Hvilken bil drømmer du om ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Hvilken bil drømmer du om ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Fik kigget på Skoda Kamiq. Fin bil med al det forventelige i en Skoda. Men også tæt på ikke at være en mini-SUV ... det er i hvert fald den laveste indstigning, vi endnu har prøvet. Så den er streget af listen.
De to andre søskende er vel skåret med samme kniv

Arona giver iøvrigt mest "value" ,... folkevogns egen er ikke "dyr", men fremstår i billig invendig finish sammenlignet

Captur eller Juke tænker jeg så

Nissan "Kasse-Kaj" er uden tvivl også højere

Duster er diskvalificeret her, siden prisen overstiger Kasse-Kaj hvis den skal leveres med en brugbar motor, Duster er dermed prissat 50-70K for højt i forhold til hvor en bil som den, (med tydelige discount-elementer), burde befinde sig,.. IMHO

Citroens nye C4 eller C5 bør måske også checkes ud, Suzuki Vitara,.. evt koreanerne

Ford har vist også noget halløj på vej
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:Findes det og hvorfor? Fordi bildesigneren tror man er idiot?
Nej, nej ... det er bare en lortebil, jeg har. Det er motorlampen, der lyser. Til gengæld er der 2 hemmelige rum ved førersæderne, hvor man kan gemme en pistol (det er pistolformede rum).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den med motorlampen kender jeg ,.. men det er når musene i skoven bider ledningerne i stykker :(

Berlingo har gode store rum i bunden, hvor der både er plads til pistol, ammunition, samt et par mellemstore håndgranater :thumbup:

2 Handskerum i højre side ,.. det øverste er så dybt så man næsten kan skifte pæren i forlygten uden at stige ud :thumbup:
Vedhæftede filer
vvv.JPG
vvv.JPG (184.44 KiB) Vist 1804 gange
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

DUBTEMPLE skrev: Berlingo har gode store rum i bunden, hvor der både er plads til pistol, ammunition, samt et par mellemstore håndgranater :thumbup:
Gsd vide om det er en ting med franske biler? Min er en renault - første franske bil.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Volvo XC60 kunne da godt friste :-) Der kommer også en el-udgave i år såvidt jeg husker. Er også svært glad for Toyota, men de er ikke så godt repræsenteret på SUV siden IMHO.

Billede

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Nu stod der jo drømmebil i den første post, men jeg er vist den eneste der har postet om en lidt uopnåelig bil.

Hvis det skal være den realistiske drømmebil, så har jeg den allerede: En dejlig BMW 525, som er loaded med udstyr og har en 3.0 6-cyl diesel motor :)
Jeg er vild med designet på den model, og farven er lidt speciel til den fede side. Den kører fantastisk, det er jo en BMW ;)
66668379_10157178818808186_2118562257351737344_o.jpg
66668379_10157178818808186_2118562257351737344_o.jpg (285.92 KiB) Vist 1790 gange
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
Mike-air skrev:
Holger skrev:Det lidt en frisørbil, men den er frisk, ligger utroligt godt på vejen og er sjov at køre med direkte styring. Den er lav, baghjulstrukket og en klassisk roadster til de fynske bakker.
Og det er dælme grineren at køre i dem :-D Vi har lidt det samme i sydnorge/østfold, men ikke med det samme flow som på sydfyn (stigningen bliver nogengange lidt voldsom her).

Mercedes er et supercool mærke, og jeg håber personligt der kommer nogle fede elbiler fra dem i fremtiden, så kunne det også sagtens blive drømmebilen for min del.
Uden forbrændingsmotor bliver en bil aldrig en drømmebil for mig, men den nærmeste fremtid hedder el-bil., så det må vi vender os til ;-)

Jeg gætter på det bliver gjort endnu mere ubetaleligt dyrt at have (forbrændingsmotor)bil over de næste 10 år indtil ingen længere må eller har råd til det.
Det er helt fair. Forskellige præferencer.

Hvad der måske ikke er helt fair, det er den "straf" man giver bilejere af fossilbiler. Her i Norge er det slemt- her er bomsystem, og det er over 3x så dyrt at passere med benzinbil som det er at med elbil. Det har også den sideeffekt at det rammer de med det mindste indkomst, fordi de ikke har råd til at købe ny/skifte til elbil.

Men det er en helt anden diskussion, og det var ikke intentionen at dreje det i den retning. Bare et statement på at Mercedes har potentialet til at lave nogle virkeligt fede elbiler.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev: De to andre søskende er vel skåret med samme kniv
Jeg synes klart, at Kamiq skiller sig ud. Man kan da sagtens se/mærke at det er samme platform. Men den er helt sin egen.
DUBTEMPLE skrev: Arona giver iøvrigt mest "value" ,... folkevogns egen er ikke "dyr", men fremstår i billig invendig finish sammenlignet
Helt enig.
DUBTEMPLE skrev: Captur eller Juke tænker jeg så
Juke'en virker lidt klaustrofobisk bagtil.

Captur er klart på førstepladsen pt.
DUBTEMPLE skrev: Nissan "Kasse-Kaj" er uden tvivl også højere
Men så er vi også oppe i en større kasse :) Og pt kan man vist ligeså godt købe en Kadjar. Man skal ikke knibe øjnene meget sammen for ikke at kunne se forskel. Der er der virkelig tale om enæggede tvillinger. Men igen - lidt for stor til vores brug. Det skal være en "mini".
DUBTEMPLE skrev: Duster er diskvalificeret her, siden prisen overstiger Kasse-Kaj hvis den skal leveres med en brugbar motor, Duster er dermed prissat 50-70K for højt i forhold til hvor en bil som den, (med tydelige discount-elementer), burde befinde sig,.. IMHO
Håber ikke jeg generer nogle her. Men Dacia er IMO vore dages Zastava/Lada/Moskvitch ... det kommer ikke til at ske. :-P
DUBTEMPLE skrev:
Citroens nye C4 eller C5 bør måske også checkes ud, Suzuki Vitara,.. evt koreanerne

Ford har vist også noget halløj på vej
Suzuki er checket ud, da vi allerede har en Baleno. Men jeg synes ikke rigtigt at deres bud på SUV/mini-SUV er konkurrencedygtige.

Nå ... men det er nu en meget hyggelig syssel at tulle rundt og prøve biler :dollargrin:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Nåeh ja - drømmebilen ... well, har altid ønsket mig en Ford Mustang GT.

Jeg ser ikke, at det bliver en realitet indenfor nær fremtid, medmindre jeg vinder i lotto eller giver et par tusinde blowjobs.

Billede

En Impreza (WRC) eller M3 ville også kunne gøre jobbet. En AMG mercer ville heller ikke være at kimse af .... så mange biler, jeg ikke har råd til.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

en Fairlane 500 Hide-Away Hardtop 1957 ville være skæg. Også selvom det nok i realtid tager omkring 50 sekunder at slå taget ind eller ud.

Men den er vist mere cool end praktisk. Der er ikke så meget bagageplads, hvis taget skal være nede

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Arnold skrev:Volvo XC60 kunne da godt friste :-) Der kommer også en el-udgave i år såvidt jeg husker. Er også svært glad for Toyota, men de er ikke så godt repræsenteret på SUV siden IMHO.

Billede
Fandme også en god bil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ok - uopnåelige drømmebiler.

Så er det:

Dodge Viper
Billede
Fordi den ser pikkesej ud og er alt det en bil ikke må være længere.

Jaguar F-type:
2021-jaguar-f-type-102-1575303370.jpg
2021-jaguar-f-type-102-1575303370.jpg (162.8 KiB) Vist 1761 gange
Har man penge nok, så har man også en bil af britisk afstamning. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Nå ... men det er nu en meget hyggelig syssel at tulle rundt og prøve biler :dollargrin:
Helt bestemt ,... og jeg føler mig jo nærmest ydmyg nu ved faktisk kun at drømme om en ny Berlingo :dollargrin:

Kom lige til at tænke på der jo også er den lille 2008 fra Peugeot ,.. der er muligvis stadig nogen på lager

Den SER høj ud ,.. men ved ikke

Så den helt nye model i fredags, man studerede den ikke videre, den er mere voldsom, ala 3008

Her er den gamle:
Vedhæftede filer
27-bil-peugeot-2008-2.jpg
27-bil-peugeot-2008-2.jpg (124.01 KiB) Vist 1757 gange
/Dub

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

amolin skrev:Nu stod der jo drømmebil i den første post, men jeg er vist den eneste der har postet om en lidt uopnåelig bil.
Panamera Turbo S tæller ikke som uopnåelig? Gad dang, jeg vil gerne se din garage! :shock:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:
DUBTEMPLE skrev: Berlingo har gode store rum i bunden, hvor der både er plads til pistol, ammunition, samt et par mellemstore håndgranater :thumbup:
Gsd vide om det er en ting med franske biler? Min er en renault - første franske bil.
Tænkte også på om der forefindes "gule veste" som standard, det er jo meget brugt dernede :lol:
/Dub

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Savner tit min gamle 1974 Saab99... Men når man bor i københavn og ikke aner noget som helst om at skrue på biler, så måtte jeg erkende at den havde fortjent at komme videre... (og så også noget med en baby og noget med sikkerhed osv...)

Så sådan her ud da jeg hentede den i sverige:
Skærmbillede 2020-02-09 kl. 22.13.15.png
Skærmbillede 2020-02-09 kl. 22.13.15.png (2.44 MiB) Vist 1739 gange

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Oh yeah - jeg har haft to Saab900, som minder om den der Saab99. Fik mig til at føle at jeg kørte i en cool bil, også selv om det dengang var noget gammelt skrammel der ikke kunne udnytte de moderne fartgrænser på en motorvej uden at begynde at ryste, og som ikke længere kan repareres med nye originale reservedele efter fabrikken gik ned.

I kategorien "uopnåelig", synes jeg at VW har ramt den meget godt med deres nydesign af rugbrøddet. Retro samtidig med at den er futuristisk på en måde der får mig til at tænke at den snildt kunne være med i et afsnit af Black Mirror.

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Du kom mig i forkøbet David.

Har også et rigtig godt øje til den kommende VW I.D. Buzz. Mere specifikt i California versionen (Deres officielle camper brand).

Billede

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

I dag har jeg en 12-13 år gammel VW Touran som jeg er glad for, tænker egentlig bare at det bliver en nyere brugt senere. Men i virkeligheden drømmer jeg i 2 retninger som igen har nogle grene..

1. VW Transporter med DSG, evt som hybrid i fremtiden, jeg syntes det er en fantastisk kørerposition i sådan en bil, og den er bare MEGA praktisk, men jeg har ikke arbejde der kræver sådan et lastrum, og derfor giver det ikke rigtig mening for mig at købe.

2. Den ultimative drøm er Tesla model X... Jeg kan godt lide at sidde højt når jeg kører, og X'eren er bare en rigtig fin bil, men realistisk ville en model 3 nok være tættere på målskiven, dog stadig langt fra økonomien.

Men jeg ender nok i en Touran igen, eller måske en Sharan, men jeg har ingen børn eller planer om den slags.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg kører ikke selv bil, men min mest komfortable taxa tur var i en Audi hybridbil. Han kørte på batteriet. De må da føles som at skære i smør med en varm bordkniv i forhold til biler med benzin motor. Så som pasager foretrækker jeg helt klart el-biler.
https://www.audi.dk/dk/web/da/modeller/ ... 4HEALw_wcB

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Her er drømmene ikke så store på det punkt.

At have noget jeg har råd til samtidigt med at sætte mine egne præg på det.

Som flere af jer ved, brugte jeg utallige timer på min Octavia for at istandsætte lak osv på den.

Nu nærme vi også stille træf sæsdonen igen og et nyt projekt skal bygges. Denne gang bliver det en Fabia.

Denne gang blive det dog ikke perfekt spejlblank glansbillede. I år går jeg efter det uperfekte, personlige og slidte look.

Min bil er mekanisk 100% i orden, og lige synet 20/1 det er kun det ydre der skal “rottes”. Bare så folk er med på det er en stil og ikke et vanvidkærretøj der ikke burde være på vejen.

Fælge og undervogn har jeg ikke bestemt mig for endnu. Tvivler på mine 19 tommer Dotz Shift Shine kan være der :lol:


Er begyndt at visualissere hvordan det skal blive. Og som inspiration har jeg fundet en udlands fabia hvor det samme er lavet.


Husk: Det er ligegyldigt hvilke model og mærke det er, bare den gør dig glad hvergang du køre en tur i den :)

Vedhæftede filer
071A1361-B070-4E20-9C57-E71FAB7F0B6C.jpeg
071A1361-B070-4E20-9C57-E71FAB7F0B6C.jpeg (974.07 KiB) Vist 1684 gange

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Indlæg af KimSteff »

En der kan køre!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jenkins skrev:
Når jeg ser den video savner jeg de gode gamle bilstereo dage... nej hvor har jeg rystet mange biler fra hinanden...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

7zpsqkrry6g41.jpg
7zpsqkrry6g41.jpg (25.64 KiB) Vist 1648 gange

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg synes at nyere biler (2000+) er totalt blottede for sjæl og charme (jeg taler udelukkende udseende, har ikke kørekort så køreglæde osv ved jeg intet om)
Alle er blevet ens og kravene til aerodynamik og benzinøkonomi gør vel at det ikke ændrer sig.
Hvis jeg skulle have en bil skulle der være noget der er helt sin egen og skiller sig ud fra gadebilledet.

AMC PACER er tudegrim og havde ry for at være en elendig vogn, men jeg elsker den :lol:

Billede

Den europæiske Mustang kaldte man Ford Capri, og den er i mine øjne noget af det flotteste design Ford har præsteret. Navnlig den sidste model der kom
Billede

Går vi langt tilbage i tiden så synes jeg denne Cord fra 1937 er for vild. Jeg er vild med dens Jens Lyn-agtige fremtidsstil :)
Billede

Min fars sidste bil var sådan én her :lol: :lol: - DDRs absolut "bedste" bil :lol:
Billede

Nyt svar