DBA salg Paypal

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

DBA salg Paypal

Indlæg af ZoSo »

Jeg har aldrig rigtigt brugt min paypal konto. Men nu vil en fyr fra italien med et svensk telefon nummer købe et objektiv af mig og betale via paypal.
Er det nok at give ham min emiladresse som er den samme som min paypal adresse. Og hvis pengene så tikker ind er det så sikkert at pengene er mine.
Han har oprette sig ganske nyligt på den blå avis.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ikke hvis du spørger mig.

Paypal giver altid køber ret i disputser - og så er både penge og vare væk for good.

Og så virker hele den historie bare for fishy ...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg siger også nej, bruger næsten kun paypal til betaling, da jeg ikke vil stå model til at en køber kan trække mig rundt i manegen efter for godt befindende

Så må de lave en transfer istedet, hvis de vil handle
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Lad være. Der er mange svindlere derude - især på fotosiden.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Paypal har ry for at holde med køber i næsten alle sager, men sådan fungerer det ikke. En ven af mig købte fotoudstyr, men følte sig vildledt. Vi oprettede en twist, tror jeg Paypal kaldte det. De bad ham først at kontakte sælger og se om de kunne løse problemet.
Jeg kan ikke se problemet. Selvfølgelig skal man passe på svindlere, men hvis du først sender objektivet når du har modtaget pengende på din komto, som paypal automatisk sætter pengende ind på, kan jeg ikke se noget problem. Hvis da din beskrivelse af objektivet er korrekt og saglig.
Når jeg handler hos Thomann, bruger jeg altid paypal. Jeg ville ikke stole på en sælger som konsekvent fravælger paypal. Vurderer paypal at sælger har taget røven på kunden kan de trække pengende tilbage og sætte dem tilbage på købers konto. Og nogle butikker syntes ikke om at de ikke selv kan afgøre om de skal refundere pengende.


Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Har 2 gange haft “twists” med en sælger og PayPal, og begge gange løst til min fordel efter et stykke tid! :)

Ville jeg bruge dem som sælger? Nej! (Vælger altid “brug PayPal” fra på dba!)

Er gået tilbage til at bruge Visa efter at have “opdaget” forskellen på gebyrerne! :shock:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

SustainerPlayer skrev:https://thetechieguy.com/5-paypal-scams ... -aware-of/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hold nu kæft noget bras, det er jo ubrugeligt.

Nu har jeg givet ham mit iban nummer og bic kode, samt fortalt ham at jeg først sender når jeg kan se pengene.

Jeg forstår sku ikke at DBA ikke har en service hvor brugere rapporterer mistænkelig adfærd fra brugere. Hvis denne person har samtaler igang med en masse personer skal han da i karantæne og bede forklare sig.
Det kan de sku da faktisk selv overvåge, hvor svært kan det være. Skal jeg virkelig selv skrive til dba og spørge om dette...suk.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Har ikke kendskab til noget statistik på omfanget af svindel, men det forekommer. Dog vil jeg sige at jeg kun har gode erfaringer med paypal. Var udsat for et enkelt phishing forsøg som beskrevet i de 5scams ovenfor, og der var ingen problemer da jeg rapporterede det ind. De kender godt disse scams.

Har haft større problemer med netbank overførsler til snydere. Her er der ingen køber beskyttelse whatsoever. De siger bare at man skal politianmelde, og selv når snyderne bliver slæbt i retten, så får du ikke en klink tilbage, men bliver bedt om at møde op til retsmøde flere hundrede kilomenter væk for egen regning.

Jeg tager Paypal any day.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg handler kun på DBA ved at møde sælger eller køber personligt.

Nyt svar