Udgangsforbud

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Re: Udgangsforbud

Indlæg af mediumaevum »

Hvad vi kan lære af denne coronakrise er, at fremover når folk kommer hjem fra udlandet med en eller anden ny smitsom virus, så skal de i karantæne, ikke i hjemmet, men på et hospital, kasserne eller anden facilitet med det samme. Og at grænserne skulle lukkes med det samme, og alle tilrejsende med fly, færge, bil eller sågar cykel eller på gåben, skal testes for virus og sættes i karantæne (ikke i hjemmet, men i egnede faciliteter) indtil de bekræftes ikke at bære sygdommen, hvormed de lukkes ud i samfundet igen.

Det er det vi kan lære af denne virus, og som jeg håber at myndighederne tager til sig i fremtidige virusudbrud.

Jeg har fra starten tænkt, at det med hjemmekarantæne var dog myndighedernes dummeste tiltag NOGENSINDE!
Du kan ikke garantere at de ikke bryder det? Hvem skulle det? Og som vi jo så tydeligt ser bevis for, så bryder folk deres karantæne.

Lev ALTID efter princippet "kan der ikke gives en garanti, er dette en garanti for det modsatte."
Dvs. hvis du ikke kan garantere at en person i karantæne overholder sin del af aftalen, er der garanti for at aftalen ikke bliver overholdt.

Det er derfor vigtigt at sætte ind meget tidligere, og med skrappere metoder, så vi undgår en lignende situation i fremtiden.

Jeg kan godt love jer for, at jeg er _SÅ_ vred på de danske myndigheder nu! Vi kunne have undgået denne nedlukning, hvis man fra start af havde fulgt mine råd som jeg skrev om i Corona-tråden for længere tid siden. Men næh nej, folk skal altid have deres frihed, lige indtil det går galt og hele samfundet vendes på den anden ende.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mike-air skrev:Det er rigtig dumt når man får lagt ord i munden, og jeg håber du vil praktisere det lidt mindre i fremtiden.
Lad være med at drage konklusioner for andre mennesker, hvis ikke du forstår dem.
Den eneste grund til at jeg måske har "lagt ord i munden på dig" eller draget konklusioner på dine vegne er fordi du har været så svært at få et reelt svar ud af dig. Det har du så (endelig) rettet op på nu, og tak for det. Havde du bare gjort det fra starten... Det håber jeg du vil praktisere lidt mere i fremtiden :wink:
Desuden -når jeg skriver "correct me if I'm wrong" så er det faktisk fordi jeg ikke er sikker på hvad du mener og kun gætter mig til det. Jeg håbede ligesom at det vill være en indikator for at jeg ikke prøvede på at drage konklusioner for dig eller lægge ord i munden på dig.
Mike-air skrev:Jeg mener det at regeringen tager beslutninger uden hverken data eller ekspertviden er problematisk.
Nu tager regeringen heller ikke disse beslutninger helt uden ekspertviden. De er faktisk omringet af eksperter på området og mange af dem har endda været repræsenteret ved nogle af deres pressemøder, og beslutningerne er blevet truffet på grundlag af disse eksperters råd og vejledning.
Men det vidste du jo også godt :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev:Jeg har fra starten tænkt, at det med hjemmekarantæne var dog myndighedernes dummeste tiltag NOGENSINDE!
Du kan ikke garantere at de ikke bryder det? Hvem skulle det? Og som vi jo så tydeligt ser bevis for, så bryder folk deres karantæne.
Hvad er de hårdere midler du efterlyser? Skulle man have sat militæret ind? Har du overhovedet overvejet hvad det er for en "retning" du argumenterer for?

Når man plæderer for at "alle skal <et eller andet>" så forudsætter det en nærmest ubegrænset kapacitet - og i det her tilfælde er det vel nærmest destruktivt; at samle alle som har været ude at rejse, syge som raske - så de kan gå op og ned af hinanden, og med 99,9% sikkerhed smitte alle som een.

Jeg synes de folk som står med den her opgave gør det ganske fornuftigt. Man har indset at faren (beklageligvis) er blevet undervurderet - og nu sætter man så (måske for) hårdt ind, men jeg synes helt sikkert det er bedre at skyde over mål end under i den her situation.

