Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Joachip »

Jeg endte alligevel med ikke at købe nogen stor dyr EQ, så det blev sådan en her i stedet til 10% af prisen:

Billede

Første beat:


"Note repeat" er en sjov feature:


Mere vanvid:


Desværre er der lidt bulder med det der USB-midi halløj. Softwaren kan kun modtage data fra dimsen, ikke sende tilbage igen som den bør (en af mine venner har en ældre model, så jeg kender da lidt til hvad den bør gøre). Men den er nu stadigvæk pengene værd.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

CGM.jpg
CGM.jpg (78.26 KiB) Vist 1909 gange
Frap Tools CGM - Whaaaaat :-D

Du spørger så: Jamen, tangerer det ikke idioti at betale det samme for to kanaler som du gav for den med 18 kanaler og 3 bånds eq, der nu står i skabet.

Jeg svarer så: Jo!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:-D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ha ha! Glæder mig til at høre den i action.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kom til at købe både ProMB og RX standard i dag

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har GAS og jeg har købt dem her af én som også har GAS!

Billede

Nu bliver jeg nødt til at høre hele min musiksamling igennem igen, for det er alligevel noget anderledes end mit gamle setup.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joachip skrev:Jeg har GAS og jeg har købt dem her af én som også har GAS!

Billede

Nu bliver jeg nødt til at høre hele min musiksamling igennem igen, for det er alligevel noget anderledes end mit gamle setup.
Fedt - det er heller ikke rigtig GAS, hvis man ikke køber :-P

Hvad havde du før? Og hvor mange timer fylder din musiksamling? :wink:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Joachip skrev:Jeg har GAS og jeg har købt dem her af én som også har GAS!

Billede

Nu bliver jeg nødt til at høre hele min musiksamling igennem igen, for det er alligevel noget anderledes end mit gamle setup.
tillykke.
Køb af gode monitor ,tror jeg, at man sjældent fortryder.
Når jeg optager, guitar for det meste, er jeg ofte usikker på om jeg hører lyden rigtigt. Så jeg afspiller filen på flere forskellige enheder. Og egentligt er det min pc på arbejde som jeg går ud fra som standard , via høretelefoner. Selvom jeg har nogle udmærkede monitors tilpasser jeg efterfølgende lyden efter arbejds pc'en.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Tak tak. :) Den mest åbenlyse forskel er bassen. Jeg troede egentlig min mellemtone på det gamle anlæg var okay, men det har faktisk også ændret sig til det bedre.

Akustisk guitar lyder flot. Jeg har ikke fået lyttet så meget på elguitar endnu. Mit gamle setup var måske lidt mere præcist mht. stereo placering, men det nye spiller rumklang super meget bedre.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg købte sådan en i dag.
https://www.gear4music.dk/da/Guitar-og- ... Q#full-des

Godt instrument.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kom til at købe den til højre i sidste ugeBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:Jeg kom til at købe den til højre i sidste ugeBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Tillykke er det en J 45 ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det må være sæson for akustiske instrumenter. Tillykke til jer begge.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jep, det er en Gibson J45 2018 standard købt til 4sounds oprydningsudsalg. Den er edderhyleme fed.

Jeg har længe været lidt frustreret over at indspille min OM42. Lige så magisk jeg synes den lyder, når man sidder med den, lige så tyndt og trist kan den lyde på indspilninger.
Så så jeg et par videoer, der nævnte at J45 var en af de allermest indspillede guitarer, fordi den altid lød rigtigt, og ganske rigtigt, når manden bare smed en mikrofon foran den hjemme i stuen lød den med det samme virkelig godt. Da jeg var i 4sound til loppemarked prøvede jeg en, og mine forventninger fra diverse videoer blev til fulde indfriet. En j45 lyder bare lige præcis som min DNA synes en akustisk guitar skal lyde, og nu hvor jeg har fået den hjem må jeg også sige, at den virker nem at indspille. Lyden er meget balanceret. Det er god bund, men den er ikke boomy.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Jep, det er en Gibson J45 2018 standard købt til 4sounds oprydningsudsalg. Den er edderhyleme fed.

Jeg har længe været lidt frustreret over at indspille min OM42. Lige så magisk jeg synes den lyder, når man sidder med den, lige så tyndt og trist kan den lyde på indspilninger.
Så så jeg et par videoer, der nævnte at J45 var en af de allermest indspillede guitarer, fordi den altid lød rigtigt, og ganske rigtigt, når manden bare smed en mikrofon foran den hjemme i stuen lød den med det samme virkelig godt. Da jeg var i 4sound til loppemarked prøvede jeg en, og mine forventninger fra diverse videoer blev til fulde indfriet. En j45 lyder bare lige præcis som min DNA synes en akustisk guitar skal lyde, og nu hvor jeg har fået den hjem må jeg også sige, at den virker nem at indspille. Lyden er meget balanceret. Det er god bund, men den er ikke boomy.
Fedt. Du må lige lægge nogle lydeksempler til os på et tidspunkt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar > Må man spørge, hvor meget du måtte slippe?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, den var på tilbud til 17k

