Ny SEM fra Tom Oberheim.

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Re: Ny SEM fra Tom Oberheim.

Indlæg af GeorgeHayduke »

Razmo skrev:Jeg foretrækker faktisk at have mine synths i et rack, og have et enkelt masterkeyboard... både af pladsmæssige grunde, men også fordi jeg ikke gider rende fra herodes til pilatus for at dreje på et par knapper eller klimpre på tangenterne...
Men man skal jo dreje på de store lækre knapper, når man tracker, så lyden hele tiden ændrer sig lidt. Din dovne hund, you gotta wooooork :-P Hehe.

Derudover er jeg bange for, at markedet for denne slags synths ikke er særligt stort, og han nok med salgsfordel kan lave den så tæt på den gamle model som muligt, for at få 'de gamle' med, og sådan at 'de nye' (mig) kan få en smag af fordums storhedstider, - helt som dengang. Og ja, dermed er vintage gearlyst med til at sælge sådan en maskine.

Men som sagt: Oberheim SEM kan næsten ingenting, ifht. moderne synth. Jeg tror at softsynth-generationen (kan de ikke høre hvor trist det lyder??) er svær at få over på noget der er meget dyrt, og kan meget lidt. Folk sætter jo ikke ordentlig pris på lydkvalitet, og forstår ikke hvor dyre disse helt analoge synths er, og altid har været det.
Den manglende kvalitetsforståelse er jo hele paradokset ved den digitale revolution. Meget moderne musik lyder jo af helvede til, folk sætter ikke så store krav til en god grundlyd.Så nej, jeg tror ikke markedet er særligt stort for den her slags, det er et udpræget nørd/liebhaver-marked, desværre. Der tror jeg han har bedømt at han skal lave den så tæt på originalen, som overhovedet muligt, for at kunne flytte bare et mindre antal.

Medlemsavatar
Kasper.
Medlem
Indlæg: 1229
Sted: København

Indlæg af Kasper. »

findes der software emuleringer?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:
Razmo skrev:Jeg foretrækker faktisk at have mine synths i et rack, og have et enkelt masterkeyboard... både af pladsmæssige grunde, men også fordi jeg ikke gider rende fra herodes til pilatus for at dreje på et par knapper eller klimpre på tangenterne...
Men man skal jo dreje på de store lækre knapper, når man tracker, så lyden hele tiden ændrer sig lidt. Din dovne hund, you gotta wooooork :-P Hehe.

Derudover er jeg bange for, at markedet for denne slags synths ikke er særligt stort, og han nok med salgsfordel kan lave den så tæt på den gamle model som muligt, for at få 'de gamle' med, og sådan at 'de nye' (mig) kan få en smag af fordums storhedstider, - helt som dengang. Og ja, dermed er vintage gearlyst med til at sælge sådan en maskine.

Men som sagt: Oberheim SEM kan næsten ingenting, ifht. moderne synth. Jeg tror at softsynth-generationen (kan de ikke høre hvor trist det lyder??) er svær at få over på noget der er meget dyrt, og kan meget lidt. Folk sætter jo ikke ordentlig pris på lydkvalitet, og forstår ikke hvor dyre disse helt analoge synths er, og altid har været det.
Den manglende kvalitetsforståelse er jo hele paradokset ved den digitale revolution. Meget moderne musik lyder jo af helvede til, folk sætter ikke så store krav til en god grundlyd.Så nej, jeg tror ikke markedet er særligt stort for den her slags, det er et udpræget nørd/liebhaver-marked, desværre. Der tror jeg han har bedømt at han skal lave den så tæt på originalen, som overhovedet muligt, for at kunne flytte bare et mindre antal.
Det har jeg sgi' da MIDI til :dollargrin: ... så længe maskinerne ikke er 100% analoge selvfølgeligt, for så er jeg jo tvunget til at tweake :lol:

Det er netop DET der er humlen i det jeg prøver at sige... at vi ikke alle laver musik på samme måde, og at der vil side nogen (som mig) derude og ønske at sådan et stykke dejlig fed analog historie kunne puttes i noget mere kompakt, uden at gå på kompromis med lyden... for jo, en SEM kan noget som nyere ikke kan; den kan lyde FED, og ANALOGT fordi den benytter descrete components (har jeg forstået på det)... det er jo derfor man køber alt det analoge grej... fordi det har en fed lyd, hvor det nye digitale kan en hulens masse (jeg ikek har brug for), men ikke lyder sådan.

