Folketingsvalg 5. Juni 2019

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvem stemmer du på?

Blankt
1
2%
Socialdemokratiet
4
9%
Radikale Venstre
6
13%
Det Konservative Folkeparti
3
6%
Nye Borgerlige
1
2%
Partiet Klaus Riskær Pedersen
4
9%
SF
5
11%
Liberal Alliance
1
2%
Kristendemokraterne
1
2%
Dansk Folkeparti
0
Ingen stemmer
Stram Kurs
1
2%
Venstre
2
4%
Enhedslisten
8
17%
Alternativet
4
9%
Jeg stemmer ikke
6
13%
 
Afgivne stemmer: 47
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Folketingsvalg 5. Juni 2019

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Jeg stiller op som enegænger under navnet "Texas-Holger" til næste valg: Lavere skat og skydevåben til alle - også til nasserne, i form af en kugle i hovedet (slogan muligvis skrevet af David Mondrup).
Ingen grund til at gå enegang (andet end evt. det principielt rigtige i at understrege every man for himself pointen). Der er lige opstået et helt fantastisk fitting vacancy i dansk politik: https://www.dr.dk/nyheder/politik/folke ... ance-efter
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er ikke specielt på linje med LA. De går ikke ind for en lang række grundlæggende frihedsprincipper (længere i hvert fald).

Det blev utroligt desperat i regeringen og deres politik vandet fuldstændigt ud.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: Jeg stiller op som enegænger under navnet "Texas-Holger" til næste valg: Lavere skat og skydevåben til alle ...

(min fremhævning)

Hov hov! Du mener forhåbentlig alle med en ren straffeattest?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt en opfordring herfra til at se med i Natholdets valg-udsendelser til næste valg. Det var som altid meget underholdende.. :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev:
Holger skrev: Jeg stiller op som enegænger under navnet "Texas-Holger" til næste valg: Lavere skat og skydevåben til alle ...

(min fremhævning)

Hov hov! Du mener forhåbentlig alle med en ren straffeattest?
Straffeattest er jo bare et udtryk for, at du har forbrudt dig mod BIG MAMA - Vi kan ikke lide BIG MAMA, så derfor er det naturligvis til ALLE.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Jeg er ikke specielt på linje med LA. De går ikke ind for en lang række grundlæggende frihedsprincipper (længere i hvert fald).

Det blev utroligt desperat i regeringen og deres politik vandet fuldstændigt ud.
Jeg tænker, at i lige præcis det parti, har man som formand (læs: adm. direktør) ret meget at skulle have sagt ift. den politiske linje. Det der med flad struktur og medlemsdemokrati, det er vist ikke lige slået an i Saxo Banks politiske afdeling. Så hvis du skulle tage jobbet, så lægger du bare selv linjen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger kan umiddelbart fylde den tomme plads ud, det er jo med politik ligesom med en master, man får det bedst mulige ud af det der nu engang er, sæt igang, Henrik Dahl gider jo ikke, og ham den anden underlige, Simon et eller andet, ham slipper de forhåbentlig også af med, er du klar Holger ? :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

LA er en dødssejler.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yup, det tror jeg også. Der er bare dårlig vibe (ikke mindst internt) i det parti.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Riskær lukkede ned på en fin måde, hørte hans lille afskeds-interview til DR
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Holger kan umiddelbart fylde den tomme plads ud, det er jo med politik ligesom med en master, man får det bedst mulige ud af det der nu engang er, sæt igang, Henrik Dahl gider jo ikke, og ham den anden underlige, Simon et eller andet, ham slipper de forhåbentlig også af med, er du klar Holger ? :-)
Det syntes jeg helt ærligt ikke han skal spilde sin tid på! Der er mange hits der skal mastereres, nørde-videoer der skal produceres, undervisning der skal laves, og kugler der skal stødes..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:
DUBTEMPLE skrev:Holger kan umiddelbart fylde den tomme plads ud, det er jo med politik ligesom med en master, man får det bedst mulige ud af det der nu engang er, sæt igang, Henrik Dahl gider jo ikke, og ham den anden underlige, Simon et eller andet, ham slipper de forhåbentlig også af med, er du klar Holger ? :-)
Det syntes jeg helt ærligt ikke han skal spilde sin tid på! Der er mange hits der skal mastereres, nørde-videoer der skal produceres, undervisning der skal laves, og kugler der skal stødes..

