Dagens kundesamtale

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Dagens kundesamtale

Indlæg af Holger »

Fik en besked via min formular på hjemmesiden fra Maja, der blot sagde at jeg skulle ringe hende op.

I sig selv lidt foruroligende, da de fleste normale mennesker ville skrive hvad det drejede sig om, men fair nok.

Samtalen lød ca. sådan her efter at jeg først havde lagt en besked på hendes utroligt lange telefonsvarer. Advarselslampe nr. 2.

Maja: [Med stemme som et barn] Jeg vil gerne forbi dit studie.

Mig: Okay, æh, kender vi hinanden? (Jeg tænkte at det måske var et barn af en bekendt eller lign.)

Maja: [Med fornærmet stemme] Altså, behøver man at kende dig for at besøge dit studie?

Mig: Joh, hvad drejer det sig om?

Maja: Altså, jeg skal lave et nummer.

Mig: Jeg laver mastering her og det meste er online, selvom attended session er muligt. Jeg gætter på, at du måske har fundet mig på nettet og gerne vil indspille et nummer? Det er desværre ikke noget jeg [... bliver afbrudt]

Maja: [Tydeligt peevet] Altså, jeg ved altså godt hvad jeg laver. Jeg har helt styr på mixning og mastering. Jeg har en Mac, den er bare gået i stykker. Så jeg har brug for hjælp til at lave nummeret. Det er en hyldest til Kaka og mit rappernavn er Stephanie.

Mig: Okay, jamen jeg tilbyder grundlæggende tre typer af ydelser, nemlig undervisning, mixing og mastering. De ting vil jeg gerne hjælpe dig med.

Maja: Altså, hvad koster det??!

Mig: Det kommer an på hvad du vil have hjælp til (jeg oplyser mine priser for de forskellige ydelser)

Maja: [Med stigende tonefald og afbryder mig] Men altså, hvad koster det for et færdigt nummer?!!

Mig: Mener du mixning af individuelle spor + efterfølgende mastering? (jeg oplyser igen priserne, denne gang lagt sammen)

Maja: (Nu med pivestemme som et lille barn) Men hvorfor taler du sådan til mig??? Jeg vil bare vide hvad det koster for et FULDT nummer!!!

Mig: Med fuldt nummer, mener du da med produktion, altså [...bliver afbrudt]

Maja: (Nu nærmest med lyd som en stukket kat eller et barn der ikke kan få sit legetøj) Hvorfor taler du sådan til mig, jeg synes du taler grimt!!!

Mig: [Lang pause] Maja, hvor gammel er du? (jeg får her en mistanke om at Maja enten er 12-13 år gammel eller mere sandsynligt IQ <80)

Maja: Jeg er en pige på 21 år!

Mig: Ok... Jeg prøver blot at forklare dig hvad tingene koster, og for at kunne give dig den rigtige pris, så er jeg nødt til at vide præcis hvad du mener, når du [...]

Dut... dut... dut...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg fornemmer en krænkelsessag coming up:)

Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Indlæg af RicoRadio »

Kan det måske være Medina?
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Av av av.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

gs-dk skrev:Jeg fornemmer en krænkelsessag coming up:)
Er du ikke sød at ændre dit profilbillede her til Henrik Marstal. Please?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Du er en yderst langmodig gentleman ,... her ville det nok være mig der havde smidt på først :-)
/Dub

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Men Holger, det der er jo også mansplaining i den helt grove ende af skalaen!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det er det vel.

Tid til selvransagelse.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

jøsses :morning:

Du burde få en pokal af en art!

Du gav hende vel bare mit nummer?
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men jeg forstår på overskriften, at du stadig ser hende som en potentiel kunde! :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:Henrik Marstal
Hov, hov - ingen grund til at blive grov - er der en moderator til stede?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Men jeg forstår på overskriften, at du stadig ser hende som en potentiel kunde! :-P
Hun er vel bare en helt normal og frisk hiphop-pige, det er Holger sikkert vant til, hun ringer nok snart igen,.. :-)
/Dub

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

SustainerPlayer skrev:
Holger skrev:Henrik Marstal
Hov, hov - ingen grund til at blive grov - er der en moderator til stede?
Enig. Det var langt over stregen.
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nu skal det lige siges til mit forsvar, at Gert faktisk postede et fantastisk Henrik Marstal-fastelavns-selfie-lookalike i går på Facebook.

