SysX dump fra Korg DW6000

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

SysX dump fra Korg DW6000

Indlæg af docone »

Jeg har problemer med at lave et sysx dump af alle programmerne i minDW6000.
Jeg har midi quest, Akai MPK25 (som midi interface) og så Korg DW6000.

Når midi quest laver et scan på alle midi kanalerne finder den ingen synth.
Når jeg så sætter kanalerne manualt (har fundet den via enviroment i logic) og requester et dump blinker midi quest skærmen kort men der kommer ikke noget data fra synthen.

Det ser ikke ud til at MPK25'er filterer sysx fra.

Nogle der har nogle erfaringer?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

docone skrev:Jeg har problemer med at lave et sysx dump af alle programmerne i minDW6000.
Jeg har midi quest, Akai MPK25 (som midi interface) og så Korg DW6000.

Når midi quest laver et scan på alle midi kanalerne finder den ingen synth.
Når jeg så sætter kanalerne manualt (har fundet den via enviroment i logic) og requester et dump blinker midi quest skærmen kort men der kommer ikke noget data fra synthen.

Det ser ikke ud til at MPK25'er filterer sysx fra.

Nogle der har nogle erfaringer?
Har ikke erfaring med DW6000, men DW8000/EX8000... prøv at tjekke, om DW6000 er sat til at recieve og transmit sysex... det er måske der problemet ligger, da de fleste synths har muligheden for at indstille dette og skal gøres inden du kan bruge sysex...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Jeg har sat den til enable sysx.

I øvrigt så er der hele 3 parameter vedr. midi på såden en fætter. Midi chanal, sysx enable og Omni. Der er f.eks. ikke en send sysx som kunne være rart lige nu.

Jeg har fundet det orginale Korg DW6000 factory bånd - dog som MP3 fil så det vil jeg prøve senere idag.

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Bare en heads up, til alle der rodder med SysEx.. SysEx Librarian er et godt og gratis program.
http://www.snoize.com/SysExLibrarian/

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Jeg har nu fået nye fabrikslydene ind i dyret.

Jeg startede mit VM op og installerede midi OX og her kunne jeg sende lydene til den men jeg kan dog ikke dan anden vej så jeg fik ikke taget en backup af de lyde der lå på maskinen.

Hvis der er nogle der ligger inde med lydbank(s) til DW6000 er jeg meget interesseret - har søgt på nettet men har kun fundet fabriks lydene,

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

docone skrev:Jeg har nu fået nye fabrikslydene ind i dyret.

Jeg startede mit VM op og installerede midi OX og her kunne jeg sende lydene til den men jeg kan dog ikke dan anden vej så jeg fik ikke taget en backup af de lyde der lå på maskinen.

Hvis der er nogle der ligger inde med lydbank(s) til DW6000 er jeg meget interesseret - har søgt på nettet men har kun fundet fabriks lydene,
Hvis du kan få lydene ind i din DW6000 men ikke den anden vej, så handler det som du siger ikke om at sysex ikke er slået til... som jeg ser det er der tre muligheder du kan prøve af:

1. Prøv at spille på klaviaturet på DW6000... kommer der MIDI signal ind i din sequencer? ... hvis ikke, så er det MIDI out på DW6000 der er i stykker.

2. Nogle MIDI interfaces kan ikke håndtere store mængder af MIDI data særlig godt hvis det er USB MIDI interfaces, specielt grundet windows standard drivers. Der KOMMER MIDI data ind, men de er korrupt.

3. Et andet stykke software har "hooked" dit MIDI interfaces MIDI input, og hvis driverne til MIDI interfaced ikke er multi client kompatible, så det software du vil bruge ikke finde porten (typpisk for bla.a. Windows standard drivere). Få et andet MIDI interface (Roland's UM generation er gode, men desvære lige gået ud af produktion, ellers få et E-MU med egne drivere). Tjek evt. Microsoft lyd-opsætninger under MIDI, og se om den har nuppet porten.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Razmo skrev: 2. Nogle MIDI interfaces kan ikke håndtere store mængder af MIDI data særlig godt hvis det er USB MIDI interfaces, specielt grundet windows standard drivers. Der KOMMER MIDI data ind, men de er korrupt.
Jeg har faktisk oplevet at grunden til at MIDI pakkerne bliver korrupte er fordi "USB Root Hub" driverne er sat op til strømsparefunktion - prøv eventuelt at gå ind i device manager og find "USB Root Hub" enhederne, og vælg "Properties"/"Egenskaber" og vælg fanen "Power Management"/"Strømstyring" og fjern hakket i "Allow the computer to turn off this device to save power"/"Tillad computeren at slukke denne enhed for at spare strøm" - eller hvad det nu hedder på dansk...
Det skal gøres for den USB Root Hub hvorpå dit MIDI interface sidder.. men jeg har ikke fundet ud af hvordan man parrer hvilke enheder der sidder på hvilken hub - så jeg plejer at fjerne strømstyringen for alle hubs :roll:

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Nyt svar