Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Hugo »

derermusikanten000 skrev:https://www.bt.dk/samfund/politiet-nogl ... kke-lukket

De skal ikke have lov til at have en foretning når og hvis vi kommer over det her
Både vandpibecafeen, frisøren og cafeen er blevet lukket i går, og har fået store bøder, både kunder og erhversdrivende, ilfg TV2News
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »


Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Havde det været Ebola havde piben nok haft en anden lyd.
Utroligt at man er nået dertil at en fredelig gammel hippie snart er nødt til at overveje at gå med peberspray, selv om man ikke må.
Men det drejer sig jo næsten om liv eller død
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941


Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »


Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Tyskland har nu forbudt "forsamlinger" på over 2 personer. Det er ikke mange personer. Familier er jo nærmest ulovlige?

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Dejligt at sundhedsstyrelsen nu også er kommet frem til at flere tests er vejen frem.

http://sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Sundhedsp ... nmark.aspx

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Og godt at der i Danmark er større kapacitet:

https://ing.dk/artikel/regionerne-kan-i ... tet-233301

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:Tyskland har nu forbudt "forsamlinger" på over 2 personer. Det er ikke mange personer. Familier er jo nærmest ulovlige?
Gælder ikke for familier og personer der bor sammen

De havde ellers chancen for at vise god stil fredag eller lørdag som forsøgsperiode, men nu er det blevet evalueret, for mange tåber, ligesom her
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

dormin skrev:Og godt at der i Danmark er større kapacitet:

https://ing.dk/artikel/regionerne-kan-i ... tet-233301
Shoot, så det er ikke bare noget jeg finder på, mht. antal tests.
Hvad har responsen været?

»Meget meget lille. Vi har ikke hørt fra de fem laboratorier. Vi har fået udenlandske henvendelser på det, blandt andet helt fra Marokko. Men når vi ikke har hørt noget fra Danmark, tilbyder vi det nu til Norge, Sverige og Finland, hvor vi også har kontorer. Enten har de meget travlt herhjemme, eller også må de have nogle andre løsninger. Men sidstnævnte er ikke mit indtryk,« siger han.
Så der er altså en flaskehals et eller andet sted.
dormin skrev:Dejligt at sundhedsstyrelsen nu også er kommet frem til at flere tests er vejen frem.

http://sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Sundhedsp ... nmark.aspx
Helt enig!

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Damn. Tid til endnu et screenshot.
2020-03-22_19-14-38.jpg
2020-03-22_19-14-38.jpg (50.57 KiB) Vist 349 gange
2020-03-22_19-18-14.jpg
2020-03-22_19-18-14.jpg (21.87 KiB) Vist 348 gange

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Tak for interessant artikel. Yderst, yderst interessant og optimistisk i en særdeles pessimistisk tid.
Jeg er selv så meget pessimist til dagligt, at mit motto er: "Der er intet så godt, at det ikke er skidt for noget!"

Men denne artikel giver et spinkelt håb.

For at fremhæve de for mig vigtigste pointer:
- Vi vil se på sygeplejerskerne, lægerne og Søren Brostrøm som helte lige som de brandmænd, vi elskede efter 11. september, siger Anne Skare og forudser, at vi fremover vil stole mere på sundhedssystemet og videnskaben.
Det mest radikale, der er sket siden Anden Verdenskrig, siger Anne Skare, der afbryder sig selv for at nævne det meme, der gør os opmærksomme på, at “Vore bedsteforældre blev bedt om at gå i krig. Vi bliver bedt om at sætte os i sofaen. Det klarer vi”.
Museumsinspektør på Nationalmuseet, Jeanette Varberg, ser tilbage til 1300-tallet, da pesten hærgede og havde voldsomme konsekvenser - også økonomisk.

- Det, der var afgørende, var, at det bagefter blev rigtigt godt for almindelige bønder, som havde problemer med at få jord og rettigheder - lige pludselig blev deres arbejdskraft eftertragtet, fordi der var så stor en del af arbejdsstyrken, der var væk - at det gjorde, at de fik langt bedre vilkår i tiden efter.
Jeg selv håber inderligt på en verden uden krig, uden tvangsarbejde (af enhver art, heller ikke økonomisk 'lønslaveri') og respekt for individets integritet og værdighed - og ikke mindst personlige rum og grænser. Som konkret eksempel på nogle af de tiltag der er lavet henover krisen som jeg gerne vil have gjort permanent, er diskretionslinjerne i supermarkedet.

Lad dem endelig blive til lov. Jeg har irriteret mig grænseløst over andre menneskers grænseoverskridende adfærd når jeg kommer til kassen. Folk stod jo ret op og ned ad hinanden - jeg hader det, og det har altid været forbundet med et enormt ubehag når jeg stod i kø i butikker. Lad derfor diskretionslinjerne blive permanente. I alle butikker - i al evighed.
Senest rettet af mediumaevum søn 22. mar 2020 22:20, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://www.bt.dk/krimi/politiet-afbroe ... ede-videre
De narhatte skulle smides bag tremmer
det er et eller andet sted terror og landsforæderi

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg bor i alment byggeri. Her er mange ældre, som jeg, Og en del skrøbelige mennesker. Der bor også en del unge og studerende. Og en del med afrikansk og mellemøstlig baggrund. Gaden er næsten tom. Jeg har en gang for noget tid siden set en man tage sine børn med i dagligvarebutikken. Nu er der ingen børn at se på gaden eller ude i det heletaget . Jeg har ikke set en eneste hamstre eller overskride linjerne i køen. Ingen grupper af unge hænger ud. Allerhøjest , kan man en sjælden gang se to unge tale sammen.