I øvrigt - jeg kan konstatere du har redigeret din post siden jeg påbegyndte det her svar; noget af det jeg svarer på har du fjernet - hvilket jeg synes er en uskik. Det er bedre at tænke sig om, inden man poster ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hippo skrev:
mediumaevum skrev:Jeg har fra starten tænkt, at det med hjemmekarantæne var dog myndighedernes dummeste tiltag NOGENSINDE!
Du kan ikke garantere at de ikke bryder det? Hvem skulle det? Og som vi jo så tydeligt ser bevis for, så bryder folk deres karantæne.
Hvad er de hårdere midler du efterlyser? Skulle man have sat militæret ind? Har du overhovedet overvejet hvad det er for en "retning" du argumenterer for?

Når man plæderer for at "alle skal <et eller andet>" så forudsætter det en nærmest ubegrænset kapacitet - og i det her tilfælde er det vel nærmest destruktivt; at samle alle som har været ude at rejse, syge som raske - så de kan gå op og ned af hinanden, og med 99,9% sikkerhed smitte alle som een.

Jeg synes de folk som står med den her opgave gør det ganske fornuftigt. Man har indset at faren (beklageligvis) er blevet undervurderet - og nu sætter man så (måske for) hårdt ind, men jeg synes helt sikkert det er bedre at skyde over mål end under i den her situation.

I øvrigt - jeg kan konstatere du har redigeret din post siden jeg påbegyndte det her svar; noget af det jeg svarer på har du fjernet - hvilket jeg synes er en uskik. Det er bedre at tænke sig om, inden man poster ..
Det har jeg da svaret på. Jeg mener, at man burde sætte alle de tilrejsende/hjemrejsende, dvs. eksempelvis folk der har været på ferie i Italien, i karantæne, og tvangsteste dem for coronavirus, og sætte dem i karantæne i 14 dage på egnede karantænefaciliteter, som bevogtes så de ikke forlader området.

Kunne man ikke dele de egnede karantænefaciliteter op i enestuer? Så undgår de at smitte hinanden.

Nu risikerer hele byer og befolkninger at blive interneret i kasserner, som følge af at myndighederne ikke tog det alvorligt nok fra starten af.
https://www.berlingske.dk/samfund/laes- ... is-smitten

Var det så ikke smartere at tage det i opløbet? Vi taler formentlig om et tre-cifret milliardbeløb i kompension til lønmodtagere og virksomheder som følge af den pludselige opbremsning i dansk økonomi. Hvilke tiltag tror du var billigst set ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv, set i bakspejlet - til lære for fremtidige situationer?

Jeg har rettet min oprindelige post før der blev svaret på den, af hensyn til at jeg var bange for jeg ikke tydeliggjorde mig selv nok, og ville komme det i forkøbet. F.eks. rettede jeg "alle rejsende" til "alle tilrejsende", underforstået ikke alle som rejser inden for landets grænser skal testes, men alle som kommer ind udefra, f.eks. hjemvendte turister fra Norditalien.

Hellere rette en fejl for meget end én for lidt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Lige til orientering, har igen tydeliggjort min kommentar.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

benjisan skrev: Den eneste grund til at jeg måske har "lagt ord i munden på dig" eller draget konklusioner på dine vegne er fordi du har været så svært at få et reelt svar ud af dig. Det har du så (endelig) rettet op på nu, og tak for det. Havde du bare gjort det fra starten... Det håber jeg du vil praktisere lidt mere i fremtiden :wink:
Desuden -når jeg skriver "correct me if I'm wrong" så er det faktisk fordi jeg ikke er sikker på hvad du mener og kun gætter mig til det. Jeg håbede ligesom at det vill være en indikator for at jeg ikke prøvede på at drage konklusioner for dig eller lægge ord i munden på dig.
Jeg forventer du er skarp nok til du kan udlede at, hvis ikke jeg eksplisit siger A, betyder det ikke nødvendigvis at jeg mener B.

Og nogle mennesker vil ikke have et absolut standpunkt på alt. Jeg vil have plads til at kunne ændre mening når jeg bliver klogere.
Nu har jeg indset hvor lidt vi ved om den her krise, og derfor vil jeg have ret til være kritisk overfor dem der tager de store beslutninger.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:Hvad vi kan lære af denne coronakrise er, at fremover når folk kommer hjem fra udlandet med en eller anden ny smitsom virus, så skal de i karantæne, ikke i hjemmet, men på et hospital, kasserne eller anden facilitet med det samme. Og at grænserne skulle lukkes med det samme, og alle tilrejsende med fly, færge, bil eller sågar cykel eller på gåben, skal testes for virus og sættes i karantæne (ikke i hjemmet, men i egnede faciliteter) indtil de bekræftes ikke at bære sygdommen, hvormed de lukkes ud i samfundet igen.