Sure, det var nok også mest et kikset forsøg på at være morsom :-)

Jeg gad ikke selv, end ikke at være medlem noget sted, men angagere mig lokalt eller i en organisation på et tidspunkt kunne jeg godt forestille mig

Underligt valg denne gang, og Helle får det IKKE nemt nu med de radigale, olsen-dyret, og skipper-skræk

Jeg kan ellers godt lide Mette, hun virker som et noget mere ordentligt menneske end Løkke
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hehe.

Jeg ser mere lederpotentiale i Mette end jeg gør i Lars. Dog er jeg nervøs for om hun kan blive lidt for ‘skrap’ eller ‘stædig’.

Jeg har flere gange tænkt tanken:
«Skulle man have engangeret sig mere politisk? Meldt sig ind i et parti?»

Og konklusionen er nej. Politik er for diffust og for holdnings-baseret. Så føler jeg mig mere hjemme i videnskaben, hvor vi: aldrig har holdninger, altid er objektive, ikke lader os påvirke af gruppepres, normer, kultur, kommercielle interesser eller andre former for faktorer der kan føre til irrationelle beslutninger.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det kunne være sjovt at lave en afstemning, hvor man skulle sige hvilken politiker man bryder sig mest om som person - 100% uafhængigt af deres politiske holdninger/tilhørsforhold :)

Jeg kan godt lide sådan én som Holger K. Nielsen. Han virker så hyggelig og behagelig.
Jeg synes også Rasmus Jarlov har en ret sympatisk og fredelig fremtoning i TV-debatter.
Så ved jeg ikke lige, om jeg umiddelbart kan komme på flere oplagte kandidater :lol:
Senest rettet af Mr. Soundman tors 6. jun 2019 18:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hvem ville I andre helst være frosset inde i en jagthytte sammen med i en uge? Der SKAL her ses bort fra erotisk tiltrækning!! :nono: Hvis det er en kvinde, så er hendes mand/kæreste der også! :lol: I hytten vil der ikke blive diskuteret politik.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev:Hvis det er en kvinde, så er hendes mand/kæreste der også!
Kinky - I'm in. :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ôzlem Zekic

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Efterlyses:

Et part ala' Enhedslisten, men uden den kommunistiske del, samt med Liberale kerneværdier i kombination med fokus på hjælp til dem som har behov for det, i det omfang de har behov for det, ud fra både en individuel og personlig frihedsmæssig vurdering (f.eks. (ikke begrænset til) at psykisk syge skal kunne leve et så godt liv som muligt med så mange valgmuligheder og friheder som muligt, trods deres udfordringer).

Alternativet var en mulighed, og så alligevel ikke. Der gik for meget cirkus i det, bare den med at Uffe Elbæk foreslog alternativ værne-PLIGT til alle dem som er uegnede til militærtjeneste, var nok til at jeg endegyldigt forkaster partiet.

Ingen tvangsarbejde, men personlig frihed, tak!
Og UDEN et festabe-cirkusparti og anden useriøsitet.

Kunne faktisk godt tænke mig at det blev bestemt VED LOV at ethvert politisk udspil fra et parti på Christiansborg forpligtes til at fremlægge finansieringsforslag for deres udspil - samme dag som udspillet bliver præsenteret.

Jeg er så evindelig træt af at høre på en masse udspil hvor de siger "vi finder finansieringen senere..." - som f.eks. VLAK-regering gjorde det gang på gang. Man sidder fandeme og får panikanfald over deres milliardløft/skattelettelser til det ene og det andet, imens man frygter at de vil indskrænke den personlige frihed for mennesker som mig, som har behov for hjælp - for at finansiere deres planer.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:
Mr. Soundman skrev:Hvis det er en kvinde, så er hendes mand/kæreste der også!
Kinky - I'm in. :-P
Du ved godt, at det er forbudt at bringe et citat ude af sammenhæng, ikke...? :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Efterlyses:

Et part ala' Enhedslisten, men uden den kommunistiske del, ...
Hvad er det præcis du forstår ved "den kommunistiske del" i denne sammenhæng?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Efterlyses:

Et part ala' Enhedslisten, men uden den kommunistiske del, ...
Hvad er det præcis du forstår ved "den kommunistiske del" i denne sammenhæng?
Det er ikke så meget deres politik jeg er ude efter, men mere deres medlemsbase, som - delvis (minoritet) stadig består af gammelkommunister.

Men sidst Socialdemokratiet og Radikale havde regeringsmagten, ville de faktisk afskaffe tvangsarbejde (værnepligt/nægtertjeneste) og gøre det 100 % frivilligt (ved godt kun få ryger ind ved tvang, men én tvangsindkaldt er én for mange). Men Enhedslisten, kommunistiske som de er, stod sammen med Venstre og Konservative i en alliance om at bevare slaveriet.

