Snyd & fusk på DBA & Facebook

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Snyd & fusk på DBA & Facebook

Indlæg Skrevet: 15. dec 2019, 12:41

Er det bare mig, eller er der bare ihærdigt snyd & fusk på DBA & facebook?

Jeg sætter mit lydkort til salg på DBA [edit: Facebook]. Straks er der en der skriver til mig at han er interesseret & hvad min pris er. Jeg skriver den koster 3.000. Derefter skriver han på min salgstråd til en anden interesseret, at han osse har en, men den koster 2500. Ydermere laver han en auktion i en ny tråd & ender med at snyde selveste administratoren til salgssiden til at overføre ham 1200 kr.

For et par år siden satte jeg to billetter til salg til en koncert jeg havde glemt jeg havde billetter til, på eventens hjemmeside. Mens jeg var i bad, væk i ca. 15 minutter, var der en der via tråden havde solgt billetter til 5 personer, som dog aldrig kom til koncerten.

Nu har jeg fundet en apollo twin mkII med 4 kerner på DBA til 3000,- som 'sælges for en ven & jeg ved ikke så meget om det'. Hvordan sælgeren så vil overføre hardwaren via vennens uad profil, kan blive meget interessant. Uden den, er det bare en udmærket mixer med to preamps & 4 udgange. Jeg har ikke fået svar endnu. Jeg er ikke interesseret i varen, jeg blev bare nysgerrig, da det er en ret favorabel pris.
Senest rettet af Graceville 15. dec 2019, 12:52, rettet i alt 1 gang.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Snyd & fusk på DBA & Facebook

Indlæg Skrevet: 15. dec 2019, 12:46

Lektien er: sælg det først på Lydmaskinen ;-)
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 15. dec 2019, 12:57

Hehe, ja.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 15. dec 2019, 12:59

Graceville skrev:Er det bare mig, eller er der bare ihærdigt snyd & fusk på DBA & facebook?

... og overalt generelt?

A: Ja - det er der.
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 16. dec 2019, 10:20

Holger skrev:Lektien er: sælg det først på Lydmaskinen ;-)

“Først”?!? Ja lige netop. Så kan man bagefter sælge den samme vare 3-4 gange gange til på DBA og Facebook. Det er skide smart og pengene vælter ind :D
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 16. dec 2019, 12:17

Da min første samlever og jeg, gik hver til sit, fremejede hun i lejlighed via DBA som netop var lejet ud til en håndfuld mennesker samtidig :-( (der forsvandt ca 20.000 kr såvidt jeg husker)
/Dub

Tilbage til "After Party"