Audio streaming fra ipad t. airport express, hbo app

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Audio streaming fra ipad t. airport express, hbo app

Indlæg af david mondrup »

Jeg ser HBO på min iPad, og streamer lyden til mit anlæg via min airport express. I går ville jeg se noget Westworld for første gang i nogle måneder, men da jeg prøvede at streame lyden fik jeg ganske vist lyden ud, men billedet blev erstattet af dette:
IMG_0129.PNG
IMG_0129.PNG (569.19 KiB) Vist 399 gange
Det ser ud som om den prøver også at streame billedet til airport express, men det giver jo ingen mening ... Andre der har oplevet det samme, og har en smart løsning? Alt opdateret til nyeste version (iOS, HBO app .. )
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og i det jeg skrev "alt opdateret" gik det op for mig at jeg vist manglede at se om Airport enheden kunne opdateres, hvilket den kan - så nu er jeg lige i gang med det. Vi får at se om det hjælper noget. Jeg har min tvivl ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nope, stadig det samme. Netflix, Youtube, streaming i Safari m.m. virker helt som det skal, det er kun HBO der driller.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det kan jo godt være at HBO bare har ansat chefens nevøen til at stå for koden fordi han godt kan lide computere (læs: Minecraft) og det bare er App'en der er skyld i det fordi de er nogle køkkenprogrammørere...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:Det kan jo godt være at HBO bare har ansat chefens nevøen til at stå for koden fordi han godt kan lide computere (læs: Minecraft) og det bare er App'en der er skyld i det fordi de er nogle køkkenprogrammørere...
Det kunne godt virke sådan. Det kunne også, ud fra den generelt manglende respons både her og på FB, virke til at jeg er den eneste der prøver at få det her setup til at virke ....

Hvis der er andre på linjen der ser HBO på iPad med lyden streamet ud til en anden enhed, virker det så for jer? Eller har I fundet et cowboyhack som I gider at dele?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Vi har kæmpet med HBO appen på appletv ikke vil ordentligt, så det er blevet til hdmi fra iPad til tv. Det er så billede+lyd

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg skrev til HBO. De understøtter ikke Apple Airport Express, ifølge deres svar. En lille hurtig test afslørede, at det er de ret ene om, blandt de apps med video jeg har på min iPad. Det virker virkelig amatøragtigt.

Løsningen bliver jo nok noget med et minijack-phono stik. Men det er sgudda ret meget til grin.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

HBO-app'en på diverse enheder er noget enestående makværk.

Har så også kun set to serier fra HBO af samme årsag.

Deres abonnement er en del af en "pakke" - ellers havde jeg droppet dem.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, den er noget hø. Også af mange andre grunde. F.eks. er det nogle måneder siden jeg sidst så noget på den, men nu ville jeg gerne se videre i Westworld. Appen har ikke den fjerneste ide om hvor jeg er kommet til. Og jeg kan ikke huske det. Også på den front vinder Netflix klart og uden problemer.
Udover Westworld vil jeg gerne se Handmaids Tale. Derfor beholder jeg appen. Ellers var den røget ud.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg forstår ikke at du gider se det på iPad, det er da ikke en særlig fed oplevelse

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er helt fint for mig. Når den er tæt på fylder billedet lige så meget som et fjernsyn på afstand. Og jeg har desuden heller ikke noget fjernsyn. Og med god lyd, så savner jeg ikke noget.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar