Folketingsvalg 5. Juni 2019

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvem stemmer du på?

Blankt
1
2%
Socialdemokratiet
4
9%
Radikale Venstre
6
13%
Det Konservative Folkeparti
3
6%
Nye Borgerlige
1
2%
Partiet Klaus Riskær Pedersen
4
9%
SF
5
11%
Liberal Alliance
1
2%
Kristendemokraterne
1
2%
Dansk Folkeparti
0
Ingen stemmer
Stram Kurs
1
2%
Venstre
2
4%
Enhedslisten
8
17%
Alternativet
4
9%
Jeg stemmer ikke
6
13%
 
Afgivne stemmer: 47
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Re: Folketingsvalg 5. Juni 2019

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg registrerer knap nok plakaterne... de interesserer mig overhovedet ikke. Jeg vidste længe før Løkke trykkede på sin valg-knap hvem/hvad, jeg agter at stemme på. Det bliver det parti, hvis holdninger og værdier efter mit skøn bedst falder i tråd med mine personlige, og det bliver altså ikke afgjort af nogle plakater og da slet ikke deres pludselige kapløb på TV om hvis "far der er stærkere end den andens far" :roll: Hvis jeg skulle lade det komme an på deres føren sig frem i de sidste par ugers valgkamp, så skulle stemmen nok gå til den, der laver færrest armbevægelser her i 11. time, da det nok ville være den mest troværdige trods alt.

Ja man bliver jo så gammel og kedelig, når man har passeret de 40 :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

For øvrigt burde dem, der oprigtigt tænkte på klima og miljø, spare på det der plakat-papir :lol:
Hvorfor er der ikke nogen, der laver deres valgplakater halvt så brede og halvt så høje som deres rivalers og så skriver på plakaten, at det er hvad de er villige til at ofre for miljøet? Så kunne man overveje, om man skulle tage dem seriøst :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: Ja man bliver jo så gammel og kedelig, når man har passeret de 40 :wink:
Tsk-tsk ,... så er du jo bare blevet voksen :-)
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Et lille, simpelt cowboytrick, til dem der har besluttet sig: der er åbnet for brevstemmer til folketingsvalget netop i dag, så nu kan man gå i den nærmeste borgerservice, og få overstået begge valg på en gang. Jeg gjorde det på biblioteket her i eftermiddags.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Godt trick - Det er måske værd at overveje

I øvrigt ville jeg også kraftigt have overvejet at stemme på et hvilket som helst parti, der undlod at sætte plakater op af hensyn til miljøet og af hensyn til ikke at gøre alle vores veje så helt absurd grimme.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev:For øvrigt burde dem, der oprigtigt tænkte på klima og miljø, spare på det der plakat-papir :lol:
Hvorfor er der ikke nogen, der laver deres valgplakater halvt så brede og halvt så høje som deres rivalers og så skriver på plakaten, at det er hvad de er villige til at ofre for miljøet? Så kunne man overveje, om man skulle tage dem seriøst :lol:
Det har et ord ... symbolpolitik ... :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så var der sku lige en blank afvisning fra Mette F.
Det er lige før hun havde ‘won me over’ hvis jeg kunne stemme ;-) Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om hvem der fremstår som den stærke leder.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hun får også hug nu pga de roser hun deler ud, de laver åbenbart et kæmpe CO2 aftryk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så kan hun lige CO2 kompensere ved at sætte afgifterne på elbiler ned. Så havde hun helt 100 fået min stemme.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Istedet for tegninger under loftet over tandlægestolen, så kunne de have sat en tekst op:
"Når du er færdig med at ligge og gabe, så gå hen og stem på Pape"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg vil da håbe, at stemmefordelingen på onsdag komme til at ligne, den vi har her i afstemningen.

Så vil der ske noget nyt. :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:Jeg vil da håbe, at stemmefordelingen på onsdag komme til at ligne, den vi har her i afstemningen.

Så vil der ske noget nyt. :)
Nej, jeg tror bare at det danner et meget godt billede af hvem der benytter Lydmaskinen ... :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Et folketingsvalg er altid mere et håb, der sjældent bliver til andet end en af to udgaver af stort set samme politik.

Men håbet er jo lysegrønt som det siges.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nå, det bliver en stemme på den unge mand Kristian Guldfeldt fra Det Konservative Folkeparti på Fyn i morgen.

Jeg er enig med ham i flere ting end de andre kandidater her på Fyn, dog ikke i at vi skal have mere politi.

Alternativet var at stemme blankt, men det blev for fesent.

Kan se at Det Konservative Folkeparti står til et udmærket valg her på Lydmaskinen, faktisk det næststørste parti :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Der er ingen tvivl om, at jeg også ser Konservativt på tingene - men - da det er en inddirekte stemme på Lars Løkke, så er det ikke muligt for mig at gå den vej. Jeg kan ikke holde ham ud....så jeg er stadig et offer for sidste-øjebliks indfald.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Løkke startede med at snyde Hanne Boel for sin koncerthyre, allerede før han var myndig,

Fik han nogensinde betalt hende de penge ?

Kunne han måske bruge lidt fra sit sko-budget ?

(mage til skidenspræller, og blå pamper, øv)

https://www.berlingske.dk/politik/loekk ... -30.000-kr

http://nyheder.tv2.dk/article.php/id-72 ... 29%27A%3D0
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg har vaklet lidt mellem Kristendemokraterne og Klaus.

Jeg er som udgangspunkt i den lette udgave af den borgerlige/liberal fløj. Men i mange år har der ikke været et parti, der har repræsenteret det tilnærmelsesvis. Venstre/konservative har været alt for yderliggående for at tækkes et åbenbart populært og stigende fremmehad.

Men jeg har ind til videre ikke hørt Klaus sige noget, jeg egenligt har været lodret uenig i. Så han får min stemme.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg håber venste ‘fornyer sig’ efter en vælgerlussing imorgen :-) Helt utroligt at den mand har kunne blive siddende så længe.

Soc.Dem. Ser ud til at have forandret sig til det (i min optik) bedre. Stærk ny leder de har fået.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Der er ikke noget parti, jeg vil stemme på.
Men mange enkelte personer.

Jeg overvejer Lars Berg Andersen fra Liberal Alliance.

Om beskæring af spædbørn siger han:
"Som liberal går jeg ind for religionsfrihed og at forældre, ikke staten, bestemmer over forældrenes børn. Men grænsen går, hvor forældre laver uoprettelig fysisk skade på deres børn."

Det er klar tale –– og efter min mening det eneste etiske svar på omskæringsspørgsmålet.

Hvis en person endikke kan handle etisk i et så basalt spørgsmål –– at grænsen for forældres tugtelse af børn går ved, når de ønsker at påføre uoprettelig fysisk skade –– så ville det være helt forkert at, med min stemme, overlade personen mandat til nogen som helst andre beslutninger.

_______________________________________________________________
Du kan checke din kandidats holdning til beskæring af børn hér:

https://intactdenmark.dk/folketingsvalg-2019/

_______________________________________________________________
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åååååååh alt det sensations-journalistik...
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-06-0 ... ver-midten

Jeg har fundet mine imaginære popcorn frem...

Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Åååååååh alt det sensations-journalistik...
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-06-0 ... ver-midten

Jeg har fundet mine imaginære popcorn frem...

Billede
Knap så sensationelt som det allermest er en Hail Mary fra Løkkes side.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Kan se at Det Konservative Folkeparti står til et udmærket valg her på Lydmaskinen, faktisk det næststørste parti :-D
Ja, det ligner ellers ikke LM, synes jeg, eller i disse dage befolkningen i det hele taget.
Senest rettet af Mr. Soundman tirs 4. jun 2019 18:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

tomcat skrev:Jeg overvejer Lars Berg Andersen fra Liberal Alliance.

Om beskæring af spædbørn siger han:
"Som liberal går jeg ind for religionsfrihed og at forældre, ikke staten, bestemmer over forældrenes børn. Men grænsen går, hvor forældre laver uoprettelig fysisk skade på deres børn."

Det er klar tale –– og efter min mening det eneste etiske svar på omskæringsspørgsmålet.

