Musik keder mig

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Musik keder mig

Indlæg af bredal187 »

Rammer i også nogle gange den mur hvor al ny musik i hører keder jer? Jeg får meget sjældent den der "f*ck hvor er det fedt" oplevelse mere. Der skal virkelig kvalitet og "X-faktor" før det siger mig noget. I gamle dage kunne man få optur over Mr. Loverman men nu keder det meste mig bare... anyone else?

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeps - syntes meget musik idag er ret uinspirerende - og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er fordi musikken virkelig er dårligere end tidligere - eller om man bare hænger fast i det musik, der gjorde størst indtryk, da man var 16-20 år. Der er ihvertfald et eller andet med den periode.

Det store udvalg, gør nok også at man hurtigere skipper videre til det næste, istedet for virkelig at lytte.
Er begyndt at købe plader igen, af samme årsag.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Arnold skrev:og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er fordi musikken virkelig er dårligere end tidligere - eller om man bare hænger fast i det musik, der gjorde størst indtryk, da man var 16-20 år.
Det er præcis samme tanke jeg har gjort mig :-)

Måske er det bare den klassiske med at "de gamle" ikke gider ny musik. Dog havde jeg optur over dubstep perioden. Det var nyt og spædende.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kender det godt, kan dog stadig få optur over Mr Loverman, hvis det er Shabba der hentydes til :-)

/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det var det :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er meget af Gussie Clarkes arbejde i Music Works som jeg ikke kan blive træt af :-)

https://www.discogs.com/label/269683-Mu ... ing-Studio
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 23. nov 2018 10:48, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg "følger med i" vel 3-4-5-6 elektroniske genrer, dog har jeg nok aldrig fulgt så dårligt med som nu. En eller flere af genrerne skal man VIRKELIG lede længe efter guldkornene i, men så er det godt der er andre der er præget af innovative eller i det mindste udforskende idéer.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Arnold skrev: Det store udvalg, gør nok også at man hurtigere skipper videre til det næste, istedet for virkelig at lytte.
Tror det store udvalg er den største synder - gud og hver mand laver jo musik i dag, og ikke som i 80érne eller 90érne. Oven i det synes jeg meget musik i dag handler om, at bare få "noget" ud af døren til et publikum der måske ikke er der. Så det bliver nogle gange en meget tydelig følelse af, at det nærmest har været ligegyldigt for musikeren, eller en manglende indlevelse som i "gamle dage".

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Why pop music sounds bad (to you)?

It's because your brain took cocaine when you were 14.

Seriously.



:)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Definér "al ny musik". Menes der musik som bliver udvalgt og fremhævet på streamingtjenester og i radioen? Det siger mig i hvert fald heller intet, men jeg synes nu godt nok der er meget god musik derude - det er bare ikke det som bliver spillet i radioen eller fremhævet på Spotify o.l.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Men hvad menes der med "ny musik"? Jeg begyndte at kede mig over de samme genrer for 15 år siden, og cirka på det tidspunkt fik et par anime-soundtracks mine øjne op for musik udenfor den vestlige verden. Det sendte mig ud på en musikalsk rejse til genrer der var helt nye (for mig), hvilket virkeligt var interessant. Men nu synes jeg ligesom jeg har været godt rundt i en masse afrikansk, arabisk, tyrkisk, balkan, japansk, kinesisk, mongolsk, indonesisk m.m. og har nu ramt et nyt inspirationsmæssigt tomrum... som dog nok mest skyldes stress.

Men hvis der med "ny musik" menes nye genrer, så har jeg ikke stødt på særligt meget. Dubstep var irriterende før skrillex og endnu mere irriterende efter. Det var ligesom om dubstep forsvandt da der kom en bølge af "trap", som jeg bedre kan lide, men det føles ikke rigtigt som noget nyt. Footwork er også meget sjovt, men føles heller ikke rigtigt som noget decideret nyt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Du hører for meget musik, hvis det keder dig.

I middelalderen og langt op i 1800-tallet hørte de fleste måske deres favoritnumer 1 gang hvert 10. år.
Så sjældent hørte de musik, dvs. når de endelig hørte noget musik var det:

1. Gennemført i høj kvalitet - ikke det der nymodens pjat med et hurtigt nummer som lyder som noget alle andre har lavet 1000 gange før en selv. Næh, dengang skulle der eksperter til, med uddannede kor og alt var gennemført af høj kvalitet.

2. Ikke noget man hørte så ofte.

Stilhed har nu også sine kvaliteter...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:Stilhed har nu også sine kvaliteter...
Ud over det citerede, så må jeg udfordre resten af dit udsagn som vrøvl. Gennemsnitslevealderen i middelalderen var en 30-40 år. Dvs man i bedste fald efter dit udsagn fik hørt musik maksimalt 3-4 gange i sin levetid. Næppe nok til ligefrem at definere et "favoritnummer".

Det virker også som om du helt udelader den verdslige musikkultur - f.eks troubadourer og almen folkemusik - som der sikkert var en del mere af end af det mere "højpandede" og muligvis tekst- og nodemæssige mere velbevarede kirkemusik.

Der findes næppe en kultur eller periode i de forskellige kultures historier, hvor musik i det mindste i form af sang - men typisk også med diverse instrumenter har haft en fast og ikke mindst vigtig plads i hverdagen.

Hvis der ikke har været musik, så har der ikke været mennesker.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg tror også på at man kan overdoceres, og så tror jeg alderen spiller RIGTIG meget ind, det gælder for alt, ikke kun musik,..

Heldigvis har jeg bevaret evnen til at begejstres og nyde musik, folkemusikken er jeg nu i en alder på 53 ved at tage til mig, (tror egentligt altid jeg har oplevet wiben som god)

Det jeg ikke bryder mig om er det samme som altid
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev: I middelalderen og langt op i 1800-tallet hørte de fleste måske deres favoritnumer 1 gang hvert 10. år.
Man sang og spillede og dansede for at forlyste sig. Man gik i kirke.
mediumaevum skrev: 1. Gennemført i høj kvalitet - ikke det der nymodens pjat med et hurtigt nummer som lyder som noget alle andre har lavet 1000 gange før en selv. Næh, dengang skulle der eksperter til, med uddannede kor og alt var gennemført af høj kvalitet.
Folk sang selv og alle de sange de sang mindede om alt andet, der eksisterede på det tidspunkt.
mediumaevum skrev: Stilhed har nu også sine kvaliteter...
Enig.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Måske lidt udenfor emnet, men jeg har i de sidste mange år lagt mærke til, at jeg har dyk i hastighed og produktivitet i mit eget musik, hvis jeg hører meget musik, især hvis jeg primært hører nyt eller for mig ukendt musik.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:Måske lidt udenfor emnet, men jeg har i de sidste mange år lagt mærke til, at jeg har dyk i hastighed og produktivitet i mit eget musik, hvis jeg hører meget musik, især hvis jeg primært hører nyt eller for mig ukendt musik.
Jeg mødte en hip-hop producer der fortalte at han aldrig selv hørte hip-hop, af samme grund.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er jo lidt en faldgrube. Man skal vide hvordan den genrer man laver lyder, givet at man vil prøve at passe ind.

Jeg har heller aldrig haft succes med at bruge reference-numre når jeg mixer e.l.

Nyt svar