Nå... men mon ikke vi har tærsket langhalm nok på Tom's vidunder? :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Kasper. skrev:findes der software emuleringer?
Ikke nogen jeg kender til... men nu bruger jeg heller ikke software selv... men selv om der gør, så tror jeg der er meget andet og bedre software end en SEM emulering, for den vil aligevel ikke lyde 100% som en SEM, og jeg tror det er derfor man vil købe sådan et stykke hardware... fordi man vil have DEN lyd...

men der er da sikkert nogen der har prøvet sig med en softsynth version af SEM'en... mon ikke den i så fald kan findes på KVR?
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Razmo skrev:... Det har jeg sgi' da MIDI til :dollargrin: ... så længe maskinerne ikke er 100% analoge selvfølgeligt, for så er jeg jo tvunget til at tweake :lol:
...
Hehe, jeg forstår skam udemærket dit synspunkt, og jeg er da også megaglad for, at jeg styre min Mopho så meget som jeg kan, fra computeren, og gemme fulde patches via editoren, og automatisere den via midi. Ja, jeg har endda brokket mig over at der aldrig kom den VST-editor når de nu havde lovet det! Jeg håber stadig der kommer VST til Tetra'en, for så er jeg solgt :)

Og jeg har skam også tænkt mig at forsøge at styre SEM'en via en midi-cv converter, så jeg kan genskabe visse vitale 'bevægelser'. Men jeg vil opfatte den som et instrument man aldrig vil kunne spille helt ens på, to gange. Det tror jeg ikke nødvendigvis er dårligt for kreativiteten, at skulle tage en hurtig beslutning ;) Jeg ser derfor Mopho'en (el. andre. mere moderne analoge/va-synths) som een slags værktøj, og SEM'en som et andet.

Og nej, der bli'r ikke tærsket langhalm, det er jo en veritabel sensation :shock: :-D

Og jeg håber det kan hjælpe med til at holde trenden gående, med at 'de gamle' finder guldet frem igen.

For nylig kom Moog jo med en reissue af deres Taurus-pedaler, men det er sgu' mere end jeg lige vil/kan lægge, selv for sådan en legende. Og så kom reissue af Fairlight - insane, hvad fanden vil folk med den, lol, det går over min forstand. Men hvad med en reissue af Pro-One, Oscar el lign. Jeg håber det kommer til at ske i højere grad. Det kan måske også være med til at friste flere producenter til at lave helt nye analoge synth, og ikke kun inden for det modulare område.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:
Razmo skrev:... Det har jeg sgi' da MIDI til :dollargrin: ... så længe maskinerne ikke er 100% analoge selvfølgeligt, for så er jeg jo tvunget til at tweake :lol:
...
Hehe, jeg forstår skam udemærket dit synspunkt, og jeg er da også megaglad for, at jeg styre min Mopho så meget som jeg kan, fra computeren, og gemme fulde patches via editoren, og automatisere den via midi. Ja, jeg har endda brokket mig over at der aldrig kom den VST-editor når de nu havde lovet det! Jeg håber stadig der kommer VST til Tetra'en, for så er jeg solgt :)

Og jeg har skam også tænkt mig at forsøge at styre SEM'en via en midi-cv converter, så jeg kan genskabe visse vitale 'bevægelser'. Men jeg vil opfatte den som et instrument man aldrig vil kunne spille helt ens på, to gange. Det tror jeg ikke nødvendigvis er dårligt for kreativiteten, at skulle tage en hurtig beslutning ;) Jeg ser derfor Mopho'en (el. andre. mere moderne analoge/va-synths) som een slags værktøj, og SEM'en som et andet.

Og nej, der bli'r ikke tærsket langhalm, det er jo en veritabel sensation :shock: :-D

Og jeg håber det kan hjælpe med til at holde trenden gående, med at 'de gamle' finder guldet frem igen.

For nylig kom Moog jo med en reissue af deres Taurus-pedaler, men det er sgu' mere end jeg lige vil/kan lægge, selv for sådan en legende. Og så kom reissue af Fairlight - insane, hvad fanden vil folk med den, lol, det går over min forstand. Men hvad med en reissue af Pro-One, Oscar el lign. Jeg håber det kommer til at ske i højere grad. Det kan måske også være med til at friste flere producenter til at lave helt nye analoge synth, og ikke kun inden for det modulare område.
Nåå, så taler vi trods alt samme sprog :dollargrin:

Er enig med Mopho'en... har selv en, selv om den dog er til salg på DBA i øjeblikket. Jeg køber nemlig en Tetra så snart jeg kan.

Hvad angår editor, så bruger jeg stadig goe gamle SoundDiver... og jeg har allerede lavet en fuld editor til Mopho'en til SoundDiver, og det samme gør jeg til Tetra'en 8-) På den måde er jeg fri for at vente på diverse editors eller VSTi, laver dem bare selv :dollargrin: ... Men med SEM'en må jeg nok ha' gang i "fingermusklerne" :)

Her er et billede af Mopho Editoren i SoundDiver... eller noget af den:

Billede
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Razmo skrev:
Er enig med Mopho'en... har selv en, selv om den dog er til salg på DBA i øjeblikket. Jeg køber nemlig en Tetra så snart jeg kan.
Jeg ender nok med at gøre det samme. Analoge pads, mmmmmm. Og seperate udgange til de fire stemmer. Man kan nok lave en ordentlig gang ballade med sådan en fætter.
Razmo skrev: Hvad angår editor, så bruger jeg stadig goe gamle SoundDiver... og jeg har allerede lavet en fuld editor til Mopho'en til SoundDiver, og det samme gør jeg til Tetra'en 8-) På den måde er jeg fri for at vente på diverse editors eller VSTi, laver dem bare selv :dollargrin: ... Men med SEM'en må jeg nok ha' gang i "fingermusklerne" :)
..
OK, jeg har aldrig prøvet programmet. Er det VST/VSTi, eller er det eksternt?

Jeg synes egentlig at DSIs editorer er gode, også de gratis, men VST/i er jo alligevel federe.

Jeg vil mægtigt gerne høre om erfaringer med at kontrollere SEM'en via SoundDiver, du må endelig rapportere i fremtiden!

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:
Razmo skrev:
Er enig med Mopho'en... har selv en, selv om den dog er til salg på DBA i øjeblikket. Jeg køber nemlig en Tetra så snart jeg kan.
Jeg ender nok med at gøre det samme. Analoge pads, mmmmmm. Og seperate udgange til de fire stemmer. Man kan nok lave en ordentlig gang ballade med sådan en fætter.
Razmo skrev: Hvad angår editor, så bruger jeg stadig goe gamle SoundDiver... og jeg har allerede lavet en fuld editor til Mopho'en til SoundDiver, og det samme gør jeg til Tetra'en 8-) På den måde er jeg fri for at vente på diverse editors eller VSTi, laver dem bare selv :dollargrin: ... Men med SEM'en må jeg nok ha' gang i "fingermusklerne" :)
..
OK, jeg har aldrig prøvet programmet. Er det VST/VSTi, eller er det eksternt?

Jeg synes egentlig at DSIs editorer er gode, også de gratis, men VST/i er jo alligevel federe.

Jeg vil mægtigt gerne høre om erfaringer med at kontrollere SEM'en via SoundDiver, du må endelig rapportere i fremtiden!
SoundDiver er et nu unsupported program fra Emagic... det arbejdede (kan arbejde) sammen med Logic Audio, men det er i sig selv et standalone program til at styre hardware synthesizers og alt muligt andet der kan kontrolleres via MIDI... Desvære supportes det kke mere, men det kan godt sættes op til at virke aligevel, og jeg kan ikke undvære det i hvert fald... har det kørende i baggrunden når jeg laver musik så jeg kan styre stort set alt fra computeren.

Hvad angår SEM'en, så tvivler jeg på at den bliver "styrbar" via MIDI System Exclusive, selv i MIDI versionen... så her er der ingen vej udenom, der skal tweakes og der er jo heller ingen patch storage på den, så det siger næsten sig selv.

Der går nok også lige lidft inden JEG køber en SEM... pt. venter jeg på en Vermona DRM1 mk3 analog trommemaskine, samt en analog stringer effect box fra Synthoma, og de er ikke helt billige (for MIN pengepung, og det er snart jul! :dollargrin: )
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Den der stringer-chorus lyder så svinefedt :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:Den der stringer-chorus lyder så svinefedt :)
Det gør den nemlig... og han er faktisk ved at lave version 2 af den, det står der bare ikke noget om på hjemmesiden, og det er en af dem jeg har bestilt (version 1 laver han ikke mere)... forskellen er at den har fået bla.a. stereo ind / Stereo Out, samt nogle flere features jeg ikke lige kan huske... han er en ekstrem venlig og meget sympatisk mand at skrive med, og han svarer på selv de mest tekniske spørgsmål eller custom designer ens unit hvis man ønsker f.eks. CV outs osv...

Når man er Jarre fan som jeg er, og vil lave den type musik, MÅ man bare have sådan en dims, og koble den sammen med en EH Smallstone phaser... instant Eminint Unique 310/Solina Jarre stemning hehe :dollargrin: ... glæder mig i hvert fald til at tweake på den 8-)

Og til dem der ikke ved hvad det er, så kig her:

http://www.synthoma.net/p/index.php?lang=es

Er ret vild med det klip her: http://www.youtube.com/watch?v=Ih_f-9g7 ... r_embedded
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Nice. Det lyder som en god plan 8-) Læg endelig nogen lydclip op af chorus og det hele når du får det sat op. Ja, den lyder godt nok instant-stringer den chorus der, ved den rette setting ihvertfald. Og med en god analog synth bagved er det jo faktisk også en to-komponentsstringer - der bare kan lidt mere!

Tjek: Jeg mådte lige tjekke ud hvad du snakkede om, og faldt over den der!
Senest rettet af GeorgeHayduke tirs 3. nov 2009 20:01, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Så er der vist gang i shipping :-)
http://www.audiomidi.com/VP_Tom_Oberheim.aspx

KennethA
KennethA

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Ohh, d'herrer. Jeg tror den kan blive dyr i tolden :-x Hvad skyder I på?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:Ohh, d'herrer. Jeg tror den kan blive dyr i tolden :-x Hvad skyder I på?
Yep... jeg har også luret lidt på tols og moms for et stykke tid siden da jeg lurede på SEM'en... det lader til at man godt kan regne med 25-30% oven i hatten hvis man ikke er heldig at have en god ven i USA, der kan sende en "gave" :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Nu løber jeg chancen for at blive jordet fuldstændigt :-D men...


Er det ikke bare en arpeggiator med "hold"-funktion og LFO-filtre?

/BB

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Båtbåt skrev:Nu løber jeg chancen for at blive jordet fuldstændigt :-D men...


Er det ikke bare en arpeggiator med "hold"-funktion og LFO-filtre?

/BB
Det kan den godt være jo :dollargrin: ... bla.a.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

SÅ ER DEN PÅ VEJ TIL PAPA!!!!

Uhhhh, frygter told :-x

Men glæder mig :D

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

"
11/27/200909:06 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN
11/26/2009 09:28 pm KOELN (COLOGNE), DE ARRIVAL SCAN
11/26/2009 10:41 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN
"
Hvad sker der?!? :-x

--

edit:
"11/28/2009 00:37 am KOELN (COLOGNE), DE UNLOAD SCAN
11/27/2009 09:55 pm KOELN (COLOGNE), DE ARRIVAL SCAN
11/27/2009 09:06 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN
11/26/2009 09:28 pm KOELN (COLOGNE), DE ARRIVAL SCAN
11/26/2009 10:41 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN"

8-)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

"
11/27/200909:06 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN
11/26/2009 09:28 pm KOELN (COLOGNE), DE ARRIVAL SCAN
11/26/2009 10:41 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN
"
Hvad sker der?!? :-x

--

edit:
"11/28/2009 00:37 am KOELN (COLOGNE), DE UNLOAD SCAN
11/27/2009 09:55 pm KOELN (COLOGNE), DE ARRIVAL SCAN
11/27/2009 09:06 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN
11/26/2009 09:28 pm KOELN (COLOGNE), DE ARRIVAL SCAN
11/26/2009 10:41 am PHILADELPHIA, PA, US DEPARTURE SCAN"

8-)
Håber den når sikkert frem :lol: ... Var det versionen med eller uden MIDI du bestilte? ... spændende om "brødkassen" er pengene værd så :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Razmo skrev:
Håber den når sikkert frem :lol: ... Var det versionen med eller uden MIDI du bestilte? ... spændende om "brødkassen" er pengene værd så :dollargrin:
JEG HAR DEN, YEEES!

Det er patch versionen, fik min Kenton konverter igår.

INGEN TOLDPAPIRER :dollargrin:

Serienummer 0065

lalalalalalalalallalallala, hvorfor er jeg p arbjde lige nu..... jeg tror pludselig jeg er blevet så syyg, så syyyg :dollargrin:

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

GeorgeHayduke skrev:
Razmo skrev:
Håber den når sikkert frem :lol: ... Var det versionen med eller uden MIDI du bestilte? ... spændende om "brødkassen" er pengene værd så :dollargrin:
JEG HAR DEN, YEEES!