Havde Enhedslisten ikke blokeret for det, kunne det (måske) være at der var fundet flertal for at afskaffe slaveriet i Danmark.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Men sidst Socialdemokratiet og Radikale havde regeringsmagten, ville de faktisk afskaffe tvangsarbejde (værnepligt/nægtertjeneste) og gøre det 100 % frivilligt (ved godt kun få ryger ind ved tvang, men én tvangsindkaldt er én for mange). Men Enhedslisten, kommunistiske som de er, stod sammen med Venstre og Konservative i en alliance om at bevare slaveriet.

Havde Enhedslisten ikke blokeret for det, kunne det (måske) være at der var fundet flertal for at afskaffe slaveriet i Danmark.
Årsagen til tvangsaspektet er jo nok, at ikke alle af fri vilje har lyst til at drage ud og slå ihjel samt løbe rundt som levende skydeskive... Men i tilfælde af et invationsforsøg på Danmark, så vil der måske blive brug for flere soldater, end hvad man frivilligt kan mønstre. Så det er jo et spørgsmål om "national security".

Nu kan man selvfølgelig diskutere risikoen for en invasion med det nuværende trusselsbillede og dermed behovet for en stor hær, men man kan jo ikke vide, hvorledes verden ser ud om 10, 20 og 30 år. Hvis man så pludselig en dag skal lære samtlige mænd (og forhåbentlig også kvinder til den tid pga. ligestilling...) mellem 17 og 65 år at skyde, marchere osv., så bliver det jo en kæmpe logistisk udfordring, hvis ikke man har taget en årgang ad gangen løbende gennem tiden.

Men det kan jo være i fremtiden, at robotter efterhånden overtager rollen for traditionelle soldater.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:Men det kan jo være i fremtiden, at robotter efterhånden overtager rollen for traditionelle soldater.
Hackere, Gamere og droner 8-)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:
Mr. Soundman skrev:Men det kan jo være i fremtiden, at robotter efterhånden overtager rollen for traditionelle soldater.
Hackere, Gamere og droner 8-)
Nåja - jeg glemte hackere og gamere :lol:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Men sidst Socialdemokratiet og Radikale havde regeringsmagten, ville de faktisk afskaffe tvangsarbejde (værnepligt/nægtertjeneste) og gøre det 100 % frivilligt (ved godt kun få ryger ind ved tvang, men én tvangsindkaldt er én for mange). Men Enhedslisten, kommunistiske som de er, stod sammen med Venstre og Konservative i en alliance om at bevare slaveriet.

Havde Enhedslisten ikke blokeret for det, kunne det (måske) være at der var fundet flertal for at afskaffe slaveriet i Danmark.
Årsagen til tvangsaspektet er jo nok, at ikke alle af fri vilje har lyst til at drage ud og slå ihjel samt løbe rundt som levende skydeskive... Men i tilfælde af et invationsforsøg på Danmark, så vil der måske blive brug for flere soldater, end hvad man frivilligt kan mønstre. Så det er jo et spørgsmål om "national security".

Nu kan man selvfølgelig diskutere risikoen for en invasion med det nuværende trusselsbillede og dermed behovet for en stor hær, men man kan jo ikke vide, hvorledes verden ser ud om 10, 20 og 30 år. Hvis man så pludselig en dag skal lære samtlige mænd (og forhåbentlig også kvinder til den tid pga. ligestilling...) mellem 17 og 65 år at skyde, marchere osv., så bliver det jo en kæmpe logistisk udfordring, hvis ikke man har taget en årgang ad gangen løbende gennem tiden.

Men det kan jo være i fremtiden, at robotter efterhånden overtager rollen for traditionelle soldater.
Sådan helt principielt - og jeg har ikke ret mange principper - så mener jeg ikke at man skal tvinge nogen til at arbejde for sig. Hvadend det er som privat eller statslig.

Hvis landet nogensinde kommer i krig, tror og håber jeg på at landets indbyggere har fået så meget frihed og vænnet sig til deres frihed til den tid, at de FRIVILLIGT forsvarer landet, de som er egnede.

Alternativet foreslog at man skulle udvide dette tvangsarbejde til "social værnepligt". Nu er det sådan, at jeg har behov for støtte for at kunne klare livet. Men jeg vil simpelthen ikke acceptere at skulle "passes" af en tvangsindkaldt som kun er der for at undgå straf.

Den slags relationer ønsker jeg ikke. Det samme må staten da også kunne indse, at et land forsvares bedst af frie indbyggere.

Jeg ved ihvertfald godt hvordan JEG ville reagere, hvis nogen kom og fortalte mig hvad jeg skulle...

Nyt svar