Meet John Romero: skaber af Wolfenstein, Doom & Quake 1

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Meet John Romero: skaber af Wolfenstein, Doom & Quake 1

Indlæg af Mike-air »



Cool gut!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yup. Så den også for nogle uger siden. Spændende video. Der også nogle super fede videoer om DOOM's historie som Christoffer vist linkede til i en anden tråd (måske jeg husker forkert).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Yup. Så den også for nogle uger siden. Spændende video. Der også nogle super fede videoer om DOOM's historie som Christoffer vist linkede til i en anden tråd (måske jeg husker forkert).
Jeg er usikker på om det er dem fra Noclip du tænker på. Jeg mener de primært fokuserer på Doom (2016):







Derudover er der andre videoer her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=70132

Og så faldt jeg lige over, at Noclip også har lavet en dokumentar om John Romero:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg syntes det er lidt fascinerende at høre den anden side af historien til de her spil, man har brugt meget tid på som kneit.

For eksempel var det mig en gåde hvordan doom95 lå gratis på nettet så vi bare kunne downloade det på skolens computere og holde mini-lan efter skole (Åha, those were the days). Men her kom så forklaringen.

Nyt svar