Komplet Apollo 11 transmission fra CBS

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Komplet Apollo 11 transmission fra CBS

Indlæg af Morten B »

Den her er lidt sjov. 4 timers live transmission fra Apollo 11 opsendelsen, inklusiv reklamer, nyheds indslag osv.

De fleste af os har nok set en del optagelser fra netop den mission, men at springe ind i et tidsbillede set fra den gængse borgers synspunkt giver alligevel lidt fornyet interesse. I hvert fald for mig.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!

Den her dukkede op hos mig. Det er nok noget lignende, dog kun 40 minutter, vist kun selve launch.


Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Fantastisk grej. Saturn V vejede ca 3000 tons, og accelreredes til 7000 km/t på de første 100 sekunder.
Lidt hurtigere end min Ford Focus
Jeg mener så også at den brændte 15 tons fuel af i sekundet - der kan min Focus til gengæld godt være med, LOL.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Haha :dollargrin:

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Hvis man vil nørde den skal man læse "How Appollo Flew To The Moon" - fantastisk bog med lige nøjagtigt nok matematik i, til at der ikke skøjtes henover noget, men heller ikke så meget at man ikke gider læse den. Jeg har læst den et par gange nu, og bruger den som opslagsværk.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg har set de fleste dokumentarer, der omhandler Apollo 11 opsendelsen. Det er intet mindre end imponerende, at de kunne få det hele til at hænge sammen, med så begrænset computerteknologi, som de havde tilgængelig i slutningen af 60'erne! Selv en smartphone her i 2019 er jo den teknologi overlegen. :-D

("The first moon landing is still considered one of mankind's greatest achievements nearly half a century after Neil Armstrong took his first step off the Apollo 11 spacecraft.

But it is perhaps even more impressive when you consider that the computer on board Apollo 11 was less powerful than the smartphone in your pocket.

The Apollo Guidance Computer (AGC) was the primary computer for controlling the guidance and navigation systems on the Apollo 11 spacecraft.

It was one of the first computers to use integrated circuits, so instead of filling an entire room, it squeezed into a box just a couple of feet in size.

The AGC didn't have a processor as we know it, but it instead used around 5,600 electronic gates that allowed it to perform operations at 0.043 MHz - roughly 40,000 a second.")

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Ikke nok med det, så var AGC multi-tasking og hvis et program crashede, kunne den lukke det, og starte programmet igen om nødvendigt. Crazy....
Microsoft Certified MCSA

Nyt svar