Hardware EQ...
Hardware EQ...
Sidder og læser om hardware EQ's... skal på et tidspunkt have mig en outboard-sag. Har kig på disse:
Tube-Tech pe1c x 2
Manley Massive Passive
Gyratec XIV: Stereo Parallel-passive Equalizer
Er der andre i den kaliber, jeg bør tjekke ud? Evt. DIY?
Tube-Tech pe1c x 2
Manley Massive Passive
Gyratec XIV: Stereo Parallel-passive Equalizer
Er der andre i den kaliber, jeg bør tjekke ud? Evt. DIY?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
Skal det være stereo ?
Summit Audio EQ-200
Er så lattterligt glad for den maskine.
G14'eren er også en super maskine der kan noget ekstra - men det er også lidt af en farvelade Hvis du vil have en outboard EQ for netop at tilføje noget ganske anderledes end dine plug-ins, så er den en godt valg.
Er så lattterligt glad for den maskine.
G14'eren er også en super maskine der kan noget ekstra - men det er også lidt af en farvelade Hvis du vil have en outboard EQ for netop at tilføje noget ganske anderledes end dine plug-ins, så er den en godt valg.
- kokken4800
- Medlem
- Indlæg: 2511
- Sted: Nykøbing Falster
Argh - der var Holger hurtigst
+1 til Summit - me like
+1 til Summit - me like
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]
Summit'en er mere neutral men stadig lidt transformerlyd og så har den Gerzon shelves. Den er fleksibel fordi den desuden både har HPF og LPF (kan stackes også da hvert filter kan switches mellem hhv. HPF og LPF), øverste og nedeste bånd kan switches mellem shelf og kvasi-parametrisk og så har du to fuld parametriske bånd i lo og hi mid.
Den kan køre dual mono eller ægte stereo control og har recall. Den er 100% analog (design af Rupert Neve) men har digital kontrol.
Den kan køre dual mono eller ægte stereo control og har recall. Den er 100% analog (design af Rupert Neve) men har digital kontrol.
Jeg kan godt lide farvelade... alt mit outboard er købt med det for øjeHolger skrev:Summit Audio EQ-200
Er så lattterligt glad for den maskine.
G14'eren er også en super maskine der kan noget ekstra - men det er også lidt af en farvelade Hvis du vil have en outboard EQ for netop at tilføje noget ganske anderledes end dine plug-ins, så er den en godt valg.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
Jeg har selv luret på AMS Neve 8803'eren. Ikke mindst fordi den er forholdsvis billig. (ca 10k + momme så vidt jeg husker). Den var måske også et kig værd?
http://www.ams-neve.com/Products/Outboa ... /8803.aspx
http://www.ams-neve.com/Products/Outboa ... /8803.aspx
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]
Også et interessant emneKaaber skrev:Jeg har selv luret på AMS Neve 8803'eren. Ikke mindst fordi den er forholdsvis billig. (ca 10k + momme så vidt jeg husker). Den var måske også et kig værd?
http://www.ams-neve.com/Products/Outboa ... /8803.aspx
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
Tube tech lyder fedt uden at være voldsomt farvet. Du har jo noget tube tech kan jeg se så du kender det jo.
G14'eren er fed at drive, dvs. du bare smadre inputtet på fuld hammer og nyder et væld af overtoner, ekstra fylde, top og stereo der vælter frem. Og det er helt uden at aktivere de enkelte EQ bånd Den er meget intuitiv og nem at arbejde med når du equalizer.
Kompromiset består så i, at når G14'eren er aktiveret, så vil du kunne høre en ændring af bunden, hvilket primært er problematisk i en masteringsituation hvor du ikke vil ændre for meget dernede i hele nummeret.
Da en del af charmen efter min mening er at høre maskinens karakter, så vil den også være over the top på numre, der kræver en klinisk approach. Men på enkelte tracks i en mixsituation eller i mastering hvor du gerne vil lave lidt ballade, så er den sjov. Jeg har nogle lydklip hvis du vil høre f.eks. den saturering den kan lave.
Kompromiset består så i, at når G14'eren er aktiveret, så vil du kunne høre en ændring af bunden, hvilket primært er problematisk i en masteringsituation hvor du ikke vil ændre for meget dernede i hele nummeret.
Da en del af charmen efter min mening er at høre maskinens karakter, så vil den også være over the top på numre, der kræver en klinisk approach. Men på enkelte tracks i en mixsituation eller i mastering hvor du gerne vil lave lidt ballade, så er den sjov. Jeg har nogle lydklip hvis du vil høre f.eks. den saturering den kan lave.
