Aktie-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Re: Aktie-tråden

Indlæg af Seskho »

Jeg afventer stadig at de får styr på situationen i Italien og Spanien. USA kan være en kæmpe joker, hvis det viser sig de er kommet for sent i gang og smitten spreder sig. Vil gerne have at kurven for totalt antal smittede globalt begynder at knække, før jeg tænker det vender for aktierne.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Seskho skrev:Jeg afventer stadig at de får styr på situationen i Italien og Spanien. USA kan være en kæmpe joker, hvis det viser sig de er kommet for sent i gang og smitten spreder sig. Vil gerne have at kurven for totalt antal smittede globalt begynder at knække, før jeg tænker det vender for aktierne.
Ja, du har nok ret. Særligt USA har potentiale til en katastrofe.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-03- ... folkningen

Short selling kombineret med insiderviden.

jeg har ikke moralske opstød over Lars Tvede. Sådan fungerer aktiehandel.

Men kombineret med insiderviden ser det ikke godt ud. Og de som har købt deres , for dyre aktier, er jo blevet fuppet. og det undergraver demokratiet. Mange politikkere går jo ikke ud og taler deres egne aktier ned. Umiddelbart før de vil sælge.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Amerikanske medie/underholdningsaktier er værd at holde øje med pt.t
Disneys aktie er i frit fald pga forsinkelse i filmproduktioner og lukning af Disneyland/World/Eurodisney. Forsinkelse og aflysninger af egenproduktioner gør at Disney+ hurtigt kommer til at mangle indhold, og i en tid hvor alle opholder sig indenfor, bliver det hurtigt et stort problem som kan skabe faldende kundetal. Apple er i forhandlinger om et samarbejde/Opkøb da Disney har tabt $85 mia på kun 3 uger. Apple mangler i den grad indhold i deres Apple TV så Disney's indhold kunne være oplagt at få fingre i. Apples egne aktier er forholdsvis stabile (efter omstændighederne).
Netflix har også oplevet et fald pga. krisen og EUs krav til at de sætter deres bitrate ned på 75% i en måned. Aktierne er dog ve at stabilisere sig igen. De får jo mange nye kunder i denne tid.

Fra vores egen verden opdagede jeg lige at tyskens største konkurrent Gear4Music (UK) rent faktisk er et aktieselskab. Også her er kurserne faldet men det er hvad man kan forvente. Skal man købe en aktie med hjerte og kunst i mængde, er det jo næsten den! :lol:
https://www.euroinvestor.dk/markeder/ak ... -ord/37314

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Endnu en blodrød dag for C25, der for første gang siden slut '18 er under index 1000. S&P futures er pt. nede med 3% og krisen virker for alvor først at have ramt USA. Jeg tror vi skal et stykke ind i april før der er noget der begynder at vende den rigtige vej.

Vil bare lige notere at DSV har fået gevaldige stryg den sidste måneds tid, og er faldet godt 40%. En aktie, der kan være værd at samle op senere.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Seskho skrev:Endnu en blodrød dag for C25, der for første gang siden slut '18 er under index 1000. S&P futures er pt. nede med 3% og krisen virker for alvor først at have ramt USA. Jeg tror vi skal et stykke ind i april før der er noget der begynder at vende den rigtige vej.

Vil bare lige notere at DSV har fået gevaldige stryg den sidste måneds tid, og er faldet godt 40%. En aktie, der kan være værd at samle op senere.
Måske optimistisk at tro corona er overstået inde i april. For det er vel corona som påvirker aktierne.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Tænker heller ikke det er ovre, men at kurven for de fleste lande er begyndt at flade ud, som vil smitte af på stemningen på markederne.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kurven kan vist ikke siges at flade ud

Et blik på vores store nabo i syd giver et prej om fremtiden:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskla ... fra-corona
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Norge har all-time-high på arbejdsløshed siden 2. Verdenskrig. Bankerne har sænket renterne for at forsøge at undgå en boligkrise.

Jeg tror forsat jeg venter lidt med at købe :-P

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Og Trump vil genåbne USA inden påske :shock:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Seskho skrev:Og Trump vil genåbne USA inden påske :shock:
Den f*cking mand altså.. Han styrer dem ud over afgrunden.

Edit:

Det tror jeg absolut ikke de er klar til.
Capture.PNG

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

"If I get Corona, I get Corona":


Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Og sjovt nok var der et hav af mennesker der så fik det og nu angrer :-x :roll:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Min kone fik lige et tilbud om at købe medarbejderaktier. Jeg tænker det er et godt tidspunkt. De burde være billige, og firmaet har sikkert brug for kapitalen

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er meget stor forskel på medarbejder aktier, det kan være A, B, og masser af pros og cons, guld-randede eller bevidst tyveri i dårlige tider

Et stort spørgsmål er vist hvad de specifikke aktier giver ret til på langt sigt, mer-køb, osv,..

At medarbejderne pludseligt bliver tilbudt aktier kan være lusket, men også generøst, eller som dispensation for dårlig løn

Havde en kolega der købte medarbejder-aktier hos Sophus Berendsen, han scorede virkeligt kassen, flere hundrede tusinde på en relaivt kort årrække
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Webinar: Sådan påvirker Corona-krisen dine investeringer og pensionsopsparing

https://jyllands-posten.dk/annoncering/ ... opsparing/
/Dub

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

DUBTEMPLE skrev:Der er meget stor forskel på medarbejder aktier, det kan være A, B, og masser af pros og cons, guld-randede eller bevidst tyveri i dårlige tider

Et stort spørgsmål er vist hvad de specifikke aktier giver ret til på langt sigt, mer-køb, osv,..

At medarbejderne pludseligt bliver tilbudt aktier kan være lusket, men også generøst, eller som dispensation for dårlig løn

Havde en kolega der købte medarbejder-aktier hos Sophus Berendsen, han scorede virkeligt kassen, flere hundrede tusinde på en relaivt kort årrække
Det er vel for a hente kapital hos medarbejdere der tror på firmaet fremadrettet

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Olieprisen er historisk lav, og pga. Arabernes stunt kommer den formentlig til at ligge noget lavere i fremtiden; jeg begynder at tro på Norwegian igen.


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

God artikkel. Det var lidt den samme intuition jeg havde, og det er også derfor jeg ikke har givet op på Norwegian. Jeg tror de overlever, og når først der kommer skub i hjulene igen, er det måske ikke dumt at have den til en rigtig lav pris.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Markedet er igen i fremgang efter udmeldingen om en delvist oplukning af Danmark efter påske. Jeg har købt op af medicinalaktier i dag. Efter corona vil der igen komme fokus på behandling af kræft o.lign så det er nu man skal holde øje. Har desuden taget en chance med en bryggeriaktie. Når vi vender tilbage til normalen, og restauranter/barer åbner op verden over, vil der igen komme gang i salg af øl og vand.

Uden at vide det, så tror jeg at det er nu man for alvor skal investere! Der har været små C25 stigninger torsdag, fredag og en anelse større af slagsen i dag mandag (30/3-20). Det handler om at købe når man er lige på kanten til en stime af dage med grønne tal. (Som så sikkert er røde i morgen :lol: )

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Royal Unibrew og Carlsberg burde indhente meget tabt det næste stykke tid. Så sikkert en god investering :)

Jeg ser også en klar opkøbstendens, vi er for langt fra bunden til at det bare er et mindre rebound, og der har været flere gode dage med positiv stemning både på aktiemarkedet, men også ift. Corona-krisen. Smittestigningen i europa ser ud til at være dæmpet og USA har vedtaget en stor hjælpepakke. Jeg tror mange investorer bare har siddet og ventet på at købe billigt ind, og nu er tiden kommet, fordi det ser ud til at det værste er overstået.

Købte selv lidt Novo og DSV i går.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Seskho skrev:Royal Unibrew og Carlsberg burde indhente meget tabt det næste stykke tid. Så sikkert en god investering :)

Jeg ser også en klar opkøbstendens, vi er for langt fra bunden til at det bare er et mindre rebound, og der har været flere gode dage med positiv stemning både på aktiemarkedet, men også ift. Corona-krisen. Smittestigningen i europa ser ud til at være dæmpet og USA har vedtaget en stor hjælpepakke. Jeg tror mange investorer bare har siddet og ventet på at købe billigt ind, og nu er tiden kommet, fordi det ser ud til at det værste er overstået.

Købte selv lidt Novo og DSV i går.
Ja der er tegn på at det lysner forude. Men spørgsmålet er om småinvestorerne bliver overmodige? Selvom de jo udgør en dråbe i havet så kan tendensen hurtigt smitte af, vi må se. Novo købte jeg for en måneds tid siden, og jeg har tjent lidt om end jeg ikke kan leve af kursstigningen lige p.t. :dollargrin: :lol:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Den norske regering har idag præsenteret deres krisepakke, og umiddelbart ser det ikke ud som noget der berører flyindustrien. Det er nok ikke pisse gode nyheder for Norwegian.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Mike-air skrev:Den norske regering har idag præsenteret deres krisepakke, og umiddelbart ser det ikke ud som noget der berører flyindustrien. Det er nok ikke pisse gode nyheder for Norwegian.
Nej, jeg tror enden er nær for Norwegian, og er glad for at jeg ikke investerede der. Når en krisepakke stadig forårsager et fald på 5 % er deres dage talte.

Nyt svar