Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Razmo »

Næste lydbank projekt kan snart tage form :)
Vedhæftede filer
Gallery .jpeg
Gallery .jpeg (467.54 KiB) Vist 1243 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nice. Det glæder jeg mig til at høre. Det har været meget inspirerende at lytte til dine første lydpatches.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Havde lovet mig selv jeg ikke skulle købe flere synths.. men så kom der en Ensoniq SD-1 til salg på den blå oog tja så kunne jeg sku ikke stå for fristelsen :D

Er sku rart at se at man stadig kan få en serriøs synth til 2.000 kr med ordenlige tangenter og byggekvalitet.
Vedhæftede filer
DSC03060_large.jpg
DSC03060_large.jpg (21.48 KiB) Vist 1134 gange

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

mik_c skrev:Havde lovet mig selv jeg ikke skulle købe flere synths.. men så kom der en Ensoniq SD-1 til salg på den blå oog tja så kunne jeg sku ikke stå for fristelsen :D

Er sku rart at se at man stadig kan få en serriøs synth til 2.000 kr med ordenlige tangenter og byggekvalitet.
Nice 21 eller 32 stemme? :)
What?

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

teevee skrev:
mik_c skrev:Havde lovet mig selv jeg ikke skulle købe flere synths.. men så kom der en Ensoniq SD-1 til salg på den blå oog tja så kunne jeg sku ikke stå for fristelsen :D
Er sku rart at se at man stadig kan få en serriøs synth til 2.000 kr med ordenlige tangenter og byggekvalitet.
Nice 21 eller 32 stemme? :)
Hmm ved jeg ikke .. så formoder det bare er standard 21 stemmers versionen :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skal jo videre med det der akustikmåling. Og jeg faldt alligevel i gryden med gadgets. :-P

Fabrikskalibreret og +/- 2dB - A og C vægtet målinger. Det må være fint nok til formålet.
Billede

https://www.thomann.de/dk/digital_sound_8928.htm

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Bare nysgerrig, men hvordan vil du bruge en støjmåler til akustiske målinger?
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

amolin skrev:Bare nysgerrig, men hvordan vil du bruge en støjmåler til akustiske målinger?
Nu er det jo bare en lydtryksmåler, så man f.eks. kan kalibrere et software meter til at vise korrekt decibel, eller måske sætte presets på sin volumen alt efter hvor højt man ønsker at det skal være.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
amolin skrev:Bare nysgerrig, men hvordan vil du bruge en støjmåler til akustiske målinger?
Nu er det jo bare en lydtryksmåler, så man f.eks. kan kalibrere et software meter til at vise korrekt decibel, eller måske sætte presets på sin volumen alt efter hvor højt man ønsker at det skal være.
Yep, check data, stærkt begrænset frekvens-område, så udelukkende kalibrering omkring referance-frekvens el.l.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
Hald skrev:
amolin skrev:Bare nysgerrig, men hvordan vil du bruge en støjmåler til akustiske målinger?
Nu er det jo bare en lydtryksmåler, så man f.eks. kan kalibrere et software meter til at vise korrekt decibel, eller måske sætte presets på sin volumen alt efter hvor højt man ønsker at det skal være.
Yep, check data, stærkt begrænset frekvens-område, så udelukkende kalibrering omkring referance-frekvens el.l.
Sådan cirka - ja. :)

More to come i denne tråd: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=15&t=76092

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Hald skrev:
amolin skrev:Bare nysgerrig, men hvordan vil du bruge en støjmåler til akustiske målinger?
Nu er det jo bare en lydtryksmåler, så man f.eks. kan kalibrere et software meter til at vise korrekt decibel, eller måske sætte presets på sin volumen alt efter hvor højt man ønsker at det skal være.
Jeg forstår stadig bare ikke hvad det har med akustik målinger at gøre ;)
Akustik målinger er jo som regel (altid?) Reverberation Time (RT60), det kan den der ikke måle.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

amolin skrev: Akustik målinger er jo som regel (altid?) Reverberation Time (RT60), det kan den der ikke måle.
Når du starter med at bruge Room EQ wizard skal program/setup kalibreres ind med et SPL meter, inden man går i gang med selve målingerne.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

SustainerPlayer skrev:
amolin skrev: Akustik målinger er jo som regel (altid?) Reverberation Time (RT60), det kan den der ikke måle.
Når du starter med at bruge Room EQ wizard skal program/setup kalibreres ind med et SPL meter, inden man går i gang med selve målingerne.
Det gir jo bedre mening :) (Jeg har aldrig brugt Room EQ Wizard, men jeg har været med til en del akustiske målinger på spillesteder).
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skulle egenligt bare bestille nogle strengetræer:

Billede

Men der er jo det restudsalg på Digitech-pedaler, så de her røg også med:

Billede

Billede

Og det her:

Billede

Og så den her til at øve med "off site":

Billede

Det blev nogle dyre strengetræer :-P

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede

Havde virkelig brug for noget acid i mit liv. Valget faldt på Cyclone TT 303 af forskellige årsager :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Morten B skrev:Billede

Havde virkelig brug for noget acid i mit liv. Valget faldt på Cyclone TT 303 af forskellige årsager :)
Cool - tillykke.

En af årsagerne er vel jazz?

Billede

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Cool - tillykke.

En af årsagerne er vel jazz?
Ja, den PRIMÆRE årsag er da jazz :lol:

Et par af grundende (Udover ret overbevisende lyd):

Størrelse - Passer lige præcis ned i min live kasse.
Shuffle
Mute/Hammer (Interessante funktioner til at forkorte/forlænge tonerne midlertidigt, ganske brugbart live).
Analog (Ja ja, det er sikkert bare mindtricks, ville nok være fuldt ud tilfreds med en TB-03, men det taler til min krybdyrhjerne at den har transistorer istedet for CPU :lol: ).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vidste ikke den var så lille! (hØhØ)
Overvejede du Volca Bass? Eller er det ikke acid nok?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Vidste ikke den var så lille! (hØhØ)
Overvejede du Volca Bass? Eller er det ikke acid nok?
Volca Bass? Den er da overhovedet ikke acid :-D Den mangler accents og slide er off. Resonance hyler heller ikke som den skal.

Har også allerede en Intellijel Atlantis i racket, som er inspireret af SH-101. Den kan lave fin acid, men ikke som en "rigtig" 303'er.

Der ligger enormt meget i de små detaljer, hvis det skal være den klassiske lyd, så der var "desværre" ingen vej udenom.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Fik sku lige hapset sådan en her i går :!:

Billede

Glæder mig til at skyde en masse lækker video med den !

Bruger den sammen med en Samsung 8 og appen Filmic Pro

All editing og coloar correction er i Premier Pro

Lille test jeg lavede med den i dag:


Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Fedt - se dog ud til at den hælder lige til den ene siden.

Købte selv dette objektiv (Nikon 70-200 mm 2.8 VR2) så hvis der er nogen der mangler et pas billeder siger I bare til :-D

Billede
custom virtual dice

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fandt denne lidt hang drum agtige fætter i min lokale brugbiks, til 100,- kr:
IMG_0635.JPG
IMG_0635.JPG (220.59 KiB) Vist 731 gange
Nu mangler jeg bare dreadlocks og en bong. 8-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vildt nok :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AvS skrev:Fandt denne lidt hang drum agtige fætter i min lokale brugbiks, til 100,- kr:
IMG_0635.JPG
Nu mangler jeg bare dreadlocks og en bong. 8-)
Bong kunne jeg måske forestille mig du sad med, men dreadlocks rækker fantasien ikke til :dollargrin:

Det ligner fint legetøj !
/Dub

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

docone skrev:Fedt - se dog ud til at den hælder lige til den ene siden.
Købte selv dette objektiv (Nikon 70-200 mm 2.8 VR2) så hvis der er nogen der mangler et pas billeder siger I bare til :-D
Billede
Uhh sweet linse.. den kan ikke ha været helt billig. ... Lånte engang sådan en 70-200 til noget bryllup .. men forheelvede det er noget tungt stads at futte rundt med når man er vant til små prime linser fra D serien :)

Nyt svar