Aktie-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Aktie-tråden

Indlæg af Mike-air »

K-Bee skrev:
Mike-air skrev:Den norske regering har idag præsenteret deres krisepakke, og umiddelbart ser det ikke ud som noget der berører flyindustrien. Det er nok ikke pisse gode nyheder for Norwegian.
Nej, jeg tror enden er nær for Norwegian, og er glad for at jeg ikke investerede der. Når en krisepakke stadig forårsager et fald på 5 % er deres dage talte.
Som tilfreds kunde er det super ærgerligt at tænke på :|

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ja, som passager har jeg heller aldrig haft noget at brokke mig over....i modsætning til SAS :wink:

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg kan huske min kæreste og jeg fløj direkte fra San Fransisco og til Kbh med Norwegian (ca. 11 timer) og vi fik intet om bord, som i intet, pånær kaffe og the. Var gået ud fra at man i det mindste på transatlantiske rejser fik noget inkluderet i billetten, men der tog jeg fejl. Så måtte vi til gengæld smide 100 kr hver oven i for en tør og køleskabskold sandwich og en sodavand. Der er det godt nok en anden service med andre selskaber. Kan huske vi fik tre-retters aftensmad med Emirates på ruten til Dubai fra Kbh, det var lækkert. Thai Airways og Qantas er også i særklasse.

Har til gengæld fløjet en del med Norwegian rundt i Europa, men der flyver vi også kun med håndbaggage og er i luften max 3 timer.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Seskho skrev:Jeg kan huske min kæreste og jeg fløj direkte fra San Fransisco og til Kbh med Norwegian (ca. 11 timer) og vi fik intet om bord, som i intet, pånær kaffe og the. Var gået ud fra at man i det mindste på transatlantiske rejser fik noget inkluderet i billetten, men der tog jeg fejl. Så måtte vi til gengæld smide 100 kr hver oven i for en tør og køleskabskold sandwich og en sodavand. Der er det godt nok en anden service med andre selskaber. Kan huske vi fik tre-retters aftensmad med Emirates på ruten til Dubai fra Kbh, det var lækkert. Thai Airways og Qantas er også i særklasse.

Har til gengæld fløjet en del med Norwegian rundt i Europa, men der flyver vi også kun med håndbaggage og er i luften max 3 timer.
I kom tilgengæld også der over til en lavere billetpris end hvis i havde fløjet Emirates, har jeg ret? Norwegian's koncept er jo lavpris :)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Nu bestilte vi billetten to dage før vi skulle hjem pga. noget familie relateret så det var ikke super billigt, men det var da en udmærket pris. Jeg tror vi smed 2500-3000 pr. næse. Og jeg tror vi smed nogenlunde det samme, måske en slat mere, for at flyve til Bangkok via Dubai med Emirates (og tilbage!)

Til gengæld var det jo et direkte fly, så det var top lækkert. Synes godt man som flyselskab, uanset om man kører lavpris konecpt eller ej, kan bruge 50 kr. pr. passager på at servere et enkelt måltid, når man skal flyve så langt.
Senest rettet af Seskho tors 2. apr 2020 12:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det er fint at give folk valget. Det er nedern at blive overrasket af, at der ikke er mad på en lang flyvetur. Til gengæld er det også nedern at blive præsenteret for noget af det hundeæde, der serveres af nogle selskaber. Hos Lufthansa ville jeg for eksempel gerne fravælge menuen og købe noget i lufthavnen i stedet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Seskho skrev:Nu bestilte vi billetten to dage før vi skulle hjem pga. noget familie relateret så det var ikke super billigt, men det var da en udmærket pris. Jeg tror vi smed 2500-3000 pr. næse. Og jeg tror vi smed nogenlunde det samme, måske en slat mere, for at flyve til Bangkok via Dubai med Emirates (og tilbage!)

Til gengæld var det jo et direkte fly, så det var top lækkert. Synes godt man som flyselskab, uanset om man kører lavpris konecpt eller ej, kan bruge 50 kr. pr. passager på at servere et enkelt måltid, når man skal flyve så langt.
På en så lang flyvetur - ja, det kunne man godt lige have gjort :-P Men ellers er det jo bare konsekvent "betale ved kasse 1 hvis du vil ha andet end MVP"-tankegang i den del af flybranchen.

Kunne du have fløjet samme distance med Emirates, med samme korte varsel? Hvis ja, så fortjener Norwegian vidst ikke at leve som et lavpris flyselskab.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Regeringens løfter om at genåbne Danmark i etaper har fået aktiemarkederne i grønt da mulighederne for at genåbne butikker osv skaber grobund for at genoptage en egentlig indtjening.
Bedst er det for transportfirmaer som Maersk hvis b-aktie er steget næsten 1000 kr på 2 dage! Også medicinalfirmaet AMBU er on a roll, og det har tilsyneladende ikke været så påvirkede af Corona. I dag 7 april stiger de over 14% og jeg har næsten fordoblet min værdi af dem siden jeg købte sidste sommer. Jo tættere vi kommer på en kur, desto mere vil medicinalfirmaernes aktionærer vejrer morgenluft. Coronaen har forårsaget efterspørgsel på flere af AMBUs produkter og de har opjusteret deres forventninger til 2020. Jeg læste en artikel i Daily Mail (kan desværre ikke finde linket igen) om at der var sandsynligheder for at et middel der normalt anvendes mod fnat (no joke) med en "omskriving" kunne anvendes mod Corona.

Gode tider for C25 men der er stadig en ustabilitet og usikkerhed blandt investorerne.

