Drone tips

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Drone tips

Indlæg af Mike-air »

Hello,

Jeg hat fået en ide om, at jeg skal ha mig en drone. Er der nogle der har lidt tips til ting man bør tænke over inden køb? Eller bud på en god model til pengene?

Havde tænkt et budget på cirka 10.000 kr.

Den må gerne ha en størrelse så den kan være i en normal rygsæk :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tips: Lær lovgivningen at kende. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

FED IDE !!!

Når du alligevel runder 10K så sørg for at der er veludbyggede "follow me" faciliteter ,... gør en google

(der låses på target via egen subject genkendelse ,.. eller wifi sendt fra en telefon på target)

/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Som Christoffer skriver: tjek lovgivningen

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nydeligt! De har simplificeret reglerne her oppe:
https://luftfartstilsynet.no/dronelek

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Endte op med en Mavic pro, og har lige været en tur i parken for at snuppe noget video og billeder. Det er sku ganske underholdende.

Valgte den store pakke hvor jeg fik ekstra batteri etc. Med, hvilket lønnede sig da jeg hyggede mig i lidt over en time på 3 batterier (hvilket er et estimat).
8B4E5F05-208A-4D7A-AD88-62113F2A1910.jpeg
81AFB193-1144-4B22-A6F3-D66F20BA6591.png
48DC5026-4A4D-48F7-9E7A-A7511374412F.png
520F8EFD-D295-4CA5-919C-AD217D3296E4.png

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er så fedt. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smider lige linket, når jeg nu alligevel var inde og læse om maskinen:

https://www.power.dk/gaming-og-underhol ... /p-452458/

Sejt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Her er lidt video jeg lavede her til aften;
Det er muligvis lidt kedeligt at sidde og se på når man ikke har et forhold til stedet, men det er også mest for min egen skyld jeg har uploadet det på tuben. Kvaliteten er sku OK :)


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ser godt ud i 1080!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Ser godt ud i 1080!
Enig! Men opløsningen er faktisk endnu højere. Har ikke så meget forstand på det, men kunne forestille mig min mbp retina-skærm var optimal at se 4k på. I hvert fald ser originalvideoen skarp ud :-D

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Er reglerne virkelig så large i Norge?, svjh(medmindre det er lavet om igen) så må man slet ikke det der i dk uden tilladelse

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

lakris skrev:Er reglerne virkelig så large i Norge?, svjh(medmindre det er lavet om igen) så må man slet ikke det der i dk uden tilladelse
Yes they are. Se linket jeg postede :-)

Ville gerne ha haft dronen med hjem til dk når jeg er på besøg hos min papa, men det kan jeg lige så godt droppe pga. Reglerne DK. Så den bliver bare her i norge.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke med den, (har checket i fuld 1080 HD), den klarer det rimeligt fint, selv om den kæmper med udfordringerne med contrast og modlys, det virker som om der kører en masse algoritmer, ud over der sikkert er mekanisk optisk stabilisering

Jeg lod mærke til en lille rund "ufo", tror ikke det er en vanddråbe på optikken, men det ligner heller ikke en normal optisk fejl,..

Har du nogen anelse om hvad det er ?
Vedhæftede filer
Capturedrone.JPG
Capturedrone.JPG (42.73 KiB) Vist 375 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:Har du nogen anelse om hvad det er ?
Har checket det lidt mere, det relaterer sig direkte til modlyset, altså linse-fejl, men meget begrænset, og det er helt umulige forhold også :)

Det plejer at være væsentligt større, samt med skygger/spejlinger i flere lag,..
Mike-air skrev: Ville gerne ha haft dronen med hjem til dk når jeg er på besøg hos min papa, men det kan jeg lige så godt droppe pga. Reglerne DK. Så den bliver bare her i norge.
Så er det jo godt der er en perlerække af fede steder deroppe :)

/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ufoen er jo genskær fra solen, den flytter sig også lineært i forhold til hvad dronen gør :-)

Kontrast og modlys er fordi idioten der flyver står manuelt og drejer på et hjul på remoten i stedet for at bruge auto indstillingen :-D

Man skal jo lige kunne flyve før man kan gå, eller.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hmm måske et business venture.. ligesom nogle rejser på skiferie fordi man ikke rigtig kan herhjemme i danmark, så kom til norge og flyv med din drone. #såjegslipperforatmeldedigtilpolitietfordiduflyverulovligtmedditkonfirmationslegetøj.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar