Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af DUBTEMPLE »

BOBofthePOP skrev: Yamaha SHS-10 Keytar
Med MIDI, så den bruger vi live (som supplement til Alesis Vortex, så har vi en keytar hver)
Yamaha SHS-10.jpg
Sådan en fiskede jeg op af en skradespand i fjor, syntes den har nogle lyde der er sjove, og billige på en fed måde :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:Der var en bruger herinde der havde de skrækkeligste oplevelser med Alysium AL88 ,.. han opgav ,.. supporten var vist også elendig, ud over at det de havde solgt var noget som vist ikke sælig mange nogensinde fik til at virke. Om nogen.
Den fås heller ikke længere... AL88 var til LAN, den jeg har købt er til USB3.0 så jeg håber det gør forskellen... jeg ser heller ikke nogen pointe i at bruge LAN til formålet, jeg har kun ét stik i min computer af den slags, og det bruges til internettet, ellers skal det tilsluttes routeren sammen med en masse andre netværksting... det ville jeg ikke føle mig sikker ved.

Om det kommer til at virke med USB3.0 må jeg jo så se... forskellen er jo at det er to vidt forskellige protokoller, og at indmaden er designet af Ploytec som også leverer til ESI, MIDITECH og flere andre fabrikanter, og ESI's tidligere USB2.0 interfaces fik gode anmeldelser som byggede på Ploytech's USB chips... Det nye 88 MIDIFACE fra ESI er også USB3.0, og må derfor også bruge Ploytech teknologi... ellers tror jeg heller ikke Ploytech ville reklamere for deres produkter på deres hjemmeside :)

Jeg håber bare det virker, for er træt af at bruge 8 USB porte på at få 8 synths til at køre, hvis det kan gøres fra ét USB stik, plus at have alle porte i samme fysiske boks også er velkommen her.

Men jeg skal nok rante om funktionaliteten når jeg har testet det af... i min blog ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Razmo skrev:
Men jeg skal nok rante om funktionaliteten når jeg har testet det af... i min blog ;)

Meget gerne

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

DUBTEMPLE skrev:
BOBofthePOP skrev: Yamaha SHS-10 Keytar
Med MIDI, så den bruger vi live (som supplement til Alesis Vortex, så har vi en keytar hver)
Yamaha SHS-10.jpg
Sådan en fiskede jeg op af en skradespand i fjor, syntes den har nogle lyde der er sjove, og billige på en fed måde :-)
Ja, den har bestemt en god samling corny lyde og rytmer.
Men grunden til at jeg købte den var nu, at det lille stykke legetøj fra 80'erne dælme har MIDI!
Og SÅ passer den pludselig ind i vores live set-up :-D
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er kommet en ny beboer i 500 racket
IMG_20170812_145635_small.jpg
IMG_20170812_145635_small.jpg (235.59 KiB) Vist 1379 gange
Jeg ville godt have et supplement til 7X-500 (1176 style comp), og ind til nu virker RNC500 til at være et rigtig godt valg. Jeg har testet med lidt speak, og 7X er rigtig god til at nappe de vildeste peaks, mens RNCen holder stemmen fint på plads (super nice mode). De fire moduler er en glimrende vokalkæde til sammen, eller der kan være en kompressor til hver af mine preamps (har også en ISA One), så der er to fornuftige inputkæder, når der er brug for det. (for eksempel RNC på kick og 7X på snare)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg var i 4sound igår og kigge på nogle billige monitors, mens mine gamle krk Rockit8 skal på værksted. Det endte sgu med at jeg købte 2 nye Dynaudio 8 monitors;)

Jeg havde hørt dem før og tænkt at de var megafede, og da jeg stod i butikken og prøvede de forskellige var de bare ligesom om at jeg forelskede mig i lyden. Eller det vil sige, jeg brød mig ikke synderligt om "lyden" da jeg synes den var meget ren/ikke farvet/svært at forklare, men den virkede nærmest kirurgisk ren?? Jeg blev sgu forelsket lige der, så jeg købte demomodellerne til en god pris:) Dem er jeg svært glad for <3

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg var faktisk ikke den eneste, der fik nyt gear i 4sound. Det gjorde knægten også :)

(Og I hører også min nye RNC comp i klippet)



Hold kæft, det er svært at spille på så små bånd.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Guitarlele fra yamaha? Jeg har kigget på den, det er meget fedt. Den lyder godt.

Ukulele er egentlig bare en guitars 5. bånd uden de to dybeste strenge, det er de ihvertfald dem jeg støder på i butikkerne, troede egentlig de var stemt i kvinter frem for kvarter som på en guitar.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes man får åndsvagt meget guitar for de 450 kroner, og ja guitarlele fra yamaha. Jeg kunne sagtens se mig selv bruge den på indspilninger. Den har en fin klar lyd synes jeg.

Ukulele er lidt noget rod for mig. Kun fire strenge og en lys streng et forkert sted. Det virker bare ikke for mig.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

huh? 450? Jeg har set den til 1200,- mener jeg. Måske husker jeg forkert. Det er overraskende billigt, meget guitarlele for pengene.

Ja, klar fin lyd. Lang tid siden jeg har brugt mine sE5'ere, havde noget brum-problem, men det kan osse være fordi jeg er gået over til et andet lydkort med vildere preamps og er kommet til at trække støjgulvet for meget med op. Må lige finde dem frem igen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg gav i hvert fald kun 450 :-)

Jeg er rimelig glad for min sE5

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så blev familien komplet, i hvert fald ind til december hvor MEDUSA kommer på markedet :) ... Jeg er hermed også komplet fri for store avancerede og komplicerede synths, da det var den sidste synth (Prophet 12) der måtte "lade livet" for den her rædselskasse :) ... min nuværende eneste polyfoniske synth... resten er parafonisk eller monofonisk... dejligt simple at editere, og fed analog oldschool støvet lyd, lige som jeg vil have det :)
Vedhæftede filer
abyss-top.jpg
abyss-top.jpg (332.96 KiB) Vist 1286 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Billede

En MantaMate till min Synderphonics Manta som ikke været brugt meget de sidste år fik plads i et af mine DIY-eurorack. Rigtigt fed controller, men også en fantastisk sequencer. Endelig!

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

DUBTEMPLE skrev:Der var en bruger herinde der havde de skrækkeligste oplevelser med Alysium AL88 ,.. han opgav ,.. supporten var vist også elendig, ud over at det de havde solgt var noget som vist ikke sælig mange nogensinde fik til at virke. Om nogen.
Den bruger var mig :oops: Jeg er dog ret sikker på at udgaven med USB er vejen frem - via netværk = rent helvede.

BOBofthePOP: Red glue-problemet på den JD-800 kan løses ;-) Tjek Youtube bl.a.........er ret sikker på at der ligger en guide :-)
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fik omsider ny subwoofer i studiet.
Uden sub har jeg ca. intet bas i lyttepositionen, så jeg nægtede at sidde derinde og lytte på noget som helst. Men nu er der bund igen...

Presonus Temblor T10, den gør det endnu bedre end den jeg havde før, er så glad!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Har købt Izotope RX Elements på tilbud til $29

Billede

https://www.izotope.com/en/products/rep ... -+RX+Flash
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg blev nødt til at eje en gul 3/4 guitar ... til. Nu stopper jeg også ... tror jeg.
s-l300.jpg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har købt et Tech 21 Richie Kotzen FlyRig 5 - Den er mest tænkt som et backup guitar rig, så den kører guitar ind i den ene ende og direkte til PA i den anden ende.

Men jeg synes simpelthen, den er pakket så fedt ind, så jeg blev nødt til at lave en unboxing video, selv om jeg hader den slags. Det er et produkt til 2300 kroner.

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Men jeg synes simpelthen, den er pakket så fedt ind ...
Så er du jo lige i målgruppen for hvilket som helst Appleprodukt. :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ha ha True.

Men ligesom Apple produkter, synes jeg i virkeligheden også den her er waaaaay overpriced.

Til gengæld opfylder den her rent faktisk et behov.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Unboxing er okay, men du må lige lave en demo video :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg arbejder på den. Nu skal jeg lige lære den at kende først.

Men dommen er klar - Den bliver aldrig andet end backup. Den er bestemt god nok til, at jeg kan spille et helt gig på den, og det vil være OK. Jeg vil ikke nyde det, men det vil være til at leve med. Den har størrelsen med sig, og så er hele layoutet, opbygningen samt valget af features bare rigtig godt tænkt. Amp delen lyder ikke specielt godt. Den er OK, men grundlæggende synes, jeg det lyder uldent. OMG pedalen lyder stjernegodt. Det er fandeme en drive pedal, der vil noget. Delay lyder fint - specielt til når den i virkeligheden bare ligger og fungerer som lidt baggrunds ambience chorus.

Men altså for 5-6 gange prisen kan man købe en AX8, der indeholder 250 amp modeller, der alle lyder bedre end denne ene, 30 drive pedaler og verdensklasseeffekter, der dækker alt fra auto wah/envelope filters til modulation phaser, delays, rumklange, you name it.

Men jeg er glad, for når jeg har eksperimenteret lidt mere, kan jeg gå ud og lægge den i bilen, og så er jeg altid beredt, hvis mit main setup skulle bryde sammen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg er gået i field recording mode da jeg har fået en spændende opgave hvor jeg skal levere nogle lyde. Har i den forbindelse købt et par Luhd PM-01Binaural in-ear mics:
luhd_mics.jpg
luhd_mics.jpg (142.47 KiB) Vist 961 gange
http://www.luhd-mics.com/store/p16/PM-01Binaural.html

Det er en norsk gut som laver dem. De er ret lækkert lavet og lyder glimrende. Her er et par lyde jeg har optaget med dem:
https://soundcloud.com/glemt/oceanwaves ... al/s-1iTPy
https://soundcloud.com/glemt/highway-binaural/s-del3z
https://soundcloud.com/glemt/seagulls-binaural/s-IErzu

De er ekstremt følsomme, så de er gode til lave lyde. Outputtet dog enormt dynamisk, så et lille spike i lydniveau resulterer i et stort peak i optagelsen, hvilket gør dem bedst egnet til at optage ambiences uden de store udsving.

Har også købt en batteridreven preamp til mine Beyer Dynamics MC930, som jeg ellers bruger for sjældent:
juicedLink_RA333_RA333_Riggy_Assist_Low_Noise_1338494129000_868931.jpg
juicedLink_RA333_RA333_Riggy_Assist_Low_Noise_1338494129000_868931.jpg (41.05 KiB) Vist 961 gange
Har kort teste preampen og den lader til at være meget støjsvag. :thumbup:

Skal have bygget mig et lille rig, som kan holde min Sony PCM M-10, ovenstående preamp og mine MC930'ere.

EDIT: Fikset alle links.
Senest rettet af AvS ons 30. aug 2017 13:39, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt Andreas!
EDIT: dine links virker nu. :)

Ved du noget om hvilke mikrofoner der er brugt i dem? Jeg lavede jo tidligere denne tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=73938

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Igen anelse men nok nogle billige electret kapsler.

Nyt svar