Hvilken musik hører du i bilen?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Hvilken musik hører du i bilen?

Indlæg af madsmac »

Har i osse noget specielt musik i foretrækker at høre mens i kører bil?

Noget der holder en på tæerne, noget der beroliger, noget der er godt at synge med på, osv!

Lægger selv ud med 3 pænt forskellige jeg altid elsker at høre i bilen!:

“Return of Bruno” med Bruce Willis

“World Tour” med Zawinul Syndicate

“All the hits” med Ray Dee Ohh

Kom glad med jeres favoritter og evt “guilty pleasures” :-D :wink: 8-)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Tror det er meget inviduelt hvad vi finder boriligende når vi køre bil :)

Selv sidder jeg jævnligt og opretter nye playlister og opdatere disse da, jeg elsker at opdage ny musik.

Følger nogle kanaler på youtube der holder en rimelig opdateret med nye udgivelser, laver en playliste i Apple Music navngivet efter den måned jeg har tilføjet den. Og når jeg så rammer en ny måned sortere jeg ud og smider det jeg bedst kan lide over på en samlet.

Og derfor har jeg lidt svært ved lige st nævne nogle specifikke jeg “bare altid høre”

Men genre mæssigt er det stort set altid de samme 3:

Techno

Drum and bass

Hiphop


Men jeg er også en gammel “brian” der har rundet de 30 men stadig nyder god lyd i bilen hvor musik ikke kun kan høres men også føles i den grad. Dog uden det bare er standard paphøjtalere og en kæmpe T-Hansen subwoofer.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Primært mig selv :dollargrin: Reference lytter tit numre på vej til arbejde.

Ellers er det ofte noget opløftende elektronisk musik, til at holde energien oppe.

Er jeg frisk, så hører jeg næsten altid podcasts.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

NOVA når jeg kører hurtigt, klassisk om aftenen på vej hjem fra djævleøen og det meste af tiden ingenting, bare lyden af en roadster der spinder.

Ellers vil jeg sige, at simpel musik ofte fungere bedst i bilen, da motor- og vejstøj samt kørselskoncentrationen altid vil ødelægge min mulighed for en optimal lytteoplevelse.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Radio 24/7 eller podcast via radio 24/7's app

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:Radio 24/7 eller podcast via radio 24/7's app
Også podcasts her. Dog primært amerikanske, eller uafhængige danske. Eller lydbøger. Det er sjældent jeg hører musik i bilen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Podcasts. Mest danske comedypodcasts, Relay FM og Hello Internet – mest "2 dudes talking" formatet.
skriver noder

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg havde en periode hvor jeg kørte mange lange ture. Efter at være blevet træt af podcasts, begyndte jeg at lytte til 1001 albums you must hear before you die. Det er en coffeetablebog, der indeholder omtale af de 1001 vigtigste albums fra 1955 og frem. Der er flere playlists på Spotify, der har samlet (næsten) alle 1001 albums. Så jeg begyndte fra en ende af. Nu er jeg nået til 1979 og har hørt og genhørt en masse spændende musik. Jeg har også bogen, som jeg læser i sideløbende.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Jeg er selv kæmpe Radio24syv-fan, og det er nok det høres mest når jeg kører!
Er blevet utrolig træt af P3 og div andre “feberagtige” stationer!

Oplever bare at min musiksmag varierer, fra enten at høre det hjemme eller i bilen!
Jazz, fusion, tekno osv kan jeg høre alle steder!
Men bilen bliver let til en 80’er/90’er-boble hvor musikken veksler efter hvad jeg lige “har brug for”!
Har haft rigtig mange af mine CD’er med på en enkelt usb-stick i bilen, men nåede altid frem til kun at høre bestemte ting, som jeg altså ikke nødvendigvis hører herhjemme.

(Og nej, jeg hører ikke “Driving home for Christmas” for tiden! :wink: )

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Lydbøger fra Audible og Storytel, mest fagbøger.

Musikken ligger på 6-7 playlister i forskellige genrer, hvor der er 2-300 numre på hver. Jeg kan li dem alle og vælger efter humør, så det er umuligt at være præcis mht artister og numre mv. Nogle gange lytter jeg til noget fordi jeg skal hjem og mixe og derfor vil tune ørerne ind på det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Al muligt forskelligt. Aldrig radio dog.

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Vi hører en del Death in June og Cypress Hill i bilen. Krydret med lidt Classic FM, en forholdsvis gemen reklamefinasieret kanal jeg ikke kunne finde på, at høre udenfor bilen, men de spiller en del firser synthpop hits, der er fede at køre bil til.
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Podcasts for det meste, men ellers hvis jeg har behov for at bilde mig selv ind at trafikken kører "på skinner" sætter jeg en af André Rieu albums på, det virker til at sætte ro på situationen. Dette er også testet på andre hvis vi har været på ferie sydpå og de i lejebilen har haft en hårdpumpende lokalradio reklamer til at sætte humøret for trafikken, nope, på med André Rieu, og så faldt pulsen igen.

In the good old days, da man havde stort anlæg i bilen hørte jeg gerne Rage Against The Machine, men der brugte jeg også hele speedometerskiven, det er jeg vokset fra.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar