Tjekditnet.dk

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Re: Tjekditnet.dk

Indlæg af gs-dk »

Hald skrev:Nu har jeg ikke særlig meget fidus for Yousee, men det var mest fordi det var så latterligt dyrt at være bundet til deres TV pakker dengang vi boede i lejlighed. Deres internet fejlede ingenting, tværtimod var det stabilt, hurtigt og mere fleksibelt end resten af markedet, og deres telefonsupport var rigtig god. Men det er efterhånden også en del år siden, så ved ikke hvordan det står til i dag.
Har det på samme måde og har en god stabil forbindelse - men jeg synes, at det bliver crazy dyrt efterhånden. Jeg er desværre typen, der ikke rigtig orker et skifte.....men selv jeg kan få nok.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:
Holger skrev:10/10 fiber, findes det virkelig og hvorfor?
10/10 er hvad jeg måler når jeg tester. Som sagt pralede boligforeningen/formanden af langt højere hastigheder da det blev præsenteret. Og vi havde da også højere hastigheder i starten, indtil der var flere der kom på.
Jeg skal lige være helt sikker, vi taler 10 Mbit/s i hastighed via fiber? Jeg kan slet ikke finde nogen med så lave hastigheder på markedet?

Er det måske en enkelt 100/100 forbindelse som alle deler (normalt ikke tilladt, så vidt jeg ved)?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:
Er det måske en enkelt 100/100 forbindelse som alle deler (normalt ikke tilladt, så vidt jeg ved)?
Jeg hører om den problematik i flere boligforeninger. Jeg er ret sikker på, at der nogle selskaber, der ikke leverer det de lover/skal.
Det lugter meget af delte forbindelser.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:Jeg er ret sikker på, at der nogle selskaber, der ikke leverer det de lover/skal.
Jeg mener at der kom et lovkrav om at faste forbindelser skal leve op til minimum det der loves.

Dvs. den delte forbindelse er nok nærmere en lidt for smart boligforening/formand, der har sparet penge ved at selve dele en linje op og køre QoS på?

Det andet giver ingen mening for mig.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det var meget almindeligt for 10-20 år siden, at man installerede en delt fiberforbindelse i boligblokke. Det kan godt være, boligforeningen har 1000/1000, men hvis det deles mellem 400 lejemål, så bliver det lidt sløvt specielt i spidsbelastninger.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det er en fibernet forbindelse, trukket til alle lejemål (2x15 opgange x 15 lejligheder, + en endnu større blok). Derudover har flere boligforeninger i byen samme løsning, om det hele er distribueret herfra vores system ved jeg ikke. Vi var de første i byen der fik fiber fra pågældende selskab.
Der blev snakket gigabit da det blev præsenteret.
Målingen igår på tjekditnet, og når jeg har testet på speedtest tidligere, siger 10 megabit hver vej.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev: Jeg mener at der kom et lovkrav om at faste forbindelser skal leve op til minimum det der loves.

Dvs. den delte forbindelse er nok nærmere en lidt for smart boligforening/formand, der har sparet penge ved at selve dele en linje op og køre QoS på?

Det andet giver ingen mening for mig.
Ja - Der er et lovkrav om at den opgivne forbindelse skal levere minimum det angivne.

I det tilfælde jeg kender bedst, der er det en meget stor boligforening fordelt på mange blokke, hvor jeg har set papirerne fra den eksterne leverandør, hvor der loves 200/200.

Det ligger meget langt fra det, der rent faktisk leveres. Ydermere er der klare tegn på, at den individuelle båndbredde falder betydeligt i de perioder, hvor man må gå ud fra, at der er mange på.

Vedkommende jeg kender, der bor der har været igennem flere "supportseancer", hvor de først påstod, at det var vedkommendes udstyr - router mm, der var noget galt med. Da det er blevet skudt ned, så ændrede det sig til lokale problemer i netop den blok vekommende bor i osv. ...

Der er en sag på vej ... :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er også nogle steder hvor administrator er lige lovlig smart nok og fx har blokeret for at folk kunne køre visse former for trafik (torrents o.a.).

En helt utidig indblanding.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Der er også nogle steder hvor administrator er lige lovlig smart nok og fx har blokeret for at folk kunne køre visse former for trafik (torrents o.a.).

En helt utidig indblanding.
Ja det var da dumt.
Jeg ved godt at størstedelen af folk der bruger torrents, bruger det til at dele ting de ikke har ret til at dele. Men Spor (D&B producer) lagde hans nyeste album ud som torrent, til gratis download. Der er måske mere tale om at man kender sit publikum, i det tilfælde. :-D Men alligevel.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kan ikke forstå hvorfor YS så forhadte. Har været der i 30 år eller mere, siden de hed KTAS. De har godt internet og en god service. Vent til I prøver Fibias service. Allerede efter 3 uger har jeg fortrudt at jeg har forladt YS.
Hos Fibia fik jeg vide hvis fejlen ikke kunne udbedres umiddelbart ville der gå 5 dag måske mere, og hvis det var min skyld skulle jeg betale 800 kr....?.
Jeg venter stadig.......
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg har aldrig hørt om Fibia...
Vi bruger kviknet, det kører forholdsvis godt og har en rimelig pris. Der har været lidt hickups men ikke store

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev:Der er også nogle steder hvor administrator er lige lovlig smart nok og fx har blokeret for at folk kunne køre visse former for trafik (torrents o.a.).

En helt utidig indblanding.
Ofte har internetleverandørene lukket for at man kan hoste sin egen mailserver, og man skal snakke for sin syge moster for at få dem til at åbne op, nogle påstår at det ikke kan lade sig gøre, og nogle gange kan det så alligevel ved at få fat i den rigtige person.

Jeg har altid fået åbnet op, men det har krævet en fast IP, de har ikke interesser i at amatører kunne risikere at sende spam rundt på nettet fra "deres" IP som de har ansvar for, det kan lukket et IP range og gå ud over deres andre kunder.

Så jeg forstår godt deres til tider irriterende indblanding. Det er jo så snedigt at de bare kan skrive sig ud af det. Du må f.eks. ofte heller ikke hoste servere osv som andre kan bruge på din forbindelse medmindre du har en erhverslinje som koster psykomeget sammenlignet med en privat.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

4g bruger jeg.... svinger mellem 100-220mbit 'ish typisk i downstream
20200222_011644.jpg
20200222_011644.jpg (251.77 KiB) Vist 320 gange
Senest rettet af MrBacon lør 22. feb 2020 01:28, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:Af principielle årsager burde man aldrig bruge YouSee, og jeg kan kun forestille mig at Hiper vil være et langt bedre, hurtigere og billigere valg.

Hiper har været på banen længe med fiber, så det er noget mange har i byen.
De blev købt af tdc for halvandet års tid siden


Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:But of course... argh
"If you can't beat them, buy them!" :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er derfor, det er umuligt at slippe væk fra TDC

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Smittefar skrev:Det er derfor, det er umuligt at slippe væk fra TDC

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Man får jo en snerp af forfølgesvanvid ... :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jep

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump


Nyt svar