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev: Fedt. Du må lige lægge nogle lydeksempler til os på et tidspunkt.
Så får I lige et hurtigt et, hvor jeg smadrer et par klassikere :) Begge guitarer er optaget med Warm Audio WA14 ind i en WA12-500 MkII preamp (API klon) og så bliver de lige rørt af en RNC500 kompressor, der arbejder langsomt og højst tager 3 dB. Jeg har tilføjet en minimal rumklang og en limiter i post (i bagklogskabens lys, burde jeg have kørt preampen hårdere på vej ind, så den havde omdannet nogen af de kraftige peaks til lækker saturation :) )

Det starter med OM42, så kommer J45. Det er nemt at høre, når der skiftes, for J45 er stemt en halv tone ned. Jeg håber ikke, det provokerer for meget, at tonearten sådan skifter frem og tilbage.

https://www.dropbox.com/s/megz7nql8uh7g ... t.mp3?dl=0

På mine små højttalere buldrer bassen en del (de gør nok hvad de kan for at overkompensere for størrelsen). På mine rigtige monitors, lyder det OK, meeeen hvis det nu ikke var et lydklip, ville jeg nok arbejde lidt for at dykke den buldren lidt med en dynamisk EQ / ProMB.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
Mr. Soundman skrev: Fedt. Du må lige lægge nogle lydeksempler til os på et tidspunkt.
Så får I lige et hurtigt et, hvor jeg smadrer et par klassikere :) Begge guitarer er optaget med Warm Audio WA14 ind i en WA12-500 MkII preamp (API klon) og så bliver de lige rørt af en RNC500 kompressor, der arbejder langsomt og højst tager 3 dB. Jeg har tilføjet en minimal rumklang og en limiter i post (i bagklogskabens lys, burde jeg have kørt preampen hårdere på vej ind, så den havde omdannet nogen af de kraftige peaks til lækker saturation :) )

Det starter med OM42, så kommer J45. Det er nemt at høre, når der skiftes, for J45 er stemt en halv tone ned. Jeg håber ikke, det provokerer for meget, at tonearten sådan skifter frem og tilbage.

https://www.dropbox.com/s/megz7nql8uh7g ... t.mp3?dl=0

På mine små højttalere buldrer bassen en del (de gør nok hvad de kan for at overkompensere for størrelsen). På mine rigtige monitors, lyder det OK, meeeen hvis det nu ikke var et lydklip, ville jeg nok arbejde lidt for at dykke den buldren lidt med en dynamisk EQ / ProMB.
Fedt. For mig lyder OM42 mere "harpsicord"-agtig* i imens J45 er langt mere guitar. Så jeg forstår godt, at det er et førstevalg, når der skal trackes. J45 signalerer meget mere guitar.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er helt enig :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede

Skulle bare lige kigge på den i 4Sound, men den kom sgu med hjem (Fik et godt tilbud). Damn, det er en sjov lille maskine. Langt fra den "bedst" lydende synth jeg har prøvet, men den har sin egen ting kørende og sequenceren +voice modes gør den virkelig brugbar.

Billede

Har lige bestilt den her. Er rigtig spændt på om den kan erstatte min Eventide H9. Hvis den kan, så bliver jeg sgu glad :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Heh har selv lige købt en Minilogue for ca. en måned siden. Den er ret fed og man får hurtigt lavet noget meget anvendelige lyde. Meget lidt analogt lydende synth, men kan godt lide dens ret præcise og stabile lyd. Den minder mig lidt om Nord Lead 2 både i lyden og features.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

AvS skrev:Heh har selv lige købt en Minilogue for ca. en måned siden. Den er ret fed og man får hurtigt lavet noget meget anvendelige lyde. Meget lidt analogt lydende synth, men kan godt lide dens ret præcise og stabile lyd. Den minder mig lidt om Nord Lead 2 både i lyden og features.
Er også sindsygt glad for min minilogue... men var ikke så vild med udseendet, så har moddet den lidt :-D
Vedhæftede filer
2016-06-16 12.21.02.jpg
2016-06-16 12.21.02.jpg (1.72 MiB) Vist 1574 gange

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Heh har selv lige købt en Minilogue for ca. en måned siden. Den er ret fed og man får hurtigt lavet noget meget anvendelige lyde. Meget lidt analogt lydende synth, men kan godt lide dens ret præcise og stabile lyd. Den minder mig lidt om Nord Lead 2 både i lyden og features.
Nå, sjovt :)

At den ikke er analogt lydende er jeg faktisk ikke helt enig i. Jeg havde nu gerne set at Envelopes var analoge, men jeg forstår valget og af en software envelope at være gør den det ok.

Jeg synes der er den her kontante lyd, som jeg til dato ikke har kunnet genskabe med rent software. Svært at forklare det præcist, men det står bare bedre i højttaleren, I mine ører.
Specielt når man bruger sync og ringmod og den slags ting, det bliver bare ikke det samme med software.

Jeg hører meget gerne eksempler hvis nogen derude har noget at byde ind med.

Jo, forresten, Buchla Easel V fra Arturia synes jeg kan komme tæt på, just for the record :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

EmilEmil skrev:
AvS skrev:Heh har selv lige købt en Minilogue for ca. en måned siden. Den er ret fed og man får hurtigt lavet noget meget anvendelige lyde. Meget lidt analogt lydende synth, men kan godt lide dens ret præcise og stabile lyd. Den minder mig lidt om Nord Lead 2 både i lyden og features.
Er også sindsygt glad for min minilogue... men var ikke så vild med udseendet, så har moddet den lidt :-D
Ok, schlap da lige af :shock: :thumbup:

Nyt svar