Det er det vi kan lære af denne virus, og som jeg håber at myndighederne tager til sig i fremtidige virusudbrud.

Jeg har fra starten tænkt, at det med hjemmekarantæne var dog myndighedernes dummeste tiltag NOGENSINDE!
Du kan ikke garantere at de ikke bryder det? Hvem skulle det? Og som vi jo så tydeligt ser bevis for, så bryder folk deres karantæne.

Lev ALTID efter princippet "kan der ikke gives en garanti, er dette en garanti for det modsatte."
Dvs. hvis du ikke kan garantere at en person i karantæne overholder sin del af aftalen, er der garanti for at aftalen ikke bliver overholdt.

Det er derfor vigtigt at sætte ind meget tidligere, og med skrappere metoder, så vi undgår en lignende situation i fremtiden.

Jeg kan godt love jer for, at jeg er _SÅ_ vred på de danske myndigheder nu! Vi kunne have undgået denne nedlukning, hvis man fra start af havde fulgt mine råd som jeg skrev om i Corona-tråden for længere tid siden. Men næh nej, folk skal altid have deres frihed, lige indtil det går galt og hele samfundet vendes på den anden ende.
Udover at de hårde midler ville være dyre, så ville de vel heller ikke yde den 0-garanti du efterspørger.
Sådan et drastisk, militærisk tiltag ville skræmme folk så en del ville "gå under radaren", og så er garantien gået fløjten igen.
Jeg tror heller ikke at nogen regering, højre eller venstre, ville blive populær på at indføre en decideret undtagelses tilstand.
Forestil dig alle de protester ikke kun fra de autonome/yderste venstre fløj, men en stor del af befolkningen ville blive mindre samarbejdsvillig.
Er der noget vi har brug for nu så er det ro, samarbejde, og concensus.
Om vi så gør det rigtige, det er der aldrig nogle der ved første gang de prøver det.
Den gang vi gik på 2 ben for første gang, vidste vi jo heller ikke om det nu gik.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mike-air skrev:at, hvis ikke jeg eksplisit siger A, betyder det ikke nødvendigvis at jeg mener B.
Præcis og det var lige nøjagtigt derfor jeg prøvede på at stille uddybende spørgsmål til dig og andre, men der kom ingen svar. Men når du undgår de konkrete spørgsmål, så er det sgu ret svært at få en føling af hvad du rent faktisk mener.
Det har du så endelig kommet ud med nu, omsider. Tak for det.

Du kaldte over en kam regeringens tiltag for en "farce", hvilket jeg synes var en ret unuanceret observation. Nu har du så uddybet og det viser sig at det alligevel ikke helt var det du mente. Sagen opklaret! Hurra hurra! :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

benjisan skrev:
Mike-air skrev:at, hvis ikke jeg eksplisit siger A, betyder det ikke nødvendigvis at jeg mener B.
Præcis og det var lige nøjagtigt derfor jeg prøvede på at stille uddybende spørgsmål til dig og andre, men der kom ingen svar. Men når du undgår de konkrete spørgsmål, så er det sgu ret svært at få en føling af hvad du rent faktisk mener.
Det har du så endelig kommet ud med nu, omsider. Tak for det.

Du kaldte over en kam regeringens tiltag for en "farce", hvilket jeg synes var en ret unuanceret observation. Nu har du så uddybet og det viser sig at det alligevel ikke helt var det du mente. Sagen opklaret! Hurra hurra! :)
Læs igen:
Mike-air skrev:Nu forstår jeg fuldt ud hvad du mener med farce, Holger.

Her er en post fra en Stanford professor i epidemiologi:
https://www.statnews.com/2020/03/17/a-f ... able-data/

Virkeligt gode pointer han har. Konsekvenserne af en potentiel overreaktion kan blive meget værre.
Kalder jeg regeringens tiltag for en farce? Nope.

Jeg skriver at jeg fuldt ud forstår Holgers synspunkt.