Accelererer corona bliver et udgangsforbud svært at komme uden om. Vi efterlever det, næsten allerede, hvor jeg bor.
Men jeg spørger mig selv. Hvor vil myndigheder håndhæve et sådan udgangsforbud ? Bliver det på Nordsjælland, København, Frederiksberg, Gentofte ?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er min svoger i isolation, meget voldsom hoste ,... skulle bliver testet ,... men der er modstridende meldinger

Vi krydser fingre
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Så er min svoger i isolation, meget voldsom hoste ,... skulle bliver testet ,... men der er modstridende meldinger

Vi krydser fingre
Ikke godt at høre. Ja, vi krydser fingre.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Endnu en understregning at vigtigheden af at få testet og have et bedre billede af situationen.
Men også et spørgsmål om at vide mere præcist hvad den enkelte reelt er død af, kan give en skævvridning i statistikkerne.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-2 ... nd-hvorfor

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Link slettet [EDIT: moderator]
Denne kvinde er gal
Hun er læge og var ansat på et jobcenter med det formål at gøre folk raske med et flueben.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vi har lige udsat en 50 års-dag i den helt nære familie, det er til at leve med,..

Men når ofrene for virusen her i samfundet snart vil trænge sig på, så blir det, som i eksemplet her næsten ubærligt end ikke at kunne sige farvel:

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nor ... -vaeret-ti

Tænker hvordan det mon vil blive taklet, om der fortsat vil være dispensation til at samles mere end ti, eller vi begynder at foretage begravelser
"i relativ stilhed" og så udskyder ceremonierne til senere ?

Hvor hårdt det end er at udsætte dette "farvel" ,.. så er det jo forfærdeligt hvis begravelser bliver et sted hvor der skabes mere død

Syntes jeg læste om et eksempel fra Italien hvor man med magt opløste en begravelse med ca 50 personer, så det kommer måske også her
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Vi har lige udsat en 50 års-dag i den helt nære familie, det er til at leve med,..

Men når ofrene for virusen her i samfundet snart vil trænge sig på, så blir det, som i eksemplet her næsten ubærligt end ikke at kunne sige farvel:

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nor ... -vaeret-ti

Tænker hvordan det mon vil blive taklet, om der fortsat vil være dispensation til at samles mere end ti, eller vi begynder at foretage begravelser
"i relativ stilhed" og så udskyder ceremonierne til senere ?

Hvor hårdt det end er at udsætte dette "farvel" ,.. så er det jo forfærdeligt hvis begravelser bliver et sted hvor der skabes mere død

Syntes jeg læste om et eksempel fra Italien hvor man med magt opløste en begravelse med ca 50 personer, så det kommer måske også her
Ja, det gør sku ondt at tænke på. Jeg kommer med det samme til at tænke på, hvordan det ville være ikke at kunne være tilstede til begravelsen hos de ældste familiemedlemmer hvis de skulle dø i denne periode (det behøver jo ikke engang være via Corona).

Jeg har mega ondt af, og sympati med Italienerne. Ikke deres Politikere, men resten af samfundet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

derermusikanten000 skrev:https://www.facebook.com/vibeke.manniche
Denne kvinde er gal
Hun er læge og var ansat på et jobcenter med det formål at gøre folk raske med et flueben.
Kæft hvor det rabler for hende, bare det at kalde sig selv et "lille lysglimt for enden af tunnelen" :roll:
Det gode er – at nu begynder medierne endelig at forstå/interessere sig for den vinkel, som jeg (og andre læger) forsøger at belyse. Jeg er et lille lysglimt for enden at tunnelen – og det lys kan du hjælpe med at vi kommer nærmere ved at du læser (og forstår) mine argumenter, bruger din sunde fornuft og så stiller krav til regeringen om at lukke landet op. NU!
Fint nok hvis vi blive mindre ramt end Italien, det er så ikke I KRAFT af hende, men PÅ TRODS af typer som hende,...

Først af alt, lad os fortsætte "den gode stil", i en rum tid, ellers er det hele måske spildt

Kurven vil vel toppe tidligst april/maj ,... og derefter falde meget langsomt, hvorunder tilstanden i praksis vil opleves som ret permanent

Derefter skal vi være redde til anden og tredie bølge ,.. som en virus sagtens kan have
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

derermusikanten000 skrev:Link slettet [EDIT: moderator]
Denne kvinde er gal
Hun er læge og var ansat på et jobcenter med det formål at gøre folk raske med et flueben.
Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men aht. injurielovgivningen, så jeg har slettet linket.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

ok - det tænkte jeg ikke på ,da det er noget hun lægger op så alle kan læse og kommentere :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I know. Problemet er, at kalde nogen "gal" offentligt potentielt kan være injurierende og hun er vist lidt til den litigiøse side.

Nyt svar