Det er patch versionen, fik min Kenton konverter igår.

INGEN TOLDPAPIRER :dollargrin:

Serienummer 0065

lalalalalalalalallalallala, hvorfor er jeg p arbjde lige nu..... jeg tror pludselig jeg er blevet så syyg, så syyyg :dollargrin:
Bare rolig, det er næppe svine influenza, snarere gear syge... det kan man leve med.... hvis man altså har penge nok :dollargrin: ... men tillykke med den... gi' lige et par ord om dit førstehåndsindtryk, når du er kommet hjem, og har fået termometeret ud af agterstavnen og afprøvet :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Razmo skrev:...
Bare rolig, det er næppe svine influenza, snarere gear syge... det kan man leve med.... hvis man altså har penge nok :dollargrin: ... men tillykke med den... gi' lige et par ord om dit førstehåndsindtryk, når du er kommet hjem, og har fået termometeret ud af agterstavnen og afprøvet :dollargrin:
Hehe, jeg tror du forstår mig bedre end kæresten :D

Ja, der kommer helt klart lydbidder her i tråden !

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

billeder...! lyd...! nu...!

Glæder mig til at høre hvad du syns...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

GOGOGO! :)

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Rapport:

Minijack til minijack er ej let at finde i mono, i håndkøb. :(
Så den gode sismofyt solgte mig noget kabel og nogle minijackstik. Hulk, hvor var jeg ringe til at labe kabler. Det tog mig 2 timer at lave et par stykker :dollargrin: Goddamn, jeg skal ha' en mindre loddespids, - og folk til det!!!

Nååååh, men efter at have rullet en god personalecigar var jeg klar, med krydsede fingre, og rystende hænder. (Det er i øvrigt en overraskende stor synth, og den er virkelig smuk i sit funktionelle design.)

Switch 'On'. Intet lys, ingen brummen, ingen reaktion. :|

Et hurtigt kig på konverter - ahh, intet signal. Midi settings -> klik. Hurraaahhh, nu blinker lampen i SEM'en i takt med midisignalet. Yessir.

Men ingen lyd!! Tjek chain m. guitar. Alt virker, men ingen lyd fra SEM :(

Hvad gør man så? Man sidder og mugger lidt, og drejer på knapperne, fordi de er så fede at dreje på.

Dreje, dreje, WOAAAAAA, hvad sker der, der er lyyyyyd :D

Det var VCO1, der lige skulle drejes lidt til venstre eller højre :lol: Jeg er sgu' noget af en newb :D

Nåhh, men der kører en drone, og jeg tweaker. Smooooth. Jeg har læst at den skulle være beskidt. Tja, tjo, som udgangspunkt synes jeg det lyder smooth, dejlig, balanceret. Moog's smoothness og fasthed, tænker jeg umiddelbart. Denne synth sætter virkelig softsynth i perspektiv -> et drej på en softsynth, yae, whatever. Men med hvert lille nyk på denne maskine åbnes bare en ny form for fedhed. Det er the real shit!

Og først nu åbner jeg for VCO2, jøsses.... :dollargrin:

15 minutter med drone der kører, men hvad med toner? Jeg har forbundet gate og vco1 (Tom O. har hard connected VCO1/2, nice. Man kan fjerne en lille dims, hvis man vil, men det får jeg ikke brug for) til min konverter, men ingen toner registreres. Hvad gør jeg galt, hvad mangler jeg? Hiver i kablet, woooaaaaaa, toner :D f*ck hvor er jeg dårlig til at lodde kabler. Det bli'r en om'er.

Ender med at finde en perfekt old school orgellyd og derefter en vidunderlig violin lyd, med en smule lfo.

I får lydeksempler snart ;)

Anyways, jeg er glad, og fortryder ikke at købe patch versionen, selvom det umiddelbart ville være nemmere med MIDI. Det er fandme fedt at sidde og patche, og det giver klart flere muligheder. Jeg kan jo feks sætte den til moogerfoogers, andre cv-synths eller feks et af de mange eurorack moduler.

Tom's up herfra :peace:
Senest rettet af GeorgeHayduke ons 2. dec 2009 22:06, rettet i alt 1 gang.

Nyt svar