Plot twist: Jeg forstår også fuldt ud DUBTEMPLE's, modsatte synspynkt.
Mike-air skrev:
DUBTEMPLE skrev:Heldigvis har vi en ansvarlig regering og statsminister der handler på trods af manglende evidens, ud fra forsigtighed
Her imens krisen står på, kan det sagtens være at alle de nuværende statsledere i Norden (ekskl. svenskerne) virker ansvarlige, fordi deres risikovilje er lille. Det argument kan jeg godt følge.
Og jeg har respekt for begge synspunkter.
Senest rettet af Mike-air tors 19. mar 2020 23:26, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Forestil dig alle de protester ikke kun fra de autonome/yderste venstre fløj
Ja de ville kræve revolution midt i Coronakrisen. Men jeg tror nu også de ville gå bananas i Gentofte Rudersdal, og på Frederiksberg.
Det er de kommuner som har flest smittede pr. indbygger. :-D

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Mike-air skrev:Kalder jeg regeringens tiltag for en farce? Nope.

Jeg skriver at jeg fuldt ud forstår Holgers synspunkt.
OK, nu kan jeg bedre forstå hvorfor du føler dig misforstået.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

benjisan skrev:
Mike-air skrev:Kalder jeg regeringens tiltag for en farce? Nope.

Jeg skriver at jeg fuldt ud forstår Holgers synspunkt.
OK, nu kan jeg bedre forstå hvorfor du føler dig misforstået.
Allright.

Her kommer lige lidt ekstra uddybning:
Jeg syntes der er nogle super positive aspekter ved både Holger og DUBTEMPLE's syn på problemet, selv om de langt fra hinanden, holdningsmæssigt. Holger, fordi han ikke bare blindt finder sig i hvad som helst der bliver trukket ned over hovedet på ham. og DUBTEMPLE, fordi han ikke ønsker at tage nogen som helst risiko med den her virus.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Det er så fint.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

- til orientering - i særdeleshed i den her tråd -

Der er, i hvert fald her under corona-situationen, implementeret en ganske kort tidsfrist på at redigere sine indlæg, for at undgå "forum-revisionisme".

Tænk over hvad du skriver - i særdeleshed om du vil stå på mål for din holding til evig tid, eller dit indlæg er skrevet i affekt og mest af alt for at få luft ~ og om du i så fald burde omformulere dig.

Skrevet med forbehold for ændringer fra Holger ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev:- til orientering - i særdeleshed i den her tråd -

Der er, i hvert fald her under corona-situationen, implementeret en ganske kort tidsfrist på at redigere sine indlæg, for at undgå "forum-revisionisme".

Tænk over hvad du skriver - i særdeleshed om du vil stå på mål for din holding til evig tid, eller dit indlæg er skrevet i affekt og mest af alt for at få luft ~ og om du i så fald burde omformulere dig.

Skrevet med forbehold for ændringer fra Holger ..
Cool. Jeg retter mest mine indlæg fordi jeg bytter rundt på ting i det øjeblik jeg skriver dem: Regering vs. Folketing, Kur vs. vaccine.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: Cool. Jeg retter mest mine indlæg fordi jeg bytter rundt på ting i det øjeblik jeg skriver dem: Regering vs. Folketing, Kur vs. vaccine.
.. så er du på ingen måde i farezonen; så længe du gør det umiddelbart efter du har postet ..

Jeg er bare træt af at svare på indlæg, som folk har omskrevet undervejs. Moralen må være at læse korrektur - og mest af alt tænke sig om før man poster radikale ting. Tænker ikke det er et urimeligt krav at stille ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg er imponeret. Det er sgu ikke bare lyd, man kan blive klog på her. Alle landets sundhedsfagfolk og politikere burde læse disse coronatråde på Lydmaskinen. Så kunne de lære, hvordan sådan en krisesituation skal løses.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

bluefonia skrev:Jeg er imponeret. Det er sgu ikke bare lyd, man kan blive klog på her. Alle landets sundhedsfagfolk og politikere burde læse disse coronatråde på Lydmaskinen. Så kunne de lære, hvordan sådan en krisesituation skal løses.
Ja måske de sundhedsfagfolk skulle læse med. Om ikke andet. Kan de blive mindet om at, også, de er kommet med vidt forskellige udmeldinger om hvordan corona skulle håndteres :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev:
bluefonia skrev:Jeg er imponeret. Det er sgu ikke bare lyd, man kan blive klog på her. Alle landets sundhedsfagfolk og politikere burde læse disse coronatråde på Lydmaskinen. Så kunne de lære, hvordan sådan en krisesituation skal løses.
Ja måske de sundhedsfagfolk skulle læse med. Om ikke andet. Kan de blive mindet om at, også, de er kommet med vidt forskellige udmeldinger om hvordan corona skulle håndteres :)
Dagens eksempel:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nej-d ... -rette-med