Den ser spændende ud, men nøi den er også pebret! Men f*ck nogle fede features.... Midi og ingen brug for recall-sheets er et hitHolger skrev:Summit'en er mere neutral men stadig lidt transformerlyd og så har den Gerzon shelves. Den er fleksibel fordi den desuden både har HPF og LPF (kan stackes også da hvert filter kan switches mellem hhv. HPF og LPF), øverste og nedeste bånd kan switches mellem shelf og kvasi-parametrisk og så har du to fuld parametriske bånd i lo og hi mid.
Den kan køre dual mono eller ægte stereo control og har recall. Den er 100% analog (design af Rupert Neve) men har digital kontrol.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
Holger skrev:G14'eren er fed at drive, dvs. du bare smadre inputtet på fuld hammer og nyder et væld af overtoner, ekstra fylde, top og stereo der vælter frem. Og det er helt uden at aktivere de enkelte EQ bånd Den er meget intuitiv og nem at arbejde med når du equalizer.
Hehe det lader jeg så været mastering-teknikerens problemHolger skrev: Kompromiset består så i, at når G14'eren er aktiveret, så vil du kunne høre en ændring af bunden, hvilket primært er problematisk i en masteringsituation hvor du ikke vil ændre for meget dernede i hele nummeret.
Meget gerne... er det så uden aktivering af de enkelte bånd?Holger skrev: Da en del af charmen efter min mening er at høre maskinens karakter, så vil den også være over the top på numre, der kræver en klinisk approach. Men på enkelte tracks i en mixsituation eller i mastering hvor du gerne vil lave lidt ballade, så er den sjov. Jeg har nogle lydklip hvis du vil høre f.eks. den saturering den kan lave.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
Her er et G14 review du kan læse mens du venter
http://www.popmusic.dk/temp/G14-Review.pdf
©Resolution Magazine 2009 http://www.resolutionmag.com/
Som du også kan læse har den asymmetrisk gain/bandwidth kobling, hvilket er praktisk når man arbejder.
http://www.popmusic.dk/temp/G14-Review.pdf
©Resolution Magazine 2009 http://www.resolutionmag.com/
Som du også kan læse har den asymmetrisk gain/bandwidth kobling, hvilket er praktisk når man arbejder.
- Kasper Hedegård
- Medlem
- Indlæg: 596
- Sted: Herning
Stjæler lige hurtigt din tråd hvis ikke det er ok så sletter jeg bare indlægget og opretter mit eget
Kan man få en hardware EQ der styres via computer? Tænker på et analog eq der virker som et plugin, hvor man kan styre og gemme eq på computeren ala. Det man kan med logics indbyggede eq, men hvor så selve eq forgår analog?
Og kan dette overhovedet betale sig kontra en godt software løsning?
Kan man få en hardware EQ der styres via computer? Tænker på et analog eq der virker som et plugin, hvor man kan styre og gemme eq på computeren ala. Det man kan med logics indbyggede eq, men hvor så selve eq forgår analog?
Og kan dette overhovedet betale sig kontra en godt software løsning?
Helt i orden. Jo mere viden, desto bedre.Kasper Hedegård skrev:Stjæler lige hurtigt din tråd hvis ikke det er ok så sletter jeg bare indlægget og opretter mit eget
Kan man få en hardware EQ der styres via computer? Tænker på et analog eq der virker som et plugin, hvor man kan styre og gemme eq på computeren ala. Det man kan med logics indbyggede eq, men hvor så selve eq forgår analog?
Og kan dette overhovedet betale sig kontra en godt software løsning?
Både Summit Audio EQ-200 og AMS Neve 8803 som er nævnt her i tråden kan det. Men hvis du skal bruge den på 10 spor samtidig, skal du have 10 hardware-units. Så det løber op
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~
API 550A og API 550B er også gode bud på markante EQ's, der kan tilføje andet end blot hæve/sænke niveauer i frekvens-specifikke spektre...
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]
Her er filerne, umasteret mixDoc Noiz skrev:Meget gerne... er det så uden aktivering af de enkelte bånd?Holger skrev: Da en del af charmen efter min mening er at høre maskinens karakter, så vil den også være over the top på numre, der kræver en klinisk approach. Men på enkelte tracks i en mixsituation eller i mastering hvor du gerne vil lave lidt ballade, så er den sjov. Jeg har nogle lydklip hvis du vil høre f.eks. den saturering den kan lave.
http://www.popmusic.dk/temp/g14audio.zip
Original mix
G14 med lidt bund + top boost
G14 med lidt bund + top boost og input trim saturation
G14 filerne er forsøgt kompenseret (skruet ned) så du hører selve EQ'en og ikke et volumeskift.
Bare så du har en idé om hvordan den lyder og der altså ikke er tale om en kedelig plug-in men en rørfarvelade
Udover at signalet generelt får lidt lækker lyd, så er det interessant at høre mætningen af rørene/transformerne, som er en slags distortion, som dog lyder ret behagelig.