Hvilke spil har du spillet for nylig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Hvilke spil har du spillet for nylig?

Indlæg af Holger »

Tænkte vi skulle have en ditto tråd for spil, som vi har for film/serier/tegneserier...
----------------------

Jeg lægger ud med et par spil vi har gang i herhjemme for tiden:

Billede

Tekken 7 (PS4 Pro)
1'eren var grunden til jeg købte en PlayStation tilbage i 1995.

Efter en lang pause med kampspil, så har jeg købt Tekken 7 og investeret i to HORI Real Arcade Pro 4 Kai sticks.

Børnene og jeg spiller hver dag p.t.




Crawl (PS4 Pro)
Et af de sjoveste local multi-player spil. God humor også, vi ligger tit flade af grin. Vi spiller alle 4 på én gang.

Der er altid noget at lave for alle - også når man er død. Så styrer man nemlig spøgelser som kan manifesterer fjender eller besætte fælder. De har altså taget hvad der er mange multi-player spils største problem og vendt det til selve spillets præmisse.

Fantastisk hvis man gerne vil lære sin børn at sætte pris på 16 bit grafik og 8 bit lyd og god gammeldaws local multi-player.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Spiller mest skak på Playchess.com på telefonen. https://apps.apple.com/us/app/chess-pla ... 1249993456
IMG_2569.png

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Spiller mest smart. Men jeg vinder aldrig rigtig :(

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Generation Zero på pc

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Windows 10

Jeg bruger masser af snydekoder, men jeg taber sgu alligevel.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg er faldet lidt i Rocket League gryden lige pt.

Og så den stadig meget sparsommelige udgave af Skate XL. Der sker ikke så meget på den front med opdateringer :| Hurta for mod miljøet

Medlemsavatar
Arnold  
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg spiller Hearthstone - lettilgængeligt med forbløffende stor variation og strategisk dybde, hvis man ønsker det.
Uhyggelig vanedannede også (desværre). Udover dette så leder jeg altid efter gode point-and-click adventuregames (pt. igang med Unavowed)
men der er sgu langt mellem snapsene af gode adventurespil efterhånden. Thimbleweed Park var fedt :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sidder fast i Thimbleweed og nægter at læse på nettet. Argh.

Medlemsavatar
Arnold  
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

I gamle dage (før internettet), når man sad fast i f.eks. Maniac Mansion el. lign, så kunne man i datides computerblade ringe til andre, som havde gennemført spillet for tips. Så vi vækkede en fremmed gut en tidlig morgen, der med massive tømmermænd, prøvede at forklare 2 nørder hvor en nøgle lå el. lign. Han fortrød nok indrykningen af den supportannonce....Oh well..those were the days :-)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Haha... ja, jeg har talt med The great Jakob Stegelmann om det, i dag er det for nemt og med mange hints. I gamle dage var man på den og skulle vente til nogen evt. skrev en løsning i et blad :-)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg spiller kun wordfeud. Måske jeg støver Diablo af igen.
Men jeg er nu ikke så sikker. Det bliver nok en bog jeg finder frem. Jeg læser dog sjældent bøger. Det opsluge min tid for meget, når jeg kommer igang.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg har lige for anden gang gennemført "INSIDE" fra det danske spilfirma Playdead på mit Apple TV 4. Det er et super stemningsfyldt og fangende "platformspil" + puzzles. Kan varmt anbefales!
Gratis "trailer" -spillet koster kun 59,- kr og kan efterfølgende spilles på alle Apple iOS platforme.

https://apps.apple.com/dk/app/playdeads ... rm=appleTV
inside.jpg
inside.jpg (68.56 KiB) Vist 1550 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yup superfedt, og en af mine gamle studerende Andreas Frostholm der har lavet lyddesign på sammen med Martin Stig Andersen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg spiller wordfeud, der er ikke så meget action i det, men det er hyggeligt og kræver ikke ens opmærksomhed.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg har brugt mange mange timer med Elite Dangerous https://www.elitedangerous.com/

Der ud over kører jeg simracing, så iRacing og Project cars bliver der også brugt lidt tid på.
Hvis jeg skal slappe af, så er American Truck Simulator fed.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Holger skrev:Yup superfedt, og en af mine gamle studerende Andreas Frostholm der har lavet lyddesign på sammen med Martin Stig Andersen.
Lyddesignet er virkelig fedt! :-D

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Sekiro: Shadows Die Twice
Fås til PC, XBOX, PS4


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

På min wishlist. Har du spillet Bloodborne, et af verdens bedste spil nogensinde ;)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Desværre ikke. Kender det godt, men har ikke spillet det endnu.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Thimbleweed park. Indiana Jones and the fate of Atlantis. Deep rock galactic (som jeg laver musik og lyddesign på forresten). Battlefield 1 og 5.

Hvis man elsker indiespil og gerne vil spille på konsol kan jeg varmt anbefale Nintendo switch. Virkelig dejlig lille maskine med masser af nye spændende spil hele tiden.

Forresten. Prøv “gris” (grå på spansk). En af de smukkeste spil jeg nogensinde har spillet. Det handler om tab og sorg uden at det nogensinde bliver tåbeligt.

Og hvis man kan lide tjimbleweed park, så prøv darkside detective. Det bedste point/click i nyere tid, men med gammeldags grafik. Kan også fås til switch.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har spillet en del Exploding Kittens (https://explodingkittens.com)
explod2_931158e2-7197-428a-b589-e19e9cbebda5.jpg
explod2_931158e2-7197-428a-b589-e19e9cbebda5.jpg (172.18 KiB) Vist 1497 gange
Jeg har bestilt efterfølgeren, Throw Throw Burrito ( Glæder mig til den kommer!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bræt/kortspil havde jeg ikke lige tænkt ind, but of course.

Så vil jeg gerne anbefale det geniale Boss Monster.

Meget strategisk, meget underholdende. Stylet som et Nintendo-spil, hvilket er en stor bonus.


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Holger skrev:Tak for anbefalinger
Tænkte faktisk på dig da jeg skrev. Jeg tror vi har mange af de samme favoritter. Håber du især kan lide darkside detective. (ja ok. Jeg tænker jo altid på dig Holger:-*)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Nyt svar