Problemer med mine KRK VXT6's Limiter

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kasper Hedegård
Medlem
Indlæg: 596
Sted: Herning

Problemer med mine KRK VXT6's Limiter

Indlæg af Kasper Hedegård »

Jeg har for ca. 6måneder siden købt et sæt nye KRK VXT6 monitors. Men nu er det som om at den ene af dem ikke spiller ordentlig mere..
De er skruet op på det samme i gain og spiller lige højt ved et mono bassdrum kick, men den ene limiter slår til mange db før den anden. Dvs. Den hvor den slår senere til på når at komme helt der op hvor man man høre enheden brummer når den slår. De er stillet ens bagpå med de instillinger der nu er. Den eneste der måske ikke passer 100% er gain knappen, da det er en dreje knap, men den passer 98%

Nogen der kender til problemet, eller skal jeg den lange vej til århus for at aflevere dem til service/rep/ombyt?

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Kan ikke hjælpe... men prøv evt. at bytte rundt på kabler eller monitors. Altså tag stikket fra den venstre og sæt i den højre og omvendt. På den måde kan du finde ud af, om problemet opstår før i kæden eller om det er den ene monitor, der er syg.

KH Martin.

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Lyder de 100% ens hvis du afspiller fx hvid støj ved lavt niveau?

Medlemsavatar
Kasper Hedegård
Medlem
Indlæg: 596
Sted: Herning

Indlæg af Kasper Hedegård »

Jeps, de lyder fuldstændig ens. Eneste forskel er at den ene clipper før den anden, og den anden så ikke lyder ens fordi den ikke clipper rigtigt (Enheden brummer fordi den får for meget gas)

Nyt svar