Gear4music er også på vej op igen. Måske folk har fået GAS'en tilbage efter at løbe tør for ting at lave efter et par uger derhjemme :lol:

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Og i bunden ligger bryggerierne efter en aflyst festivalsæson og ingen koncerter før til efteråret.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Seskho skrev:Og i bunden ligger bryggerierne efter en aflyst festivalsæson og ingen koncerter før til efteråret.
Ja bryggerierne rammes hårdt. Carlsbergs kurs er dog stadig højere en forleden da jeg købte. Det vil nok blive ændret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vestager: EU-lande bør købe aktier i virksomheder for at undgå kinesiske overtagelser:

EU-landene bør være klar til i forbindelse med coronakrisen at købe sig ind som ejere i virksomheder i deres lande for at undgå kinesiske overtagelser

Det siger Margrethe Vestager, konkurrencekommissær og næstformand for EU-Kommissionen, til avisen Financial Times.

- Vi har ikke nogle indvendinger mod, at medlemslandene handler som aktører på de finansielle markeder, hvis det skønnes nødvendigt for at hindre en fjendtlig overtagelse, siger hun i et interview med avisen.

- Det er meget vigtigt, at man er klar over, at der er en virkelig risiko forbundet med, at virksomheder, som er sårbare, kan blive udsat for en overtagelse.

- Situationen er for øjeblikket sådan, at vi virkelig må arbejde intenst på at at imødegå en sådan udvikling, tilføjer hun.
Selvfølgelig en oplagt mulighed :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Norwegian er fücked, og i frit fald:

https://www.dr.dk/nyheder/penge/aktiona ... 50-procent
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Norwegian er fücked, og i frit fald:

https://www.dr.dk/nyheder/penge/aktiona ... 50-procent
Ja, jeg har helt givet op på både Norwegian, SAS og DNB. Der er ikke umiddelbart noget der taler for de får gang i hjulene det næste års tid med mindre man finder en kur/vaccine :roll:

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Dejligt med endnu en dag med stigninger. Det er tydeligt at panikken er ved at lægge sig og der begynder at komme lidt mere styr på situationen, selv om den er rigtig alvorlig mange steder stadigvæk. Men der er meget, der ser ud til at afhænge af situationen i USA. Og kommer der måske en bølge mere?

Ser ud som om vi ramte bunden i midt-slut marts, hvorefter det er vendt. Jeg har allerede god gevinst fra de aktier jeg købte for en tre ugers tid siden, selv om jeg var lidt forsigtig med antallet.

Royal Unibrew, som var en af de danske aktier, der har fået hårdest stryg, er nu steget 37% på en måned

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ja, der har slet ikke været så hårdt for bryggerierne som jeg først antog. Trump har også luftet tanken om at Corona har toppet i usa, og at man kan begynde at planlægge en langsom åbning af landet. Jeg tror umiddelbart at det rent sundhedsmæssigt er for tidligt, men investorerne belønner hurtigt. Grønne tal i to dage nu.
Jeg ser også at mine investeringer i starten af krisen har båret frugt, og det kan jeg naturligvis kun bifalde.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det var nok meget smart jeg ikke slog til på Norwegian:
https://www.nrk.no/urix/norwegians-bema ... 1.14988405

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: man 20. apr 2020 13:27 Det var nok meget smart jeg ikke slog til på Norwegian:
https://www.nrk.no/urix/norwegians-bema ... 1.14988405
https://www.dr.dk/nyheder/penge/fire-da ... et-konkurs
Her er et link til en artikel uden alle de "stavefejl" hehe..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Mike-air skrev: man 20. apr 2020 13:27 Det var nok meget smart jeg ikke slog til på Norwegian:
https://www.nrk.no/urix/norwegians-bema ... 1.14988405
80% fald siden januar!!! Av for den!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev: man 20. apr 2020 13:47
Mike-air skrev: man 20. apr 2020 13:27 Det var nok meget smart jeg ikke slog til på Norwegian:
https://www.nrk.no/urix/norwegians-bema ... 1.14988405
https://www.dr.dk/nyheder/penge/fire-da ... et-konkurs
Her er et link til en artikel uden alle de "stavefejl" hehe..
😂😂

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg tror ikke vi har Norwegian på den anden side af sommerferien. Der kommer nok et købstilbud fra en større aktør, ja måske er der allerede forhandlinger i gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Super ærgerligt. Var sku OK glad for dem.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Den norske krone er forventet til at falde de næste uger på grund af olie-situationen, så nu har jeg købt en masse DKK i stedet 😄 Overvejer også om jeg skal sælge mine bankaktier (DNB ~ Danske bank i Norge)..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Overvejede at placere nogle af pengene i SVK på en svensk konto ,... men så tog jeg et 5 års overblik

Det er en uendelig røvtur

De små posetive pukler er vist mest når deres egen nationalbank med jævne mellemrum køber kunstigt op, for at begrænse skaden

Præcis som et firma afspejler kursen her troen på fremtiden

Med de svenske politiske dispositioner, samt rigets tilstand generelt, ser jeg kun for mig at det fortsætter ned i dybet

Pengene bliver stående i DK :-)
Vedhæftede filer
Capture.JPG
Capture.JPG (30.02 KiB) Vist 501 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der er en del svenske firmaer som jeg gerne ville investere i, men af forskellige årsager holder jeg alt aktiekøb i Norge :-P
H&M er en af de jeg havde kig på..

Svensk politik er noget mærkeligt noget.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg er irriteret på mig selv! For et par uger siden var jeg tæt på at købe netflix aktier, men kom fra det.
Dengang lå de i $340 pr aktie - nu ligger de på $433 :-o
Der kommer vist et regnskab for 1ste kvartal i denne uge.

Nyt svar