Telefon størrelse

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Telefon størrelse

Indlæg af gs-dk »

Jeg skal nok snart have ny telefon - IPhone - og overvejer en stor model. Jeg ved godt, at det er meget individuelt og personligt hvad angår smag - men er der erfaringer med store telefoner? Bliver man træt af dem i lommen eller er det bare "lækkert" med stort display?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er netop gået fra 5" til 6.2" ,.. og må nok sige at der er ingen vej tilbage ,..

https://www.motorola.com/us/products/moto-g-power-gen-7

Så må lommen i arbejds-bukserne tilpasses ,... og til almindelige bukser evt en bælte-holder :dollargrin:

Lige nøjagtig stor nok til GPS nu ,... og en fornøjelse til kort og mindre grafik ,... væsentlig fobedring til læsning af digitale magasiner

Havde håbet på at kunne redigere fotos også via Snapseed, men der må jeg så konstatere at man SKAL op på mindst 7-8", altså tablet,..

(dog som nødløsning er det muligt)

Er dog nået til maksimum størrelse på en telefon med de 6.2" ,....

Det der herefter måske vil ændre sig bliver at der med tiden SAMTIDIG vil blive brugt tablet mere og mere
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har også den fornemmelse - ser en del video og TV på telefon, så det vil være rart med et stort display. Et minus er for mig grebet på telefonen, når man skriver beskeder - men selvfølgelig er der fordele og ulemper.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har en iPhone 8+ Den er 5,5". Fungerer fint for mig i lommen ( :-P ) - også når jeg løbetræner. Tror sagtens jeg kunne bruge en endnu større uden problemer. ( :-P x2)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev: Er dog nået til maksimum størrelse på en telefon med de 6.2"
Jeg skal vælge mellem 5.8 og 6.5 - og det er noget af et spring.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Som en lille service kommer linket til "Den store..." tråd her, hvis man nu skulle føle sig fristet: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... 85#p691885

:-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:
DUBTEMPLE skrev: Er dog nået til maksimum størrelse på en telefon med de 6.2"
Jeg skal vælge mellem 5.8 og 6.5 - og det er noget af et spring.

Jeg ville måske vove mig til en 6.5" ,.. jeg har en ekstrem stor hånd ,.. bruger nummer 13 i handsker :dollargrin:

Men man kan helt klart miste grebet om en stor telefon, især hvis man har små hænder og korte fingre,...

En smule teknik, og vane, hjælper til, men din bekymring er velbegrundet,... dog svært at råde endegyldigt

Ville måske lægge vejen forbi Elgiganten hvor de forskellige telefoner ligger fremme til afprøvning
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ja - selvfølgelig skal jeg prøve hands-on og buks-i:)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

AvS skrev:Som en lille service kommer linket til "Den store..." tråd her, hvis man nu skulle føle sig fristet: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... 85#p691885

:-D
Det er lige før at hele denne tråd bare kan kopieres direkte over ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Feel free:)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Man vænner sig hurtigt til det - har skiftet til 6.2" for et par måneder siden. Det er større, men har ikke oplevet lommeproblemer eller andet nævneværdigt besvær. Jeg kører Android, og her har Motorola en funktion, hvor man kan "trække" indholdet af skærmen ned i størrelse, så man kan nå alt med én hånd - f.eks. til at skrive beskeder. (Jeg vil formode at lignende app findes til iPhone også).

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg har det omvendt: jeg var sur, da jeg ved seneste skift ikke kunne finde en mindre end Galaxy A3 (2017).
Jeg har vænnet mig til den nu. Men i starten var det irriterende, at lommer, som passede fint førhen, nu pludselig var for små.
Og det er sføli blevet hverdag at skrive sms'er med en hånd på 'den nye' ... men det holdt hårdt.
Dét er det mest nederen.
Og billeder:
På min gamle var tag billeder med een hånd ganske nemt. Inkl. indstillings-valg.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så størrelse betyder altså noget?








:banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg hader store telefoner. Har selv en Sony XZ1 Compact, som er ret outdated, men den kører bare, holder til at blive tabt og har en 4.6 tommer skærm.

Gider ikke være afhængig af en taske, bare for at have en telefon med.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Da jeg gik fra iPhone 4 til 5 virkede den godt nok anderledes i hånden, da skiftet til 6'eren kom tænkte jeg at den var stor i lommen, men der er ingen tvivl om at når min 6s'er skal skiftes ud engang, bliver det enten til en iPhone XR som har en stor skærm, overvejer også en Max model, men det var mest hvis jeg ikke havde en iPad også.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Jeg har ret korte fingre, og foretrækker enhåndsbetjening, så jeg tænker jo mindre desto bedre, men det bliver sværere pt har jeg en Sony zx1 Compact (4.6") og den fungerer ok. Havde en Samsung A3 før, og den synes jeg var lidt for stor.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har netop udskiftet min iPhone SE med en iPhone XR, hvilket er en upgrade fra 4' til 6,1'. Jeg sidder i toget og arbejder, og må konstatere at jeg lader computeren blive i tasken, og klarer mig med telefonen. Der skete ikke før.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg skal i butikken og prøve nu - men har en fornemmelse af at IPhone 11 max bliver for stor - 6.5 ER en stor telefon.....

Nyt svar