ex moms for ny gaslift
en times arbejdsløn for udskiftningen, 500 kr ex moms
og det ville blive udført her, foreslog sælger selv.

Tilbudet skulle oprettes i deres system, så jeg afgav ordren torsdag d. 23.
I dag var montøren så forbi hos mig. Det tog en halv time at udskifte delene. Der skulle et nyt kabel på til den nye lift, da Herman Miller har lavet et nyt system siden jeg købte stolen.
Montøren var flink, og gjorde mig opmærksom på, at problemet kunne være rettet med justering af en skrue på den gamle gaslift. Nu jeg havde betalt for alt, kunne jeg ligeså godt få den nye lift monteret. Jeg spurgte montøren om der var noget der evt. skulle justeres ved den nye type lift, men det havde han ikke været ude for.

Så en note til folk der har lyst til at pille ved den slags selv, og har en stol der bruger det ældre system, glo evt. denne video:

Derudover findes der andre videoer på youtube.

Det sparsommelige i mig er i skrivende stund en smule irriteret over, at jeg ikke selv åbnede og prøvede at skrue. Men det er dejlgt at have stolen tilbage i fuldt funktionsdygtig stand.

Angående mine oplevelser hos Interstudio og Kontorlige.nu/moffice.dk.
Der var en irriterende ventetid for at få et i mine øjne meget ligetil svar fra Interstudio. Derudover virkede de ikke specielt interesserede i at løse opgaven, men det kan være jeg tager fejl, det kan være svært at læse folk over telefonen. Det var det indtryk jeg fik.
Kontorlige.nu/moffice har hele tiden været engagerede, og det er umiddelbart dem jeg vil anbefale at kontakte, hvis man har brug for hjælp med noget udenfor garanti.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det undrer mig ikke, da Interstudio som så mange andre lign. importører primært er interesseret i at sælge store mængder møbler og ikke levere service.

Nyt svar