Opbevaring af instrument-kasser

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Opbevaring af instrument-kasser

Indlæg af snifx »

Hvad gør du af kasserne til guitarer, basser, keyboards m.m., når instrumenterne står fremme - hjemme i studier? Jeg mangler opbevaringsplads til mine.

Har du set noget smart?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hus med stor kælder

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Ja, det er selvfølgelig den oplagte løsning :-D
- men desværre ikke en mulighed.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ja kasser er upraktiske. Især guitar kasser. Jeg bruger det kun til mine akustiske guitarer som er oppe i årerne. De fylder mindst hvis de bliver stablet. Ellers bruger jeg stands som er lavet til 5¬7 guitarer eller de hænger på vægen. Måske også fordi at jeg har en alder så guitarerne, nok, holder længere end jeg.

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Ja, opbevaring af selve instrumenterne er intet problem. Det kan gøres på mange dekorative måder.
Men kasserne... der må da være nogen, der har fundet på en smart måde at opbevare dem på?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Inkorporer dem bevidst i indretningen. Brug dem til borde, hæng dem op som deco, brug dem som skammel eller lignende.

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Tak for tips, Morten B.
Har du selv gjort brug af den slags? Eller har du evt. billeder fra steder, hvor det er gjort?

Tænker mest at gemme dem væk. Men det er da en god idé at gøre dem til en del af interiøret. Mangler bare lidt visuel inspiration :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hvis vi snakker de der papkasser som instrumenterne kommer i fra butikken, så må jeg indrømme at jeg smider dem ud, når ellers jeg først er sikker på at jeg vil beholde apparatet. Hvis det handler om transportkasser og tasker, så har jeg det i et rum under trappen. Inden jeg havde det rum, så var jeg kreativ med at få plads under borde, bag reoler o.l.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg går ud fra det er road cases der er snak om?

Hvis det er papkasser, så ville jeg nok selv få dem gemt af vejen :)

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

:) Hahah

Det er IKKE papkasser.
Men cases til transport af guitarer, basser og keyboards.

Har I set eller hørt om smarte/kreative anvendelser ifm. opbevaring?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker op en hems, eller bag nogle store corner-traps
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg har fået lov at have mine liggende på loftet hos nogen jeg kender.

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Ja, det er selvfølgelig en mulighed at opbevare dem andetsteds... Det havde jeg slet ikke overvejet. Men omvendt er det også rart, at have dem i nærheden, når man pludselig skal ud af døren med instrumenterne. Hmmm...

Mit rum og hus er ikke stort nok til, at de kan gemmes bag traps eller at jeg kan bygge en hems :)

Men jeg overvejer at sætte nogle brede hylder op, helt oppe under loftet, som de så kan ligge på hele vejen rundt i studiet. Hvad tænker I om den ide?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så hellere lave en hems/stor cloud som de kan gemmes over.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

snifx skrev::) Hahah

Det er IKKE papkasser.
Men cases til transport af guitarer, basser og keyboards.

Har I set eller hørt om smarte/kreative anvendelser ifm. opbevaring?
Har ikke nogen konkrete eksempler, men brug dem evt. til at still lamper på, hav instrumenterne i dem, men kasserne åbne, lav beslag så de kan hænge på væggen.

Lav et interimistisk sofabord:

Billede

Basicly, brug dem aktivt til at skabe endnu mere stemning af musik, spillested, øvelokale osv.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

God tråd. Gav anledning til, at jeg får ryddet op i netop det. :-D

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

snifx skrev: Men jeg overvejer at sætte nogle brede hylder op, helt oppe under loftet, som de så kan ligge på hele vejen rundt i studiet. Hvad tænker I om den ide?
det burde da ikke være noget problem. Evt kan du overveje “bare” at sætte nogle dybe hyldeknægte op som kasserne så kan hvile på. Så er det også kun kasserne der skal støves af fra tid til anden og ikke hylderne (som er svære at støve af helt oppe under loftet) ;)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Madelaire skrev:
snifx skrev: Men jeg overvejer at sætte nogle brede hylder op, helt oppe under loftet, som de så kan ligge på hele vejen rundt i studiet. Hvad tænker I om den ide?
det burde da ikke være noget problem. Evt kan du overveje “bare” at sætte nogle dybe hyldeknægte op som kasserne så kan hvile på. Så er det også kun kasserne der skal støves af fra tid til anden og ikke hylderne (som er svære at støve af helt oppe under loftet) ;)
Sådan havde jeg et par stykker før i tiden:
HJ_07.jpg
HJ_07.jpg (259.18 KiB) Vist 900 gange

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Det er netop sådan noget, jeg forestiller mig!
Selv om det hverken er kreativt eller pynter.

Har også overvejet en løsning udelukkende bestående af hyldeknægte, men har også et par gigbags. Så i den forbindelse, vil den løsning i hvert fald ikke fungere :)

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

SustainerPlayer skrev:God tråd. Gav anledning til, at jeg får ryddet op i netop det. :-D
:thumbup:

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Morten B skrev: Lav et interimistisk sofabord:

Billede

Basicly, brug dem aktivt til at skabe endnu mere stemning af musik, spillested, øvelokale osv.
Det er ikke flightcases men rettere instrumentkasser som dem, SustainerPlayer har på sit foto.

Kan man lave noget med den slags?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Læg dem ovenpå hinanden, en dug henover *voila* sofa bord, eller spisebord, det kommer an på højden :-D

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

I en søvnløs stund kom jeg frem til følgende idé: Jeg køber da bare en hyndeboks, som jeg sætter i skuret. I den putter jeg guitarkasser, baskasser og softcases til keyboards :lol:

Hvad siger I til den idé?
Ser I nogen problemer ved den løsning?

NB: Instrumenterne står naturligvis inde i studiet.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Men hvor vil du så stille kassen til hyndeboksen:)? Og hvis du har et skur - hvorfor en hyndeboks?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

snifx skrev:I en søvnløs stund kom jeg frem til følgende idé: Jeg køber da bare en hyndeboks, som jeg sætter i skuret. I den putter jeg guitarkasser, baskasser og softcases til keyboards :lol:

Hvad siger I til den idé?
Ser I nogen problemer ved den løsning?

NB: Instrumenterne står naturligvis inde i studiet.
Hvis det er et skur ville jeg ikke gøre det. Varme/kulde/fugt går lige i plysset og det kommer til at lugte af muggen røv.

Nyt svar