Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af DUBTEMPLE »

mobilepay er super, kort-terminaler er lige så ulækre som penge, da man må røre dem for at trykke kode ind

Well hvis man er heldig kan man bruge en engangshandske på en tankstationen
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:mobilepay er super, kort-terminaler er lige så ulækre som penge, da man må røre dem for at trykke kode ind

Well hvis man er heldig kan man bruge en engangshandske på en tankstationen
Der er da heldigvis mange steder som har kontaktløs. Men ja, det er bare at spritte hænderne af når man forlader butikken.

Hvad ved jeg, kommer ikke til at forlade hjemmet det næste lange stykke tid :-P

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://politiken.dk/viden/Tech/art7706 ... landet-ned

Sydkorea har vendt udviklingen uden at stoppe for indrejsende fra andet end Hubei-provinsen.

Jeg tror ikke, at når vi kigger tilbage på denne pandemi. Vil se at lande med de skrappeste restriktioner har taklet den mest effektivt.

Men alligevel syntes jeg den svenske løsning virker kynisk. For der er jo ingen som kan vide hvordan dette takles bedst. (Vi har jo ikke prøvet det før).
Og vi har handlet ud fra at beskytte de mest udsatte bedst muligt.

Hvad ville det gøre ved os , i bagklogskabens lys, hvis vi havde lavet en kynisk beregning med udsattes liv. For sverige og Sydkorea havde heller ingen mulighed for at vide hvad som ville være det mest effektive.

Men et sted jeg syntes vi har svigtet. Er på vores sygehusvæsen. Vi har år efter år underprioriteret det. På det område er vi dårligere rustet til krise end lande som , bestemt, ikke kan kaldes velfærdsstater.

Måske , også det´ har lagt til grund for den stramme danske corona indsats. Man vånder sig om udsigten til at smide en masse penge i sygehussektoren.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://ing.dk/artikel/endnu-vaerre-end ... der-210112

Den Danske Stat solgte i 2016 statens vaccine produktion for 15 milioner kr. Til en prins fra Saudi Arabien . Kostede statskassen 1,5 milliard

:evil:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg ved ikke om det efterhånden er gået op for alle at det er mere en en: "almindelig influenza", men det er vist ved at gå op for britterne:

https://jyllands-posten.dk/premium/inte ... onakampen/

Rolls Royce og Honda, måske flere, skal nu producere udstyr ,... Som markronen siger, helt krigs-agtigt :shock:
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Britiske eksperter: "18-måneder lang nedlukning nødvendig". Hvis det kommer sig så vidt, - så er vi alle på røven!

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ig/8051685

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske 18 måneder i UK ,... og massedød, for de har om muligt været endu mere stivnakkede end svenskerne

Så kom kovendingen for et par dage siden, så nu har sverige sikkert førepladsen i ligegyldighed, hvilket er det tegningen med roerne illustrere

Håber på 6-8 mdr her i DK

Gætter dog på at vi også mangler respiratorer, bare ikke i
lige så høj grad

Tænker det blir værst i USA ,.. medmindre du er meget rig
Vedhæftede filer
file-17.jpg
file-17.jpg (52.34 KiB) Vist 503 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 17. mar 2020 13:46, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

DUBTEMPLE skrev:Måske 18 måneder i UK ,... og massedød, for de har om muligt været endu mere stivnakkede end svenskerne

Så kom kovendingen for et par dage siden, så nu har sverige sikkert førepladsen i ligegyldighed

