Faen’ga’me om de ska køje å min vei

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Låst
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Faen’ga’me om de ska køje å min vei

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd ... halmballer

Jeg forestiller mig han har tænkt noget lignende:
Saaatan ga’me. De æ it så litt frek, de varyle! Nå ska æ fannen ga’me vis dem hvem dæ bestemme hee. Sån en flok rævhulle.
Syntes personligt hans reaktion er lidt morsom (og han er vel i sin gode ret), men i sidste ende er det borgere som intet har med det hele at gøre, som bliver straffet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fuldstændig vanvittig nedtromling foretaget af staten aka. rævhullerne.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg er fan af ham. :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det gør lidt ondt på de store instanser når de må ned og bide i græsset, og det er morsomt at stå på sidelinjen og kigge på. Er glad for at jeg ikke skal bruge den vej til dagligt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Sjovt, jeg kørte forbi de halmballer i sidste uge, men nåede ikke helt at læse indholdet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg synes du skal sætte en lille støtteerklæring i en af halmballerne!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man må da glæde sig over man ikke bor i Vejen.

Han virker godt nok som en kæmpe idiot ham bondemanden. Han har fået over to millioner kroner for 2000m2 jord (jeg fik en million for 10000 m2 landbrugsjord), og alligevel vælger han at gå imod fællesskabets ønske og sabotere en nyanlagt vej. Det er tydeligvis tale om en egoist, der ikke ønsker at være en del af et fællesskab. Han kommer til at koste den kommune og det samfund vanvittigt mange penge.

Så vidt jeg kan gennemskue er ekspropriationen blevet kendt ugyldig fordi den henviser til et jernbaneanlæg, der ikke ligger på hans grund - en teknikalitet. Nu har man så heldigvis sat gang i en ny ekspropriation baseret på vejloven for det vejanlæg, der ligger på hans grund og som er nødvendigt pga jernbanen. Det er så bare rigtig synd for borgerne i Vejen, at de skal miste så mange penge og undvære nødvendig infrastruktur, fordi storbonden ikke synes om planerne.

https://www.jv.dk/vejen/Vejen-Byraad-sa ... el/2651809

Den forgangne uge har til overflod vist at rige egoistiske svin er gået i krig mod vores samfund. Det er på tide, vi begynder at slå tilbage.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det offentlige skal overholde lovgivningen. Det har de ikke gjort i denne forbindelse. Så må det offentlige være mere professionelle.
Hvis bondemanden ikke havde loven på sin side, havde han ikke noget at komme efter.

Kommunerne er de første til at tæve deres borgere - også de syge og svaglige - med paragraffer i stedet for empati og konduite. Så betragt det som, at de smager deres egen gift her.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ska vi nu ikk liige..

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jo, vi skal da liiiige snakke om at det kun er en lille sag i en række af mange der er kommet frem på det sidste, hvor kommunerne har forsøgt at presse lovlydige borgere.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg husker tydeligt da mange af mine klassekammerater blev TVUNGET til at flytte fra deres barndomshjem fordi der skulle laves en motorvej til lufthavnen (Øresundsmotorvejen) og hvordan deres forældre ikke engang fik nok penge for deres gamle hus til at købe et tilsvarende i området.

Selv blev jeg ramt, da vores dejlige spejderhus også fik med bulldozeren. Vores "kompensation" var en trailer på en græsplæne.

Så, f*ck "fælles behov" hvis kompensationen ikke er tilsvarende skaderne.

PS: Håber at Smittefar køber et hus og ender med en metro i sin baghave :please:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Billede

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Gif

Når man ikke har noget bedre at bringe til emnet [emoji108]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mit "standpunkt" er det samme som da jeg skrev mit første indlæg.

Det jeg kan byde ind med, er at jeg syntes både du og smittefar er meget absolutte i jeres position. Og måske også mindre moderate i jeres sprogbrug.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Ergo havde du ikke mere eller bedre at bringe til emnet og det blev til en Gif.

Man kunne også bare lade være med at poste, hvis man ikke havde mere at sige.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Billede

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis vi skal blive retoriske; så behøver man ikke håbe dårlige ting for andre, blot fordi man er uenige med dem.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ekspropriation et pisseærgerligt, men det er altså nødvendigt, hvis samfundet skal kunne lave store anlægsprojekter som her omfartsveje.

Den her bondemand har mindst fået fem gange jordprisen for sin jord. Han mangler ikke andet end samfundssind. Han har også humor, det skal han have. Godt nok på den det meganedern se mig måde men dog alligevel.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:Det offentlige skal overholde lovgivningen. Det har de ikke gjort i denne forbindelse. Så må det offentlige være mere professionelle...
Så du mener altså Sanjay Shah og hans netværk i verdens største økonomiske institutioner har ret, når han ikke mener han har gjort noget ulovligt. Det offentlige kunne jo bare være mere professionelle?



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hvis man ejer et stykke land, så skal staten ikke kunne komme med en pose penge og kræve en vej igennem, med mindre man siger ja.

Man ejer det stykke land. Man lejer det ikke. Det er ikke statens ejendom. Længere er den sådan set ikke. At man i 1953 følte sig nødsaget til at lave en sådan lov gør den ikke mere rigtig. Det er noget svineri.

Enhver der bliver tvunget til at afgive land skal kæmpe til det sidste og så langt som han eller hun ønsker at gå. Loven er direkte svineri imod grundloves bestemmelse om ejendomsret.

Personligt ville jeg gå meget langt..... meget.,.. langt! Det ville koste mere end penge.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvad er ‘meget langt’ i så fald?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Hvad er ‘meget langt’ i så fald?
Arms-wide-angular-momentum.jpg
Arms-wide-angular-momentum.jpg (25.65 KiB) Vist 613 gange
og lidt til....

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg forstår ikke du føler dig så provokeret over min gif.

Hvor langt ville du gå?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Hvor langt ville du gå?
Du gad godt, kommer ikke til at ske. Men du er najs troll kid. Giver mening, at du blev nødt til at flytte fra Danmark :clap:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Stop de personangreb nu, tak.

Låst