Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: Som en henvisning til at vi, som art i virkeligheden er i forfald når unge mennesker vælger at finde på noget som "corona challenge".
Et bud på virologien i en sådan historie:

- en eller anden type poster en åndsvag ironisk video / story på instagram hvor vedkommende demonstrativt opfører sig upassende.
- en følger bliver forarvet og tweeter om det.
- en mængde folk re-tweeter i affekt uden at undersøge kontekst.
- lortet går viralt!
- ekstrabladet får øje på det lidt efter alle andre og sætter det på forsiden med et "breaking" stylesheet.
- ungdommen er i forfald
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min arbejdsplads (UCH) har åbenbart valgt at lade folk bestå uden fagprøve pga Corona: https://dagbladet-holstebro-struer.dk/a ... 3%B8mrerne
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev:
Hugo skrev:
Mike-air skrev: Men hvis vi lige ligger trygheds-spørgsmålet til side;
Hvilke love er det helt konkret du refererer til (altså terror-lovgivning mellem 1970 og 2003, som er blevet rullet tilbage)?
Ja, det ka´jer sgu da ikke huske, men kig til Irland idag, lyt til det de frygter, og så kig i historiebøgerne.
Mere senere, jeg skal til at lave mad og se "lødige" nyheder :-P
Godt nok. Det må vi se på senere så.

Vi kan jo ikke have du skulle gå hen at blive en af de uansvarlige bloggere som spreder misinformation her inde.

Billede
Vi er alle trygge. Vi har jo dig at læne os op af. [emoji6]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev:
Mike-air skrev: Som en henvisning til at vi, som art i virkeligheden er i forfald når unge mennesker vælger at finde på noget som "corona challenge".
Et bud på virologien i en sådan historie:

- en eller anden type poster en åndsvag ironisk video / story på instagram hvor vedkommende demonstrativt opfører sig upassende.
- en følger bliver forarvet og tweeter om det.
- en mængde folk re-tweeter i affekt uden at undersøge kontekst.
- lortet går viralt!
- ekstrabladet får øje på det lidt efter alle andre og sætter det på forsiden med et "breaking" stylesheet.
- ungdommen er i forfald
Den må du sku længere ud på landet med. Det lyder fuldstændig urealistisk :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rosenfeldt skrev: Vi er alle trygge. Vi har jo dig at læne os op af. [emoji6]
<3

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:
Hugo skrev:
Mike-air skrev: Men hvis vi lige ligger trygheds-spørgsmålet til side;
Hvilke love er det helt konkret du refererer til (altså terror-lovgivning mellem 1970 og 2003, som er blevet rullet tilbage)?
Ja, det ka´jer sgu da ikke huske, men kig til Irland idag, lyt til det de frygter, og så kig i historiebøgerne.
Mere senere, jeg skal til at lave mad og se "lødige" nyheder :-P
Godt nok. Det må vi se på senere så.

Vi kan jo ikke have du skulle gå hen at blive en af de uansvarlige bloggere som spreder misinformation her inde.

Billede
Jeg er så heldigvis ikke blogger, jeg har det antal følgere som gider at kommentere mig på LM :dollargrin:
Det gik lidt hurtigt før, lad os starte med en gammel en, selvom jeg ved at det er et dårligt argument; dødsstraffen i Danmark.
Sidst brugt lige efter 2. verdenskrig, afskaffet i (tror jeg nok) 1976.
Det som du og en del andre harcelere over, som jeg har forstået det, er opbrydning af 3-delingen af magten, samt solnedgangsklausulerne.
Magten er stadig 3-delt da det famøse forslag om politi u. dommerkendelse i folks privatbolig, ikke blev til noget.
Det bliver gentaget gang på gang om de tiltag der ER taget, at de har en solnedgangsklausul.
Hvis vi vender tilbage til den med politiets beføjelser, så kræver det jo ikke en lovændring, men blot nogle brådne kar, hvilket vi så i den omtalte regnbuesag.
Det var den sag hvor politianklagere havde instrueret vidner i en historisk stor hashdealersag, og tabte det hele på gulvet.
Heldigvis blev det stoppet, underkendt, og de involverede straffet. Bevis nok for mig på at vi kan stole på vores system.
Hvad kunne du/I andre tænke jer i stedet for, i f. eks. en situation som nu, hvor der skal handles drastisk og hurtigt?
Skal der nedsættes kommisioner til bevarelse af rettigheder?
Skal hvert forslag ud til folkeafstemning?
Skal der indsættes repræsentanter fra befolkningen i regerings krisegruppe?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Altså det eneste jeg har brokket mig over er: For få tests, og det vandvittige lovforslag der. Flere tests kommer nu, og lovforslaget blev droppet - så det er jo super.