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg bøjer mig i respekt. Tror jeg fremover vil rette mig efter anvisningerne og rådene her på maskinen i stedet for - f*ck myndigheder og fagfolk... 8-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:Jeg bøjer mig i respekt. Tror jeg fremover vil rette mig efter anvisningerne og rådene her på maskinen i stedet for - f*ck myndigheder og fagfolk... 8-)
Nu må du ikke skære os alle over en kam, jeg er faktisk stolt af vores myndigheder for en gangs skyld :)

(ja selv dronningen for første gang nogensinde, hvis du lover ikke at sige det til nogen)

Men, OK, nu er mit andet hjem så også i Sverige, og jeg har der kunnet se en meget trist kontrast :(
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
bluefonia skrev:Jeg bøjer mig i respekt. Tror jeg fremover vil rette mig efter anvisningerne og rådene her på maskinen i stedet for - f*ck myndigheder og fagfolk... 8-)
Nu må du ikke skære os alle over en kam, jeg er faktisk stolt af vores myndigheder for en gangs skyld :)

(ja selv dronningen for første gang nogensinde, hvis du lover ikke at sige det til nogen)

Men, OK, nu er mit andet hjem så også i Sverige, og jeg har der kunnet se en meget trist kontrast :(
Det er heller ikke mit indtryk at regeringen , ikke, har taklet krisen godt.

Men jeg ser det som positivt, når vi vender hver en sten , som f. eks. her på lydmaskinen. Vi påvirker hindandens kognitive evner, som er ,f.eks , tale, sprog, tanker, intelligens ol. Som danner det billede og livssyn vi har. og binder os sammen. Vores kognitive evner skal ikke dikteres eller manipuleres fra oven. Som i et diktatur.

Og det bearbejder den angst vi kan føle når vores verednsbillede, pludselig, ændrer sig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Prøver lige at tagge dig, Holger..
Holger skrev:
^^ Lader til du ikke er ene om dit synspunkt:
Snowden har en advarsel til danske politikere: En virus er skadelig - men ødelæggelsen af rettigheder er dødelig
Men der er grund til at stoppe op nu, mener Edward Snowden, den amerikanske whistleblower, der afslørede USA's massive overvågning af intetanende borgere, og nu lever under beskyttelse i Rusland.

- Coronavirus er et seriøst problem. Men det er et forbigående problem. Vi får en vaccine - og hvis vi ikke gør, får vi flok-immunitet, og så er problemet væk. Men konsekvenserne ved de beslutninger, vi tager nu, er permanente. Det er essentielt at huske i et frit samfund, siger han.

Citatet er fra en live videodebat på filmfestivalen CPH:DOX i aftes, hvor Edward Snowden blev spurgt ind til, at Statens Serum Institut i Danmark vil bruge data om danskernes færden i kampen mod corona.

DR Nyheder afslørede i går, at myndigheder har bedt om at få undersøgt, om teleselskaberne kan udlevere lokationsdata, så Seruminstituttet eksempelvis kan monitorere, om danskerne overholder reglerne om forsamling, og om regeringens corona-initiativer virker efter hensigten.
Link: https://www.dr.dk/nyheder/penge/snowden ... laeggelsen

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mht. hvorvidt Teleselskaberne kan udlevere lokationsdata for at se om Danskerne følger reglerne. Nu ved jeg ikke hvad konklusionen blev i DK, men DK og NO har samme lovgivning på dette område pga. EØS.

Og ja, her i Norge kan det sagtens lade sig gøre (indenfor GDPR's rammer), da det praktisk talt er en service man sælger til både offentlige og private organisationer. Begge de største telegiganter i Norden gør dette, og pakker det ind som "crowd analytics".

I praksis overholder man GDPR ved at forsinke udleveringen et par dage, og man udlever aldrig _data_ men giver folk adgang til en app hvor de så selv kan køre deres analyser. Alt data er også aggregeret op, så klynger < X mennesker ikke bliver vist, og man derved ikke kan identificere individer.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak for info.

Stor respekt for Snowden.

Nyt svar