Håber på 6-8 mdr her i DK

Gætter dog på at vi også mangler respiratorer, bare ikke i
lige så høj grad

Tænker det blir værst i USA ,.. medmindre du er meget rig
Spørgsmålet er, hvor mange mennesker der kan holde til en total nedlukning her i Danmark på 6-8 måneder? Det at være social står mange nært, og en så lang nedlukning kommer til at udfolde sig i selvmord, sindsyge osv. Dertil kommer en regning til det danske folk, som aldrig set før. Tænk hvor mange mindre og mellemstore virksomheder der må dreje nøglen, og heraf hvor mange der kommer til at gå arbejdsløs. Mange store virksomheder kommer til at skulle afskedige rigtig mange, og antallet af arbejdsløse vil på ingen tid eksplodere!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tror vi skal være glade bare det ikke ender som i Iran:

https://jyllands-posten.dk/premium/indb ... epidemien/

Ligene hober sig jo også op i Italien

Spørgsmålet er hvor meget der kan gøres

Specielt når nogle lande var ligeglade, indtil de sidste par døgn, og en relativt stor gruppe mennesker skider på de meget simple forholdsregeler og hensyn de skal tage
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er rædselsslagen for udsigterne til hvad der kommer til at ske, hvis coronapandemien bliver overstået efter første/anden bølge, dvs. fra 2021 og frem.

Jeg er bange for, at man vil afkræve de svageste i samfundet endnu flere besparelser end der var lagt op til under diverse finanskriser, og at det igen igen bliver de raske, rige og rejsende, som har været den primære årsag til både økonomiske kriser og nu også coronakrisen, som slipper helskindet igennem, uden så meget som en påtale (husk: det var de nordlige/rige regioner i Italien som blev hårdest ramt, efter forretningsrejsende bragte sygdommen til Europa fra Kina).

De skal nok slippe, endnu engang er min frygt, mens det er de syge og fattige som både må bøde under pandemien med yderligere sygdom og evt. død, og hvis de overlever, må aflevere offentlig støtte og hjælp som del af besparelserne for at give skattelettelser til erhvervslivet.

Sådan plejer det jo at gå.

For politikerne lever efter det bibelske motto:

"Til den der har, til den skal der mere gives. Og til den som ikke har, fra den skal det sidste tages."
- eller noget i den dur.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ved myndighederne noget de ikke vil ud med ?

(er selv i tvivl om det)
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:Jeg er rædselsslagen for udsigterne til hvad der kommer til at ske, hvis coronapandemien bliver overstået efter første/anden bølge, dvs. fra 2021 og frem.

Jeg er bange for, at man vil afkræve de svageste i samfundet endnu flere besparelser end der var lagt op til under diverse finanskriser, og at det igen igen bliver de raske, rige og rejsende, som har været den primære årsag til både økonomiske kriser og nu også coronakrisen, som slipper helskindet igennem, uden så meget som en påtale (husk: det var de nordlige/rige regioner i Italien som blev hårdest ramt, efter forretningsrejsende bragte sygdommen til Europa fra Kina).

De skal nok slippe, endnu engang er min frygt, mens det er de syge og fattige som både må bøde under pandemien med yderligere sygdom og evt. død, og hvis de overlever, må aflevere offentlig støtte og hjælp som del af besparelserne for at give skattelettelser til erhvervslivet.

Sådan plejer det jo at gå.

For politikerne lever efter det bibelske motto:

"Til den der har, til den skal der mere gives. Og til den som ikke har, fra den skal det sidste tages."
- eller noget i den dur.
Du har desværre nok lidt ret. Når vi er nået derhen hvor det er glemt, og det blot drejer sig om penge i kassen, så ståt de svage for skud.
Det er lige det min tekst går ud på i min seneste sang (Sidste dans) hvor jeg synger at det gamle hold danser af, og et nyt hold stå klar.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Selvom det altid er nemmere at stå uden for og kommentere end at være i det. Fint indspark.