Det handler ikke om vi kan stole på de mennesker der sidder i folketinget, det handler mere om vi tillader regler som bryder med grundlæggende demokratiske principper. Men det er nok kun akademikere der bryder sig om den slags pjat.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Så har US flest smittede i verden, flere end Kina trods de "kun" er 330 millioner

https://edition.cnn.com/2020/03/26/heal ... index.html
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE12 ... S1QaDlQyVQ
Ellers er der vist ikke meget posetivt at sige om Corona , jeg syntes også at solen har skinnet meget de sidste 2 - 3 uger

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

USA får 80.000 dødsfald før maj:

https://www.avisen.dk/grumme-udsigter-u ... 92841.aspx

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Den er her - med de nyeste tal - jeg ved egentlig ikke, hvor meget klogere, den gør mig udover, at det stadig ser rigtig grimt ud for Italien, Tyskland, Frankrig, Spanien og til dels Schweiz.
Haj, ved godt du er presset, og har 117 vigtigere ting at knokle med, og tænke på, men SKULLE der blive luft, så husk enedelig at dele med os :)

Jeg syntes faktisk at der på den sidste graf måske så småt var ved at indfinde sig det knæk vi venter så spændt på

Pøj-pøj med hverdagen anyway :wink:
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den kommer lidt senere i dag :-)

Jeg gik tidligt i seng i går, så jeg nåede det ikke.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kiggede lidt på tallene i dag

Jeg har tilføjet USA
Corona_DKdag10.png
Corona_DKdag10.png (24.79 KiB) Vist 421 gange
Vi kan glæde os over, at stigningstakten i DK, SE og NO er relativt lav. I Italien synes, jeg kurven ser ud til at begynde at flade ud. USA, Frankrig, Tyskland, Spanien og Schweiz udvikler sig desværre stadig rigtig hurtigt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Jeg kiggede lidt på tallene i dag

Jeg har tilføjet USA

Vi kan glæde os over, at stigningstakten i DK, SE og NO er relativt lav. I Italien synes, jeg kurven ser ud til at begynde at flade ud. USA, Frankrig, Tyskland, Spanien og Schweiz udvikler sig desværre stadig rigtig hurtigt.
Tusind tak ,...

Øjner TENDENS til at vi i DK måske ser lidt frugt af anstrengelserne selv om der er mange måneder til vi er i mål, og der skal holdes FAST længe endu

Norge er lidt vaklende, men nogenlunde optimistisk

Lidt som ventet ser det ikke alt for godt ud i Sverige


De store lande ser rigtig skidt ud :(
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vox har lavet endnu en video om emnet, primært fokuseret på USA.
Som Holger var inde over tidligere, så er den ganske farvet politisk. Men den udstiller jo fint det problem den almindelige amerikaner har iforhold til at gå syg på arbejde, eller blive hjemme uden løn.

Ikke nogen opløftende video, så kan man se den på eget ansvar.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg håber det kommer til at gå (markant) bedre inden påske, så vi snart kan komme igang med vores samfund.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MrBacon skrev:Mister du smags- eller lugtesans, kan det være tegn på covid-19
https://www.usatoday.com/story/news/hea ... 897385001/
Her et par dage senere skriver TV2 også om det:
https://nyheder.tv2.dk/2020-03-27-forsk ... a-covid-19

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://www.bt.dk/samfund/unge-menneske ... faerdeligt
Send lortet ud på en party ø , man må kunne finde et velegnet sted langt ude i stillehavet - og lad dem blive der i 5o år

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har delt dagens grafer op i store og små lande (til dem der undrer sig over, hvorfor Schweiz lige er kommet med, er det fordi jeg har nære kollegaer der).
Corona_DKdag11a.png
Corona_DKdag11a.png (18.42 KiB) Vist 276 gange
Corona_DKdag11b.png
Corona_DKdag11b.png (23.02 KiB) Vist 276 gange
Jeg synes, det bliver mere og mere tydeligt, at Italiens kurve heldigvis er ved at flade ud - Jeg tror ikke længere på, de når 1000 døde / mio. De andre store lande - og egentlig heller ikke det små - ser ikke ud til at flade ud endnu. Jeg tror USA bliver rigtig uhyggelig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Jeg har delt dagens grafer op i store og små lande (til dem der undrer sig over, hvorfor Schweiz lige er kommet med, er det fordi jeg har nære kollegaer der).

Jeg synes, det bliver mere og mere tydeligt, at Italiens kurve heldigvis er ved at flade ud - Jeg tror ikke længere på, de når 1000 døde / mio. De andre store lande - og egentlig heller ikke det små - ser ikke ud til at flade ud endnu. Jeg tror USA bliver rigtig uhyggelig.
Tak for endu en omgang grafer ,.. fint nok at få DK vs SE lidt mere sepereret ud :)
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvis tilgangen fortsætter med at stige, runder vi 1 million smittede i næste uge.

Pt ca 622.000 smittede med en tilgang på 60-75.000 om dagen (fortsat stigende)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Nyt svar