Undring over Dagbladet Arbejderen...

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Undring over Dagbladet Arbejderen...

Indlæg af mediumaevum »

Dagbladet Arbejderen er normalt ude med riven efter stater, som ikke overholder international lov, udfører krigshandlinger mod suveræne nationer osv.

Men idag hvor alle danske medier ellers beretter om et klart bevis på at Rusland overtræder international lov, og udfører krigshandlinger direkte imod Ukraine, er Dagbladet Arbejderen tavs.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-25 ... af-rusland

Hjælp mig lige til at forstå det?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

De holder weekend.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer ons 28. nov 2018 00:23, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ganske som forventet ,... hvis jeg så sådan en avis ville jeg kyle den langt væk

Bare navnet "Arbejderen" er arrogant i sig selv ,.. den type der laver sådanne aviser har sjældent prøvet almindeligt hårdt arbejde

Men,.. OK ,.. det har de fleste politikere jo heller ikke :-)
/Dub

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Præmien går til Mike-air: Jep, de holder weekend - revolutionen må vente :-D .

Jeg vil gætte på, at Arbejderen snarest vil fordømme den ukrainske aggression (eller hvad f... der præcist foregår) på mandag. Højlydt.

DubTemple, hvis du er interesseret har jeg nogle kontakter. Så kan du få en rundvisning og møde dem, der laver Arbejderen. Men jeg forstår, at du allerede kender dem og deres erhvervskarriere..? Eller smack-talker vi bare folk, vi ikke ved noget om, fordi vi er uenige med, hvad de siger?

Så vidt jeg ved, er Arbejderen ikke mere russer-elskere end andre normale mennesker. Putin er og bliver en skiderik og landets regering har været illegitim siden starten af 1990'erne (skal vi lige se billederne, hvor parlamentet i Moskva bliver beskudt igen?). Så der er ikke meget hold i sokkerne (altså ingen sock-puppets).

Men at han er en skiderik kan ikke bortforklare, at NATOs og EUs grænser siden 1990 er rykket tættere og tættere på Rusland, i strid med alle de aftaler, der blev indgået dengang. Og det kan heller ikke bortforklare, at Danmark - herunder vores statsmedier - sammen med det øvrige EU fører en ret så aggressiv udenrigs- og forsvarspolitik overfor Rusland. Og efter mine begreber, så er det en ret usikker form for sikkerhedspolitik at pisse på folk, der ligger inde med lige så mange kernevåben som Putin gør. Gør det mig til en russisk hånddukke, at jeg er skeptisk overfor vores sikkerhedspolitik? :-P
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tror præmien i virkeligheden går til ThomasRiem efter det svar på påtale :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer ons 28. nov 2018 00:24, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Men det er selvfølgelig fordi søgeparameteret stod på "relevant" :-P
... Og fordi du valgte blot at vise de annoncerede resultater i toppen :-P
Screenshot 2018-11-26 at 13.06.51.png

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer ons 28. nov 2018 00:24, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev: ... Og fordi du valgte blot at vise de annoncerede resultater i toppen :-P
Du har virkelig været længe i Norge h'var? :wink: :-P
Hvad har Norge med noget at gøre?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

-
Senest rettet af SustainerPlayer ons 28. nov 2018 00:24, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Endnu et af tilværelsens store spørgsmål.
Egentlig ikke.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

mediumaevum skrev:Dagbladet Arbejderen er normalt ude med riven efter stater, som ikke overholder international lov, udfører krigshandlinger mod suveræne nationer osv.

Men idag hvor alle danske medier ellers beretter om et klart bevis på at Rusland overtræder international lov, og udfører krigshandlinger direkte imod Ukraine, er Dagbladet Arbejderen tavs.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-25 ... af-rusland