Hvis en person endikke kan handle etisk i et så basalt spørgsmål –– at grænsen for forældres tugtelse af børn går ved, når de ønsker at påføre uoprettelig fysisk skade –– så ville det være helt forkert at, med min stemme, overlade personen mandat til nogen som helst andre beslutninger.
Nu er jeg ikke så meget inde i det der, men er der ikke noget med, at det kan give et ret stort ramaskrig på et højere politisk plan på den internationale bane, hvis man i Danmark indfører et forbud mod omskæring af drengebørn, pga. jøders rolle indenfor storpolitik på verdensplan...? ...f.eks. i forhold til lande, som vi traditionelt er allierede med og samarbejder med? Jeg mener, de nævnte et eller andet om det i fjernsynet på et tidspunkt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Og er der nogen der ved, hvorfor omskæring af drenge er tilladt i Danmark medens omskæring af piger er forbudt? Er der en lægefaglig grund til denne forskel på piger og drenge i lovgivningen? Har det at gøre med noget særhensyn til jøder - måske på et storpolitisk plan - jfr. mit indlæg ovenfor?

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mr. Soundman skrev:Og er der nogen der ved, hvorfor omskæring af drenge er tilladt i Danmark medens omskæring af piger er forbudt? Er der en lægefaglig grund til denne forskel på piger og drenge i lovgivningen? Har det at gøre med noget særhensyn til jøder - måske på et storpolitisk plan - jfr. mit indlæg ovenfor?
Det er tilladt på det ene køn og ikke på det andet, fordi vi netop nu befinder os i en mellemperiode.
Hvori sexisme er accepteret og indskrevet i vores jura.

Det krævede mange års lobbyarbejde at få bare det ene køn beskyttet.

S.v.j.h. måtte Intact Denmark og de andre græsrodsaktører gøre et stort arbejde for at få lovforslaget fremsat. Og Folketinget stemte det ned.
Så måtte man arbejde videre. Få lovforslaget fremsat en gang til. Igen stemte Folketinget det ned.
Forfra.
Tredie gang fik man lige stemmer nok.
Og pludselig var Danmark et land, hvor du ikke må fastspænde din datter, tvangssprede hendes små ben og skære stykker af hendes prepuce. Ejheller af hendes kønslæber.
Seks år i brummen kan det give, denne afskyelige handling.
Det var i år 2003.

For de fleste mennesker er det ikke nødvendigt at læse ét eneste ord for at indse, at kønsbeskæring uden uopsættelig medicinsk nødvendighed på et individ, der ikke kan give samtykke, er en brutal krænkelse af dette individs kropslige og seksuelle selvbestemmelsesret. For naturligvis skærer man ikke sundt, funktionelt og seksuelt følsomt væv af et andet menneske uden legitim grund.

Sagt på en anden måde:

Der er ingen fordele –– for offeret. Altså barnet. Mærkeligt ikke? De bort-amputerer noget af min penis –– det må da give en masse fordele, immunitet imod kønsvorter og virus og HIV og fjerne min djævelske trang til onani ... sagde intet spædbarn nogensinde.

I områder, hvor det er helt normalt at udføre det på piger, er der mennesker (mange), som tror på, at deres blod-vold faktisk er en gave, de giver til pigen. Og de vil argumentere, at indgrebet forbedrer hendes fremtidige voksenliv som kvinde. At amputationen beskytter hende mod sygdom og dårligdom af al mulig slags.

F.eks. en hel del lande i Afrika.

I andre områder, hvor det er helt normalt at udføre det på drenge, gentager de lokale beskærings-tilhængere fuldstændig de samme 'argumenter' –– men nu er det bare det andet køn, de mener høster en mangfoldighed af fremtidige fordele.

Det er f.eks. i Danmark.

–––––––

Ja, det er ren storpolitik og hæsligt kujoneri på borgen.
De fleste af partierne vil hellere end gerne smide et par tusind børn på landsplan /år under kniven for at sikre, at den store sækfuld brænde falder ned i hovedet på en anden politiker, et andet folketing, en anden regering.

Alle véd, det kommer; den juridiske beskyttelse af alle børn.
Hvis man er politiker, ønsker man bare, at det bliver nogen andre, der til slut siger "Okay, vi er nødt til at tage balladen nu –– vi kan ikke længere smide tre store posefulde spædbørn under bussen hver måned".

Hvis du vil vide, hvad din folketingskandidat har tænkt sig at stemme (ja eller nej til en 18-års aldersgrænse for beskæring), så check din valgkreds hér:

https://intactdenmark.dk/folketingsvalg-2019/
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar