Forum-død

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Re: Forum-død

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:Hvis FL og Abelton-brugerne er "de unge" vi gerne vil have til at slå deres folder her. Hvordan får vi så dem lokket til?

Og hvad med generationerne efter dem?

Og er der andre ting, måske tænkt mere ud af boksen, der vil forøge aktiviteten?
Jeg tror simpelthen ikke de unge gider komme her, eftersom man aldrig ser nogen damer her... :lol: Så svaret må være, at LMs bagmænd må arrangere noget med nogle damer til at lokke den yngre generation af lydnørder til her... 8-)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...så er bolden sendt videre til Holger, Christoffer, Bryla og David :wink:


Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...Jeg vil så sige, at jeg synes det årlige gril-arrangement er et rigtig godt initiativ til at gøre LM attraktiv :thumbup:
Ros herfra.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak. Tænker at lave en lille workshop eller i hvert fald huske at bruge en time i studiet på at nørde lidt... ingen idé om emnet dog.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:... ingen idé om emnet dog.
Svaret er jo lige her i tråden: "Hvordan man laver unge damer med FL Studio og/eller Abelton Live".

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:...så er bolden sendt videre til Holger, Christoffer, Bryla og David :wink:
Hahahaha, mange tak for tilliden.. :dollargrin:

Holger skrev:Tak. Tænker at lave en lille workshop eller i hvert fald huske at bruge en time i studiet på at nørde lidt... ingen idé om emnet dog.
Jeg tænker lige over emner eller eksempler.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg tager damer med!
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev:Jeg tager damer med!
Min vil ikke med...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev:Jeg tager damer med!
Flertal ligefrem.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger skrev:
bryla skrev:Jeg tager damer med!
Flertal ligefrem.
fylder bare bilen i Polen ;)
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bryla skrev:
Holger skrev:
bryla skrev:Jeg tager damer med!
Flertal ligefrem.
fylder bare bilen i Polen ;)
Min umiddelbare tanke, var først, en træt mand der trængte til lidt aflastning :dollargrin:
Vedhæftede filer
007611czydmgwazpyckdje-1.jpg
007611czydmgwazpyckdje-1.jpg (57.18 KiB) Vist 522 gange
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Lige 2 cents her:)

Jeg er måske ikke ung, men jeg meldte mig til det her forum for 1-eller 2 år siden, og tjekker den stadig dagligt (logger dog sjældent ind).

Jeg er med på at forumer er truede, men jeg tror faktisk at Lydmaskinen og lignende nok skal klare den. For det første er musikproduktion og lyd meget teknisk stoft, hvor der altid vil være spørgsmål som man ikke liiiige kan google sig frem til.

Derudover synes jeg at folk herinde er utroligt søde og hjælpsomme, hvilket hjælper gevaldigt:)

Sålænge kerneydelsen er fed skal vi nok klare den:)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Spørgsmålet er om der kommer noget andet engang der får facebook til at være for gamle mennesker, så måske overlever Lydmaskinen facebook's storhedstid.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

donnievandango skrev:Derudover synes jeg at folk herinde er utroligt søde og hjælpsomme, hvilket hjælper gevaldigt:)
Ja vi er meget søde :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev:
Holger skrev:
bryla skrev:Jeg tager damer med!
Flertal ligefrem.
fylder bare bilen i Polen ;)
Loller

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tror de ting der sker IRL er med til at binde stedet sammen

Arr på fyn samt DTH osv

Kommer typisk ikke selv til arr med mere end 4-5 personer

Men måske mindre meet-ups i øst og vest kunne være godt for nogle, med et tema måske,...

Der er vist nogle af modular folkene der mødes fast, på nørrebro så vidt jeg husker

Tror nu nok LM vil vedblive aktiv, uanset hvad, men det er også unikt, Smittefar nævnte at FB vist også var ved at tage livet af Fotostart.dk

Der er såvidt jeg ved kun disse to tilbage i DK, når vi taler om tekniske boards i den seriøse ende
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Altså vi er stadig i gang med at opdatere forummets bagvedliggende software. Der kommer et pænt og lidt mere strømlinet UI og lidt småfunktionalitet som gør log-in integrationen nemmere med fx Facebook. HVIS man vil.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det tror jeg er en vigtig pointe


Hvis man kigger på de sædvanlige phpBB forummer, så er der fandeme ikke meget lækkert over dem. De ligner allesammen noget, der blev designet af en ingeniørstuderende i 90erne. Hvis man er ung og vant til at se Facebook, Twitter, Instagram og lignende, så er det dræbende kedeligt og uindbydende at se sådan en forumforside. De nyere systemer har også indbygget langt flere muligheder for brugerinteraktion, og der er masser af 'besøg os igen' funktioner. LM udmærker sig ved faktisk at gøre lidt for at have lækkert design og funktioner.

Og så er der det sædvanlige problem, at mange fora får små konger, der sidder og skændes med hinanden kun afbrudt af at dunke nye brugere i hovedet med 'brug søge funktionen'. Det synes jeg heller ikke vi ser meget af herinde.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Men måske mindre meet-ups i øst og vest kunne være godt for nogle, ...
og midt - LM grillfest midt :lol:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

mediumaevum skrev:Jeg kan da umuligt være den eneste som ikke ønsker mit fulde navn, adresse og hvad ellers facebook indsamler af data og offentliggører (ihvertfald navn) i hænderne på facebook, men bare ønsker at gå under et pseudonym og få helt almindelig feedback på kunst.
Du er ikke alene! Jeg er i forvejen på alverdens andre sociale og asociale medier. Jeg vil have lov til at springe bare ét site over, og det bliver altså facebook.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Man kan så overveje, om der er nogle tiltag, der kan gøres, for at vende udviklingen eller rettere afviklingen?

Hvad skal et forum anno 2018 kunne, for at være interessant for de yngre generationer?
Er sikker på Holger har nogle gode ting på tegnebrættet. Og der udover tænker jeg det er den mængde af hvad med et fancy ord kan kalde «human kapital», som kan og vil tiltrække nye brugere i fremtiden. Lydmaskinen har en utrolig høj værdi på netop det parameter.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

By the way:
Facebook-festen er slut. Det kan ikke længere lade sig gøre at lave målrettet reklame på andet end de samme metrics som google har (køn, alder, geografi). De har også lukket for hanen på graph api’en. Faktisk har de implementeret GDPR i hele verden, selv om det kun gælder i EU.

Nyt svar