That's all. Høn ville jo selv.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Alternativt kan han jo starte med et billede af Skrillex og arbejde sig op....

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Henrik maarstal var en af mine lærere på Kons. Han var fin mok, men skulle en dag lave lyd til en konference der. Det viste sig at det var ham der holdte et møde ang hvad der kunne gøres for at få kvinder ind i musikbranchen. Kvoter osv. Det er mange år siden, men allerede der kunne jeg mærke der var noget heeelt galt. Ihvertfald på den der feminazi front. Eller ihvertfald at jeg var dybt uenig.
Men nåh. Det var lige en side-historie




Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det må gerne afspores. Vi er trods alt i After Party :-D

Jeg synes det ville være HELT vildt fedt at få flere kvinder/piger til at lave musik og lyd. Det kan der være forskellige måder til at opnå.

En af måderne som jeg til gengæld synes er fuldstændigt hyklerisk er når foreninger eller organisationer som fx Danish Sound Network holder efter min mening ulovlige, køndiskriminerende arrangementer hvor mænd er forbudt.

Så sagde jeg det til feminazien i telefonen og meldte mig ud, den slags gider jeg ikke være en del af.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeps. Jeg kan huske at vi alle på lydtek linjen på Kons også gerne ville ha piger ind. Også lærerne. Men de piger der havde ansøgt var simpelthen ikke dygtige nok.
Det samme i mit arbejdsfelt (post produktion til tv og lyd/musik til computerspil). Men der er bare så få.
Tror kvinder ville ha en klar fordel i en sådan branche, da de vil blive genkendt og skiller sig markant ud, alene pga deres køn.
Men altså. Tror det mest er en mandeting det der med at sidde og nørde teknik osv. Og det kan kvoter etc slet ikke ændre på (og så er kønskvoter drøn sexistisk i min bog. Uanset om det er for mænd eller kvinder). Faglig kunnen skal være afgørende for om du får et givent arbejde. Ikke køn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Holger skrev: En af måderne som jeg til gengæld synes er fuldstændigt hyklerisk er når foreninger eller organisationer som fx Danish Sound Network holder efter min mening ulovlige, køndiskriminerende arrangementer hvor mænd er forbudt.

Så sagde jeg det til feminazien i telefonen og meldte mig ud, den slags gider jeg ikke være en del af.
....eller når spillestedet Forbrændingen kun booker kvinder hele næste år

https://www.bt.dk/musik/spillestedet-fo ... naeste-aar

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Men hvad koster et fuldt nummer så?

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

JesperS skrev:Men hvad koster et fuldt nummer så?
:twisted: :lol:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

8-)
Dit skæg er ikke helt så langt, Holger ... og den mulige sangerinde måske heller ikke he-e-elt så nuttet, men alligevel værsgo:
44176798_2384764288220393_919834905058213888_n.jpg
44176798_2384764288220393_919834905058213888_n.jpg (31.57 KiB) Vist 762 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg har nu også flere gange tænkt, at der må være den der ulempe/risiko ved din måde at arbejde på Holger... o O (hvor meget fred får han mon...?) Men det kan selvfølgelig nok ikke gøres anderledes - du er jo nødt til at skilte med dig selv offentligt for at få kunder i den type forretning, som du kører.

Hvis det kun er en tosse i en telefon en sjælden gang imellem, så går det vel nok - håber ikke der en dag dukker nogen op med mere reelle onde hensigter... du er forhåbentlig klar til at tage imod dem, hvis det er :twisted:

Selv ligger jeg i den modsatte grøft - skriver aldrig på nettet hvor jeg bor, hvad jeg hedder, min profession eller andet der letter personidentificering. Men mit indkomstgrundlag nødvendiggør det heller ikke, så det er så nemt i mit tilfælde.

Forresten apropos Drømmetråden så fik jeg vidst aldrig skrevet om den drøm, hvor jeg dukkede uanmeldt op på din adresse... :lol: formålet var at spørge, om du var interesseret i nogle pebersprays, som jeg lige var på vej hjem fra Tyskland med... :lol: Jeg husker, at jeg følte mig ret akavet ved pludselig bare at dukke op sådan helt uanmeldt... - men det var da i det mindste i et velment ærinde :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

JesperS skrev:Men hvad koster et fuldt nummer så?
Jeg skulle til at svare 37.500 inkl. moms (priserne er faldet), men nåede det ikke inden hun smækkede på.

Nyt svar