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... landet-ned

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har lige læst artiklen, og er nu meget glad for at Mette Frederiksen er statsminister og ikke Else Smith :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:Har lige læst artiklen, og er nu meget glad for at Mette Frederiksen er statsminister og ikke Else Smith :)
Ja, og noget af en hjernelam og uloyal udmelding, overfor den nuværende krise-styring at komme med netop nu, uanset hvad hun privat mener, GODT hun ikke er direktør mere, men det er måske også lige netop det der er problemet for hende :roll:

-----------

Nå, ny interessant viden:

Det er middel-aldrende, og mænd, der er i særklasse hårdest ramt:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flest ... oronavirus

Lidt øv, når man samtidig har et job der exponerer :-(

---------

Og siden nogen har ufattelig svært ved at forstå hvad det vil sige AT BLIVE HJEMME er der lavet en lille guide, så man kan øve sig:
FB_IMG_1584511543711.jpg
FB_IMG_1584511543711.jpg (40.38 KiB) Vist 399 gange
/Dub

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »



super stjernerne fra big brother i tyskland får at vide hvad der sker i den virkelige verden :puke:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Sydkorea tager virusen alvorligt efter at have været hårdt ramt tidligere, de har succes med virus bekæmpelsen via masser af tests, kontrol, effektive karantæner, samt en befolkning der udviser ansvar istedet for dumhed og egoisme

https://jyllands-posten.dk/internationa ... d-de-goer/
/Dub

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

I forhold til den nuværende danske afbødningsstrategi og tilgangen til tests i DK:

https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ ... i-hovedet/

Default avatar
wolftrax
Medlem
Indlæg: 28
Sted: vejle

Indlæg af wolftrax »

jeg er personligt træt af at høre om det . man kan dø af så mange ting. det er også farligt at leve for man for man dør af det på et tidspunkt.

jeg synes lidt folk går i selvsving over det men det må de jo selv om de vil leve i frygt for en eller anden virus , når flertallet er smittet er vi så immune og så muter den bare og så kan vi være rigtigt bange igen og det påvirker marked og økonomi og så længe vi tænker på virus har vi ikke tid til at tænke over alle de ting som regeringen laver der er lidt snusket så det er nok godt nok vi tænker på virus i i stedet for at kritisere systemet lidt. selvom det godt nok trænger til det .

gud bevare Danmark eller hvad man nu siger. vi andre har givet op .

fred være med det og forsat god dag.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Vi kan lære af Syd Korea, men endnu mere af Nord Korea. :-D

https://www.bt.dk/udland/land-paastaar- ... nasmittede

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:Vi kan lære af Syd Korea, men endnu mere af Nord Korea. :-D

https://www.bt.dk/udland/land-paastaar- ... nasmittede
:)

Der var tale om tilfælde i starten kan jeg huske, og om at de blev skudt, eller ville blive det, det kan jo være forklaringen på at der "ingen" er

Hvad ved jeg, han hentetter jo også sin egen familie, så hvorfor ikke
/Dub


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, absolut. Men puha for en liste af bivirkninger. Dog hellere tage chancen hvis man er kraftigt påvirket af Covid 19.

Kendte bivirkninger:

Abdominal cramps, abnormal eye pigmentation, anemia, blisters in mouth and eye, blood disorders, "foggy vision." hearing loss, heart problems, hives, involuntary eyeball movement, irritability, liver problems or failure, loss of hair, loss of lack of appetite, muscle paralysis, muscle weakness and wasting nightmares, psoriasis (dry, scaly, red skin patches).


Generelt er der meget malaria medicin som er virkelig hardcore. Min svigerfar er f.eks. blevet halv-blind af Lariam.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Morten B skrev:
Ja, absolut. Men puha for en liste af bivirkninger. Dog hellere tage chancen hvis man er kraftigt påvirket af Covid 19.

Kendte bivirkninger:

Abdominal cramps, abnormal eye pigmentation, anemia, blisters in mouth and eye, blood disorders, "foggy vision." hearing loss, heart problems, hives, involuntary eyeball movement, irritability, liver problems or failure, loss of hair, loss of lack of appetite, muscle paralysis, muscle weakness and wasting nightmares, psoriasis (dry, scaly, red skin patches).


Generelt er der meget malaria medicin som er virkelig hardcore. Min svigerfar er f.eks. blevet halv-blind af Lariam.
Det interessante spørgsmål er så, om staten - med epidemilovens mulighed for anvendelse af tvangsbehandling - kan tvinge folk til at få medicin, som har så alvorlige bivirkninger?

Nyt svar