Hjælp mig lige til at forstå det?
Who cares ?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kimex skrev:Who cares ?
Ja det gør trådstarter vel.
Hvis dét er hvad du har at bidrage med til tråden, så er det nok sjovest for alle at du ikke deltager.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Christoffer I. N. skrev:
Kimex skrev:Who cares ?
Ja det gør trådstarter vel.
Hvis dét er hvad du har at bidrage med til tråden, så er det nok sjovest for alle at du ikke deltager.
Fint- så lad mig uddybe det. Vi har en Trump som uden omsvøb siger at de, af økonomiske grunde, vil se mellem fingre med Saud i Arabiens mord på en journalist. Vi har selv sendt kongehuset på charme offensiv til dette , værdens mest brutale diktatur. Vi har nærmest set mellem fingre med at Filippinerne henretter de uheldige som er faldet gennem deres system og blevet narkomaner, Nå ja. de har slet ikke noget sikkerhedsnet, så det er nærmest de rige som har ret til at dræbe fattige. Der er frygt for at Brasilien vil genoptage deres mordpatruljer på fattige og hjemløse børn. Vi har tolereret en humanitær katestrofe i Yemen, for ikke at støde Saudi Arabien.
Magnus Knuth sagde om Trump´s udtalelse om at Amerika ikke ville sætte sætte deres økonomiske interesser på spil i Saudi Arabien. At han jo bare sagde tingende lige ud.
Så der er vel ingen tvivl om at vi kun kæmper for de menneskerettigheder, som ikke koster os penge.
Spar mig om teorien om at vi opnår mest med et positivt pres , ved at handle med disse afstumpede mordere. Man kunne sige det samme om Nord Korea, Venezuela og Rusland. Jeg finder det argument usympatisk.
Arbejderen burde sige f*ck Putin, men at blive stødt over at de ikke tager behørig afstand fra Rusland. Er det værste hykleri jeg længe har hørt. Undskyld min direkte tale. Jeg har stor respekt for trådstarter, men jeg overvejer om han lever i en osteklokke.
jeg havde foretrukket kun at skulle formulere mig med -Who Cares.

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Nu tager vi det roligt. Jeg sætter faktisk stor pris på Lydmaskinen og dens brugere - de fleste af jer er rene ninjaer på musikområdet og dertil nogle dejlige mennesker med gode personlige træk og gudskelov nogle andre holdninger end mig selv. :roll:

Jeg er faktisk lidt forbløffet over denher tråd. De fleste af jer sætter frihed og mangfoldighed meget højt, men det går altså åbenbart meget nemmere hvis man selv skal være fri for at betale skat end hvis andre skal være frie til at have andre holdninger end en selv..? (Før I spørger, så ja, jeg kan osse finde på at skimme Vagttårnet eller MetroExpress, hvis de ligger der).

Mike-air: tak. Det er selvfølgelig blær, pral og overdrivelse at Arbejderen kommer hver dag. Det er et meget lille medie med et skrabet budget og en skrantende hjemmeside (fx er RSS og søgemaskinen på siden gjort af det samme tynde stof som “udkommer hver dag”...). Men deres Ruslands-dækning falder i to dele: dels en kritik af forholdene og styret i Rusland (se fx https://arbejderen.dk/udland/social-uli ... te-problem fra idag), dels kritik af Danmarks propaganda og krigstrusler. Og det kan man ret let se ved at google “arbejderen.dk Rusland” - GIYF :dollargrin:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

ThomasRiem skrev: Jeg er faktisk lidt forbløffet over denher tråd. De fleste af jer sætter frihed og mangfoldighed meget højt, men det går altså åbenbart meget nemmere hvis man selv skal være fri for at betale skat end hvis andre skal være frie til at have andre holdninger end en selv..? (Før I spørger, så ja, jeg kan osse finde på at skimme Vagttårnet eller MetroExpress, hvis de ligger der).
Jeg sætter både frihed og socialt sikkerhedsnet meget højt (det indbefatter også høje skatter). Jeg mener ikke de to ting kan adskilles.

Hvor får du den idé fra, at jeg vil være fri for skat?

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

@mediumaevum: Hov, det var ikke dig, jeg sigtede til. Du må undskylde, hvis det fremstod sådan. Der er flere andre på maskinen, der har tilkendegivet en noget negativ indstilling i forbindelse med fx medielicens, eksproprieringer mm. Men det var ikke dig.

...og som forventet er der i øvrigt i Arbejderen en længere analyse, som lægger ansvaret på Ukraine og NATO (hvilket vel også er forventeligt). Selv om man sorterer alle holdningsudsagn fra, kommer der dog en interessant detalje op: Der skal være parlamentsvalg i Ukraine til næste år - så hvis Porosjenko skal opnå bedre resultater end den nuværende situation, er det nu, der skal smedes. Om det også giver russerne grund til at skærpe konflikten, ved jeg så ikke (men det ku man vel tænke...).
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Nyt svar