Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af docone »

Ja den er tung men det hjælper med en god rem og en kamera i hver side, så er der næsten ligevægt. Jeg har købt den brugt men det kan ikke ses på den.
Har lige sat min sigma 70-200 mm til salg hvis du skulle være interesseret.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Den er simpelthen for billig i forhold til hvad den kan, at det bare er umuligt at lade være... og det lader også til den har en nem SysEx specs så der kan laves editor til den i SoundDiver, så det skal prøves :)
Vedhæftede filer
61Zu9WOb5AL._SL1000_.jpg
61Zu9WOb5AL._SL1000_.jpg (77.47 KiB) Vist 1319 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ups! ... der var lige lidt penge til overs, og jeg synes jeg længe har været nysgerrig på at lege med den her, så nu er den også på vej... hvis det så ikke er noget, kan den jo altid sendes tilbage igen :)
Vedhæftede filer
Products1002939-1200x1200-419326592.jpg
Products1002939-1200x1200-419326592.jpg (94.61 KiB) Vist 1302 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Razmo skrev:Ups! ... der var lige lidt penge til overs, og jeg synes jeg længe har været nysgerrig på at lege med den her, så nu er den også på vej... hvis det så ikke er noget, kan den jo altid sendes tilbage igen :)
En større udfording at lave preset-pakke til! :-P

En sample pack måske? :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

SustainerPlayer skrev:
Razmo skrev:Ups! ... der var lige lidt penge til overs, og jeg synes jeg længe har været nysgerrig på at lege med den her, så nu er den også på vej... hvis det så ikke er noget, kan den jo altid sendes tilbage igen :)
En større udfording at lave preset-pakke til! :-P

En sample pack måske? :)
Ja, presets kan man jo ikke lave... jo samples kunne man jo godt, men det er nu ikke det jeg havde i tankerne med den... grunden til at jeg nu kigger lidt på semi-modular monosynths er, at jeg aldrig synes jeg er helt tilfreds med de bas-lyde de polyfoniske kan lave... de er gerne lidt for "tynde" i lyden til det jeg plejer at bruge.. .min erfaring er, at jeg får de bedste basser med 100% analoge osc/filter/amp i monofoniske synths, så vil godt have lidt forskellige "flavors" af filtre... så skal have købt nogle semo-modulars med tiden til dette formål... Model D og Erebus V3 er også i kiggerten... måske også Crave... det må tiden vise... Behringer maskinerne er også til at betale... trods alt.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nice nok. Tillykke med dem.
Deepmind kender jeg efterhånden (og køber nok også en relativt snart), men jeg er spændt på at høre hvad du synes om Neutron.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Razmo skrev:
SustainerPlayer skrev:
En større udfording at lave preset-pakke til! :-P

En sample pack måske?
Ja, presets kan man jo ikke lave
Hvorfor kan man ikke lave presets til den? Kan den ikke gemme presets eller kan man ikke importere dem ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bredal187 skrev:
Hvorfor kan man ikke lave presets til den? Kan den ikke gemme presets eller kan man ikke importere dem ?
Nej - den kan ikke gemme presets. Faktisk er alle Behringers synths minus Deepmind uden mulighed for at gemme presets.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

bredal187 skrev:
Razmo skrev:
SustainerPlayer skrev:
En større udfording at lave preset-pakke til! :-P

En sample pack måske?
Ja, presets kan man jo ikke lave
Hvorfor kan man ikke lave presets til den? Kan den ikke gemme presets eller kan man ikke importere dem ?
Den har ikke en microprocessor og hukommelse der kan kontrollere da analoge dele... det er en analog synth, og knobs er hardwired ind i det analoge kredsløb... Den har dog en firmware, så den har sådan set en microprocessor alligevel, men den bruges kun til at styrre MIDI interfacet, og så LFO'en som også er digital... resten er analog.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Indlæg af WarmJet »

For et par uger siden fik jeg endelig fat på min første rigtige "voksenbåndoptager" i form af en Otari MTR-90 MKII i pænt god stand.
Hovederne har masser af liv tilbage, den er blevet kalibreret af Kronborg Elektronik og lyder fremragende og i morgen skal den lige have fikset et mindre problem med tension rollers og får i den forbindelse nye lejer.
Det er awesome ikke konstant at skulle fokusere på at holde båndstøjen fra min Fostex G16 nede, har fået et noget nemmere arbejdsflow og generelt bare en "større" lyd.

Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er noget dejlig mojo-vibe over sådan en båndmaskine.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

WarmJet skrev:For et par uger siden fik jeg endelig fat på min første rigtige "voksenbåndoptager" i form af en Otari MTR-90 MKII i pænt god stand.
Hovederne har masser af liv tilbage, den er blevet kalibreret af Kronborg Elektronik og lyder fremragende og i morgen skal den lige have fikset et mindre problem med tension rollers og får i den forbindelse nye lejer.
Det er awesome ikke konstant at skulle fokusere på at holde båndstøjen fra min Fostex G16 nede, har fået et noget nemmere arbejdsflow og generelt bare en "større" lyd.
Tillykke med vidunderet, hvor ER den bare fed :-)

Selv har jeg taget beslutningen om at sætte grænsen ved båndmaskine, og kun købe en gammel analog-pult,.. (netop anskaffet)

Computeren får gøre det ud for multitracker her hos mig, men jeg kan sikkert nå et lille stykke af vejen med tape-emulering plugs)
/Dub

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

WarmJet skrev:For et par uger siden fik jeg endelig fat på min første rigtige "voksenbåndoptager" i form af en Otari MTR-90 MKII i pænt god stand.
Hovederne har masser af liv tilbage, den er blevet kalibreret af Kronborg Elektronik og lyder fremragende og i morgen skal den lige have fikset et mindre problem med tension rollers og får i den forbindelse nye lejer.
Det er awesome ikke konstant at skulle fokusere på at holde båndstøjen fra min Fostex G16 nede, har fået et noget nemmere arbejdsflow og generelt bare en "større" lyd.
Du kan hvis godt li' båndoptager - ikke mindre en tre på billedet.

Er det ikke helt vildt dyrt at holde sådan en fætter kørende - service, reservedelt og ikke mindst bånd? Altså den store.

Men fed det er den sku. :roll: :roll:

Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Indlæg af WarmJet »

docone skrev: Du kan hvis godt li' båndoptager - ikke mindre en tre på billedet.

Er det ikke helt vildt dyrt at holde sådan en fætter kørende - service, reservedelt og ikke mindst bånd? Altså den store.

Men fed det er den sku. :roll: :roll:
Ja for fanden, f*cking elsker båndoptagere 8-)
Nu har jeg lige fået maskinen, så det er umuligt at sige med sikkerhed endnu. Men har researchet som en gal i årevis og fordelen ved MTR-90 MKII er at den er en rigtig arbejdshest der sjældent går ned, så længe man sørger for at det ret komplekse båndstyr bare er i orden. Derudover er der vildt mange derude, så der er en del reservedele og mange teknikere der kender dem. Man kan mig bekendt stadig købe en del stumper direkte fra Otari. Tricket med båndoptagere er at ikke spille for smart og unik med mindre man er et reperationsgeni eller man får dem kastet i nakken. Foreløbig har jeg bare smidt 1500 efter kalibrering og i morgen skal båndstyret lige have en tur, men det er nu kun for at passe på hovederne da det er vigtigt at sliddet ligger jævnt hvis de skal holde i længden. Måtte lige nedkæmpe min indre romantiker der havde kig på en MCI JH16, da den havde nogle problemer og der er ret få af dem i Danmark.

2" bånd er dyre fra ny, men har to workarounds; brugte bånd kan anskaffes billigt og hvis man ved hvad man skal kigge efter kan de være fremragende. Især BASF SM911 og AGFA/BASF 468 er stabile, lyder godt og udvikler stort set aldrig "sticky shed". Et andet workaround er at digitalisere sporene og genbruge båndene, men prøver at undgå det da det bare er til besvær. Så kører også med "lejebånd" som bliver slettet og genbrugt når et projekt er sluttet.

Og så er den ikke bare til hyggebrug, den skal sgu lave nogle moneter. Selvfølgelig er det økonomisk selvmord at starte et kommercielt studie, men ikke mere end et digitalt studie hvor ting bliver forældedede eller giver kompatiblitetsproblemer i tide og utide og skal udskiftes.
DUBTEMPLE skrev:
WarmJet skrev:For et par uger siden fik jeg endelig fat på min første rigtige "voksenbåndoptager" i form af en Otari MTR-90 MKII i pænt god stand.
Hovederne har masser af liv tilbage, den er blevet kalibreret af Kronborg Elektronik og lyder fremragende og i morgen skal den lige have fikset et mindre problem med tension rollers og får i den forbindelse nye lejer.
Det er awesome ikke konstant at skulle fokusere på at holde båndstøjen fra min Fostex G16 nede, har fået et noget nemmere arbejdsflow og generelt bare en "større" lyd.
Tillykke med vidunderet, hvor ER den bare fed :-)

Selv har jeg taget beslutningen om at sætte grænsen ved båndmaskine, og kun købe en gammel analog-pult,.. (netop anskaffet)

Computeren får gøre det ud for multitracker her hos mig, men jeg kan sikkert nå et lille stykke af vejen med tape-emulering plugs)
SustainerPlayer skrev:Der er noget dejlig mojo-vibe over sådan en båndmaskine.
Man skal jo bare gøre det der virker for én :-) Hvilken pult har du fået fat på? Sig til hvis du har brug for tips til routing eller et nummer på en god reparationstekniker. En rigtig pult er bare så meget sjovere at arbejde på. Men har aldrig rigtig lært at arbejde i et DAW, har kun lavet demoer i det.

Men båndoptagere er sgu ikke så besværlige som nogen gør dem til. Min Fostex G16 blev kørt benhårdt 20 til 50 timer om ugen fra jeg fik den i 2012 og skulle kun have to små fixups i løbet af de syv år. Den er ikke noget særligt lydmæssigt, men til rockmusik tager jeg den over digital til enhver tid, især på trommer.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

WarmJet skrev:
DUBTEMPLE skrev:Tillykke med vidunderet, hvor ER den bare fed :-)

Selv har jeg taget beslutningen om at sætte grænsen ved båndmaskine, og kun købe en gammel analog-pult,.. (netop anskaffet)

Computeren får gøre det ud for multitracker her hos mig, men jeg kan sikkert nå et lille stykke af vejen med tape-emulering plugs)
Man skal jo bare gøre det der virker for én :-) Hvilken pult har du fået fat på? Sig til hvis du har brug for tips til routing eller et nummer på en god reparationstekniker. En rigtig pult er bare så meget sjovere at arbejde på.
Super, takker, bare en gammel beskeden GL2000/32, ret brugt inden for min genre (klip lånt)

Blir med tiden udvidet med dir-out på alle kanaler, flere sends, samt muligvis link-systemet den er forberedt til, supply vil blive moddet til fanless

Det absolut største jeg kunne klemme ind i mit lille hjørne :-)

https://www.allen-heath.com/ahproducts/gl2000/
Vedhæftede filer
49517116_10215717858754020_5917354336949633024_o.jpg
49517116_10215717858754020_5917354336949633024_o.jpg (623.96 KiB) Vist 1131 gange
/Dub

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

Razmo skrev:Ups! ... der var lige lidt penge til overs, og jeg synes jeg længe har været nysgerrig på at lege med den her, så nu er den også på vej... hvis det så ikke er noget, kan den jo altid sendes tilbage igen :)
Hvis du sender den Neutron tilbage, så lider du af alvorlig GAS :lol: Når det så er sagt, så kan man få rigtig meget ud af den. Selv synes jeg at den indbygget BBDelay støjer som en i heldv... Overdriven kan man patche sig ud af (VCF Out - VCA In)....og hold lige øje med at VCA Bias knappen er skruet helt ned (medmindre at du absolut VIL have Drone-sound :wink: )

Mht DM12D´eren: Havde jeg i sin tid lige de sidste 800-900 kr, så havde jeg købt den. Istedet for blev det kun til DM6´eren. Behringers editor til Deepmind, er bestemt ikke helt ude i "hampen" - absolut brugbar :)
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Thomas M skrev:
Razmo skrev:Ups! ... der var lige lidt penge til overs, og jeg synes jeg længe har været nysgerrig på at lege med den her, så nu er den også på vej... hvis det så ikke er noget, kan den jo altid sendes tilbage igen :)
Hvis du sender den Neutron tilbage, så lider du af alvorlig GAS :lol: Når det så er sagt, så kan man få rigtig meget ud af den. Selv synes jeg at den indbygget BBDelay støjer som en i heldv... Overdriven kan man patche sig ud af (VCF Out - VCA In)....og hold lige øje med at VCA Bias knappen er skruet helt ned (medmindre at du absolut VIL have Drone-sound :wink: )

Mht DM12D´eren: Havde jeg i sin tid lige de sidste 800-900 kr, så havde jeg købt den. Istedet for blev det kun til DM6´eren. Behringers editor til Deepmind, er bestemt ikke helt ude i "hampen" - absolut brugbar :)
Den er sgu' allerede cancelled den ordre, for jeg fik den der grimme GAS fornemmelse af at det var et impulskøb der skred imod det workflow jeg havde lovet mig selv :oops: ... jeg holder mig til synths med presets og stereo output frem over som var min plan...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Nyt vintage gear i mit lille studie. Yamaha CS15D - virkelig en sjov lille sag med et skønt filter.
Der er presets, der via en slider kan mixes. Der er også mulighed for manuelt at lave sin egen lyd.
Nu er maskinen rengjort og på vej ind i studiet [emoji1]
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Den er virkelig svedig, både i design og lyd

Må man spørge hvad du måtte slippe?


Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Jeg syntes generelt trommemaskiner er lidt kedelige og er et af de områder hvor software gør det rigtig godt ift hardware. Dog var der en enkelt maskine, der bare har et eller andet jeg er vild med, og ikke kan lave in the box.

Byder dansebjørnen velkommen i studiet.

Billede
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg fik lige en lille pakke fra Farmen i dag, en længe ventet core station, med sidecars, til min Slate Raven. Der var lidt andre ting med også, så 65kg i alt :shock:
2019-03-12 10.05.07.jpg
2019-03-12 10.05.07.jpg (2.98 MiB) Vist 889 gange
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så er nervecenteret i mit Ambient setup hjemme... byttet for mit REV2 keyboard. Jeg er ganske tilfreds, regnede ikke med at finde en GT'er igen, men nu er den her, i fin stand, og den forlader ikke stedet igen... Den skal klare langt de fleste Ambient ting i mine fremtidige projekter, specielt hvad angår samples og manipulation af samples... helt specielt voices, hvor den er helt unik pga. VariPhrase.

På mandag kommer der en Novation - PEAK mere, så jeg har to af disse til at fungere som layers til V-Synth GT'eren... Jeg køber også snart en Future Artist - MIDI Looper som jeg vil tilslutte de to PEAKs også, så jeg kan lave loops til brug til baggrund, uden at skulle programmere tracks... er ikke så meget til programmering af musik mere... og hvis det er noget jeg bliver glad for, ja så køber jeg sgu' nok to PEAK mere, da MIDI looper'en kan håndtere fire spor, og tilslutter et Arturia KeyStep til MIDI Looperen, sådan at det bliver et sequence powerhouse jeg kan bruge som backing track.

Og sidste synth i fremtiden... QUANTUM... så er jeg covered til Ambient :)
Vedhæftede filer
IMG_20190323_083900.jpg
IMG_20190323_083900.jpg (3.2 MiB) Vist 831 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvor ville du spare meget tid i en software verden - som f.eks. Ableton. Men jeg ved godt, at det ikke er din rejse:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:og den forlader ikke stedet igen
Jo
Razmo skrev:Og sidste synth i fremtiden... QUANTUM... så er jeg covered til Ambient :)
Nej

:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ved du hvem der giver de bedste odds på det? Der MÅ være penge i det....:)

Nyt svar