Tråden for B-Film

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Tråden for B-Film

Indlæg Skrevet: 2. feb 2020, 15:16

Reglerne er simple:
Her poster vi B-film, dvs. film som er så dårlige at det er direkte morsomt.

Brugeravatar
jakobole
Forum Donator
Forum Donator
Sted: København / Vanløse

Re: Tråden for B-Film

Indlæg Skrevet: 2. feb 2020, 16:47

Der er en hel film her, komplet med 80'er synth-pop.
Hyle sjovt

Microsoft Certified MCSA
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 3. feb 2020, 21:06

Samurai Cop!

Troll 2 - jeg mener ikke at der overhovedet var en etter. :?

Og så er det selvfølgelig også Neil Breen's film. Jeg kan ikke hitte ud af om han er klar over hvor uduelig en filmmand han er, og at han gør det som en joke, eller at han virkeligt bare er gennemgående inkompetent. Faithful Finding var en ret ubehagelig oplevelse:

Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 4. feb 2020, 00:10

Ad Astra ... dårlig film! 2 timer jeg aldrig får igen ...
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 4. feb 2020, 08:16

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
K-Bee
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 11:28

Amazon prime er et slaraffenland for b-film. Har bl.a. set Tentacoli, 1977 (italiensk Jaws rip-off med blæksprutte lavet for 0 kr med en aldrende og fejlcastet John Houston i hovedrollen.

Billede

Sleepaway Camp 3 så jeg også - en fuldstændig ligegyldig treer til Sleepaway Camp - som blev berømt for et meget uventet twist i slutningen.
Billede

Galaxy Of Terror (1981) er Roger Corman produceret og i sagens natur en lavbudgetteret Alien rip-off - den blev berømt for en helt særlig scene der involverede en orm! :lol:
Billede

Og så er der jo Killings at Outpost Zeta (ikke på Amazon prime) - filmen der under navnet "Farlig Planet" skræmte en hel nation da DR viste den i 1981. Det er noget med monstre af papmache og rumpiloter med knallerthjelme :lol: Den findes i fuld længde på Youtube
Brugeravatar
derermusikanten000
Executive Producer
Executive Producer
Sted: copenhagen

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 16:57

Jeg så faktisk hele filmen for mange år siden :lol:
Brugeravatar
Arnold
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 18:30

K-Bee skrev:Og så er der jo Killings at Outpost Zeta (ikke på Amazon prime) - filmen der under navnet "Farlig Planet" skræmte en hel nation da DR viste den i 1981. Det er noget med monstre af papmache og rumpiloter med knallerthjelme :lol:

Ja - jeg var skræmt fra vid og sans dengang - men der gik dælme mange år, før jeg fandt ud af, hvad filmen hed. Syntes faktisk stadig den har noget skræmmende over sig - men kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er. Måske er det musikken der gør det.
I remixed the remix... it was back to normal.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 19:32

Den lokale "røver-historie" hvor jeg bor i SE ,.. så måtte bare se filmatiseringen, det er nok mere en C eller D-film :-(
Vedhæftede filer
Singoalla_(film).jpg
Singoalla_(film).jpg (24.54 KiB) Vist 140 gange
/Dub
Brugeravatar
K-Bee
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 13. feb 2020, 09:13

Arnold skrev:
K-Bee skrev:Og så er der jo Killings at Outpost Zeta (ikke på Amazon prime) - filmen der under navnet "Farlig Planet" skræmte en hel nation da DR viste den i 1981. Det er noget med monstre af papmache og rumpiloter med knallerthjelme :lol:

Ja - jeg var skræmt fra vid og sans dengang - men der gik dælme mange år, før jeg fandt ud af, hvad filmen hed. Syntes faktisk stadig den har noget skræmmende over sig - men kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er. Måske er det musikken der gør det.

Jeg gik i 2. klasse i 1980 og husker at vi ofte legede Farlig Planet oppe på en vold i Farum. Den viste sig så senere at være af kemikalieaffald med jord ovenpå. Pludselig blev det en Farlig Planet med flere betydninger.
Når filmens historie indikerer at den var så skræmmende,så undrer det mig lidt at vi alle fik lov til at se den som børn. Men dengang fik man love til at vokse op og ende som et nogenlunde normalt menneske - noget jeg frygter ikke sker i speltinficerede politisk korrekte tid vi lever i nu.

Filmen er senere udgivet på DVD, men aldrig i en restaureret udgave.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 25. feb 2020, 20:04

Denne tråd har taget den perfekte drejning :-D
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 25. feb 2020, 20:24

Mand Bider Hund

https://www.imdb.com/title/tt0103905/

https://da.wikipedia.org/wiki/Mand_bider_hund

Ikke for sarte sjæle. Kræver nok en speciel form for meget sort humor - og en sort sjæl.

Den kan YouTubes her:

Indgang på eget ansvar og alt det der ...
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 25. feb 2020, 20:35

Det er fandeme en ond film. Den var kult da jeg gik i gymnasiet. Så en dag så jeg den. Det skulle jeg måske ikke have gjort.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 25. feb 2020, 20:40

Vi bestilte den hjem til udlejning i en videobiks i det gamle slæng. Vi fik nogle meget mærkværdige blikke dernede.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 25. feb 2020, 22:06

Man Bites Dog er ret fed, men husker den ikke som specielt ubehagelig. Kan være at jeg har glemt detaljerne. I lidt samme boldgade, så kan jeg anbefale Angst fra 1983. Det er for vild den film, og meget ubehagelig. Der er også Seul Contre Tous, som også har den der ret rå følelse, som Man Bites Dog har.

Tilbage til "After Party"